Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

 :wacko: :DVind het toch eens tijd worden om mijn HT geschiedenis te delen...

Mijn bouwjaar is 14-08-1976. Ik zal de jaar tijden erbij zetten. Het kan wat schelen aangezien ik niet meer precies welk jaar er een upgrade kwam.

Ik ben vanaf jongst af aan al gek geweest op muziek en films kijken. Ik ben opgegroeid met de muziek van de jaren 70. Ik was altijd al bezig met een cassette recorder muziek opnemen en veel luisteren op me kamer. Op me 15e wilde ik van me verjaardag geld speakers kopen. Dus pa nam me mee naar de plaatselijke electro shop. Zag 2 zwarte vierkante 3 weg speakers staan met 175Watt erop. Ik dacht WOW 175 Watt dat moet goed klinken :D Gekocht dus en thuis aangesloten met koperen draadjes van misschien 2mm dik hehehe. Ik vond het prachtig. Pa weer niet, want die moest steeds zeggen dat de muziek zachter moest.

Een vriend van de familie had een eigen videotheek dus we kregen elke week films mee op betamax en later VHS. Voordat ik naar school moest zat ik soms nog even snel een stukje film te kijken. Wat me vooral bijstaat was Nightmare in Elmstreet.

Op 18 jarige leeftijd kwam ik regelmatig bij me neef op visite en die was ook altijd gek op films kijken. We hadden ondertussen VHS en we namen LongPlay (Dus 6 uur film opnemen op een video cassete van 180 minuten)  op met banden van 3 uur dus kon er lekker veel op. Zo heb ik strak trek DS9 en Voyager bv gekeken en veuluhhhh andere films.

Op een dag kwam ik bij hem thuis en had hij 4 speakers en een subwoofer. Ik dacht huh dat is modder VET hoor geluid overal vandaan komen en hoop gedonder uit die kist. Achter me langs me.... Dat wil ik ook.

(Rond 1994)
Toevallig een goede vriend zijn vader had een beste functie bij Sony en kocht toen al Sony CDs voor 5 gulden en vroeg of hij ook apparatuur kon kopen met zijn korting. Ja hoor geen probleem. Hier is de catalogus zoek maar uit. Nou geloof 2e generatie DVD spelers was uit. Ik twijfelde tussen de ES en de 1710. Had helaas de1710 gekozen, omdat die zwart was en een receiver+center speaker. De korting was zo hoog, want hoefde maar 1200 gulden te betalen. Dus ik blij.

(Rond 1995 a 1996)
Thuis aangesloten met alle speakers het was natuurlijk mega gaaf geluiden achter je langs je heen helemaal verslaafd en kwam me kamer amper uit. Maar ik miste de bas dat gedreun bij explosies, Dus ik naar de winkel toe voor een subwoofer. Muiderstraat zit RAF even kijken dan. Daar stond zoveel what the flik dacht ik. Even kijken ik heb 1000 gulden te besteden die subwoofer had een groot gat van voren die MOET wel vet zijn dacht ik. Een Celestion. Wat een geweld kwam daar uit tijdens films kijken. Ik helemaal opnieuw verliefd en pa weer woest naar bovenkomen hahaha. Een van de films waar ik zo van genoot was Die hard 3 met al dude die overal bommen plaatste en dan de scene met de metro whoeiiii knetter VET. Tot pa weer boos naar boven kwam, omdat de buren geklaagd hadden...oeps.

(rond 1999)
Kom ik weer bij me neef samen film kijken en muziek luisteren Hij had inmiddels ook nieuwe apparatuur gekocht. Daar stond een sub zonder gat ik dacht huh wat is dat dan? Hij zegt nou er zit wel een gat alleen onder. Dat was een Rel strata. Met muziek klinkte het veel mooier en kwam ook veel meer bas uit. Ook had hij nieuwe main speakers gekocht de Tannoy 609 mk II. Met muziek waren die Tannoy's SUPER vergeleken met die uhhh 175Watt zwarte kasten :D Ik naar de winkel dit keer naar muidenstraat HiFi solutions. Daar hadden ze ook een Yamaha A-1000 staan. Bla bla bla deze had ik gekocht. Thuis aangesloten en klonk DPL 100x beter. Alleen de bas en die speakers tja...bonkte wel, maar dat was ook alles mee gezegd. Ik weer naar de winkel HiFi solutions, want daar werd ik weer zeer vriendelijk geholpen en niet schuin aangekeken, omdat ik jong was en het toch niet kon betalen (Zoals bij bij RAf toen). Daar hadden ze de Tannoy's staan. Ik werd ook gewezen op de profile serie van tannoy ook deze klinken beter dan de MK II. Na een paar luister sessies de profile 638 gekocht.  Ik wilde ook een betere  subwoofer zoals me neef een REL die klonk mooi. In de winkel kon ik de REL horen en ik vroeg wat die grotere sub was. Dat was een Storm en die andere dan? Een Stadium en Stentor. Zei ohhh mag ik die eens horen. En elk model was natuurlijk weer beter dan de vorige  En de prijzen waren weer minder. Ik zei ik heb al een subwoofer kan ik die inruilen? Ja dat kon na 3 x terug zijn geweest was mijn keuze toch gevallen op de Stadium die vond ik mooier klinken dan de Strata en Storm. Ik kwam thuis en me vader vroeg wat dat nou weer was. Pa dit is een subwoofer. Pa :" wat kost dat" Uhhh 4000 gulden. WAT!! zei hij hahaha. Ik dacht oh ohh shit nu moet ik zeker kost geld gaan betalen. Me vader zei dat ik gestoord was en me moeder vond het allemaal wel leuk.

(Rond 2000)
Wat later ging ik op mezelf wonen en had ik eindelijk wat meer ruimte om mijn speakers op te stellen. Me neef wilde weer nieuwe speakers kopen dus ik had de 609 MK II overgenomen om als rears te gebruiken. Nu met DVD had je natuurlijk allang DD en DTS receivers. En tja dat is een stuk beter dan DPL. Dus de Yamaha A-1000 ingeruild en de Yamaha A2 gekocht.

Eerste DVD was Godzilla DD. Wat een beleving en wat een verschil met DPL. Er waren toen nog erg weinig DVDs met DTS, maar de eerste die ik had gekocht was de Beegees live @ MGM. Mooie opnamen en prima geluid.

(Rond 2002)
TV was toen een breedbeeld van JVC met platte beeldbuis. Eindelijk waren de LCD/Plasma schermen voor mij betaalbaar geworden. De eerst waren rond de 20K gulden. Ik had een bonus gekregen van me werk en dezelfde avond stond ik in de winkel BCC om een LCD te kopen. Ik had wel op internet gekeken naar prijzen, omdat BCC laagste prijs garantie gaf en toen waren er nog geen kleine letters dat webwinkels niet meetelde, De 32"JVC stond bij hun voor €1889 en op i-net €1350. Behoorlijk verschil. De verkoper moest 3 x terug naar zijn manager om de prijs te bespreken, want ik vond het onzin om 33% meer te betalen terwijl BCC laagste prijs garantie gaf. TV gekocht voor €1450. Vergeleken met CRT en LCD (HD ready 720p) wat een verschil. Duidelijk verschil is bv al ondertiteling. En spelen op de xbox 360 @720p gewoon mega gaaf je ziet details die je eerder niet zag.

(Rond 2006)
Aantal jaar verder liefde van me leven gevonden en samen een huis kopen. Nou ben ik een impulsief iemand en 3 maanden later een nieuwbouw huis gekocht met 1 kant buren dus ik dacht mooi kan het geluid harder bij films kijken :D

Huiskamer is 5x6 dus er moest een andere TV komen en een betere center speaker. Me schoonvader werkte bij Philips en de 47PFL9603 was net uit en hij kon hem meenemen voor €1100 geen geld dacht ik dus zonder in de winkel te hebben gekeken gekocht. Op Marktplaats kwam ik de center speaker Tannoy Eyris dcc+ tegen. Meteen gebeld en hetzelfde weekend gekocht. Waarom wachten toch. Door de grotere ruimte waar de speakers staan was alles meteen een stuk beter. De speakers waren nu goed op elkaar afstemt geluid is homogeen niks meer aan doen. Had me receiver kunnen ruilen met een yamaha A1 zonder bijleg dus niet geaarzeld en meteen gedaan.

2 maanden geleden had ik iets van ik mag nu wel weer iets voor mezelf kopen. Maar wat, want ik ben wel tevreden over het geluid en beeld. Aangezien ik vrijwel geen muziek meer luisterde ( echt zitten en paar uur genieten) dacht ik een andere sub dedicated voor HT. Via dit Forum de SVS Pb12 NDS gekocht voor een nette prijs. De REL was binnen 1 week verkocht dus de nieuwe sub koste me maar €225. Na plaatsen en instellingen aanpassen en 10 films gekeken is de SVS beter gevonden dan de REL met HT. Voor muziek vind ik de SVS mooi klinken als hij uit staat  Ik had nog wat geld om te besteden en las op HTforum dat de Oppo een mooie apparaat is voor BR. Ervaringen gelezen en toen kwam de Oppo 103 uit. Dus die besteld. En vergeleken met de andere mediaplayer Eminent 7080EM is dit een wereld van verschil. Verschil zo groot als man en vrouw :D De eminent staat nu op de slaapkamer en de Oppo in de huiskamer. Met relatief weinig geld ben ik zeer tevreden met mijn huidige 2 aankopen en geniet ik weer extra van films kijken.

HELAAS...tja wat is helaas :P  blijft er toch wat knagen, want ik vind het beeld van de TV niet mooi. Ik mag geen andere TV kopen van vrouwlief dus heb ik een afspraak staan voor een ISF calibratie 5 jan. Bij Frank. Tja... voor €105 en het beeld wordt er beter van is de moeite waard en dat kan ik thuis wel verantwoorden hahaha.

Dan gaan we weer ff sparen voor wat anders, want upgraden blijft een virus. Door de komst van onze prachtige zoon vrouwlief die minder gaat werken en mijn nieuwe baan is er een hoop minder geld te besteden dus sparen gaat wat langzamer, maar dat geeft niks, want ik geniet enorm van het film kijken thuis.

Ik twijfel nog tussen een nieuwe receiver of andere main speakers (Oude D700). OF gewoon een kamer op zolder bouwen voor een dedicated ruimte. Zolder is 12x6 ongeveer dus moet wel wat van te maken zijn. Ik kan niet niet alle ruimte gebruiken, maar 6x4 moet te doen zijn. Dus het is of nieuw apparatuur of de ruimte. Ik nijg duidelijk naar de ruimte.

Apparatuur:

Receivers:


  • Sony DPL surround
  • Yamaha A1000
  • Yamaha dsp A2
  • Yamaha dsp A1
  • Anthem MRX-700

VCR/DVD/BR spelers:


  • VCR Sony Betamax
  • VCR Philips VHS
  • VCR Sony SLV-E90. Deze heb ik nog steeds en is een goeie VHS speler
  • CD Sony xde 800
  • DVD Sony dvp 725D ( regio vrij maken koste me toen fl400-,)
  • Denon 2910 (regio vrijmaken vroegen ze bij polectroplaza in A,dam €150. Heb toen zelf internet afgestruint en zelf FW ingeladen om de speler regio vrij te krijgen)
  • PS3
  • Oppo 103

TVs:


  • JVC 72 CM breedbeeld ( platte beeldbuis)
  • JVC 32" LCD
  • Philips 47PFL9603

Speakers:


  • Haki taki 175 Watt speakers :D
  • Sony 2.1
  • Center 1 Sony CN-55
  • Center 2 Tannoy Eyris DCC+
  • Fronts Tannoy Profile 638
  • Rear Tannoy Profile 609 MK II
  • Sub 1 Celestion
  • Sub 2 REL Stadium II
  • Sub 3 SVS PB12 NDS DSP

Bekabeling:


  • Van den Hull subwoofer
  • Extron pro HDMI
  • QED HDMI
  • Monster LS-kabel
  • QED aniversary analoog

Geplande upgrades:


  • TV ISF calibreren door Frank. Zal gebeuren op 5 Januari 2013

Upgrades die geen kwaad kunnen :) :



  • Nieuwe receiver. Blijf ik bij Yamaha dan wordt het de 3010. Maar er is nu zoveel bij gekomen dat andere producenten Yamaha voorbij zijn gestreven. Anthem bv alleen vind ik die er niet uit zien. Done Anthem MRX-700
  • Main speakers. tja Ik blijf Tannoy (Dual concentric) mooi vinden klinken. Oude D700 en dan de 638 als rear moet prima kunnen. Weet alleen niet of de center speaker dan nog mooi past. Ben op zoek naar Tannoy 638 als rear, zodat ik 4G heb. Ga doro sparen om een hele nieuwe set speakers te kopen. Dat is wel een x jaren plan.
  • Subwoofer Velodyne 12 of 15DD
  • fatsoenlijke Speaker kabel. Ik heb nu koperen draden liggen van de BCC 4mm  :shaun: Done Monster Ls-kabel geworden

Huidige setup:


  • Receiver - Anthem MRX700
  • Zelfbouw HTPC. intel i3, SSD en GTX460 1GB
  • Front speakers - Tannoy 638
  • Center - Tannoy Eyris DCC+
  • Rear - Tannoy 638
  • Subwoofer - SVS PB12 NDS DSP
  • Projector Epson EH 5500
  • Scherm Kingpin 240 tap tensioned
  • Bekabeling - QED silver anniversary, Van den Hull en Extron PRO HDMI

will be continued and pictures will follow soon. moet even mooie foto's trekken die goed belicht zijn.

Greetz,

Raymond

Tijd voor nieuwe foto's.

Eindelijk een fatsoenlijk scherm en beeld in de huiskamer  :wub:
Epson Eh 5500 met een nieuwe lamp. De eerste lamp is vervangen na 980 uur.


Rechter rear Tannoy 638 profile.


Linker rear Tannoy 638 + sub SVS pb12 dsp


Met frontjes en standaard tv.
[/list]

yorkie13


Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

Een prachtig en leuk geschreven verhaal. Ik herken bepaalde dingen van aankoop ook, precies als bij jou, mijn stiefbroer had audiolab speakers gekocht en die klonken stukken beter dan mijn philips speakers, dus ook gekocht enz.

Als je nog upgrade plannen hebt en je weet nog niet wat, kom een keer bij mij langs, dan heb je weer plannen genoeg dat beloof ik......

grroet
frank
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Quote from: RA SUBS on December 31, 2012, 14:05:18
bevalt de SVS nog steeds goed ?
Jazeker. Duurde een paar weken, maar speelt nu prima mee. Lekkere slam en impact bij films kijken.  Het is geen wereld van verschil met de REL, maar wel beter.

Quote from: Peerless Monster on December 31, 2012, 14:12:40
Mooie SVS!!!
Vind hem niet mooi. Eerder lelijk ding. maar goed dat weet je van te voren. SVS gaat voor bang en niet voor de looks.

Quote from: frank2 on December 31, 2012, 14:14:36
Een prachtig en leuk geschreven verhaal. Ik herken bepaalde dingen van aankoop ook, precies als bij jou, mijn stiefbroer had audiolab speakers gekocht en die klonken stukken beter dan mijn philips speakers, dus ook gekocht enz.

Als je nog upgrade plannen hebt en je weet nog niet wat, kom een keer bij mij langs, dan heb je weer plannen genoeg dat beloof ik......

grroet
frank
Thanks, Ik heb het wel vrij snel geschreven dus zitten wel wat fouten in.

I know ik ben ook erg benieuwd hoe de Ushers klinken in Stereo. Ik zag dat je een M&G wilde gaan doen, maar zag dat daar meer animo voor was dan er plek op de bank is hahahaha :D

Ik WEET dat ik weer terug ga naar stereo of iig een betere combinatie stereo en HT. Er zijn natuurlijk wel receivers die op stereo stuk beter presteren dan de A1.



Peerless Monster

Quote from: Raymond187 on December 31, 2012, 15:24:22
Vind hem niet mooi. Eerder lelijk ding. maar goed dat weet je van te voren. SVS gaat voor bang en niet voor de looks.

Ha wat een uiteenlopende mening. Ik vind hem juist prachtig met die grill zo... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

morca

Hele geschiedenis,leuk om te lezen zulke dingen  :)
Zo ong ging het bij mij ook ,startrek bij me neef kijken komt me bekend voor,ik had zelf ook rap surround  ;)

high-q

Gefeliciteerd met je eigen topic. Leuk verhaal en erg veel herkenbare stukken ook. Vooral over de VHS periode, de ontwikkelingen die daarna best hard gingen en de upgrades die daarbij horen. Ben erg benieuwd waar het bij jou gaat stoppen :P
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Mediasluis

#8
Leuke geschiedenis.
Prachtig om te lezen.

Het kopiëren van LP's op Videobanden hahaha.
Zo zijn wij ook heel lang bezig geweest.
Eerst CD's huren bij de CDR (Centrale Discotheek Rotterdam), en That's Cassette Bandjes gebruiken omdat die voor hun geld iets meer signaal ruis verhouding hadden.
Later VHS Video's gaan gebruiken voor kopiëren van muziek.

Ook films kopiëren en daar een heel weekend mee bezig zijn, want ja,... kopiëren duurde zolang als dat de film duurde toen.
Ik sjouwde dan mijn 20Kg. zware Videorecorder naar een vriend van me, en dan de hele nacht door kopiëren he, en een alarm zetten elke 2 a 3 uur, om wakker te worden om de film te verwisselen, want ja,..  de dag erna (Zondag) moesten de films weer voor 12:00 uur 's middags terug zijn bij de videotheek.
MAN MAN MAN,... Goeie ouwe tijd.

Familie met een Videotheek,... dat zou voor mij het Walhalla geweest zijn.

PS. Trouwens wel jammer dat velen hun leeftijd niet aangeven in hun profiel.
Juist met dit soort verhalen is het wel leuk om te checken over welk jaar er dan gesproken word. ;)
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Raymond187

Quote from: high-q on December 31, 2012, 21:26:51
Gefeliciteerd met je eigen topic. Leuk verhaal en erg veel herkenbare stukken ook. Vooral over de VHS periode, de ontwikkelingen die daarna best hard gingen en de upgrades die daarbij horen. Ben erg benieuwd waar het bij jou gaat stoppen :P
Stoppen?? uhuhhhh hahahah NEVERRRRRRRRR

Quote from: Mediasluis on January  1, 2013, 02:04:33
Leuke geschiedenis.
Prachtig om te lezen.

Het kopiëren van LP's op Videobanden hahaha.
Zo zijn wij ook heel lang bezig geweest.
Eerst CD's huren bij de CDR (Centrale Discotheek Rotterdam), en That's Cassette Bandjes gebruiken omdat die voor hun geld iets meer signaal ruis verhouding hadden.
Later VHS Video's gaan gebruiken voor kopiëren van muziek.

Ook films kopiëren en daar een heel weekend mee bezig zijn, want ja,... kopiëren duurde zolang als dat de film duurde toen.
Ik sjouwde dan mijn 20Kg. zware Videorecorder naar een vriend van me, en dan de hele nacht door kopiëren he, en een alarm zetten elke 2 a 3 uur, om wakker te worden om de film te verwisselen, want ja,..  de dag erna (Zondag) moesten de films weer voor 12:00 uur 's middags terug zijn bij de videotheek.
MAN MAN MAN,... Goeie ouwe tijd.

Familie met een Videotheek,... dat zou voor mij het Walhalla geweest zijn.

PS. Trouwens wel jammer dat velen hun leeftijd niet aangeven in hun profiel.
Juist met dit soort verhalen is het wel leuk om te checken over welk jaar er dan gesproken word. ;)


Ik heb de leeftijd in de openings post erbij gezet + jaartallen  :thumbs-up:

ook heb ik wat extra info van de apparatuur erbij geplaatst.

frank2

Enkele mogelijke verbeterpunten:

- apart audio stroom toevoer
- andere LS kabel

Vele mensen horen tussen standaard en bovengenoemde verschil wat meestal een verbetering teweeg brengt.
Het is meestal zuiverder, opener, strakker. Het hoog bijvoorbeeld is ipv korrelig heel open en zuiver.
Nu weet ik dat bij Tannoy vaak vdH wordt verkocht. Ik heb ook vdH gehad en deze kabel is sloom, niet snel, benadrukt het middengebied, en is donker. Ik kan niet beoordelen hoe deze kabel het doet op jouw speakers. Maar heb je er wel eens wat anders achter gehangen?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Quote from: frank2 on January  1, 2013, 11:06:16
Enkele mogelijke verbeterpunten:

- apart audio stroom toevoer
- andere LS kabel

Vele mensen horen tussen standaard en bovengenoemde verschil wat meestal een verbetering teweeg brengt.
Het is meestal zuiverder, opener, strakker. Het hoog bijvoorbeeld is ipv korrelig heel open en zuiver.
Nu weet ik dat bij Tannoy vaak vdH wordt verkocht. Ik heb ook vdH gehad en deze kabel is sloom, niet snel, benadrukt het middengebied, en is donker. Ik kan niet beoordelen hoe deze kabel het doet op jouw speakers. Maar heb je er wel eens wat anders achter gehangen?

Wat bedoel je met beide? Aparte audio stroom toevoer? En LS kabel.

de van den Hull is me subwoofer kabel. Huidige speakers kabels zijn van de BCC 4mm standaard koperen draadjes  :nopompom:


frank2

#12
Aparte audiogroep aanleggen. (meer detail, zuiverder, strakker geluid)
VdH: ik dcht dat dat je luidsprekerkabel was, maar ook bij standaard snoer wat jij in feite hebt, kun je nog behoorlijke sprongen maken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

ahh LS kabel staat ook op de wenslijst :)

Apart stroom groep ga ik niet maken. Op deze groep zitten maar 2 lampen verder niks. En deze staan ook niet altijd aan.

frank2

Als je hier op bezoek komt zal ik je het verschil tussen een aparte audiogroep en gewoon stroom uit het stopcontact laten horen. (al is dat enigszins geflatteerd omdat er een Vibex blok tussen zit) Een aparte stekkerdoos zoals CP Audio zal bij jouw ook verschil maken.

LS kabel tsja ik ben gecharmeerd door de Vicol kabel. Deze kun je wel eerst uitproberen voor aankoop.
Maar er zijn vele LS kabels, helaas kun je ze bijna nooit van te voren op je set testen.

Hoe zou je zoals het nu is bij jou, de sound van je set omschrijven?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Quote from: frank2 on January  1, 2013, 11:37:10
Als je hier op bezoek komt zal ik je het verschil tussen een aparte audiogroep en gewoon stroom uit het stopcontact laten horen. (al is dat enigszins geflatteerd omdat er een Vibex blok tussen zit) Een aparte stekkerdoos zoals CP Audio zal bij jouw ook verschil maken.

LS kabel tsja ik ben gecharmeerd door de Vicol kabel. Deze kun je wel eerst uitproberen voor aankoop.
Maar er zijn vele LS kabels, helaas kun je ze bijna nooit van te voren op je set testen.

Hoe zou je zoals het nu is bij jou, de sound van je set omschrijven?
Dat lijkt me en goed plan. OM dan het verschil te horen qua stroom toevoer.
Verschil met analoge kabels ben ik ook pas geloven toen ik het zelfde hoorde.

Ik vind het qua stereo niet mooi meer klinken thuis. Hoog is TE aanwezig waardoor ik na een uur zit te luisteren de muziek weer uitzet.

Ik luisterde voorheen CD via de Denon, maar dan met een simpele optical verbinding, omdat de QED analoog te kort was voor de nieuwe kast.

Ik ga straks een SACD Pink Floyd dark side of the moon of De pulse van PF opzetten met de QED analoog op de Oppo. Eens horen hoe dat klinkt. Uiteraard met de SVS uit.

frank2

#16
Via de Oppo zou je ook goed muziek kunnen afspelen. Het teveel aan hoog terwijl je gewoon koper draad Ls kabel hebt en ik neem aan normale interlinks, zou dan veroorzaakt kunnen worden door je reciever, dat merk staat bekend om zijn helderheid. (zeker dit type, nadat ik even gegoogled heb)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Quote from: frank2 on January  1, 2013, 12:16:38
Via de Oppo zou je ook goed muziek kunnen afspelen. Het teveel aan hoog terwijl je gewoon koper draad Ls kabel hebt en ik neem aan normale interlinks, zou dan veroorzaakt kunnen worden door je reciever, dat merk staat bekend om zijn helderheid. (zeker dit type, nadat ik even gegoogled heb)
Klopt en de Yamaha A1 staat ook niet bekend omdat hij zo mooi in stereo is.

Interlinks gebruik ik de qed silver anniversary.

Net ff Hey you van pink floyd geluisterd via de Oppo. Klinkt stuk beter, maar nog steeds teveel hoog aanwezig.

frank2

Zit er in die QED zilver verwerkt? Dat zou en oorzaak kunnen zijn. Probeer anders eens een dropveter.... of hij dan nog teveel hoog geeft...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

LittleNinja

Ik heb de A2 gehad gecombineerd met Van den Hull Clearwater en Goldwater. Toen ik de Yamaha omruilde voor de Arcam heb ik het advies gekregen om die kabels ook te vervangen omwille dezelfde klacht. Ik heb toen wirewyzard Spellbinder en Dreamcaster genomen.. Dat maakte een enorm verschil. Van zilver naar koper.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raymond187

Quote from: frank2 on January  1, 2013, 12:34:11
Zit er in die QED zilver verwerkt? Dat zou en oorzaak kunnen zijn. Probeer anders eens een dropveter.... of hij dan nog teveel hoog geeft...
hhmmm durf ik niet te zeggen, maar lijkt me wel als ik de naam van de kabel moet geloven. Als het goed is heb ik nog wel ergens op zolder interlinks liggen. FF opgraven en uitproberen.

Quote from: LittleNinja on January  1, 2013, 12:46:59
Ik heb de A2 gehad gecombineerd met Van den Hull Clearwater en Goldwater. Toen ik de Yamaha omruilde voor de Arcam heb ik het advies gekregen om die kabels ook te vervangen omwille dezelfde klacht. Ik heb toen wirewyzard Spellbinder en Dreamcaster genomen.. Dat maakte een enorm verschil. Van zilver naar koper.
Vervelende is wel dat je niet zomaar LS kabels kan testen voordat je ze koopt. Voor de main heb ik maar 2 x 3M nodig. Ik kijk ook regelmatig in de markt sectie.

frank2

Sommige dealers laten je wel eerst de LS kabels uitproberen.
Jouw Hifi doet dat, mijn dealer, en zo zijn er vast nog wel meer..
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Ik voel me dan soort van schuldig als ik de kabels of apparatuur niet wil, omdat ze niet helemaal bevallen.

frank2

Quote from: Raymond187 on January  2, 2013, 09:48:29
Ik voel me dan soort van schuldig als ik de kabels of apparatuur niet wil, omdat ze niet helemaal bevallen.

Dat moet je gewoon vergeten, ik heb hier ook 4 cd spelers ooit gehad, die allemaal niet bevielen. Dus die gingen ook weer terug. Is volkomen normaal.
Maar ik zou eerst voordat je met LS kabels begint de oorzaak zoeken van het tevele hoog, misschien is het de Yamaha maar misschien is het ook wat anders. Doe je dat niet dan ga je ter compensatie op zoek naar kabels die minder hoog geven, en krijg je ooit een andere versterker dan passen de kabels qua sound niet meer kun je weer opnieuw beginnen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

LittleNinja

Ik heb de kabels ook eerst te leen gehad om te testen ( via Beter Beeld en Geluid ). Gewoon aan ze voorleggen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"