Beatbrother's HT

Gestart door beatbrother, maart 13, 2009, 17:03:50

Vorige topic - Volgende topic

LeonArdusS

Kwijl, kwijl, kwijl,  :clapping: onvoorstelbaar mooi dit.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

ProXius

Wauw, waanzinnige mooie stijl, top apparatuur en een geweldige ruimte. Echt heel erg gaaf en super veel plezier gewenst!  O0
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

FvP

Curves zien er niet op zich niet problematisch uit.

Enkel een suckout tussen 1 en 2 Khz in zowel links, center & rechts, maar dat corrigeert de anthem wel.

In het ultralaag heb je zelfs wat boost, dus aan laag zal je zeker niet te kort hebben, wetende wat de THX set al met 1 sub kan :)

rovinggecko

Zucht, da's gewoon frustrerend. Bij een heleboel posts en topics denk ik, met een beetje tijd, tweaken en prakken kom ik op mijn manier leuk in de buurt. Maar dit, dit is gewoon niet haalbaar. Zucht.

Wel heel erg mooi, dat wel! Dan maar op het 'om wat te dromen' lijstje.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

denoontje

Jean Sibelius

Super strak HT Bart, geniet ervan! (en complimenten aan Gé die weer een kunstwerk heeft gerealiseerd) 8)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

papaleo

Ongeloofelijk,wat je hier allemaal tegen komt!!!
De ene ruimte is nog mooier dan de ander...,wat een super mooie HT  8) :worship:

Echt Gè,je hebt je zelf weer overclassed  :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Grindtegel

Echt heel erg gaaf deze ruimte! Wat zijn de afmetingen eigenlijk?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

GTDesign

Thanks allemaal...zoals jullie gemerkt hebben zit ik niet meer zo heel vaak op het forum.

Een belangrijke reden hiervoor is eigenlijk toch wel een flinke vorm van tijdsgebrek mede omdat ik nog altijd
fulltime bezig ben met het ontwerpen en uitvoeren van Home Theater ruimtes.

Nog een aantal ontwerpjes en schetjes.... ;D

larzie

Nice Gé. Naast de ht ruimtes die je maakt, worden je schetsjes ook steeds professioneler!  :thumbs-up:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

beatbrother

Tja. M'n eerste upgrade voor 2013 is een feit. ;D
Nu terug voor de muziekstudio.
Mijn goede voornemen voor 2013 is terug wat meer muziek te gaan maken en
dan wat meer richting filmmuziek.
Ik heb nu wat nieuwe software pakketten gekocht specifiek om filmmuziek
te maken, maar nu bleek dus dat om die software iets of wat vlot te kunnen draaien je echt een
Killer pc nodig hebt. Met verschillende SSD schijven en veel Ram.  :crazy:

Vandaar,
Mn nieuwe pc is besteld en wordt binnen 2 weken geleverd.  :pompom:
Voor de liefhebbers van technische gegevens :

* I7 (windows 8)
* 4 TB WD black schijven
* 600 GB aan Intel SSD schijven
* 32 GB RAM
* Videokaart : Geforce GTX 670
* 3x Philips 23" IPS monitors

Ik heb al jaaaaaren niet meer gegamed, maar ik denk dat ik m daarvoor ook wel eens ga gebruiken
In de HT. Ik ben benieuwd wat dat gaat geven.  :bigsmile:

Nog een goed voornemen voor 2013 is om zeer binnenkort een M&G te plannen.
Dus als er zijn die interesse hebben, laat maar weten.  :bigsmile:

Steven Coymans

Citaat van: beatbrother op december 31, 2012, 09:43:47
Nog een goed voornemen voor 2013 is om zeer binnenkort een M&G te plannen.
Dus als er zijn die interesse hebben, laat maar weten.  :bigsmile:

Veel plezier met de nieuw PC :p

Ben van in de buurt, dus zie een M&G zeker zitten. Ziet er echt wel geweldig uit.
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

high-q

Dat is een beste upgrade  :o

Hoe ga je dat doen met de PC in de HT? Ga je hem fysiek verslepen van ruimte naar ruimte of ga je
kabels leggen naar de HT zodat de pc op één plek kan blijven staan?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Etiennevh

Flinke upgrade! Pff!!

Ben heel erg benieuwd naar je ruimte in het echt!! :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

larzie

Geen GTX680?
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

En waarom schermpjes van 23"? Dat kan veel groter :D
Daarop heb je realistische kleuren en kun je er ook nog een beetje mee gamen. :)

http://www.tftcentral.co.uk/articles/panel_technologies.htm

Edit: Oeps zag pas later dat die Philipsjes die je bestelt ook ips zijn :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

beatbrother

Citaat van: high-q op december 31, 2012, 10:17:20
Dat is een beste upgrade  :o

Hoe ga je dat doen met de PC in de HT? Ga je hem fysiek verslepen van ruimte naar ruimte of ga je
kabels leggen naar de HT zodat de pc op één plek kan blijven staan?

In het begin zal het fysiek verslepen zijn, maar het liefste zou ik het willen oplossen met kabels, maar
daar ben ik dus al heel lang mijn hoofd over aan het breken hoe ik dat het beste zou kunnen oplossen.
Hoe lang kunnen HDMI kabels zijn ? 20 meter ? Wat zou zoiets kosten ?
Dus als ik dat zou doen, dan heb ik beeld + geluid
Voor m'n USB poort (toetsenbord, muis, ...) zou ik dan met USB via netwerk kunnen werken ?
Gaat dat allemaal ook geen vertraging geven ?

Citaat van: larzie op december 31, 2012, 11:30:18
Geen GTX680?
En waarom schermpjes van 23"? Dat kan veel groter :D
Daarop heb je realistische kleuren en kun je er ook nog een beetje mee gamen. :)

Ik ben niet echt ne gamer en zo een GTX680 is al meer gericht op games hè.
Ik heb gekozen voor die 670 omdat bij Nvidia pas vanaf het hogere type kaarten je standaard
meerdere schermen kan koppelen.
23" in full hd is meer dan voldoende, want ik heb van die armsteunen die maar max 24" kunnen bevestigen.
En deze 3 schermen samen geeft een totale breedte van ongeveer 168 cm wat voor mij meer als genoeg is.  ;D

high-q

Citaat van: beatbrother op december 31, 2012, 12:06:34
In het begin zal het fysiek verslepen zijn, maar het liefste zou ik het willen oplossen met kabels, maar
daar ben ik dus al heel lang mijn hoofd over aan het breken hoe ik dat het beste zou kunnen oplossen.
Hoe lang kunnen HDMI kabels zijn ? 20 meter ? Wat zou zoiets kosten ?
Dus als ik dat zou doen, dan heb ik beeld + geluid
Voor m'n USB poort (toetsenbord, muis, ...) zou ik dan met USB via netwerk kunnen werken ?
Gaat dat allemaal ook geen vertraging geven ?

Als je een HDMI-kabel van 20m overweegt zou je dat ook kunnen doen met een USB-kabel van 20m.
Met beeld ben je dan klaar en aan de USB-verlengkabel kan je een ontvanger hangen voor wireless muis + keyboard

Je zou je pc kunnen bedienen met je wireless keyboard + muis (in één) of eventueel de sessie op je desktop
overnemen met een tool via een laptop of tablet.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijn76

Je kan een trouwens over cat5e/6 distribueren als je wil, kan je zeker langere lengtes overbruggen, mocht dat niet voldoende zijn, dan kan je ook nog over glasvezel.

beatbrother

Citaat van: Martijn76 op december 31, 2012, 12:27:14
Je kan een trouwens over cat5e/6 distribueren als je wil, kan je zeker langere lengtes overbruggen, mocht dat niet voldoende zijn, dan kan je ook nog over glasvezel.

Hmm ... daar ken ik eigenlijk maar heel weinig van ... om niet te zeggen ... niets.  ;D

RalphH

Ik zou inderdaad ook voor cat5/6 (netwerkbekabeling) extender gaan. Wel één met 2 kabels dan, anders kom je (zeker voor 3d) in de knubbel met je bandbreedte.

Ken Aten niet als merk, heb wel ervaring met kabels (15m) van HD connectivity en ben daar tevreden over. Hebben ook extenders
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martijn76

Je hebt ze inderdaad ook met dubbele Catkabels voor hogere bandbreedtes, je kan ook kijken naar de producten van Gefen, Kramer of (meer profi) Extron.

beatbrother

Ik heb het eens even zitten opzoeken en dit lijkt me heel interessant.
http://www.gefen.com/kvm/gtb-3dtv-kvm-blk.jsp?prod_id=10105

Maar dat is direkt 1100 Us $ wat ik persoonlijk wat heel veel vind en ik vraag me
dus af als ik het niet gewoon goedkoper kan oplossen, want voor dat geld kan ik ook al heel
wat andere upgrades doen hè.  :omg:

Ik heb het eens gemeten en van in de studio tot in de HT heb ik ongeveer 15m nodig om te overbruggen.
Zou ik dat niet gewoon kunnen oplossen door een HDMI kabel van 15m te leggen en dan gewoon een simpele
USB extender ?
Dan denk ik dat ik veeel goedkoper ga uitkomen.
Iemand enige raad ?

Etiennevh

USB max lengte is 5 meter dus daar zou je idd CAT voor moeten gebruiken.

Kijk ook idd eens bij Adderlink of Extron, vaak vallen die wel mee qua prijs. (+/- 300 euries dacht ik)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

RalphH

15m usb kan prima. Heb hier een fatsoenlijk afgeschermde kabel van een tientje of 7 en die doet het prima. Ooit vergeleken met een kabel die 3x zo duur was en geen verschillen kunnen ontdekken.
Er zijn usb kabels met een versterkertje er aan, kun je tot een meter of 20 gaan als je er een paar aan elkaar hangt.
Via cat5 is denk ik goedkoper, iets van 30 euro.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer