Luuk`s "Luuksor" HT

Started by luuk123456, June 29, 2014, 18:44:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

luuk123456

Update 5-5-2020

Bij deze wat foto`s omdat de oude spontaan zijn verdwenen...





De ruimte is eindelijk Atmos-Proof al denk ik dat 2 hoogte luidsprekers het maximaal haalbare is i.v.m. de ruimte.
De zetels zijn verplaatst en naar het midden van de ruimte gegaan. Het schuin aflopende dak begint nu precies boven de zitplaats.
4 speakers plaatsen wordt, voor mij althans, een lastige klus met deze hoogteverschillen.
Misschien is de ruimte ook wel gewoon te klein voor 4x Atmos...



Doordat de stoelen van de achterwand af staan, heb ik nu ook plaats om de back surround luidsprekers eindelijk volgens de 7.2 opstelling te plaatsen.



De achterwand was saai en zwart en heb ik doormiddel van wat verlichting en posters bij de ruimte proberen te betrekken.
Ook heb ik doormiddel van een koof (kan je dat zo noemen?) De verwarmingsbuizen en bekabeling netjes weggewerkt.





Beide Klipsch R115SW subs zijn verplaatst naar de linker en rechterkant van de ruimte, klinkt top! :headbanging:
Geen overdreven laag aanwezig, maar wanneer nodig, één groot feest :D





De kijkafstand van projector naar doek is door de verschuiving 1 op 1 geworden, wat me prima bevalt!
doek diagonaal 240cm. - zitplaats - doek 240cm.
Ik zou nog wel `n keer een groter scherm willen, maar dit is in deze ruimte niet mogelijk i.v.m. de afmetingen.
Ik heb hier op het forum gelezen dat e.e.a. nog wel mogelijk is door het gebruik van een lens die voor de projector komt de hangen, dus wie weet...



In de nabije toekomst dus maar eens langsgaan bij `n paar forumleden die me aan hebben geboden om zowel 4 als 2x Atmos hoogtespeakers te komen ervaren.
Dan kan ik altijd nog besluiten wat het gaat worden alhier!

Nog enkele "actiefoto`s" wanneer Kodi draait:



Screensaver van Kodi:






Wanneer je op de Logitech Harmony op de pauzeknop drukt:


Omdat we nog steeds volop genieten van beeld én geluid zoals het nu is,  heb ik geen nieuws wat audio/ video apparatuur betreft,  sorry[emoji6]

Luukie uit!




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
30-12-2016

De huidige stand van zaken:

Omdat ik de Mission 753 (non Freedom) toch wat schel vond klinken in het hoog ben ik op zoek gegaan naar de mission 752 Freedom speakers.
Na wat geduld oefenen kwam ik `n net paar 752`s tegen. Deze dienen nu als front en de 753`s fungeren als surround speakers.
Tijdens het muziek luisteren vind ik de 752 echt veel prettiger klinken dan de 753. Maar de grootste onvoorziene verassing was het feit dat 7.1 kijken/luisteren, zoveel beter klinkt door de 753 als surround dan m`n vorige (Mission 760I) boekenplank speakers.

ik ben me er van terdege van bewust dat de dit model Mission luidsprekers als 'ouwe meuk' bestempeld mag worden, toch vind ik het verrassend mooi klinken in onze ruimte :inlove:











Omdat ik bij verschillende HT`s een koof met daarin Led verlichting toch wel erg mooi vind uitzien, heb ik dit alsnog in de Luuksor toegepast.
De kleuren van de verlichting zijn natuurlijk naar wens aan te passen.
Ook het verlaagd plafonnetje boven de zetels met daarin de inbouwspots is nieuw.












Wederom voel ik de behoefte om mijn excuses te maken voor de slechte kwaliteit foto`s. Ik moet toch maar eens een toestel kopen waarop het HT iets beter uit de verf komt dan op deze ietwat wazige, vage telefoon foto`s  :blush:

Tot slot rest mij nog om iedereen die dit leest ( en ook iedereen die dit niet leest, maar die lezen dit niet :blink:) een gelukkig en gezond 2017 te wensen!!!




--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
andere receiver aangeschaft (15-10-2016).

Nadat bleek dat Marcel (H&C Hifi) de Klipsch r115SW sub op dat moment niet op voorraad had, toch maar op zoek gegaan naar `n andere receiver.
Na veel gelezen te hebben waren de; marantz 7007 - 7008, Onkyo TX-NR 5007 - 5008, de Pioneer LX 82-83 en de Denon 4311, 4810 en 4520 de overgebleven kandidaten.

Dankzij diezelfde Marcel werd ik gewezen op `n verkoop van de Denon 4520 door forumlid Invader.
Forumlid Kamidioblitz was zo attent de verkoper te wijzen op mijn zoektocht.
Zo zie je maar dat een forum je écht kan helpen ;D

Toen we eenmaal de deal gesloten hadden, mocht ik nog even,  letterlijk en figuurlijk `n kijkje nemen bij Invader`s HT in uitvoering.
Beeld en geluid waren indrukwekkend mooi en ik ben 'bang' dat wanneer dit HT klaar is, dit een van de mooiere/professionelere en meer richting High End gaande thuisbioscopen wordt...
Nogmaals dank invader voor de gastvrijheid en `n mooi stukje techniek, namelijk de Denon 4520! :headbanging:

Voor de oplettende kijker; ja, er is nog plaats aan de linkerzijde van de receiver. Daar moet inderdaad nog steeds `n 2e Klipsch r-115SW komen te staan :bigsmile:

Wat foto`s van de 'nieuwe' aanwinst:














Verbeteringen die ik meen waar te nemen met de Denon;

Veel helderdere spraak/stemmen
hoog-mid en laag, veel meer één geheel. Voorheen liet de Klipsch zich aardig gelden, maar was het gewoon veel, heel veel laag,
wat niet persé mooi aansloot op de rest van het geluid.
Nu dus, zoals gezegd, klinkt het als één mooi geheel. Ik denk dat dit dankzij XT32 is.

De plaat waar de receiver en de center op staan heb ik extra op deze manier in elkaar geflanst :tongue2:, zodat de Denon niet warm wordt en meer dan genoeg ruimte heeft om te ademen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update met wat foto`s (20-09-2016)

De entree:





--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Toch ook even `n foto van de JVC X500.
De laatste X500 die destijds nog te koop was, vandaar dat er geen keus in kleur meer was en ik voor de witte ben gegaan.
Totaal niet storend en het beeld is bijna net zo goed als de zwarte versie :D
Hoewel de nieuwe modellen van JVC, Epson en Sony je om de oren vliegen, kan ik niet anders zeggen dat ik nog steeds erg blij ben met de, inmiddels 'stokoude' X500.
Ook hier voel ik nog helemaal geen behoefte om te upgraden en geniet ik nog elke keer van het prachtige, contrastrijke beeld wat hij op het doek tovert.





--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hier dus ook de Klipsch r-115SW. Meer dan genoeg voor de oppervlakte van slechts 16 vierkante meter, maar omdat ik van symmetrie hou, zal er vroeg of laat toch nog `n 2e exemplaar bijkomen :tounge:



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




Inmiddels zijn er toch zuil luidsprekers komen te staan en wel de oude maar voor mij vertrouwde Missions 753.
Mijn vader heeft deze speakers al sinds de jaren 90 dus ik weet wat ik in huis heb gehaald.
Dat ik geen hardcore audiofiel ben mag duidelijk zijn, ik ben namelijk erg tevreden met de Missions en heb geen behoefte om deze te vervangen  :o





---------------------------------------------------

Omdat de ruimte erg beperkt is en de deur op de plaats zit waar normaal gesproken de linker front luidspreker behoort te staan, heb ik `n constructie(tje) gemaakt, waarop de speaker kan staan, en in z`n geheel meedraait wanneer de deur wordt geopend/gesloten...
Het grappige is wel dat, wanneer je in de "luuksor" zit, je geen idee hebt waar de deur zit omdat je deze helemaal niet meer ziet...



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik zag bij `n ander forumlid hoe leuk je HT kan worden met wat gadgets, hier ben ik dus ook naar op zoek gegaan:





















Met natuurlijk de juiste posters!



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Een totaalplaatje vanuit de zitpositie, inclusief het scherm met masking (wat ik nog steeds iedereen aanraad):





--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In de planning staat nog het volgende:

- Als surround speakers ook de Mission 753 zien te bemachtigen.
- `n tweede Klipsch r-115SW subwoofer.
- plakvilt aan het plafond bevestigen voor (nog) minder reflecties.
- Maar als eerste zou ik graag `n Denon 4520 op de spreekwoordelijke kop tikken.
- Deze zou de huidige Marantz SR5003 moeten vervangen.
- Wel heb ik het idee dat je de 4520 maar weinig tegenkomt in het wild, ik zie ze namelijk zelden of nooit te koop staan...geduld, ik weet het :nopompom:





--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Subwoofer upgrade 26-06-2015`

Sinds `n aantal dagen in het bezit van de Klipsch r-115SW subwoofer.
Mensen wat `n verschil met m`n vorige Klipsch (SW350)
Ook deze sub komt uit de stal van H&C Hifi (Marcel)

Net als RonG was ook ik bang dat hij niet in de auto zou passen, maar hij paste precies.
Zoals RonG al omschreef, `n sub die volgens mij lastig in toom te houden is.
Zelfs op (zeer) laag volume trilt al snel onze oude houten vloer dat het een lieve lust is ;D

Film kijken is echt weer `n nieuwe belevenis geworden dankzij deze aanwinst...
ook qua grootte is de sub indrukwekkend te noemen en moet je wel de plaats hebben om deze kast kwijt te kunnen.
Ergens in `n hoekje wegduwen is er niet echt bij....

Niet alleen film, maar ook muziek luisteren is `n nieuwe ervaring.
Ik was, ongeacht welk genre, helemaal gewend aan het altijd aanwezige 'boem boem' geluid wat de vorige sub teweeg bracht.
Dit is helemaal weg met de 115SW.
De Klipsch speelt heel bescheiden en beschaafd mee en laat het laag echt klinken zoals het hoort (niet te aanwezig en overdreven).
Zo bruut als hij klinkt met film, zo bescheiden doet hij z`n ding met muziek...

`n tweede 115SW is voor m`n 16 vierkante meter  HT echt geheel overbodig!
Al met al ben ik ontzettend blij dat ik voor `n relatief laag bedrag zo`n mooie sub in huis heb kunnen halen.









--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Huidige stand van zaken (11-05-2015`):
Eindelijk `n nieuw scherm aangeschaft, en wel `n Kingpin VFS 240.
Op `n kijkafstand van 3.30m is dit écht het maximale wat ik persoonlijk nog prettig vind kijken...

Ook maar meteen gordijnen gekocht en verlichting geregeld zodat de ruimte nu zo goed als af is.

De credits voor de blauwe Led verlichting gaan naar forumlid Wolfkampf! :worship::
Forumlid Raindog; dank voor je hulp het maken van de foto`s!
Het ziet er `n stuk beter uit dan de foto`s gemaakt met m`n Samsung S4





--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
update: 24-12-2014

In de afgelopen tijd heb ik aardig wat verbeteringen kunnen maken in ons HT
Zo heeft het bescheiden JVC setje plaatsgemaakt voor een Marantz SR5003 (overgenomen van Raindog)
Daarop aangesloten:

De Klipsch SW350 sub aangeschaft bij H&C Hifi
4x Mission 760i speakers
1x B&W cc3 center

Allemaal niet het nieuwste van het nieuwste, maar in vergelijking met een JVC set, klinkt het super in een ruimte van slechts 4 bij 3.5!
De Benq W1070 heeft plaatsgemaakt voor een Epson TW9200 aangeschaft bij Werner van Home@themovies

gelukkig toch een manier gevonden om de bioscoopstoelen aan elkaar te koppelen en de projector zo te plaatsen dat hij niet meer tussen de zetels hoeft te staan.
Ook is er nog een zitplaats bijgekomen. van 4 naar 5

de 4 afstandsbedieningen hebben plaatsgemaakt voor 1 Logitech harmony 650. ideaal!

De HTPC en de server die eerst nog in het HT zelf stonden te blazen, zijn naar een kamer ernaast verplaatst.
Dus nu is het tijdens het filmkijken heerlijk stil en wordt je niet meer gestoord door ventilatoren van noch de HTPC, noch de Benq ;D

Dan nu nog een sfeerimpressie van hoe het op dit moment is:


(gemaakt met samsung S3 excuses :()

Aangezien de TW9200 op deze afstand een scherm van 2.40M gevuld krijgt, staat een upgrade van m`n huidige 2.00m scherm op niet al te lange termijn ook nog in de planning

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Omdat ik het zelf érg leuk vind om de setup van forumleden te bekijken, hier ons privé bioscoopje:

Projector: Benq W1070

Audio: JVC setje (wordt in de nabije toekomst vervangen)

Scherm: Spanscherm (tommydoek 1.3 Gain) overgenomen van forumlid 'Cinedrama' met `n kijkvlak van 200 bij 113

HTPC met XBMC verbonden met `n server op `n andere verdieping waar zich de muziek, series en films op bevinden.

De verlichting wordt automatisch geregeld doormiddel van het X10 protocol wat prima werkt!
bepaalde verlichting wordt gedimd bij het begin van de film. andere verlichting gaat weer aan wanneer er gepauzeerd wordt en
alle verlichting gaat aan wanneer de film uiteindelijk afgelopen is.

Excuses voor de kwaliteit van de foto`s, maar had even geen degelijk fototoestel voorhanden.

Het valt in het niet ten opzichte van de meeste forumleden, maar het belangrijkste is dat we hier met héél veel plezier zitten en regelmatig genieten van `n filmpje!

Al dit heb ik eigenlijk te danken aan Raindog (ook `n forumlid) bij hem ben ik voor de eerste keer in aanraking gekomen met het 'HT-virus'. Toen wist ik zeker dat ook ik `n eigen Ht wilde...dank! ;D

Helaas kan ik niet meer dan 4 foto`s posten :(
Ik heb er nog tig in de wachtrij staan...

Gr. Luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Bart_M

Ziet er hartstikke gezellig uit zo :)

Zou het toch geen idee zijn om de beamer op te hangen en de stoelen tegen elkaar te zetten?

ddennisdennis12

mooie HT (zijn die lampen voor de stoelen niet hinderlijk?)
HT Room: Epson TW7000, Pioneer Elite SC-LX86 (class D3) & custom boston acoustics fronts & KEF surrounds & JBL Control 1 Pro height speakers & JBL Stage Subwoofer & L-Acoustics Kilo Low-Frequency extension. Auto: BMW i4 met Harman/Kardon en Lexus met Mark Levinson.
 
According to my opinion: perfect audio is a matter of science.

luuk123456

Quote from: Bart_M on June 29, 2014, 18:56:26
Ziet er hartstikke gezellig uit zo :)

Zou het toch geen idee zijn om de beamer op te hangen en de stoelen tegen elkaar te zetten?

inderdaad goed idee, maar onmogelijk. niet te zien op de foto`s maar onder het zitgedeelte is het plafond verlaagd.
(niet alleen het plafond, maar het daadwerkelijke dak) had reeds `n plafondbeugel besteld, maar het beeld kwam veel te laag.
Achter de verlaging (dus meer naar voren, naar het scherm toe) werd de afstand, projector - scherm te kort. Ik kreeg het scherm niet meer gevuld...

Ik moet zeggen dat dit ook prima gaat hoor....
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

luuk123456

Quote from: ddennisdennis12 on June 29, 2014, 18:56:37
mooie HT (zijn die lampen voor de stoelen niet hinderlijk?)

Dank Dennis! Nee, dit is wel enigszins uitgerekend. Het scherm is van boven naar beneden zonder obstakels goed te bekijken ;D
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Peerless Monster

Wat leuk die letters van Universal! Erg leuk gedaan.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

cine(d)rama

#6
Hey Luuk .

Ziet er erg goed en gezellig uit Luuk  O0 .
Leuk om toch nog je HT hier te zien  ;) .

Hoe bevalt je scherm ?

Heel veel kijk en game plezier nog in je mooie HT .

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

daanvanduif

Ziet er echt heerlijk comfortabel en sfeervol uit zeg.
Corazón

MLCinema

Sfeervolle ruimte! Roept bij mij hetzelfde gevoel op als de oude bioscoop hier waar je nog werd bediend in je stoel... Ah goede oude tijd :P
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

luuk123456

Quote from: cine(d)rama on June 29, 2014, 20:55:10
Hey Luuk .

Ziet er erg goed en gezellig uit Luuk  O0 .
Leuk om toch nog je HT hier te zien  ;) .

Hoe bevalt je scherm ?

Heel veel kijk en game plezier nog in je mooie HT .

Gr Andre .

Andre,

Ja, leuk he om je oude scherm weer eens te zien ;D
Op zich werkt het scherm prima Andre, al denk ik dat `n scherm met `n lagere gain waarde de beeldkwaliteit ten goed zou komen.
Door de hoge gain van 1.3 zie ik nu toch redelijk goed de weerkaatsing van het licht in het middengedeelte van het scherm.
het lijkt dan net of het beeld links en rechts wat minder fel is, maar dat komt vooral omdat het middengedeelte van het scherm extra helder is...
Begrijp je het nog?


Ook zou het scherm wel wat groter mogen :unsure: ;D

Maar Andre, je hebt me destijds `n mooi scherm verkocht voor `n hele mooie prijs! dank...
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

luuk123456

Quote from: Kamidioblitz on June 29, 2014, 21:27:46
Sfeervolle ruimte! Roept bij mij hetzelfde gevoel op als de oude bioscoop hier waar je nog werd bediend in je stoel... Ah goede oude tijd :P

Dank voor het compliment!
Als ik maar lang genoeg en hard genoeg roep, dan word je hier ook nog daadwerkelijk bediend. weliswaar met `n 'lang' gezicht maar toch... :pompom:
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

luuk123456

Quote from: daanvanduif on June 29, 2014, 20:59:07
Ziet er echt heerlijk comfortabel en sfeervol uit zeg.

Dank Daan!
Ik kan dit inderdaad bevestigen ;)
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

raindog

Complimenten Luuk! Dat ziet er echt heel gezellig uit  :pompom:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

bazzzman

Wow, ziet er echt leuk uit hoor!

Mag ik vragen waar je dergelijke stoelen vandaan hebt?
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

donaldk

Is toch een fraai en flink aangeklede ruimte. Je hebt nu een low gain scherm, lcihten die erop reflecteren, die moet je dan verplaatsen...

luuk123456

Quote from: bazzzman on June 29, 2014, 22:54:18
Wow, ziet er echt leuk uit hoor!

Mag ik vragen waar je dergelijke stoelen vandaan hebt?
Natuurlijk mag je dat vragen! Deze stoelen vind je met wat geduld gewoon op marktplaats. ze vragen vaak tussen de 50 en 250 euro per bankje (twee zitplaatsen dus)
Er staat er op dit moment ook een te koop maar daar wordt 200 euro voor gevraagd. lijkt mij persoonlijk iets teveel van het goede...
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

luuk123456

#16
Quote from: donaldk on June 29, 2014, 23:35:34
Is toch een fraai en flink aangeklede ruimte. Je hebt nu een low gain scherm, lcihten die erop reflecteren, die moet je dan verplaatsen...
Dank voor je reactie! De lampen gaan normaal gesproken uit tijdens het film kijken. Ze staan nu aan i.v.m. de foto`s
Ik dacht trouwens gelezen te hebben dat 1.3 redelijk hoog is (i.c.m. de Benq W1070?) maar dit heb ik dan wellicht verkeerd begrepen.
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

cine(d)rama

Quote from: luuk123456 on June 29, 2014, 21:53:56
Andre,

Ja, leuk he om je oude scherm weer eens te zien ;D
Op zich werkt het scherm prima Andre, al denk ik dat `n scherm met `n lagere gain waarde de beeldkwaliteit ten goed zou komen.
Door de hoge gain van 1.3 zie ik nu toch redelijk goed de weerkaatsing van het licht in het middengedeelte van het scherm.
het lijkt dan net of het beeld links en rechts wat minder fel is, maar dat komt vooral omdat het middengedeelte van het scherm extra helder is...
Begrijp je het nog?


Ook zou het scherm wel wat groter mogen :unsure: ;D

Maar Andre, je hebt me destijds `n mooi scherm verkocht voor `n hele mooie prijs! dank...

Luuk .

Zet je Benq eens op low lamp mode !
Misschien heb je dan minder of geen reflektie meer in het midden van je scherm .

Ik had daar zelf geen last van , maar mijn PJ heeft ook maar 1000 Lum .

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

luuk123456

#19
Quote from: cine(d)rama on June 30, 2014, 09:33:11
Luuk .

Zet je Benq eens op low lamp mode !
Misschien heb je dan minder of geen reflektie meer in het midden van je scherm .

Ik had daar zelf geen last van , maar mijn PJ heeft ook maar 1000 Lum .

Gr Andre .

Dank voor het meedenken Andre!

Ik heb zover alles al geprobeerd;

instellingen van de benq inclusief normale, economische en eco stand.
scherm verhangen (hoger -lager) projector hoger -lager -dichterbij -verderaf.
Feit blijft dat het scherm in het midden helderder is dan aan de zijkanten...

In eerste instantie dacht ik hetzelfde probleem als lapino (forumlid) te hebben. Namelijk dat de linkerkant minder helder is dan de rechterkant van het scherm.
Na wat nader onderzoek bleek echter dat wanneer ik aan de linkerkant van het scherm ging zitten, het rechts juist minder helder leek dan links.
wanneer ik in het midden zit, lijkt het links én rechts minder helder dan in het midden...
(let wel; het is absoluut niet goed zichtbaar, je moet goed je best doen om het te kunnen zien. Maar àls je het eenmaal ziet....)

Mijn conclusie; óf door de (goedkope) lens die gebruikt is bij de Benq zie je dat de buitenkant minder helder is dan het midden.
óf het scherm heeft `n te hoge gain waarde wat er voor zorgt dat het licht van de lamp (voornamelijk in het midden) terugkaatst en de zijkanten dus minder helder lijken...

precies dit effect stond ook beschreven in het topic van frank over projectiedoeken, hotspotting en gain.

De volgende stappen staan gepland;

Eerst kijken of ik `n ander doek kan proberen met lagere gain.
Als blijkt dat het aan de projector zelf ligt, dan zal deze het veld moeten ruimen en ga ik voor de Epson TW3200 i.v.m. lage input lag, leuke prijs en vele positieve ervaringen hier op het forum.
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

raindog

Quote from: luuk123456 on June 30, 2014, 11:34:43
Mijn conclusie; óf door de (goedkope) lens die gebruikt is bij de Benq zie je dat de buitenkant minder helder is dan het midden.
óf het scherm heeft `n te hoge gain waarde wat er voor zorgt dat het licht van de lamp (voornamelijk in het midden) terugkaatst en de zijkanten dus minder helder lijken...

Zoals je het omschrijft lijkt mij dat het scherm de oorzaak is van het verschil in helderheid. Heb je in huis nergens een egale witte muur om het eens op uit te proberen?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

luuk123456

Quote from: raindog on June 30, 2014, 14:01:03
Zoals je het omschrijft lijkt mij dat het scherm de oorzaak is van het verschil in helderheid. Heb je in huis nergens een egale witte muur om het eens op uit te proberen?

Jawel! inderdaad, dat maar proberen!
Ik hoop zó dat je gelijk hebt...
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

cine(d)rama

#22
Als ik het zo lees denk ik ook aan het scherm .
Toch een te hoge Gain ben ik bang .

Misschien een forum lid bij je in de buurt met een scherm met een gain van 1.0 of zo waar je de Benq even uit mag proberen ?
Of idd op een egale witte muur .

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

luuk123456

Quote from: cine(d)rama on June 30, 2014, 14:22:33
Als ik het zo lees denk ik ook aan het scherm .
Toch een te hoge Gain ben ik bang .

Misschien een forum lid bij je in de buurt met een scherm met een gain van 1.0 of zo waar je de Benq even uit mag proberen ?

Gr Andre .

Zou inderdaad wel kunnen he?! Ik heb er evengoed veel plezier van gehad hoor Andre! :worship:
Ik zal je op de hoogte houden wanneer ik meer weet...
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Joske007

Een zeer gezellige en uitnodigende ruimte  :wub:
Vraag me alleen af, waarom je bewust hebt gekozen om de banken niet tegen elkaar te zetten, mis je de hotspot niet  :music:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link