HT in de tuinkamer

Started by RalphH, July 11, 2009, 14:01:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

denoontje

Nice hoor


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Maikel_audionerd

#2801
Quote from: RalphH on December 21, 2016, 21:03:34
Gister de minidsp eens aangeslingerd. Moet nog ff wat referentiemetingen doen en dan eens kijken wat ie er van maakt.

De panelen gaan wel hangen denk ik. Nog eens naar de graphjes zitten kijken en het middengebied wordt wel iets opgehaald met die panelen zag ik.

Vandaag vettie upgrade binnengekregen :pompom: :pompom:
HUE lampies. Net een testje gedaan met Kodi en een addon die de lampen uitdooft als de film start en ze aan doet als je de film op pauze zet.
Bwahaha, zit met een grote smile op mn gezicht. Zoiets simpels maar wel kei geinig vind ik.
Das wel heel erg cool. Wil ik ook nog wel eens proberen. System van Philips toch?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Martijnst1990

Cool, ik heb toevallig ook sinds kort die Philips HUE lampen en wil dat is gaan testen met Kodi  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

denoontje

He ralph dit vraagt wel om een filmpje he


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Quote from: Maikel_audionerd on December 22, 2016, 00:00:48
Das wel heel erg cool. Wil ik ook nog wel eens proberen. System van Philips toch?

Yep Philips hue, maar zou ook met goedkoper spul moeten kunnen.

http://kodi.wiki/view/Philips_Hue zie puntje 3
Ik gebruik de hue ambilight in theater mode. Die ander is veel te uitgebreid.

Quote from: Martijn90 on December 23, 2016, 17:03:05
Cool, ik heb toevallig ook sinds kort die Philips HUE lampen en wil dat is gaan testen met Kodi  8)

Werkt erg geinig

Quote from: denoontje on December 23, 2016, 18:34:36
He ralph dit vraagt wel om een filmpje he


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

t Is vakantie :pompom:, kan dus zomaar gebeuren.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Kijk beter ff vakantie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Maikel_audionerd

Quote from: RalphH on December 23, 2016, 18:50:47
Yep Philips hue, maar zou ook met goedkoper spul moeten kunnen.

http://kodi.wiki/view/Philips_Hue zie puntje 3
Ik gebruik de hue ambilight in theater mode. Die ander is veel te uitgebreid.

Cool zeg, ga ik zeker eens kijken of ik dat ook kan bouwen in onze HT. Mooi dat t op Linux loopt, bied perspectief (voor mij). Bedankt voor de link  :thumbs-up:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

RalphH

#2807
Zoooooo, 2017, de kop is eraf ;D.
Beste wensen allemaal!

De eerste upgrade/update is bijna een feit.
Er hangen inmiddels 3 GIK 244 panelen aan het plafond op de eerste reflectiepunten van de fronts en center. Er komt ook nog een paneel recht boven de middelste 2 stoelen.

De panelen had ik al, stonden al een aantal jaar achter de gordijnen in de hoeken. Deed wel wat, maar doordat ze niet heel ideaal opgesteld konden worden,.. niet heel veel. Omdat ik de hoeken achterin toch nog eens met super chunks wil gaan behandelen (al is het maar ter test), kwamen er 4 paneeltjes vrij.
Eerst maar een testje gedaan met Denoontje (vorige pagina) en vorige week de reflectiepunten nog eens opnieuw bepaald en meteen ook de center meegenomen. Aan de test was niet helemaal een conclusie te verbinden, vooral vanwege het korte tijdsbestek. Meettechnisch was er wel een licht verschil, voor mij voldoende om de boel toch definitief te maken:




Metinkjes volgen nog. Luisteren ook, nu eerst darts :pompom:

Ah, en een ander stofje komt ook nog een keer, moet ik even naar op zoek.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

#2808
Paneel boven de bank net ook maar "even" opgehangen.



Nou de rotzooi opruimen en dan kan er weer een filmpje gekeken worden.

EDIT:
Iets minder crappy foto toegevoegd
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Quote from: RalphH on January  2, 2017, 20:57:26
Zoooooo, 2017, de kop is eraf ;D.
Beste wensen allemaal!

De eerste upgrade/update is bijna een feit.
Er hangen inmiddels 3 GIK 244 panelen aan het plafond op de eerste reflectiepunten van de fronts en center. Er komt ook nog een paneel recht boven de middelste 2 stoelen.

De panelen had ik al, stonden al een aantal jaar achter de gordijnen in de hoeken. Deed wel wat, maar doordat ze niet heel ideaal opgesteld konden worden,.. niet heel veel. Omdat ik de hoeken achterin toch nog eens met super chunks wil gaan behandelen (al is het maar ter test), kwamen er 4 paneeltjes vrij.
Eerst maar een testje gedaan met Denoontje (vorige pagina) en vorige week de reflectiepunten nog eens opnieuw bepaald en meteen ook de center meegenomen. Aan de test was niet helemaal een conclusie te verbinden, vooral vanwege het korte tijdsbestek. Meettechnisch was er wel een licht verschil, voor mij voldoende om de boel toch definitief te maken:




Metinkjes volgen nog. Luisteren ook, nu eerst darts :pompom:

Ah, en een ander stofje komt ook nog een keer, moet ik even naar op zoek.
Ook de beste wensen kerel !!

HTip

Ziet er imposant uit Ralph. En als het dan ook nog het gewenste effect heeft is dat helemaal top. Zo ga ik nog experimenten met het opvullen van de ruimte tussen het verlaagd plafond met minerale wol of Akotherm.

Akoestiek kan nooit goed genoeg zijn :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

evilniek

Quote from: HTip on January  3, 2017, 19:08:54
Ziet er imposant uit Ralph. En als het dan ook nog het gewenste effect heeft is dat helemaal top. Zo ga ik nog experimenten met het opvullen van de ruimte tussen het verlaagd plafond met minerale wol of Akotherm.

Akoestiek kan nooit goed genoeg zijn :D

Je kunt ook overdrijven hoor, maar laat dat je vooral niet weerhouden natuurlijk. ;)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

RalphH

Quote from: HTip on January  3, 2017, 19:08:54
Akoestiek kan nooit goed genoeg zijn :D

Helemaal mee eens!!

Ik ben er in gedachten ook nog niet klaar mee en wil echt die hoeken achterin nog volstoppen, maar dan moeten ook koof en gordijnen aangepast worden en daar zie ik dan weer wat tegenop..
Eerst maar eens luisteren wat dit gedaan heeft. Vanavond een filmpje en hoop later deze week nog wat voor muziek te kunnen gaan zitten.

Quote from: evilniek on January  3, 2017, 19:13:33
Je kunt ook overdrijven hoor, maar laat dat je vooral niet weerhouden natuurlijk. ;)

Kan afhankelijk van de hoogte van de op te vullen ruimte toch zeker wel wat doen toch? En als het een kleine moeite is, lijkt mij het dan niet overdreven.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Precies! Als de je met een redelijke/kleine inspanning je akoestiek kan verbeteren dan is dat wat mij betreft een no-brainer. In mijn geval kost het zelfs alleen tijd ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

En wat is de ervaring nu na de film?

RalphH

Net de eerste gedaan. Voor mij een betere, rustigere bubble en strakker laag.
De pb13 viel ook meer weg.
Moet nog wat meer beluisteren, ook wat bekender materiaal.
Maar eerste indruk dus zeer positief. :pompom: :pompom:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Enkel een meting van de fronts. Vanaf 150Hz gebeurt er e.e.a. 1/6 smoothing



Watervalletjes:




Ietwat verandering in het sublaag bij gelijkblijvend volume. Boven de 150 gebeurt er weer wat meer, logisch gezien de dB afname hier en daar.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Quote from: RalphH on January  3, 2017, 23:48:03
Net de eerste gedaan. Voor mij een betere, rustigere bubble en strakker laag.
De pb13 viel ook meer weg.
Moet nog wat meer beluisteren, ook wat bekender materiaal.
Maar eerste indruk dus zeer positief. :pompom: :pompom:
Kijk dat is goed nieuws  :thumbs-up:

RalphH

Viel me gisteren al op en vandaag weer, dat de PB13 echt bijna niet meer plaatsbaar is. Was eerder geregeld overdadig dreunend aanwezig, dat is weg nu.
In metingen niet echt naar boven te halen, maar op gehoor dus wel.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


Maikel_audionerd

Quote from: RalphH on January  4, 2017, 23:05:32
Viel me gisteren al op en vandaag weer, dat de PB13 echt bijna niet meer plaatsbaar is. Was eerder geregeld overdadig dreunend aanwezig, dat is weg nu.
In metingen niet echt naar boven te halen, maar op gehoor dus wel.
Dan is het zeker de moeite waard geweest. Ziet er netjes uit ook.
Zie je ook nog een klein verschil in zwartwaarden/dynamiek?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Quote from: RalphH on January  4, 2017, 23:05:32
Viel me gisteren al op en vandaag weer, dat de PB13 echt bijna niet meer plaatsbaar is. Was eerder geregeld overdadig dreunend aanwezig, dat is weg nu.
In metingen niet echt naar boven te halen, maar op gehoor dus wel.
Het is misschien vloeken in de kerk, maar niet alle hoorbare verbeteringen/veranderingen zijn meetbaar :D :D :D

Mooi dat het voor jou in ieder geval een verbetering is!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: Maikel_audionerd on January  5, 2017, 06:40:07
Ziet er netjes uit ook.
Zie je ook nog een klein verschil in zwartwaarden/dynamiek?

Thnx
Nee, eerder slechter omdat de panelen niet doorlopen tot t scherm en het plafond lichter is, dit valt nu meer op. Maar er komt nog een keer een ander stofje over.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Dingdong, post uit Oostrum!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

luuk123456

Bofkont! Wat bracht de post?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 10 met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0