Beatbrother's HT

Gestart door beatbrother, maart 13, 2009, 17:03:50

Vorige topic - Volgende topic

Zefanja

Zou ook de tijd nemen om de ruimte helemaal naar wens af te werken.
Dus ik zou ook wachten op het tapijt.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Wauw, echt prachtig dit! Moet toch fantastisch zijn om in zo'n ruimte lekker je filmpje te kunnen kijken of een muziekje op te zetten  :wub:  :clapping:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

beatbrother

Juist bericht gehad dat mijn 1ste keuze tapijt nu eindelijk in productie is en geleverd zal worden op de 1ste week
van oktober.
Dus zoals hier ook al aangegeven, ga ik wachten tot het binnen is en kunnen we het dan fatsoenlijk afwerken
zoals ik het eerst gepland heb. :clapping:

W.Otter

heel verstandig! Hoe bevalt de ruimte? ben je nog druk aan het testen of zit je al te genieten van films en muziek?

ben heel benieuwd naar je apparatuurrack en close ups van al dat eye(ear) candy!
heb je binnenkort weer een fotoupdate in het verschiet?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

beatbrother

Citaat van: W.Otter op september 21, 2012, 09:15:33
heel verstandig! Hoe bevalt de ruimte? ben je nog druk aan het testen of zit je al te genieten van films en muziek?

ben heel benieuwd naar je apparatuurrack en close ups van al dat eye(ear) candy!
heb je binnenkort weer een fotoupdate in het verschiet?

Gé heeft nieuwe opmetingen gedaan. Er komt nog een nieuw podium achteraan om die stoelen hoger te plaatsen.
We weten alleen nog niet in welke vorm dat we dat achterste podium gaan kunnen doen.
Het audio-rack moet ook nog afgewerkt worden. Daar komt o.a. ook nog glas in enz.
Ik heb al heeeel wat genoten van film. Gewoon muziek nog niet echt zitten luisteren daar.
Het enige dat me wat stoort en me afvraag hoe jullie dat doen ... Mijn afstandsbediening moet ik altijd op de apparatuur
richten. Dus ik zit de hele tijd achterom te mikken. Dat werkt niet prettig.  >:(

bmateijsen

Citaat van: beatbrother op september 21, 2012, 13:31:43

Mijn afstandsbediening moet ik altijd op de apparatuur
richten. Dus ik zit de hele tijd achterom te mikken. Dat werkt niet prettig.  >:(

Overgaan op een afstandsbediening met RF.

Groet,

Bjorn

Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

beatbrother

Ik heb zo een harmony 1100 afstandsbediening en blijkbaar moet ik daar dan nog zo een RF Extender bijkopen en dan zou het normaal gezien moeten lukken. Dan zullen we dat maar eens proberen.  ;D

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

denoontje

Citaat van: beatbrother op september 21, 2012, 14:20:49
Ik heb zo een harmony 1100 afstandsbediening en blijkbaar moet ik daar dan nog zo een RF Extender bijkopen en dan zou het normaal gezien moeten lukken. Dan zullen we dat maar eens proberen.  ;D

zo doe ik het ook (harmony 1000), alleen begin ik me te oriënteren op een ab die via het netwerk werkt en ipad.

Je hebt al extenders die je via wifi kan aansturen en dit omzetten in ir signalen.
appje op de ipad en go.

vieze freddie

laat maar iets weten als het niet lukt, kom ik wel zappen :P
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

mijavere

Mijn god zeg, wat mooi. Ben jaloers, wat een pracht heb je hier. Alles klopt gewoon, die stoelen, de kleur.... mijn complimenten hoor

larzie

OMG!  :blink: Ik had de laatste foto's nog niet eens gezien!
Wat is jouw ht ruimte een kunstwerk geworden! Naar mijn mening de mooiste ht ruimte op het forum op dit moment wat betreft de looks!  :pompom:
Schitterend!
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

WickedGame

Citaat van: beatbrother op september 17, 2012, 01:19:16
In ieder geval, hierbij weer even een foto-update van de huidige stand.
Laat maar weten wat jullie ervan vinden.

:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

Dat zegt vast genoeg  ;D

sdtok

Wat een pracht ruimte! Is het tapijt al binnen?

Etiennevh

Mooi eindresultaat! Wanneer beginnen de M&G's?  :D :D :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

LeonArdusS

ONGELOFELIJK!!!! Wat een waanzinnig mooie ruimte Me jaloerssssss........ :headbanging:
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

beatbrother

Citaat van: sdtok op oktober  3, 2012, 16:48:39
Wat een pracht ruimte! Is het tapijt al binnen?

pfff ... ik word er stilletjes aan moe van. Vorige week kreeg ik bericht dat de productie nu eindelijk goed gelopen is en dat het deze week geleverd zou worden. Nu krijg ik gisteren telefoon dat het tapijt niet door de kwaliteitscontrole was geraakt doordat er nog iets niet juist was aan de achterkant van het tapijt.  :crazy: pfff.
Ze hebben me gezegd dat het volgende week in orde zou zijn. We'll see.

Nu, ik heb een beetje achter Gé aangezeten, want volgende week is een beetje de "officiële" opening en heb ik wat vrienden uitgenodigd voor de eerste movie night. Het kan dus zijn dat dat zonder het tapijt tegen de muur gaat zijn, maar dat valt dan nog wel mee.
Ik hoop alleen dat we met de rest klaar geraken, want er moeten nog een aantal andere zaken afgewerkt worden. Zo moet er nog een podium bijgebouwd worden omdat de achterste rij stoelen hoger geplaatst moeten worden. Verder zouden morgen ook 8 nieuwe buttkickers geleverd worden zodat elke stoel een eigen buttkicker heeft ipv zoals ik het nu heb : 1 buttkicker op een platform per rij stoelen.
Morgen komen ook de mensen langs van de domotica zodat ik de lichten in de HT kan bedienen via m'n ipad of iphone.
Dus stilletjes aan komen we der wel.

Ahja, in de week heb ik er ook voor kunnen zorgen dat ik al m'n toestellen eindelijk kan bedienen met 1 toestel. Harmony 1100. Dat lukte nog niet goed omdat ik nog geen extender had en bijgevolg moest ik ook altijd richten op elk toestel afzonderlijk.  ;D

skyfox

De laatste loodjes zijn dus ingepland, gaaf! Het is nu al een fantastisch HT, afgaand van de foto's. Laat staan als de laatste afwerkingen gedaan zijn en alle gadgets operationeel. Hopelijk is alles op tijd klaar voor de "officiële" opening!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Durk

Ik begrijp niet dat je voor je verlichting de ipad gebruikt en voor het bedienen van je apparatuur een harmony. Dat kan mi makkelijker en fraaier.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

beatbrother

En we zijn weer een stapje verder in de afwerking en Gé heeft weer knap werk geleverd !  ;D
Het nieuwe podium is geplaatst waardoor de achterste rij stoelen hoger zijn komen te staan.
Elk stoel heeft nu ook zijn eigen afzonderlijke Buttkicker.
Het tapijt voor tegen de muur is nu ook 'eindelijk' geleverd. (alleen dit moet nog bevestigd worden)
Dus zodra Gé terug wat tijd heeft kan het afgewerkt worden.

Hetgene waar ik eigenlijk ook heel ontzettend tevreden over ben zijn de deuren die nu geplaatst zijn.
Voor de muziekstudio en de HT heb ik een speciaal akoustische deur laten maken.
Echt niet goedkoop en het is iets speciaals, maar zeer tevreden erover.
Mijn tip dus voor iedereen die ook een HT gaat bouwen. Bespaar niet op je deur.  ;D
Als ik nu de deur dichttrek komt er praktisch geen geluid meer door. Echt ongelooflijk !

W.Otter

je pakt het maar luxe aan elke luxe stoel een afzonderlijke buttkicker  8)
voor degenen zonder zoveel geld, zou je zo'n deur ook makkelijk zelf kunnen maken? door een frame te maken met daarin isolatiemateriaal en dan afdekken met hardboard? of gewoon een dubbele deur maken?

iig ik lees je topic met veel plezier en je hebt daar een schitterende mancave! proficiat

high-q

Citaat van: beatbrother op oktober 12, 2012, 09:50:41
En we zijn weer een stapje verder in de afwerking en Gé heeft weer knap werk geleverd !  ;D
Het nieuwe podium is geplaatst waardoor de achterste rij stoelen hoger zijn komen te staan.
Elk stoel heeft nu ook zijn eigen afzonderlijke Buttkicker.
Het tapijt voor tegen de muur is nu ook 'eindelijk' geleverd. (alleen dit moet nog bevestigd worden)
Dus zodra Gé terug wat tijd heeft kan het afgewerkt worden.

Hetgene waar ik eigenlijk ook heel ontzettend tevreden over ben zijn de deuren die nu geplaatst zijn.
Voor de muziekstudio en de HT heb ik een speciaal akoustische deur laten maken.
Echt niet goedkoop en het is iets speciaals, maar zeer tevreden erover.
Mijn tip dus voor iedereen die ook een HT gaat bouwen. Bespaar niet op je deur.  ;D
Als ik nu de deur dichttrek komt er praktisch geen geluid meer door. Echt ongelooflijk !

Mooie vorderingen. Ben benieuwd naar de volgende plaatjes! Kan je trouwens tips geven over de oplossing met de deur?
Ik heb dit ook nog op de planning staan en ben erg nieuwsgierig naar hoe je dit hebt aangepakt.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Danny1981

Ben een beetje een nakomeling geloof ik :D, maar wat een :inlove: leef/werkruimte... gefeliciteerd!!
Kijk uit naar nieuwe foto's. Hoe is het met de rest van je huis nu (als je dit wilt delen)? Of heb ik die foto's gemist.
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

beatbrother

Citaat van: high-q op oktober 12, 2012, 11:39:38
Mooie vorderingen. Ben benieuwd naar de volgende plaatjes! Kan je trouwens tips geven over de oplossing met de deur?
Ik heb dit ook nog op de planning staan en ben erg nieuwsgierig naar hoe je dit hebt aangepakt.

Goh. Ik heb in het hele huis totaal niets zelf gedaan.  ;D
Dus veel kan ik je niet vertellen over die deur.
Deze is zo geleverd en heeft toch 5 weken geduurd voordat deze klaar is.
Ik weet dus niet wat erin zit, maar ik weet wel dat hij heel zwaar is en absoluut niet hol klinkt als je erop klopt.
Der moet toch iets speciaals in verwerkt zijn en ik heb ook gezien dat elke deur een eigen aparte stempel erin gegraveerd heeft. Als je wil kan ik het je wel eens juist opvragen aan de mensen die de deur geplaatst hebben waar ze die deuren besteld hebben, want die deuren hebben ze zelf ook moeten bestellen.