op bovenstaande tekening wordt de nieuwe indeling schematisch weergegeven. De maten zijn niet geheel juist, maar geven wel een indruk over verhouding van de ruimte. Zoals te zien, wordt de ruimte na aanpassingen vrijwel vierkant. Ik meende altijd dat een vierkante kamer negatief was, maar in dit geval zal dat wel meevallen, gezien het feit dat de kamer niet helemaal vierkant is, en een zijde is voorzien van een schuine kant.
Het trapgat zal ik afsluiten met een luik.
Een vraag op dit moment is wel: waar en hoe plaats ik de speakers. Op de tekening heb ik twee plaatsen aangegeven. De eerste is de 20 graden hoek met de sweetspot. Deze hoek is cf de 5.1 cirkel. (zie oa. 4G topic). Probleem is dan echter dat één van de speakers boven het trapgat komt te staan, daarnaast komen ze redelijk dicht tegen de muur aan. Ik zou dan kunnen werken met een wall versie speaker. Bijvoorbeeld de elipsa of de domus wall. Mijn voorkeur gaat echter uit naar monitors. Vraag is echter waar moet ik deze plaatsen?
Genoeg vragen om een antwoord op te verzinnen. Gelukkig heb ik nog tot september om een antwoord te geven op de openstaande vragen. Nog even een weergave van de keuzes op dit moment:
-beeldweergever: BENQ 7700 (upgrade staat gepland als allerlaatste)
-Scherm: zelfbouw
-Fronts: Cremona Auditors
-Rears: nog te kiezen; afhankelijk van het resterende budget of domus of auditors
-Bekabeling fronts: Nordost Red Dawn
-Processor: nog te kiezen (a.s. woensdag tweede kandidaat)
-Eindbak: nog te kiezen
Kwa kleurstelling: de kleur zal ws ook "BBG" zijn.. (BBG grijs

)