JL Audio Topic . Nieuwe dealer in NL.

Started by morca, June 13, 2013, 22:49:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Update oktober 2018
Er is weer een nederlandse dealer: waterdichteaudio
Google even ik mag hier geen linkje plaatsen.

En ik hoor net dat Vik van het forum ook JL audio verkoopt :
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=profile;u=13025

Vik Cinemike Benelux.
Mobiel: +31626102562

Eerst even een tip van Vik:
Voor de eigenaren van een Fathom serie even een weetje:

Ongeacht of de switch op het front paneel op:  uit/aan/auto staat blijft de subwoofer aktief en dus slijten de condensatoren. De enige manier om dit te voorkomen is ontkoppelen van het stroom net, en sommige modellen hebben een on/off switch op de achterkant zitten dit werkt ook.


De JL Audio subwoofers 2015.

In April 2015 zullen de volgende twee serie leverbaar zijn,

de JL Audio Dominion:

  8inch JL Audio Dominion
10inch JL Audio Dominion

De JL Audio Dominion zal dus in 8inch en 10inch worden uitgebracht en verkrijgbaar zijn in de Blach Ash en Piano Gloss uitvoering.
Kenmerken van de JL Audio Dominion: prijs/kwaliteit onverslaanbaar, heeft een enorme punch vanuit een zeer kleine behuizing met geweldige controle en definitie, hierbij heeft de behuizing een geweldige afwerking.

De "nieuwe" JL Audio Fathom line v2:
JL Audio Fathom F110v2
JL Audio Fathom F112v2
JL Audio Fathom F113v2
JL Audio Fathom F212v2

De opvolger van de super succesvolle Fathom serie, de JL Audio Fathom v2,

De belangrijkste kenmerken:
20% meer vermogen
Alle Digitale signaal processing met een 18 bands D-ARO roomcorrectie dsp.
Dezelfde hoogwaardige "Black Magic" afwerking de we gewend zijn van JL Audio







link naar org topic  :http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=111742.0

Link naar de man die JL aan hun naam verbind voor eventuele hulp bij problemen,the soundocter:
http://www.soundoctor.com/jlaudio.htm



NIEUW,S:
Budget sub,s van JL audio ,geleverd worden een 10 en een 12 inch model.

nou, daar komt tie, de E sub:

De E-112-ASH-FP240 (black Ash) 12" dia. subwoofer driver, sealed enclosure, 1500W RMS (short-term) amplifier:    2350 euro
De E-112-Gloss-FP240 (Gloss Black)12" dia. subwoofer driver, sealed enclosure, 1500W RMS (short-term) amplifier.



Info :http://www.jlaudio.com/header/News/Press+Releases/CES+2012%3A+JL+Audio+E-Sub+Powered+Home+Subwoofers%3A+Precision+Built+in+the+U.S.A./1887836

2 Gotham,s met B&W setup:


F113:




F 212:




Gotham:


Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler


Peerless Monster

Ja maar wel redelijk betaalbaar nog... ;)
Ik zal met de tijd mijn zelfbouw sub uit de woonkamer moeten vervangen door 2 10 inch subjes, maar dat is als ons kereltje wat ouder is geworden...
Nu zijn die kinderhandjes nog te grijpgraag ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler


Mario D

Mooi gedaan die bediening van de versterker, vind het er beter uit zien dan op de F-112/113 bv.

Zeker aan zo een 1600-1700 Euro een hele mooie prijs.

Dirk

zover ik kan terugvinden werden ze begin 2012 al aangekondigd voor een effectieve launch idlv datzelfde jaar, maar zijn ze intussen nog steeds niet leverbaar en wordt er ook met geen woord meer over gerept...dat ziet er dus niet zo goed uit vrees ik.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea


yorkie13

Lijkt een beetje op wat Emoties doet, een product aankondigen en niet op de markt
brengen.

Wel mooie compacte subwoofers.



Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

ik weet het ,maar op de site van JL staat nog niks.
Laatse post wel van je link,maar dat had ik nu ook al ergens anders gelezen  ;D

Nu nog een importeur....... ::)

Witalik

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"



basyamaha

Dubbele spiders bestaan al heel lang , zo toegepast zorgt ervoor dat de woofer , de spreekspoel niet wil kantelen bij enorme x-max .


Ejorne


basyamaha

Quote from: morca on August 27, 2013, 23:22:46
Dus enorme Xmax is te verwachten bij dit ontwerp? dat is goed!!  :headbanging:
Staat JL ook bekend om .

Ik wil niet beweren dat deze ook 29mm een kant op kan gaan .

Meer woofers kunnen flink bewegen , zag ik laatst in een topic een 21inch die flink kon wapperen free air , maar wat een herrie en bijgeluiden maakte dat ding .

Lijkt me dat een JL velen male stiller free air beweegt .

morca

Quote from: basyamaha on August 27, 2013, 23:56:27
Staat JL ook bekend om .

Ik wil niet beweren dat deze ook 29mm een kant op kan gaan .

Meer woofers kunnen flink bewegen , zag ik laatst in een topic een 21inch die flink kon wapperen free air , maar wat een herrie en bijgeluiden maakte dat ding .

Lijkt me dat een JL velen male stiller free air beweegt .
Free air nog nooit getest,maar ik hoor nooit geen bijgeluiden,en heb wel een paar teststukje,s dat er alleen wapperen is.
Dan hoor je niks,maar voelt zat,drivers staan bekend idd om hun erg hoge belasting tov de spec,s.

Nou alleen die witte nog :-)


Witalik

Quote from: morca on August 28, 2013, 17:29:13
Free air nog nooit getest,maar ik hoor nooit geen bijgeluiden,en heb wel een paar teststukje,s dat er alleen wapperen is.
Dan hoor je niks,maar voelt zat,drivers staan bekend idd om hun erg hoge belasting tov de spec,s.

Nou alleen die witte nog :-)

Morca for President !!! ;-)
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

morca

Quote from: Witalik on August 28, 2013, 23:20:34
Morca for President !!! ;-)

;)
The new E-Sub has its signal-processing controls on the top of the cabinet, and includes a cover for them as well... because nobody looks forward to contorting and using a mirror to tweak a subwoofer setting