The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

Vorige topic - Volgende topic

Martijnst1990

Citaat van: HTip op november 11, 2011, 15:23:56
Subtiele details als geluiden van verkeer, telefoons, e.d. vragen inderdaad veel controle van de speaker. Maar het kan ook zijn dat het aan de akoestiek ligt. Heb je al eens een REW-meting gedaan voor het midden? En heb je het overal in de ruimte?
En die controle van de speaker, ligt dat dan aan de speaker zelf of aan de receiver volgens jou? En de REW meting in het midden, bedoel je van de midden tonen of het midden van de bank/sweetspot? Op de sweetspot heb ik het idee/gevoel dat ik details uit de rears mis, dus ga ervan uit ook in de rest van de ruimte, of begrijp ik je vraag verkeerd?

Nogmaals, het kan best tussen de oren zitten. Meer een gevoel dat er in een bepaalde scène meer surround effect zou moeten zitten zeg maar.

Mijn concrete vraag is eigenlijk: zijn er mensen die van instap receiver overgestapt zijn op een mid/high range receiver en daardoor het gevoel hebben dat ze een veel betere bubble hebben gekregen? Afgezien van Tommie, want die heeft dat idee dus wel :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Controle ligt aan de versterker, maar hangt ook af van de gevoeligheid van de speaker. Een versterker die te weinig stroom (dus niet vermogen) heeft of een speaker die een laag rendement heeft, kunnen de oorzaak zijn. De gevoeligheid van de XTZ 99.26 is niet hoog (88 dB/W/m), maar aangezien je dezelfde speakers ook voor hebt staan denk ik niet dat het aan de speaker ligt.

Ik ben van een Denon 3802 (geen instap dus) naar een Marantz SR9600 gegaan. Dat was een wereld van verschil in het geluid, zowel in kracht als detaillering. Ik ken de Pioneer niet, dus daar kan ik niets over zeggen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op november 11, 2011, 23:25:42
Controle ligt aan de versterker, maar hangt ook af van de gevoeligheid van de speaker. Een versterker die te weinig stroom (dus niet vermogen) heeft of een speaker die een laag rendement heeft, kunnen de oorzaak zijn. De gevoeligheid van de XTZ 99.26 is niet hoog (88 dB/W/m), maar aangezien je dezelfde speakers ook voor hebt staan denk ik niet dat het aan de speaker ligt.

Ik ben van een Denon 3802 (geen instap dus) naar een Marantz SR9600 gegaan. Dat was een wereld van verschil in het geluid, zowel in kracht als detaillering. Ik ken de Pioneer niet, dus daar kan ik niets over zeggen...
Bedankt  :thumbs-up: Dan denk ik dat voornamelijk mijn receiver nu een bottleneck vormt. Heb deze Pioneer toen der tijd nieuw gekocht voor €390,- dus dat staat (denk ik) niet echt in verhouding met de speakers. Zit voor een nieuwe receiver ook te denken aan een budget van €800-1000 en dan het liefst nog tweedehands via het forum om een nog betere prijs/kwaliteit verhouding te krijgen.

Zeker als ik de bevindingen van jou receiver upgrade lees denk ik dat ik daar nog een hele verbetering mag verwachten.  O0
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Voor €999,- heb je een nieuwe Marantz SR6006 en waarschijnlijk kan daar nog een mooi bedrag af als je naar de juiste winkel gaat.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Citaat van: Zefanja op november 14, 2011, 11:32:22
Voor €999,- heb je een nieuwe Marantz SR6006 en waarschijnlijk kan daar nog een mooi bedrag af als je naar de juiste winkel gaat.
Heb ik gezien inderdaad :) Maar tegen de tijd dat ik een nieuwe receiver ga halen is de 6007 er vast al :P

Dedicated HT

Martijnst1990

En hier mijn 2000e post "alweer" :P

Gister en vandaag even druk geweest met DVD Profiler, maar als ik het goed begrijp kan ik mijn films lijstje pas delen als ik de $29,95 betaal  ??? Nou ja, dan maar niet delen met andere, vind het ook makkelijk voor mezelf :P

Kwam erachter dat ik inmiddels al op 173 BD's zit exclusief 2 series  :blink:

Dedicated HT

Ejorne

denoontje

morca

Citaat van: Martijn90 op december  2, 2011, 16:12:15

Gister en vandaag even druk geweest met DVD Profiler, maar als ik het goed begrijp kan ik mijn films lijstje pas delen als ik de $29,95 betaal  ??? Nou ja, dan maar niet delen met andere, vind het ook makkelijk voor mezelf :P

Goed bezig  :thumbs-up:

squeek

Mooi man, een gewaardeerd lid  ;D

Ik vind het ook wel jammer om te moeten betalen voor dvd profiler, vroeger was het kompleet gratis dacht ik toch?! Ik heb nu mymovies op men smartphone en dit werkt ook erg goed vindt ik, handig om het bij je te hebben ook als je eens niet meer weet wat je al hebt gekocht als je voor de bak blu-rays staat.  :)
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

HTip

Inmiddels ben je alwaar 8 verder, maar toch nog gefeliciteerd met deze mijlpaal. Je krijgt er niets voor, daarvoor moet je er 992 :D

Met de gratis versie van DVD Profiler krijg je alleen de low-res covers en je kan ze inderdaad niet op internet plaatsen. Wat overigens ook meteen een backup is, want je kan ook van daaraf downloaden. Er zitten nog meer voordelen aan de betaalde versie, maar die kon ik niet zo snel even vinden...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Mooie collectie alweer hoor!
Goed bezig!
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martijnst1990

Thanks allen :D Ben alweer een paar posts dichter bij die 3000 ;)

Citaat van: squeek op december  3, 2011, 08:41:02
Mooi man, een gewaardeerd lid  ;D

Ik vind het ook wel jammer om te moeten betalen voor dvd profiler, vroeger was het kompleet gratis dacht ik toch?! Ik heb nu mymovies op men smartphone en dit werkt ook erg goed vindt ik, handig om het bij je te hebben ook als je eens niet meer weet wat je al hebt gekocht als je voor de bak blu-rays staat.  :)
Mymovies zal ik zo ook eens naar googlen. Wel handig om zoiets ook op de telefoon te hebben inderdaad :)
Citaat van: HTip op december  3, 2011, 10:28:32
Inmiddels ben je alwaar 8 verder, maar toch nog gefeliciteerd met deze mijlpaal. Je krijgt er niets voor, daarvoor moet je er 992 :D

Met de gratis versie van DVD Profiler krijg je alleen de low-res covers en je kan ze inderdaad niet op internet plaatsen. Wat overigens ook meteen een backup is, want je kan ook van daaraf downloaden. Er zitten nog meer voordelen aan de betaalde versie, maar die kon ik niet zo snel even vinden...
Had het lijstje met voordelen inderdaad gevonden op hun site. Allemaal wel handig, maar ik heb er niet zoveel voor over. Dan gebruik ik het maar puur voor mijn persoonlijke gemak ;)
Citaat van: Zefanja op december  5, 2011, 10:31:10
Mooie collectie alweer hoor!
Goed bezig!
Thanks, vind ik zelf ook wel eigenlijk :D Maar overal zit natuurlijk ook een nadeel aan.. kiezen word een stuk moeilijker zo :P

Dedicated HT

HTip

Begrijpelijk. Toen ik DVD Profiler heb aangeschaft, was de $-€-verhouding ook aanmerkelijk aantrekkelijker ;)
Showcase - Topic

Martijnst1990

Op het moment eigenlijk weinig echt nieuws te melden, behalve dat ik nog steeds elke dag lekker geniet van mijn set :) De bank is wel echt een hele verbetering geweest qua zit comfort, maar ook qua geluid 8)

Enige wat ik dus nog mis is wat controle over de speakers, en dan vooral met films op hoger volume. De drukke stukken van een film willen nog wel eens door elkaar gaan lopen en de hoge tonen worden wat scherp dan. Ben me momenteel erg aan het inlezen over Emotiva, de UMC-1 + XPA-5 combi spreekt mij erg aan :)

Voorlopig alleen geen geld voor, daar ik even werkloos ben. Maar morgen heb ik een sollicitatie gesprek voor een functie die mij erg leuk lijkt, met (voor mij) hele goede arbeidsvoorwaarden en doorgroeimogelijkheden, duimen dus  :happy:

Dedicated HT

Jumping Jack

Altijd leuk, gewoon genieten!

Veel succes morgen, ik duim alvast  :thumbs-up:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Zefanja

HTip

Showcase - Topic

Martijnst1990

Dedicated HT

squeek

Citaat van: Martijn90 op december 20, 2011, 15:46:49
Op het moment eigenlijk weinig echt nieuws te melden, behalve dat ik nog steeds elke dag lekker geniet van mijn set :) De bank is wel echt een hele verbetering geweest qua zit comfort, maar ook qua geluid 8)

Enige wat ik dus nog mis is wat controle over de speakers, en dan vooral met films op hoger volume. De drukke stukken van een film willen nog wel eens door elkaar gaan lopen en de hoge tonen worden wat scherp dan. Ben me momenteel erg aan het inlezen over Emotiva, de UMC-1 + XPA-5 combi spreekt mij erg aan :)

Voorlopig alleen geen geld voor, daar ik even werkloos ben. Maar morgen heb ik een sollicitatie gesprek voor een functie die mij erg leuk lijkt, met (voor mij) hele goede arbeidsvoorwaarden en doorgroeimogelijkheden, duimen dus  :happy:

Eens kijken naar een klasse hoger qua versterking?
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Martijnst1990

Citaat van: morca op december 20, 2011, 19:53:43
Succes Martijn,kan je weer sparen voor al dat upgraden  :D

Citaat van: squeek op december 20, 2011, 19:56:13
Eens kijken naar een klasse hoger qua versterking?
Hogere klasse van Pioneer bedoel je? De genoemde Emotiva set is namelijk een aardige klasse hoger als wat ik nu heb :D

Een betere Pioneer (LX-75 of LX-85 bijvoorbeeld) is ook zeker een idee, alleen heb ik toch het idee dat de match XTZ met Pioneer wat schel kan overkomen, maar dat kan nu dus ook liggen aan het feit dat ik met een instap Pioneer speel.

Eerst maar eens werk vinden en dan langzaam aan gaan verdiepen in een versterker upgrade :) Een losse pre/pro en EV spreekt mij ook egr aan eerlijk gezegd.

Dedicated HT

squeek

Hoeft geen Pioneer te zijn. Maar gewoon een stevigere versterker in zen geheel. Marantz doet het ook prima natuurlijk  :)

Martijnst1990

Citaat van: squeek op december 20, 2011, 20:29:01
Hoeft geen Pioneer te zijn. Maar gewoon een stevigere versterker in zen geheel. Marantz doet het ook prima natuurlijk  :)
Oh zo, ben inderdaad van plan om meerdere versterkers/receivers te beluisteren :) Sowieso tegen de tijd dat ik de upgrade kan doen kan ik bij Ralf gaan luisteren naar zijn Emotiva + XTZ set, zodat ik in ieder geval de match al kan beoordelen, aangezien Emotiva normaal niet te beluisteren is. Met receivers van bijvoorbeeld Pioneer, Denon, Marantz etc is het wat makkelijker om te gaan luisteren natuurlijk.

Dedicated HT