Maikel's Home Theater equilibrium

Started by Maikel_audionerd, April 27, 2014, 21:23:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maikel_audionerd

Hallo iedereen,

Allereerst bedankt dat je een kijkje komt nemen in m'n dedicated HT ruimte  ::)
Even voorstellen, Mijn naam is Maikel en ik ben onlangs naar het buitenland verhuist en heb nu een dedicated ruimte als HT. Ik heb m'n audio-apparatuur vanuit Nederland naar hier verscheept.
Ik woon in Bangkok samen met mijn lieve vrouw in een alleenstaand huis, dus geen last van buren. We hebben geen kinderen (die willen we later wel).

Voorheen had ik een gecombineerde stereo/HT set, waarbij ik mijn mediaplayer (HDI Dune prime 3.0) ook gebruikte om FLAC files te spelen en blu-ray concerten te kijken en luisteren.
Omdat stereo en HT nu gescheiden zijn heb ik nu voor het kijken van een film, serie of concert in de woonkamer in stereo nu een Eminent mediaplayer die via het netwerk gekoppeld met de Dune (welke als server dient en boven staat in de HT).
De Dune wordt in de HT als dedicated mediaplayer gebruikt, hierop is de beamer middels HDMI aangesloten (10m) en audio via RCA (5.1).

De ruimte die ik als HT in gebruik heb is voorzien van lichtgrijs behang. Dat is natuurlijk nooit donker genoeg. Omdat ik in de toekomst makkelijk en snel deze kamer weer als gewone kamer beschikbaar wil hebben heb ik alle muren voorzien van zwart mat velours (fluweel). De ramen zijn voorzien van zo'n/hittewerend materiaal en verduisterd volledig en scheelt aanzienlijk in temperatuur in de ruimte.

Alle apparatuur staat in een 19" rack voor voldoende ventilatie. De (erg stille) airco heeft zijn airflow onder de beamer en op de apparatuur.
De zelfbouw Peerless PP33 is als Frontkanaal opgesteld, de Center is van Kef en als Rear speakers is een actief speakersetje aangeschaft.

Wat betreft Sub, ik zit eraan te denken daar zelf iets voor in de wand te gaan bouwen. Daarbij houd ik de tips aan voor drie woofers, één inbouw in de wand en twee los positioneerbaar in de ruimte.
Ik zit daarbij te denken het systeem van Dirax te gaan gebruiken in de toekomst

De set:

Home Theater:
Bron:
  • HDI Dune prime 3.0 met 3TB WD caviar black, middels bedraad netwerk.
Versterkers;
  • FL+FR: NAD 902 eindversterker
  • Center: Denon geïntegreerde receiver.
  • Sub: Mitshubishi DA-A10DC amp met bijbehorend metermodule DA-M10 (n.a.), eindversterker.
Luidsprekers;
  • Center: Kef Uni-Q Q95c, 2 weg coaxiaal, gesloten behuizing. L+R op HF+LF
  • Front: Peerless PP33 zelfbouwset 3-weg, filter aangepast naar bi-wire
  • Rear: Aktieve speakerset Microlab
  • Sub: LFE via DA-A10DC (2x nog aan te schaffen/maken)
Beeld; Beamer Epson EH-TW550
Scherm; simpel gratis scherm, wordt tzt vervangen
Interlinks; Eichmann surroundset, DIY kabel 9m 2x voor rears
Luidsprekerkabel; solid core koper


Werkzaamheden:
22-05-2015: Aankomst scheepsvracht in Bangkok.
16-08-2015: Bedraad Cat5 aangelegd van woonkamer (router) naar HT (1e verdieping) via zolder.
03-09-2015: Mediaplayer HDI Dune prime 3.0 up and running, we kunnen in de woonkamer films kijken en muziek luisteren via de Dune.
10-09-2015: Rack indeling en kabels weggewerkt.
05-10-2015: Beamer, rearspeakers en scherm gekocht.
12-10-2015: Calibratie beamer en surroundbubble.
05-11-2015: Bekabeling rearspeakers en voedingskabel weggewerkt (boven deur).
08-11-2015: Rearspeakerstands gebouwd.
10-11-2015: Maskingsysteem scherm gebouwd.
16-11-2015: HDI Dune prime 3.0 defect; condensator op voedingsprint kaduuk.
19-11-2015: Zwarte plafondpanelen bevestigd.
23-11-2015: Centerspeakerstand gebouwd, conus speaker zwart gemaakt (stift; geen extra massa).
26-11-2015: HDI Dune prime 3.0 voedingsprint elco-revisie en RCA-audio out board elco-revisie naar audio-exemplaren.
15-04-2016: warmtereflecterende folie op het raam aan binnenkant om zonlicht (/warmte) buiten te houden.
01-05-2016: Koelfan voor harddisk zodat ik ook muziek kan luisteren zonder dat de airco aan moet.
17-05-2016: Begonnen met matzwarte veloursbekleding op plafond en muren en afwerken masking.
02-07-2016: Nieuw actief setje speakers voor uitbreiding 7.1 -> fail, werkt niet.
20-08-2016: Verstevinging bevestiging maskingpanelen en deze voorzien van zwart velours.
25-08-2016: Meer velours aan zijkanten bevestigd. Nieuwe foto's met fatsoenlijke camera.
06-10-2016: Orico disk-docking bay defect, hard disk rechtstreeks op sata aangesloten.
12-10-2016: Plaatje met HT-naam op deur bevestigd  :laugh:

Foto's:

Entree:


Overzicht, masking 16:9:


Rondje:





Achterzijde:

De electronica:


LAN aansluiting (in de woonkamer, hierop is de switch aangesloten, vandaar loopt een kabel naar de router) verbonden naar de HT-ruimte, rechtstreeks naar de HDI-Dune:


Edit: actueel gemaakt
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

MegaJ

Leuk verhaal om te lezen. Akoestiek is voor mijzelf ook een aandachtspunt, dus ben benieuwd wat voor aanpassingen er nog gaan komen in jouw situatie  8)

Je stukje over de scheidingstrafo maak ik me wel enigszins zorgen over. Wat jij randaarde noemt lijkt er voor mij op dat daar gewoon 115V spanning op staat op de middenaftakking (helft van de windingen), je hebt namelijk geen -115V AC en +115V AC maar gewoon tweemaal +115V en dus 230V totaal als het een normale scheidingstrafo is.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Maikel_audionerd

#2
Quote from: MegaJ on April 28, 2014, 20:27:45
Leuk verhaal om te lezen. Akoestiek is voor mijzelf ook een aandachtspunt, dus ben benieuwd wat voor aanpassingen er nog gaan komen in jouw situatie  8)
Dank je, toevallig had ik t vanmiddag met m'n buurman (die is kluskoning) over een zwevend plafond: akoestische plaat aan haakjes hangen. Klonk wel enigszins uitvoerbaar voor mij
(a-kluskoning  :withstupid: )

Quote from: MegaJ on April 28, 2014, 20:27:45
Je stukje over de scheidingstrafo maak ik me wel enigszins zorgen over. Wat jij randaarde noemt lijkt er voor mij op dat daar gewoon 115V spanning op staat op de middenaftakking (helft van de windingen), je hebt namelijk geen -115V AC en +115V AC maar gewoon tweemaal +115V en dus 230V totaal als het een normale scheidingstrafo is.
Wat ik bedoel te zeggen is dat er op de primaire wikkeling 230V staat, en op de secundaire wikkeling ook, dus 230V in, 230V uit (1:1)
Met als verschil dat er precies in het midden van de secundaire wikkeling een middenaftakking zit. Omdat deze precies op de helft zit heb je op de bovenste wikkeling een spanningsval van 115V, net zoals op de onderste wikkeling. Ik heb dit nagemeten en er zit minder dan 0.1V verschil tussen beide wikkelingen. Het middelste punt is dus precies 0V.
Deze middenaftakking is als randaarde te gebruiken. Niet alleen mijn (geaarde) versterker heeft hier baat bij maar ook alle ongeaarde apparaten, zelfs m'n scherm  :blink:
Ik heb een inschakelvertraging gebouwd met een tijdgestuurd relais en een NTC, en er zit een aardlekschakeling ingebouwd omdat de aardlekschakeling van de meterkast niet zal werken.
Hopelijk is het zo duidelijker
Groet, Maikel
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

WilcoL

Welkom!

Leuk stukje en goede muzieksmaak: Coltrane & Lamb, daar kan ik mezelf erg goed in vinden  ;D
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Maikel_audionerd

Quote from: WilcoL on April 28, 2014, 23:21:14
Welkom!

Leuk stukje en goede muzieksmaak: Coltrane & Lamb, daar kan ik mezelf erg goed in vinden  ;D
Dank je.
Wat zijn nog meer favorieten van je? Altijd interessant om nieuwe muziek te ontdekken
Groet, Maikel
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

WilcoL

Quote from: Maikel_audionerd on April 28, 2014, 23:50:02
Dank je.
Wat zijn nog meer favorieten van je? Altijd interessant om nieuwe muziek te ontdekken
Groet, Maikel

Hoi Maikel,

Ik heb een zeeer brede smaak (van klassiek tot hiphop en van new wave tot reggae), maar hier een klein lijstje (van alles en nog wat) ;D

Paolo Fresu
Four Tet
Erik Truffaz
Cassandra Wilson
Cara Dillon
DJ Krush
Rachel's
Plaid
Agnes Obel
The Sound
Kruder & Dorfmeister
Peace Orchestra
Fat Freddy's Drop
Felix Laband
The XX
Alt-J

En uiteraard een hele zooi 'usual suspects' als Massive Attack, Radiohead, etc...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Maikel_audionerd

Quote from: WilcoL on April 29, 2014, 08:06:41
Hoi Maikel,

Ik heb een zeeer brede smaak (van klassiek tot hiphop en van new wave tot reggae), maar hier een klein lijstje (van alles en nog wat) ;D

Paolo Fresu
Four Tet
Erik Truffaz
Cassandra Wilson
Cara Dillon
DJ Krush
Rachel's
Plaid
Agnes Obel
The Sound
Kruder & Dorfmeister
Peace Orchestra
Fat Freddy's Drop
Felix Laband
The XX
Alt-J

En uiteraard een hele zooi 'usual suspects' als Massive Attack, Radiohead, etc...

Woow  :o cool, ik ken alleen K&D, ik ga ns op zoek, ben heel benieuwd. Thanks :worship:
Jimmy Giuffre en Christopher O'Riley waren m'n ontdekkingen vorig jaar. Onlangs een LP gekocht van Ornette Coleman, Live at prince street. Verder blijft WWOZ favoriet, spelen nu Jazz-feest, new Orleans jazz, aanrader
Ik ga komende weken eens aandachtig je lijst doornemen
Gr. Maikel
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Maikel_audionerd

Ik ben op dit moment bezig met het refoamen van m'n Peerless woofers,  :confused: wát een werk is dat zeg... Ik heb de eerste speaker bijna klaar, net de laatste stukje gelijmd, staat nu te drogen

Bedoeling is om deze 25cm woofers weer terug te plaatsen in hun ~65L kasten. Ik heb de filters aangepast naar bi-wire; De tweeter + middentoner worden als Rear aangestuurd en de woofers stuur ik middels het Sub-kanaal aan middels de Mitsubishi stereo eindversterker.
Ben wel erg benieuwd hoe dat gaat klinken  :notify:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Maikel_audionerd

#8
Vorige week heb ik de Sub aangesloten, geluidsniveau hetzelfde gelaten en een filmpje gaan kijken, The hobbit, The desolation of smaug. Ik zat echt helemaal in de film, t fundament wat de Sub geeft zorg voor zoveel meer filmbeleving, helemaal top, totdat...
Tijdens het kijken belde m'n buurman aan... Of ik een film aan t kijken was. Bleek zo ongeveer een aardbeving te zijn bij hen. Nadat ik de situatie uitgelegd had en m'n excuus gemaakt ben ik naar een oplossing gaan zoeken. Middels de crawl methode heb ik de beste plek van de Sub bepaald in de ruimte;



Overzicht:


Bedoeling is om de tweeter en midtoner eruit te halen en in een apart plaatsje naast de bank aan de muur te monteren. De andere woofer kan iets de hoek in, maar blijft praktisch op dezelfde plek staan
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Maikel_audionerd

Tekst in openingspost iets aangepast nav opmerking MegaJ, bijgewerkt naar huidige situatie en ik kwam erachter dat ik ongeveer 15 jaar geloofd heb dat ik een Electa Amator type had, maar dat blijkt helemaal niet zo te zijn, ik heb de Electa   :dontgetit:  :omg:  :crazy:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Maikel_audionerd

#10
Set Interlinks van Sauron overgenomen  :pompom:
Gister eindelijk aangesloten en klinkt weer een stap beter; uitgebalanceerder, meer detail, helemaal blij mee.
Betreft Eichmann express six met bulletpluggen, mooie maar toch simpele techniek. Set bestaat uit 7 interlinks, 6 vervangen.
Gister Wrong turn 2003 gekeken met vriendinnetje, geweldige spannend! Al veel gouwe ouwe gekeken, Nightmare on elmstreet en vorige week The exorcist, beide originele heruitgaven op blu-ray, nice!

Fotootje Front L+R vanaf Dune naar versterker voor de fronts;
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

klaasje11

mooie setup!
die luidspreker stands zijn echt prachtig!

gebruik je een Mitshubishi voorversterker voor je voor de platenspeler? hoe heb je dat aangesloten? via de tape out ofzo?
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

Maikel_audionerd

Quote from: klaasje11 on August 14, 2014, 16:32:21
mooie setup!
die luidspreker stands zijn echt prachtig!

gebruik je een Mitshubishi voorversterker voor je voor de platenspeler? hoe heb je dat aangesloten? via de tape out ofzo?

Dank je! Ik ben blij dat ik de speakers samen met de stands kon kopen destijds. De stands zien er niet alleen mooi uit, maar zijn ook nog eens functioneel erg goed uitgedacht; de hoogte is makkelijk te verstellen middels twee imbusbouten aan de zijkant (netjes weggewerkt). De onderplaat is van een 'zachte' steensoort.

De Mitshubishi voorversterker gebruik ik inderdaad via de tape-out. Op die manier omzeil ik de volume en toonregeling, wat een positief resultaat heeft. De amp heeft een MM versterker, dus voor m'n MC element gebruik ik twee transformator-blokjes van Ortofon (vroeger had ik een Ortofon MC20 Super MkII element :headbanging: )

Interessante Aristona set heb je, is dat professionele apparatuur?? Kan er weinig van op internet vinden zo snel. Kun je er wat meer over vertellen??

Groeten Maikel
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

klaasje11

#13
Quote from: Maikel_audionerd on August 14, 2014, 23:45:12
Dank je! Ik ben blij dat ik de speakers samen met de stands kon kopen destijds. De stands zien er niet alleen mooi uit, maar zijn ook nog eens functioneel erg goed uitgedacht; de hoogte is makkelijk te verstellen middels twee imbusbouten aan de zijkant (netjes weggewerkt). De onderplaat is van een 'zachte' steensoort.

Dat is handig!
ik studeer voor meubelmaker dus misschien probeer ik ze ooit wel eens na te maken  ::)

Quote from: Maikel_audionerd on August 14, 2014, 23:45:12
De Mitshubishi voorversterker gebruik ik inderdaad via de tape-out. Op die manier omzeil ik de volume en toonregeling, wat een positief resultaat heeft. De amp heeft een MM versterker, dus voor m'n MC element gebruik ik twee transformator-blokjes van Ortofon (vroeger had ik een Ortofon MC20 Super MkII element :headbanging: )

Tof! ik heb nooit zo stil gestaan bij Mitshubischi als audiomerk maar ze maken serieuze spullen zie ik!

Quote from: Maikel_audionerd on August 14, 2014, 23:45:12
Interessante Aristona set heb je, is dat professionele apparatuur?? Kan er weinig van op internet vinden zo snel. Kun je er wat meer over vertellen??

Hmmm....

Interessant vond ik ze ook toen ik 't tegen kwam  ;), ik heb ook wat gegoogled en ben te weten gekomen dat ze gemaakt zijn in Japan en dat er ook een vergelijkbare Philips set te koop was, die had anologe metertjes erop i.p.v de LED'jes die ik erop heb zitten.

de versterker is uitgerust met een enorme ringkern trafo, toen ik die optilde wist ik dat ik 'm wilde hebben  ;)
ik weet niet of het in mijn handtekening staat maar de set komt met een ''Switch-unit'' wat eigenlijk een rack-size stekkerblok is.
verder weet ik er niet zo veel erover, de set was tweedehands en de verkopers... die wisten eigenlijk niets  :nopompom:
Meestal is een rack-size stekkerblok iets dat alleen in de professionele tak van sport voorkomt, daarop bazeer ik dat 't toch een professionele set is.

het geheel had een poosje stil gestaan want hij was aardig stoffig en moest nog even worden ingespeeld maar het was zonder twijfel alle 32-en-'n-halve euro's waard  :laugh:

Ik heb ook een Aristona CD1380 CD-speler weten te scoren bij de kringloop in Almere, eentje uit ''the old day's'' zonder koptelefoon volume en met een display die meerde delen van een track aangeeft  O0
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

Maikel_audionerd

Quote from: klaasje11 on August 16, 2014, 19:17:02
Dat is handig!
ik studeer voor meubelmaker dus misschien probeer ik ze ooit wel eens na te maken  ::)

Dat is cool, zeker doen zou ik zeggen. Als ik je maten, foto's oid nodig hebt laat je me het maar weten

Tof! ik heb nooit zo stil gestaan bij Mitshubischi als audiomerk maar ze maken serieuze spullen zie ik!

Het is volgens mij PA apparatuur (net als jou apparatuur). De eindbak heeft 2 in epoxy gegoten voedingstrafo's, loeizwaar. Ik heb de luidsprekeraansluitingen destijds vervangen voor degelijke WBT-like aansluitingen. Versterker is modulair opgebouwd.

Hmmm....

Interessant vond ik ze ook toen ik 't tegen kwam  ;), ik heb ook wat gegoogled en ben te weten gekomen dat ze gemaakt zijn in Japan en dat er ook een vergelijkbare Philips set te koop was, die had anologe metertjes erop i.p.v de LED'jes die ik erop heb zitten.

de versterker is uitgerust met een enorme ringkern trafo, toen ik die optilde wist ik dat ik 'm wilde hebben  ;)
ik weet niet of het in mijn handtekening staat maar de set komt met een ''Switch-unit'' wat eigenlijk een rack-size stekkerblok is.
verder weet ik er niet zo veel erover, de set was tweedehands en de verkopers... die wisten eigenlijk niets  :nopompom:
Meestal is een rack-size stekkerblok iets dat alleen in de professionele tak van sport voorkomt, daarop bazeer ik dat 't toch een professionele set is.

het geheel had een poosje stil gestaan want hij was aardig stoffig en moest nog even worden ingespeeld maar het was zonder twijfel alle 32-en-'n-halve euro's waard  :laugh:

Ik heb ook een Aristona CD1380 CD-speler weten te scoren bij de kringloop in Almere, eentje uit ''the old day's'' zonder koptelefoon volume en met een display die meerde delen van een track aangeeft  O0

Cool. Heb je er een foto van?  Klinkt als een goede deal. Ik heb een zwak voor vintage apparatuur. Oude apparatuur van Pioneer, Denon, Philips, Marantz, fantastisch, met name de hogere series (Exclusive serie van Pioneer wel eens gezien?)

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Maikel_audionerd

#15
Nieuwe interlinks bevallen meer dan prima  :pompom: Nu Dead can Dance - Selections from North-America aan t beluisteren in FLAC, wat een diepte en detail ineens, machtig mooi.

Upgradeplannen komen verder wel even op een laag pitje te staan. Grote plannen voor volgend jaar, dus even naar beneden geprioriteerd  ;D

Heb dit weekend de tweede woofer gelijmd, dus die verwacht ik komend weekend te kunnen inbouwen. Plan is dan om de tweeters en mids uit te bouwen, filters eruit, en deze op een plaatje te bevestigen, twee mdf plaatjes in een hoek van ongeveer 75 graden, waarbij de achterkant open blijft (zowel tweeter als midtoner hebben een eigen kamer)

Als iemand tips heeft om dit makkelijk en mooi te maken houd ik me warm aanbevolen
Plaatje maakt t wat duidelijker hoop ik:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

klaasje11

Quote from: Maikel_audionerd on August 18, 2014, 20:40:19
Dat is cool, zeker doen zou ik zeggen. Als ik je maten, foto's oid nodig hebt laat je me het maar weten

Is goed, mijn huidige speakers zijn vloerstaanders maar wie weet wat de toekomst brengt  :sigh:

Quote from: Maikel_audionerd on August 18, 2014, 20:40:19
Het is volgens mij PA apparatuur (net als jou apparatuur). De eindbak heeft 2 in epoxy gegoten voedingstrafo's, loeizwaar. Ik heb de luidsprekeraansluitingen destijds vervangen voor degelijke WBT-like aansluitingen. Versterker is modulair opgebouwd.

supervet! klinkt al een bonk puur vermogen!  :headbanging:

Quote from: Maikel_audionerd on August 18, 2014, 20:40:19
Cool. Heb je er een foto van?  Klinkt als een goede deal. Ik heb een zwak voor vintage apparatuur. Oude apparatuur van Pioneer, Denon, Philips, Marantz, fantastisch, met name de hogere series (Exclusive serie van Pioneer wel eens gezien?)

Ik ook, maar daar kwam ik pas achter toen ik een jaar geleden een nieuwe NAD kocht  :nopompom:. die staat nu in de woonkamer te spelen.
Ik vind zelf de ES serie van Sony super tof, en de Atelier serie van Braun staan ook op mijn wenslijst, maar ik moet eerst maar eens ruimte creeëren in de slaapkamer  ;)

foto's? ik hoop dat dit een beetje werkt, 'k heb nog nooit foto's gedeeld via onedrive:
http://1drv.ms/1pXO9PH
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

Maikel_audionerd

#17
Quote from: klaasje11 on August 19, 2014, 14:49:11
Is goed, mijn huidige speakers zijn vloerstaanders maar wie weet wat de toekomst brengt  :sigh:
:headbanging:
Quote from: klaasje11 on August 19, 2014, 14:49:11
supervet! klinkt al een bonk puur vermogen!  :headbanging:
Ik zal eens een foto van m maken als ik de tweede Sub ga aansluiten  :pompom:
Quote from: klaasje11 on August 19, 2014, 14:49:11
Ik ook, maar daar kwam ik pas achter toen ik een jaar geleden een nieuwe NAD kocht  :nopompom:. die staat nu in de woonkamer te spelen.
Ik vind zelf de ES serie van Sony super tof, en de Atelier serie van Braun staan ook op mijn wenslijst, maar ik moet eerst maar eens ruimte creeëren in de slaapkamer  ;)

foto's? ik hoop dat dit een beetje werkt, 'k heb nog nooit foto's gedeeld via onedrive:
http://1drv.ms/1pXO9PH

Mooi hoor, jammer dat t zo door elkaar staat, en van de stickers haha. Maar t gaat erom dat t lekker klinkt, en dat doet t wel volgens mij. Ik vind t er wel mooi uitzien, zo'n stapeltje op elkaar in een rek  :inlove:
Die Braun ziet er wel lekker strak uit. Volgens mij zou jij T+A ook wel waarderen...
Ik gebruik overigens tinypic.com voor mijn foto's, werk (ook) makkelijk en dan kun je de met de IMG tag direct je foto zichtbaar maken in je post. Bedankt voor je moeite voor het maken van de pics.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

klaasje11

Quote from: Maikel_audionerd on August 20, 2014, 18:36:23
:headbanging:Ik zal eens een foto van m maken als ik de tweede Sub ga aansluiten  :pompom:

ik ga het in de gaten houden.  :headbanging:

Quote from: Maikel_audionerd on August 20, 2014, 18:36:23
Mooi hoor, jammer dat t zo door elkaar staat, en van de stickers haha. Maar t gaat erom dat t lekker klinkt, en dat doet t wel volgens mij. Ik vind t er wel mooi uitzien, zo'n stapeltje op elkaar in een rek  :inlove:

ja... dit is een beetje tijdelijk, er zit een rek van massief eiken aan te komen, volgende week moet ik weer naar school en heb ik alle machines tot mijn beschikking, ik hoop dat 't wat wordt.

Quote from: Maikel_audionerd on August 20, 2014, 18:36:23
Die Braun ziet er wel lekker strak uit. Volgens mij zou jij T+A ook wel waarderen...

ja, zij hebben een beetje de zelfde looks, mooi spul is dat!

Quote from: Maikel_audionerd on August 20, 2014, 18:36:23
Ik gebruik overigens tinypic.com voor mijn foto's, werk (ook) makkelijk en dan kun je de met de IMG tag direct je foto zichtbaar maken in je post. Bedankt voor je moeite voor het maken van de pics.

zal ik ook eens proberen, klinkt als een betere oplossing.
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

Maikel_audionerd

Quote from: klaasje11 on August 20, 2014, 19:20:52
ik ga het in de gaten houden.  :headbanging:

ja... dit is een beetje tijdelijk, er zit een rek van massief eiken aan te komen, volgende week moet ik weer naar school en heb ik alle machines tot mijn beschikking, ik hoop dat 't wat wordt.

ja, zij hebben een beetje de zelfde looks, mooi spul is dat!

zal ik ook eens proberen, klinkt als een betere oplossing.

Keep us posted  ;)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

klaasje11

Quote from: Maikel_audionerd on August 29, 2014, 23:01:36
Keep us posted  ;)

Da's goed

Ik ben nu een 3d-ontwerp aan het maken, ik post wel een render als die af is.  :thumbs-up:
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster

Maikel_audionerd

Quote from: klaasje11 on August 30, 2014, 11:46:23
Da's goed

Ik ben nu een 3d-ontwerp aan het maken, ik post wel een render als die af is.  :thumbs-up:
:headbanging:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Maikel_audionerd

Yesssssss, zojuist 2e Sub aangesloten, eerste blu-ray: Tori Amos, live at Montreaux, wát gaaf. Die piano, die stem, kippevel!! The hobbit, desaulation of smaug, stukje met de draak, gespeeld, niiiiiceeeee  :pompom:
Level iets lager afgesteld, tweede 'kanaal' aangesloten (Sub-kanaal wordt natuurlijk gesplitst in twee inputs voor de amp, afzonderlijk versterkt en per Sub aangestuurd. Sub staat in de tegenovergestelde hoek (rechts-achter) dus 10m kabel :)

Meteen, zoals beloofd, twee foto's genomen van t versterkertje:
Subamp1:

Subamp2:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Maikel_audionerd

Draaitafel voorzien van dezelfde Eichmann kabels, mooi  :wub:
Interlink vd sub daarvoor gebruikt, daar moet wel een andere kabel voor komen, weg is m'n mooie gecontroleerde bass :(   Leuke nieuwe uitdaging  :D
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

klaasje11

#24
Quote from: Maikel_audionerd on September  2, 2014, 20:23:23
Meteen, zoals beloofd, twee foto's genomen van t versterkertje:
Subamp1:

Subamp2:

Serieus, wat een beest!
is dat VU-meter front is optioneel? da's apart!

ik heb mijn 3D-ontwerp gerenderd:




morgen ga ik weer verder aan het bouwen: zin in!  ;D

nu maar hopen dat dat massief eiken balkjes niet (zo veel) zijn gaan uitzetten/krimpen...
Elac FS57.2 -- Sony TA-N55 ES -- Aristona Voorversterker -- Luxman T-240 -- Sony CDP-M19 -- Sony MDS-JE500 -- Beyer Dynamic DT 770 Pro -- Choseal Q-854 -- Roccat ISKU -- Roccat SAVU -- jaren 70 Philips broodrooster