Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

Vorige topic - Volgende topic

larzie

Citaat van: morca op september  6, 2013, 17:33:17
oh ja deze nog even als laatste tip http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=134322.0

De zoektocht naar een subwoofer is nu officieel uitgebreid met de JL F112 (evt. F113). Eigenlijk is mijn voorkeur voor een F112 toegenomen en heeft de DD15 van plaats 1 verstoten.
Echter ik kan een Velodyne DD15 im Deutschland kaufen voor 1800 euro. Maar ik denk dat ik deze laat varen en wacht op een mooi aanbod voor een JL Fathom F112/113.

Even off-topic. Ik kwam nog een leuk optreden tegen met Ceelo Green en Prince. Geluid is een beetje slecht maar de muziek klinkt wel erg lekker:

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

diceman

Citaat van: larzie op september 27, 2013, 17:08:52
De zoektocht naar een subwoofer is nu officieel uitgebreid met de JL F112 (evt. F113). Eigenlijk is mijn voorkeur voor een F112 toegenomen en heeft de DD15 van plaats 1 verstoten.
Echter ik kan een Velodyne DD15 im Deutschland kaufen voor 1800 euro. Maar ik denk dat ik deze laat varen en wacht op een mooi aanbod voor een JL Fathom F112/113.

Even off-topic. Ik kwam nog een leuk optreden tegen met Ceelo Green en Prince. Geluid is een beetje slecht maar de muziek klinkt wel erg lekker:

Heb\had ook interesse hierin, maar er is en nieuwe prijslijst uit volgens een dealer.
Wacht nu meer dan twee weken op deze lijst want de importeur is deze ( nog steeds) aan het bekijken :nowink: :withstupid:
Dan maar niet graag of traag helaas.

larzie

Citaat van: diceman op september 27, 2013, 20:18:39
Heb\had ook interesse hierin, maar er is en nieuwe prijslijst uit volgens een dealer.
Wacht nu meer dan twee weken op deze lijst want de importeur is deze ( nog steeds) aan het bekijken :nowink: :withstupid:

Oke. Maar nu heb je het ook denk ik over nieuw ipv tweedehands? Ik hoop niet dat de prijzen opeens omhoog schieten net als bij Velodyne.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

Overigens ook nog een bluray serie meegenomen uit de stad:

Scheelt weer een berg schijfruimte en is meteen combi bluray pack met the Pacific die ik nog moet kijken. :D
Band of Brothers en the Pacific zijn gewoon series die je moet hebben in je ht movie/serie collectie. :D

Larzie HT

Syphon

Citaat van: larzie op september 27, 2013, 20:50:21
Overigens ook nog een bluray serie meegenomen uit de stad:

Scheelt weer een berg schijfruimte en is meteen combi bluray pack met the Pacific die ik nog moet kijken. :D
Band of Brothers en the Pacific zijn gewoon series die je moet hebben in je ht movie/serie collectie. :D

Heel heel vet! Vorige week BoB gezien en volgende week The Pacific

larzie

Citaat van: Syphon op september 27, 2013, 20:57:09
Heel heel vet! Vorige week BoB gezien en volgende week The Pacific

Band of brothers is overtuigend gefilmd, overtuigend geacteerd, geweldige surround effecten, realistisch, geweldige beeldkwaliteit, geweldige storyline. Ik kan eigenlijk geen negatieve dingen verzinnen. Ook mooi dat de veteranen uit de Easy Company ook voor elke episode een stukje van hun ervaringen destijds vertellen. De serie is gemaakt naar aanleiding van hun verhalen. Wellicht dat dat de serie zo overtuigend realistisch maakt. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar the Pacific. :)

Larzie HT

Raymond187

morca

Citaat van: diceman op september 27, 2013, 20:18:39
Prijzen zijn vd JL dealer vermoed ik,want die zat als ik het goed heb op de lijst uit de state,s te wachten.
PS dat ligt aan JL niet aan de dealer,de lijst is nog niet uit  ;)

Bob is geweldig,The pacific staat hier ook klaar om te kijken,maar kom er elke keer niet aan toe.

Maro

Citaat van: larzie op september 27, 2013, 17:08:52

Mocht er een JL F112 te koop komen dan worden we nog concurrenten. Wil er nog een bij hebben... :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

larzie

Citaat van: Maro op september 28, 2013, 20:17:09
Mocht er een JL F112 te koop komen dan worden we nog concurrenten. Wil er nog een bij hebben... :headbanging:

Gun mij dan gewoon eerst een subwoofer ;)

Larzie HT

diceman

Citaat van: larzie op september 27, 2013, 20:48:14
Oke. Maar nu heb je het ook denk ik over nieuw ipv tweedehands? Ik hoop niet dat de prijzen opeens omhoog schieten net als bij Velodyne.

In eerste instantie gevraagd voor tweedehands maar waren er niet, dan voor eventueel nieuw.
Maar na twee weken vragen, wachten, vragen is voor mij een indicatie van:helaas maar service wordt hiet niet geboden :( .

Maar succes met je zoektocht en hoop dat je vindt wat je zoekt.

diceman

Citaat van: morca op september 27, 2013, 21:38:53
Prijzen zijn vd JL dealer vermoed ik,want die zat als ik het goed heb op de lijst uit de state,s te wachten.
PS dat ligt aan JL niet aan de dealer,de lijst is nog niet uit  ;)

Bob is geweldig,The pacific staat hier ook klaar om te kijken,maar kom er elke keer niet aan toe.

Geef de dealer ook niet de schuld.Maar volgens de dealer is de lijst al twee weken beschikbaar bij de importeur, dus waarom dat niet delen, immers er moet wel verkocht worden, toch?

larzie

Citaat van: diceman op september 28, 2013, 20:21:07
Geef de dealer ook niet de schuld.Maar volgens de dealer is de lijst al twee weken beschikbaar bij de importeur, dus waarom dat niet delen, immers er moet wel verkocht worden, toch?

Dat lijkt mij ook, maar goed kan zijn dat ze het niet willen delen om zo de prijs zelf te bepalen?
Wellicht de importeur rechtstreeks benaderen indien mogelijk?

Larzie HT

morca

Maro@ dat meen je niet,een 2e erbij  :headbanging:

Even sparen Larz terwijl je wacht,loopt je buget ook op  ;)

diceman@de show draait nu in Amerika,ik vermoed dat daarna de nieuwe lijst vrijgeven.

2e hands valt idd niet mee,JL is hier niet zo opgevallen dus ook niet veel verkocht.
Op AVS forum staan berichten van jaren terug hoe goed ze zijn tov de concurrent.

Ik zeg het al drie jaar,Maro is de 2e of 3e die er 1 koopt,en wil er nog 1.
Dan zullen ze vast hun geld waard zijn  :)

Maro

Meen ik echt. Weet ook zeker dat het geen overkill zal zijn. Mijn sub is nu zo subtiel afgeregeld dat ik me regelmatig afvraag of ie überhaupt wel aan staat. Maar moet ie gaan dan gaat ie. :headbanging: In een double bass opstelling kun je nog subtieler afstellen maar bij film verwacht ik nog flink meer impact.

Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Citaat van: Maro op september 28, 2013, 20:47:05
Meen ik echt. Weet ook zeker dat het geen overkill zal zijn. Mijn sub is nu zo subtiel afgeregeld dat ik me regelmatig afvraag of ie überhaupt wel aan staat. Maar moet ie gaan dan gaat ie. :headbanging: In een double bass opstelling kun je nog subtieler afstellen maar bij film verwacht ik nog flink meer impact.
Idd,dat is ook mijn ervaring met 1 of 2.
Dat zet aardig wat meer aan,lekker met film kijken  :popcorn:
Ga ik nu doen trouwens .

Optreden weer geslaagd?

Maro

Ja was super. Feesttent met ongeveer een 500 bezoekers. Blijft toch het mooiste wat er is, zelf muziek maken met een stel vrienden en nog betaald worden ook. Onze PA jongen heeft dan ook super set. Martin Audio. 4 laag cabins met 4 top kasten. Als ik de kick in trap gebeurd er wel wat. Had mijn auto achter de tent geparkeerd maar bij de soundcheck ging het alarm af vanwege de geluidsdruk. Daar verbleken ook de JL's bij.... :D

BJF

Citaat van: Maro op september 29, 2013, 10:42:36
(...)Had mijn auto achter de tent geparkeerd maar bij de soundcheck ging het alarm af vanwege de geluidsdruk.
(...)
Weet je zeker dat het niet aan de muziek lag? :tongue2:

Zonder gekheid, mooi, dat enthousiasme over muziek maken. Ik wou dat ik er meer van kon...
NAD M10 V2
Elac FS247

Maro

We doen al bijna 15 jaar een Creedence Clearwater Revival Tribute. De laatste jaren ook met een allround greatest hits set. Mooie dingen meegemaakt hoor...samen met Mud, The Animals, The Seet, en noem maar op gestaan. Veel voorprogramma's en festivals. Mooiste keer was op het Noorderzon Festival in Groningen een aantal jaren geleden. Op een groot drijvend podium in een giga vijver. Op een mooie zomeravond. Rondom stamp vol met mensen ( met vertelde mij 10.000) dat vergeet je nooit weer.

morca

CCR maakte goeie muziek,dat is zeker leuk om te doen.
Ik hou wel van die oude bandje,s,ik heb een hele coll met 60 en 70,s muziek......geweldige muziek uit die tijd.
Jullie band doet het goed zo te horen,leuk man!!

Maro

De laatste tijd is het rustiger hoor. De hele suxties hype is een beetje over en doordat we allemaal vader zijn geworden liggen de prio's ook een beetje meer elders. Desalniettemin blijft het heel leuk om te doen.

Martijnst1990

Eindelijk serieus op zoek naar een mooie subwoofer :D En wat voor 1, mooie keuze lijkt me dat. Mocht het nou zo moeilijk zijn om een F112 (of F113) te vinden, is het dan niet een idee om de driver los te kopen (12W7 of 13W7) en iemand een mooie kist ervoor laten bouwen? Versterker erop en gaan. Alleen heb je dan niet het A.R.O systeem van JL Audio zelf, maar dit is ook op andere manieren op te lossen en dan ben je een stuk minder kwijt denk ik. Is maar een idee natuurlijk.

Edit: grote kans dat dit al eens voorgedragen is trouwens, maar dat heb ik dan gemist ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Die ze spuit voor knubbe kan ook wel mooie kistje,s maken hoorde ik.
Ik reken wel net als voor Martijn je kistje en amp uit,beter gezegd weet ik al  ;D

ik zag er op het HTS forum 1 lid die had al 2 keer een W7 klaar liggen,en wilde er nog 2 kopen.
Die gaat even 2 x een Gotham klonen  :headbanging:
Dan ben je goed bezig!

Volgens mij heeft Larz een ARC van Anthem ,die schijnt de sub zelf al aardig in te regelen naar ik gehoord heb.

Maar hij heeft al eerder aangegeven liever geen DIY te nemen,dus ik hoop dat ie tegen een org aanloopt.

Raymond187

Citaat van: Martijn90 op september 29, 2013, 16:26:05
Eindelijk serieus op zoek naar een mooie subwoofer :D En wat voor 1, mooie keuze lijkt me dat. Mocht het nou zo moeilijk zijn om een F112 (of F113) te vinden, is het dan niet een idee om de driver los te kopen (12W7 of 13W7) en iemand een mooie kist ervoor laten bouwen? Versterker erop en gaan. Alleen heb je dan niet het A.R.O systeem van JL Audio zelf, maar dit is ook op andere manieren op te lossen en dan ben je een stuk minder kwijt denk ik. Is maar een idee natuurlijk.

Edit: grote kans dat dit al eens voorgedragen is trouwens, maar dat heb ik dan gemist ;)

Hoe zou jij dat ARO systeem oplossen?

Die 12W7 en 13 die kist moet je zeker wel bracen, mar goed die laten maken door een meubel dude. Kost je wat 250 euro ofzo? goeie DSP dan?

Mjahh Maro die raad je JL toch wel af :P