Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Valkyrie

Citaat van: Raymond187 op oktober 21, 2013, 15:45:03
Benne die 15DD nog niet opgehaald in Duitsland :D

Ik had het wel geweten als ik me upgrade spaarpotje weer gevuld zou hebben. Deze kan je ALS je ontevreden bent zo weer verkopen voor hetzelfde bedrag in NL.

Al kan ik me niet voorstellen dat je ontevreden zou zijn over deze sub  :blush:

Ja het kan altijd beter natuurlijk... go paradigm  :wub:

^^
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

morca

Citaat van: Raymond187 op oktober 21, 2013, 15:45:03


Ja het kan altijd beter natuurlijk... go paradigm  :wub:
Die kan je ook bij de JL dealer bestellen ,brute sub,s !!

De Esub is over 2 wkn leverbaar,als we de importeur moeten geloven.
Je kan er een PMetje aan wagen wat ie kost en of hij een demo kan geven.

larzie

Citaat van: morca op oktober 21, 2013, 18:46:23
Die kan je ook bij de JL dealer bestellen ,brute sub,s !!

De Esub is over 2 wkn leverbaar,als we de importeur moeten geloven.
Je kan er een PMetje aan wagen wat ie kost en of hij een demo kan geven.

Dat is ook nog een serieuze kandidaat. Heb hier een first impression review gevonden van de E112:

http://www.soundstagehifi.com/index.php/equipment-reviews/634
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maro

Citaat van: larzie op oktober 21, 2013, 19:20:55
Dat is ook nog een serieuze kandidaat. Heb hier een first impression review gevonden van de E112:

http://www.soundstagehifi.com/index.php/equipment-reviews/634

Dat liegt er niet om zeg.." No-brainer of the year". Op de een of andere manier geloof ik het ook. Keek ook altijd met een scheef oog naar de Velo's maar voor mij geen ander sub merk meer als JL. Voor mij de aankoop van het jaar. Dat zegt wel wat want ik heb met oa de Sony beamer, Denon BR speler en Usher center en rears wel het eea aangeschaft.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Citaat van: larzie op oktober 21, 2013, 19:20:55
Dat is ook nog een serieuze kandidaat. Heb hier een first impression review gevonden van de E112:

http://www.soundstagehifi.com/index.php/equipment-reviews/634
De eerste is meteen een goeie ,zoals ik verwacht had.
Het kon ook haast niet anders,want door de jaren heen dat ik JL bouw,of het nou een dure of goedkope unit is.
Ze hebben allemaal die JL sound,alleen de duurdere zet iets meer druk op.
De meting is zeer indrukwekkend,zie eens hoe laag een 12 inch doorloopt  :blink:

Die Esub word toch wel waar voor ze geld,ik zeg bestellen Larz.
Ga je geen spijt van krijgen

Raymond187

Citaat van: Maro op oktober 21, 2013, 23:54:32
Dat liegt er niet om zeg.." No-brainer of the year". Op de een of andere manier geloof ik het ook. Keek ook altijd met een scheef oog naar de Velo's maar voor mij geen ander sub merk meer als JL. Voor mij de aankoop van het jaar. Dat zegt wel wat want ik heb met oa de Sony beamer, Denon BR speler en Usher center en rears wel het eea aangeschaft.
Heb je ook een Velo DD thuis gehad?

Jammer dat de E alleen in 12" is en niet de 13.5".

hhmm ik kan dat review niet lezen. krijg een foutmelding :(

cardas49

Citaat van: Maro op oktober 21, 2013, 23:54:32
Dat liegt er niet om zeg.." No-brainer of the year". Op de een of andere manier geloof ik het ook. Keek ook altijd met een scheef oog naar de Velo's maar voor mij geen ander sub merk meer als JL. Voor mij de aankoop van het jaar. Dat zegt wel wat want ik heb met oa de Sony beamer, Denon BR speler en Usher center en rears wel het eea aangeschaft.

Als ik de review lees en de meting van de E112 zie lijkt het alsof deze JL sub serieuze competitie zou kunnen zijn voor een DD+, al heeft die DSP aan boord en de JL niet.

Vind het wel moeilijk te geloven dat een 12" driver het 10hz bereik kan aantikken zonder veel SPL in te leveren. Maar misschien dat het nieuwe driver design dit mogelijk maakt.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

Kingpin

Citaat van: mark235 op oktober 22, 2013, 10:02:35
Als ik de review lees en de meting van de E112 zie lijkt het alsof deze JL sub serieuze competitie zou kunnen zijn voor een DD+, al heeft die DSP aan boord en de JL niet.
DSP zegt ook niet alles, maar is wel makkelijk als je de sub niet overal kan plaatsen.
Heeft de JL ook servo sturing, de Velo zit natuurlijk wel bomvol snufjes om een zo laag mogelijke vervorming te produceren.
Vergeet niet dat een sub 'niet aanwezig' moet zijn om een goede integratie te maken met het geheel, of je moet van veel 'punch' houden.

Citaat
Vind het wel moeilijk te geloven dat een 12" driver het 10hz bereik kan aantikken zonder veel SPL in te leveren. Maar misschien dat het nieuwe driver design dit mogelijk maakt.
Kan wel, maar ligt ook een beetje aan de grootte van de kamer waarin deze staat te spelen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

cardas49

Citaat van: Kingpin op oktober 22, 2013, 10:12:22
DSP zegt ook niet alles, maar is wel makkelijk als je de sub niet overal kan plaatsen.

Het zegt inderdaad niet alles maar zal in veel, zo niet alle nederlandse huiskamers een flink voordeel geven

Citaat van: Kingpin op oktober 22, 2013, 10:12:22
Heeft de JL ook servo sturing, de Velo zit natuurlijk wel bomvol snufjes om een zo laag mogelijke vervorming te produceren.
Vergeet niet dat een sub 'niet aanwezig' moet zijn om een goede integratie te maken met het geheel, of je moet van veel 'punch' houden.

De review spreekt over zeer lage vervorming op 110+ DB output, maar servo sturing wordt niet genoemd.

Citaat van: Kingpin op oktober 22, 2013, 10:12:22
Kan wel, maar ligt ook een beetje aan de grootte van de kamer waarin deze staat te spelen.

Net even de spec opgezocht: Frequency response is rated at 22Hz-118Hz +/- 1.5dB, with identical effective piston area (radiating surface) and amplifier power (1500W RMS, short term). das een Verschil van 12hz. Ik begrijp dat het bereik in room lager door kan gaan dan de spec, maar vind 12hz wel bijzonder veel verschil.

Ander leuk feitje over deze sub: There are a couple of things that they had to do simply because the driver is so powerful. The had to put a back mount and metal plate to keep it from shaking itself out of the box.  O0
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

morca

Kijkt je niet blind op Dsp ,veel receiver,s hebben dat goed voorelkaar.
De dsp van de slp serie werkt ook niet altijd goed,en de dd serie,s trekken ook niet zo goed automatisch vlak.

Idd JL heeft geen servo,gezien de al lage vervorming ook helemaal niet nodig imo.

Inroom zal hij wel een stuk lager komen,hoe laag hangt af van de worm vd ruimte/plaatsing tov jouw , en grote vd ruimte.
Die 10 hz op de meting is in een goeie ruimte /plaatsing gemeten vermoed ik idd  ;D

Ik las ook vorige week dat stukje,bij zit aan de achterkant vast met een bout,ziet er wel apart uit  :headbanging:

Kingpin

Citaat van: morca op oktober 22, 2013, 15:33:04
Kijkt je niet blind op Dsp ,veel receiver,s hebben dat goed voorelkaar.
De dsp van de slp serie werkt ook niet altijd goed,en de dd serie,s trekken ook niet zo goed automatisch vlak.
Dat was ook mijn mening nadat Keyser langs was geweest, specs in het boekje zijn alleen bij optimale condities te halen.

Citaat
Idd JL heeft geen servo,gezien de al lage vervorming ook helemaal niet nodig imo.

Inroom zal hij wel een stuk lager komen,hoe laag hangt af van de worm vd ruimte/plaatsing tov jouw , en grote vd ruimte.
Die 10 hz op de meting is in een goeie ruimte /plaatsing gemeten vermoed ik idd  ;D

Ik las ook vorige week dat stukje,bij zit aan de achterkant vast met een bout,ziet er wel apart uit  :headbanging:
Ik heb ook nog een 2x 8" peerless sub met maar 150 (echte) Watts, (staar je niet blind wat men huidig aanbied met 1000+W).
Die gaat recht tot onder de 16Hz op dezelfde plek als waar mijn Velo stond, die begon bij 30Hz al af te vallen.


Wist niet of deze al eens gepost waren, maar heb nog wat Pictures van de DD serie.



Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

morca

Kingping@ die dsp schrok ik haast van,vandaar dat ik ooit het meettopic begonnen ben.
Teveel autosystemen doen niet wat ze beloven.
Aangezien daar een grote upgrade valt te halen,heb ik er een soort hobby van gemaakt mensen te helpen/proberen te helpen.

Je hebt Martijn erbij gehaald,goed bezig,zou ik ook doen als ik er geen ervaring mee had.

Ik staar me niet blind op vermogen,want ik weet dat die goedkope net zo laag kan als die dure,als je maar een goeie hebt.
Een kleine JL deed bijna hetzelfde als een grote,alleen die grote kan harder.
Maar goed dat je het vermogen nog eens aanhaalt,het zegt niet bij alle merken wat over de alval en db output.
Peerless is ook niet maarzo een submerkje ,goed spul hoor !


Ps die doorkijk DD is wel cool  :)

larzie

Blijft toch altijd weer een enorme discussie met die subwoofers met veel leerzame opmerkingen tussen de regels door. :)

Ik heb Alex van Passion4Sound nog eens een mailtje gestuurd of hij al iets meer weet over prijzen en hoeveel korting hij kan regelen als meerdere personen zouden bestellen. Tim hier op t forum wil ook graag een JL subwoofer kopen. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Zoveel mensen, zoveel wensen ;)

Gaaf die foto foto van de transparante DD-sub! Ben nog altijd heel erg tevreden met mijn DD-18. Kan heel subtiel meespelen (pas als je op mute drukt, mis je hem) maar ook van zich laten gelden als het moment erom vraagt. En die gaat écht tot 14Hz ;D

Maar met een mooie JL-sub wordt het zeker ook genieten...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raymond187

Die E12 zal vast een goeie sub zijn. Ben wel benieuwd naar de eerste ervaringen van mensen. En meetingen in hun huiskamer.

cardas49

Citaat van: morca op oktober 22, 2013, 15:33:04
Kijkt je niet blind op Dsp ,veel receiver,s hebben dat goed voorelkaar.
De dsp van de slp serie werkt ook niet altijd goed,en de dd serie,s trekken ook niet zo goed automatisch vlak.

Idd JL heeft geen servo,gezien de al lage vervorming ook helemaal niet nodig imo.

Inroom zal hij wel een stuk lager komen,hoe laag hangt af van de worm vd ruimte/plaatsing tov jouw , en grote vd ruimte.
Die 10 hz op de meting is in een goeie ruimte /plaatsing gemeten vermoed ik idd  ;D

Ik las ook vorige week dat stukje,bij zit aan de achterkant vast met een bout,ziet er wel apart uit  :headbanging:

Nee, staar me ook nergens blind op. DSP op een sub is geen heilige graal, maar ben wel van mening dat het in veel luisterruimtes een toegevoegde waarde kan zijn. Ik hoor iig een positief verschil op m'n monolith met anti mode aan. Stukken strakker en droger.

10Hz in room zou dus moeten kunnen met een sealed 12" sub die op 22hz gespecced is, zo lang de ruimte erg goed is? Klinkt te mooi om waar te zijn. Maar ik ben geen sub expert  :)

Citaat van: Kingpin op oktober 22, 2013, 18:38:45
Dat was ook mijn mening nadat Keyser langs was geweest, specs in het boekje zijn alleen bij optimale condities te halen.
Ik heb ook nog een 2 x 8" peerless sub met maar 150 (echte) Watts, (staar je niet blind wat men huidig aanbied met 1000+W).
Die gaat recht tot onder de 16Hz op dezelfde plek als waar mijn Velo stond, die begon bij 30Hz al af te vallen.

Ja, maar in het geval van de nieuwe JL gaat het niet over het behalen van opgegeven specs, maar 12hz lager dan de genoemde spec.

I know, vermogen en specs op papier zeggen niet alles, (vaak wordt bij de Amerikaanse subs peak output genoemd, niet continuous output).

Wat je zegt over je 2 x 8" vergeleken met een Velo is op z'n zachtst uitgedrukt verassend. Staat hierover meer in je eigen topic?

Gave DD foto's btw
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

Kingpin

Citaat van: mark235 op oktober 23, 2013, 10:35:58
... Wat je zegt over je 2 x 8" vergeleken met een Velo is op z'n zachtst uitgedrukt verassend. Staat hierover meer in je eigen topic?
Ja hier.
En een review(tje)...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

evilniek

Citaat van: mark235 op oktober 23, 2013, 10:35:58
Nee, staar me ook nergens blind op. DSP op een sub is geen heilige graal, maar ben wel van mening dat het in veel luisterruimtes een toegevoegde waarde kan zijn. Ik hoor iig een positief verschil op m'n monolith met anti mode aan. Stukken strakker en droger.

10Hz in room zou dus moeten kunnen met een sealed 12" sub die op 22db gespecced is, zo lang de ruimte erg goed is? Klinkt te mooi om waar te zijn. Maar ik ben geen sub expert  :)

Ja, maar in het geval van de nieuwe JL gaat het niet over het behalen van opgegeven specs, maar 12hz lager dan de genoemde spec.

I know, vermogen en specs op papier zeggen niet alles, (vaak wordt bij de Amerikaanse subs peak output genoemd, niet continuous output).

Wat je zegt over je 2 x 8" vergeleken met een Velo is op z'n zachtst uitgedrukt verassend. Staat hierover meer in je eigen topic?

Gave DD foto's btw

En wat is het voordeel van 10Hz in room als ik vragen mag, de noodzaak hiervan ontgaat mij volledig, onhoorbaar ook nog. En bovendien gebruiken fabrikanten hele slinkse meetmethoden, specs kun je dus ook bijna niet serieus nemen eigenlijk.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Kingpin

Voor een echt fullrange systeem wil je natuurlijk dat je systeem van 20Hz tot 20kHz (binnen het menselijke gehoor, wat ruim is aangehouden) zonder problemen kan weergeven.
Sommigen hoor ik hier zeggen dat ze een fullrange systeem hebben, maar als ik dan bv een stukje jazz draai met een lage noot van een contrabas die dan niet fatsoenlijk (te weinig druk in het laag) of soms helemaal niet wordt weergegeven dan heb je niet echt een fullrange systeem.
10Hz hoor je zeker niet maar voelen wel ...
Het mooiste is als je systeem dit ook bij lage volumes kan weergeven, aparte gewaarwording kan ik je vertellen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

larzie

Ik heb ook de prijzen mogen ontvangen van de E110, E112, F112 en F113 in diverse afwerkingen. Autsj!
De E112 is wellicht nog de meest serieuze optie. Of we moeten toch erop gokken dat er tweedehands een mooie aanbieding voorbij komt. Het moet niet de bedoeling zijn dat de subwoofer alleen al bijna even duur is als de rest van je set.  :blink:
Maakt het besluit er weer niet makkelijker op. De nieuwprijs van een F112 ligt 2x zo hoog als de tweedehands prijs. Nu kan Alex wel een hele mooie korting regelen overigens voor forumleden, maar dat is nog ver boven wat ik mezelf als budget had voorgenomen, maar goed dat zul je ook snel hebben met nieuwprijzen.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

evilniek

Citaat van: Kingpin op oktober 23, 2013, 11:35:52
Voor een echt fullrange systeem wil je natuurlijk dat je systeem van 20Hz tot 20kHz (binnen het menselijke gehoor, wat ruim is aangehouden) zonder problemen kan weergeven.
Sommigen hoor ik hier zeggen dat ze een fullrange systeem hebben, maar als ik dan bv een stukje jazz draai met een lage noot van een contrabas die dan niet fatsoenlijk (te weinig druk in het laag) of soms helemaal niet wordt weergegeven dan heb je niet echt een fullrange systeem.
10Hz hoor je zeker niet maar voelen wel ...
Het mooiste is als je systeem dit ook bij lage volumes kan weergeven, aparte gewaarwording kan ik je vertellen.

Daar heb je natuurlijk wel een punt, ik zal er is op letten.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

cardas49

Citaat van: larzie op oktober 23, 2013, 11:57:18
Ik heb ook de prijzen mogen ontvangen van de E110, E112, F112 en F113 in diverse afwerkingen. Autsj!
De E112 is wellicht nog de meest serieuze optie. Of we moeten toch erop gokken dat er tweedehands een mooie aanbieding voorbij komt. Het moet niet de bedoeling zijn dat de subwoofer alleen al bijna even duur is als de rest van je set.  :blink:
Maakt het besluit er weer niet makkelijker op. De nieuwprijs van een F112 ligt 2x zo hoog als de tweedehands prijs. Nu kan Alex wel een hele mooie korting regelen overigens voor forumleden, maar dat is nog ver boven wat ik mezelf als budget had voorgenomen, maar goed dat zul je ook snel hebben met nieuwprijzen.

De E112 zou amper onderdoen voor de F112 qua performance. In de eerder genoemde reviews wordt gesproken over 1,5db minder druk bij de E112, maar het scheelt wel $1000 op de nieuwprijs. Een nieuwe E112 is dan wellicht de beste optie?

Citaat van: Kingpin op oktober 23, 2013, 10:50:39
Ja hier.
En een review(tje)...

Thx, ga ik lezen.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

Raymond187

2 x E12 zou ook wel fijntjes zijn in een gesloten ruimte. Lekker snel en toch volop druk opbouwen.

Heeft vik van dit forum niet zo'n F113?

larzie


Citaat van: mark235 op oktober 23, 2013, 13:07:45
De E112 zou amper onderdoen voor de F112 qua performance. In de eerder genoemde reviews wordt gesproken over 1,5db minder druk bij de E112, maar het scheelt wel $1000 op de nieuwprijs. Een nieuwe E112 is dan wellicht de beste optie?

Thx, ga ik lezen.

Scheelt meer. De nieuwprijzen in Nederland zijn voor de F112 3990 euro en voor de E112 2350 euro. Als je de mooie htforumkorting meerekent die Alex biedt is het verschil ong. 1350 euro tuusen de twee. Wellicht is de E112 wel fantastisch inderdaad. De volgende stappen in mijn strategie zijn als volgt. Ten eerste ben ik bij forumlid Maro uitgenodigd om 15 november zijn F112 te mogen bewonderen. Daarna aan Alex vragen of hij een demo wil geven met de E112 bij voorkeur bij mij thuis en mocht hij een demo/tweedehands fathom in de tussentijd kunnen aanbieden zou dat helemaal fantastisch zijn. Maar misschien is de E112 wel heel indrukwekkend en een veel betere keus in verhouding tot de F112.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

€1350 is ruim 50% meer dan wat de E12black ash kost. 53.5% meer.