Beatbrother's HT

Gestart door beatbrother, maart 13, 2009, 17:03:50

Vorige topic - Volgende topic

DD2

Ik maak zelf altijd popcorn uit de magnetron...  uiteraard totaal niet romantisch..   ;D  maar smaakt heerlijk!  :popcorn: en stinkt minder!!

RalphH

En nu in de aanbieding bij de Action!!  ;D Vanmiddag een voorraadje ingeslagen  :pompom:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

beatbrother

Mijne heren,
Met waar genoegen kan ik zeggen dat gisteren een zeer belangrijke dag was.
3,5 jaar na het starten van dit topic heb ik gisteren de eerste film in m'n HT gekeken.  :pompom:
Echt super ! Ik heb er enorm van genoten.  :clapping:

De HT is nog niet volledig klaar, maar we kunnen al film kijken.

Dus ook eventjes langs deze weg Gé alvast bedanken voor het vele en harde werk dat hij al geleverd heeft.
Echt knap werk man !  thanks ;D

Hetgene waar ik me vandaag eens mee ga bezig houden is om die room correction van de Anthem receiver the laten lopen om te zien wat hij gaat aanpassen of  verbeteren, maar het geluid vind ik alvast super en indrukwekkend klinken.

Natuurlijk kom je altijd wel wat dingetjes tegen die verbeterd moeten worden. Zo heb ik gemerkt dat de 2e rij stoelen te laag staan. Doordat die stoelen tamelijk fel doorzakken, verlies je heel wat van het hoogteverschil tussen de 1e en 2e rij stoelen.
Dus vandaag eventjes al wat nieuw tapijt bijbestellen en er gaat een extra podium gebouwd worden voor de achterste rij stoelen zodat dat probleem van de baan is.

Wat wel vervelender is, is het feit dat ik heb gemerkt dat mijn rechter achter speaker enkel maar hoge tonen geeft en geen lage.
Waaraan zou dit kunnen liggen ? Slechte kabel-verbinding of zou de speaker kapot zijn ?
Nu, het is maar de rechter achterspeaker en tijdens de film had ik er nog niks van gemerkt, maar dit zullen we toch zo snel mogelijk oplossen.

In ieder geval ... een heel tevreden man hier en ik vrees dat er de komende dagen en nachten er weinig geslapen gaat worden.  8)

RalphH

Citaat van: beatbrother op augustus 23, 2012, 11:01:04
Wat wel vervelender is, is het feit dat ik heb gemerkt dat mijn rechter achter speaker enkel maar hoge tonen geeft en geen lage.
Waaraan zou dit kunnen liggen ? Slechte kabel-verbinding of zou de speaker kapot zijn ?

Zitten er bi-wire/amp aansluitingen op en is de speaker wellicht single wire aangesloten? Dan zouden de verbindingsbruggen onderbroken kunnen zijn (bi-wire stand).
Is dit niet het geval dan is het wellicht een filter issue. Dit is makkelijk te testen door de bruggen los te maken en de speaker even bi-wired aan te sluiten. Doet ie het dan nog niet, dan zit er wellicht intern een woofer-kabeltje los.

Verder een dikke proficiat met de inwijding van je eigen HT. Deze kan weer de boeken in! Heel veel plezier er nog mee.
Waar zijn de foto's? ;D ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

W.Otter

Gefeliciteerd man!!  :pompom: :clapping: :headbanging: :popcorn: :worship:

idd fotos O0 ben heel erg benieuwd  8)

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Zefanja

Van harte.
Het heeft lang geduurd, maar dan heb je ook wat.
Nog even finetunen en dan vollop genieten en voorlopig de HT niet meer uitkomen  ;)
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

frankp

Aaah goed nieuws.....het grote genieten kan beginnen. Veel kijk- en luisterplezier!!  :popcorn:

Dreamer

Feli met je mooie Ht! Ben zelf al ruim 7 jaar bezig met mijn Htje, maar gaat dit jaar eindelijk ook afkomen.
Heb trouwens een vraagje over de sterrenhemel (ziet er prachtig uit trouwens  :o). Ik wil er zelf ook een plaatsen, maar maak je een patroon of doe je dat gewoon op gevoel?

home@the movies

Citaat van: beatbrother op augustus 20, 2012, 11:07:03
Dat is allemaal chinees voor mij. speakerlevels, linelevels, etc.
ik heb een koppelstuk op de anthem gezet van de out van de subwoofer zodat ik hier zowel de buttkicker als de klipsch subwoofer kan aankoppelen.
Dit is het koppelstuk :

Maar zoals je ziet is dat een cinch aansluiting, terwijl ik van de buttkicker enkel maar een kabeltje heb liggen.
Dus daar moet ik dan toch cinch van kunnen maken om aan te sluiten of wat zie ik dan verkeerd ?  :crazy:

Hi Bart,

Je vergeet dat je nog een versterker bij je buttkickers hebt  ;D
Die cinch aansluiting verbind je met de cinch aansluiting op de versterker die bij de buttkicker is geleverd, de luidsprekerkabels die van de buttkicker komen sluit je aan op de luidsprekeruitgangen van diezelfde buttkicker versterker en klaar.

denoontje

Nou ready to go!!! Maar jij beeld wij ook beeld ...... dus footoos :thumbs-up:

HTip

De laatste fase is erg snel gegaan zeg. Gefeliciteerd dat je gebruik kunt maken van je nu al prachtige HT :popcorn:

Heel veel kijk- en luisterplezier!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Dit klinkt als goed nieuws en vraagt natuurlijk om... foto's!!  :pompom:

Veel plezier in je ruimte  :thumbs-up:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

beatbrother

Hey guys,

Hier ben ik weer.   ;D
Het is eventjes wat hectisch geweest met werk en als ik dan eventjes tijd over had, heb ik geprobeerd om een filmpje te kijken en heb dus nog geen tijd gehad om fotos te nemen.
Ik moet wel zeggen ... het is echt genieten !  :wub:

Ik heb ondertussen ook eens de Anthem room correctie laten lopen, maar op de grafiek leek het precies alsof er niet zo heel veel aangepast is. Dus ofwel heb ik toch nog iets niet juist gedaan of zat het geluid al tamelijk goed in de ruimte.
ik zal eens zien als ik straks die grafiek kan posten hier.

Nog 2 dingen die in het kort gaan veranderen.
de 2 buttkickers LFE die nu op het platform bevestigd zijn gaan weg. Er was een probleem met het 1ste platform waardoor je er niet genoeg van kon voelen.
Dus die 2 LFE buttkickers gaan vervangen worden door 8 afzonderlijke buttkickers zodat elke stoel zijn eigen buttkicker heeft.  ;D

Mss dat ik straks eens wat fotos kan maken met de huidige situatie van de ruimte.
Volgende week komt het tapijt van de muren binnen waardoor we het nog verder kunnen afwerken. Beetje bij beetje komen we er wel.  ;D

Zefanja

Goed om te horen dat je aan het genieten bent op de rustige momenten.
Ben erg benieuwd om de ruimte te zien.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

ProXius

- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

W.Otter

ik moet zeggen.. spanning opbouwen kan je wel  :worship:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

RalphH

Doet je rechter achterspeaker inmiddels het al?

Keerzijde

Ik mis nog steeds de foto's van de complete ruimte....  ???
Ik neem aan dat hij inmiddels helemaal af is?
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

W.Otter

W.Otter

die komt z'n mancave niet meer uit joh  :dry:

skyfox

Lol... Zou ik ook niet doen. Leven op pizza en post van amazon en play.com. Wellicht een ps3 erbij voor de afwisseling... ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Keerzijde

Dat... of hij is vergeten om de deurklink aan de binnenzijde terug te monteren na het schilderen.
En over een paar maanden wordt hij gevonden in zijn eigen kelder...   :crazy: :unsure:

Maar ben wel benieuwd naar de laatste foto's eigenlijk.
Ik wil binnenkort aan mijn eigen kelder beginnen en gebruik deze thread
schaamteloos als inspiratiebron   :angel: ;D
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

beatbrother

Hey guys,
Hier ben ik weer.  ;D
Ik heb 2 weekjes verlof gehad, dus even wat quality time met het gezinnetje en verder tamelijk wat uurtjes en filmpjes gesleten in de HT.  ;D
Dus niet zo veel op de PC geweest.
Het is echt zalig om er film te kijken. Echt iedere keer opnieuw genieten bij het opzetten van een film. Ik ben echt zeeer tevreden.  :clapping:

Hetgene wat wel jammer is, is het feit dat de HT nog niet volledig klaar is.  >:(
Het tapijt voor op de muur moest vorige week geleverd worden en nu heb ik bericht gehad dat er een probleem is met het productie proces en dat
het weer 3 weken opgeschoven is.  :(
Ik ben dus nu sterk aan het overwegen om de order te annuleren en de rest van de kamer te verven, want ik had al een stukje geverfd en dat was heel mooi.
In ieder geval, hierbij weer even een foto-update van de huidige stand.
Laat maar weten wat jullie ervan vinden.

GillianB

Super gaaf! Zit wel redelijk ver van het beeld af?

beatbrother

Citaat van: GillianB op september 17, 2012, 01:20:36
Super gaaf! Zit wel redelijk ver van het beeld af?

Nee, maar de groothoek lens geeft een iets vertekend beeld. Op de foto lijkt het scherm ook tamelijk klein, maar het is 3 meter breed en
de eerste rij zit op ongeveer 4 meter. Ik had op voorhand schrik dat het te kort ging zijn, maar nu dat ik al wat films gezien heb vind ik het
perfect zo.  ;D