Juni 2021Een upgrade van Auralic Aries G1 naar G2.1

April 2021Totaal overzicht van de luisterplek en set

Maart 2021Een Auralic Aries G1 gaat de hoofdbron worden

Februari 2021De Marantz PM-10 is vervangen door een Accuphase E-480

November 2020De Marantz PM-11s3 heeft plaats gemaakt voor een PM-10

Een overzicht foto
Juli 2020Hypex Ncore NC502PM eindversterker
Anno 2020
Juni 2016
1998, in the beginning ...Mijn allereerste serieuze stereoset, destijds bijeen gefietst middels een krantenwijk

.
Deze bestond uit:
* B&W CDM 7 SE
* Marantz PM 78 integrated stereoversterker
* Marantz CD 67 OSE cd-speler
* Marantz ST-59 tuner
* Van Den Hul ls. kabel en ic

Sanders dedicated stereoset.

In de
zero`s ben ik vervolgens betreft opbouw van mijn set, in eerste instantie gegaan voor het meerkanaals-gebeuren.
Echter bemerkte ik al snel dat ik toch meer om het stereo gaf dan ik dacht

.
In
2009 ben ik dan ook begonnen om het stereo weer naar een hoger plan te tillen.
Mijn eerste stap was de aankoop van een stereoversterker met ht-pass-thru en een volgende aankoop betrof een dedicated cd-speler.
Mijn stereoset bestond uit:
* Focal Chorus 816W
* Musical Fidelity A5 intgrated
* Lyngdorf CD-1
* Slinky Links RS1 (ic)
* Cardas Crosslink (ls.kabel)

BEKABELING: * Cardas Crosslink ls. Kabels (fronts & center)
* W&M HD-01 v 1.3 hdmi (BD-speler > receiver & receiver > plasma)
* Slinky Links RS1 rca interconnect (cd-speler > stereoversterker)
* W&M SC-01 subwooferkabel (sub EQ > subwoofer)

DIVERSEN: * Vibrapods
* Apollo OR 6 speakerstands (gevuld met schelpenzand)
* WLM speakerstands (gevuld met schelpenzand)
* Audioconnexion Alu Ultra netzleiste (6 inlets)

Sinds de A5 in mijn set is opgenomen draaide ik voor het merendeel in stereo; het ht-gebeuren beperkte zich tot 1 of 2 blu rays in het weekend.
Deze MF stereoversterker betekende t.o.v. de receiver een flinke stap voorwaarts betreft het stereo. Een dedicated cd-speler bezat ik al (Marantz CD 6002), echter had ik het idee dat deze een beperkende factor in het stereo betrof. Met de komst van de CD-1 is die horde ook genomen, en hoe!
Het geluid is te omschrijven als: een stevig (slam, basdruk), strak en droog laag, een mooi rond en warm mid en een open en gedetailleerd hoog. Tevens een mooi breed en hoog stereobeeld met veel lucht tussen de instrumenten. De diepte van het geluid is echter wat beperkt. Waarschijnlijk t.g.v. de plaatsing van de speakers.
De set is ook eerlijk: slechte software klinkt ook zo. Echter beschouw ik dat niet direct als een nadeel. En is er buiten dat dan verder niets op het geluid aan te merken? Nou, jawel: het hoog kan soms harde S en/of F klanken voortbrengen (software afhankelijk). Debet daaraan zijn m.i. de metaldome (alu) tweeters van de Focals en een relatief harde ruimte.
Juni 2010Een paar Usher MD-1`s met de prachtige bellyrium-tweeter volgen de Focals op.

Augustus 2010Sinds Augustus 2010 overgegaan op voornamelijk stereo.
In verband met een teveel aan bas, hetgeen zich uitte in staande golven, hebben de Usher MD-1`s plaats gemaakt voor Usher BE-718 monitoren.

November 2011 Een ander huis, nieuwe ruimte, nieuwe opstelling, nieuw meubel, nieuwe sub.

* Usher BE 718 & WLM stands
* Velodyne SPL-800 Ultra - 2 stuks:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91497.msg2069156#msg2069156* Musical Fidelity A5 integrated
* Lyngdorf CD-1
* Bekabeling: Cardas, Slinky Links, Mogami, LAT, VdH, W&M.
* Hifi Tuning Black Power Gold stekkerblok (8 inlets)
April 2012 De Musical Fidelity A5 en de Lyngdorf CD-1 mogen diens plaatsje afstaan aan:
* Marantz PM 15 S2 Limited Edition (geintegreerde stereo versterker)
* Marantz SA 15 S2 Limited Edition (sacd speler)

En m.i. nog een bijzonder plaatje:
Mei 2012De Usher BE-718 heeft het veld mogen ruimen voor een paar Usher BE-718 DMD.

Mei 2013De Velodynes zijn verkocht, daarom wat verse plaatjes geschoten van mijn (te koop staande) beautys

.

Oktober 2013Usher BE 718 DMD has left the buiding. Nu sparen voor

…
… Tannoy Glenair 10 !
Maart 2014De Tannoy Glenair 10 inch doet z'n intrede in huize Sander:

Een paar extra pics (mei 2014):http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=100788.msg2622858#msg2622858Foto`s incl. new carpet (juli 2014):http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=100788.msg2646560#msg2646560 November 2014De Marantz PM15s2 Limited Edition heeft een andere eigenaar gekregen en de PM11s3 is er voor in de plaats gekomen;

Juni 2015Een Kemp Reference en een Kemp Reference Sota netsnoer;

Oktober 2015De beide Kemp netsnoeren vervangen voor weer mijn vertrouwde en steevast goed presterende LAT AC2 mkII (SA15) en een (new) Furutech Alpha-3 met Iego 8085 connectoren (PM11)
10 Oktober: de Furutech Alpha-3 is een blijvertje achter de PM11s3, de LAT heeft het veld moeten ruimen voor de Kemp Reference achter de SA15s2 LE
November 2015Een Audioquest Cinnamon Cat7 heeft het laatste oem-snoertje uit mijn set verdreven.
Januari 2016De SA15s2 LE heeft zijn plekje in het meubel afgestaan aan een NA11s1. Deze zal gaan dienen als fraaie dac voor de SBT bij Spotify en internetradio en als hoogwaardige streamer voor alle cd ripps in flac.
Februari 2016De BOTWS voeding t.b.v. de SBT, is vervangen door een Kingpin power supply.

September 2016Voor het gebruiksgemak een Synology DS116 met een 3t WD Red toegevoegd aan de keten + AQ Jitterbug (2018)
December 2016De AQ Cinnamon vervangen door een Vodka
Mei 2017De Cardas Crosslink ls kabel (bi wire) vervangen door een Parsec
Augustus 2017De SBT inclusief de Kingpin voeding zijn uit de set
November 2017Een Bluesound Node 2 doet zijn intrede, als opvolger van de hierboven genoemde.

December 2017The Node has left the building ... de Na11 is middels een firmware update door Marantz voorzien van Spotify Connect.
Februari 2018Wederom doet een zwarte Bluesound Node 2 z'n intrede, samen met een B&W P9 Signature hoofdtelefoon.
De Node dient als bron en versterking van de P9.
Mei 2018Een Marantz HD-DAC1 hoofdtelefoonversterker & dac t.b.v. de aansturing van de B&W P9 Signature.
De Node dient als bron.

November 2018De Tannoy Glenair 10 has left the building, daarvoor in de plaatst staat er nu een paartje Tannoy Kensington SE.

De bekabeling, Juni 2021Audioquest Vodka RJ/E ethernet, Auralic Aries G2.1
Audioquest Pearl RJ/E ethernet, DS116
Audioquest Coffee spdif digicoax rca, Audiolab 6000 CDT > Accuphase DAC-50
Audioquest Coffee usb, Aries G2.1 > DAC-50Audioquest Diamond usb, Aries G2.1 > DAC-50
Cardas Parsec ls. kabel, Accuphase E-480 > Kensington
Furutech FP-Alpha 3 pc (met Iego Gold), E-480
Furutech FP-3TS20 pc (met WA Quantum Cable Chip en FI-11Cu), 6000CDT
Kemp Powercord Reference pc, Aries G2.1
Hifi Tuning Black Power Gold stekkerblok (8 inlets) + Kemp SNS Plug
Tweaks, April 2021Kemp SNS plug > Hifi Tuning stekkerblok
Audioquest Jitterbug > Synology nas
isoACOUSTICS Gaia II > Tannoy Kensingtons
isoACOUSTICS Mini puck > Aries G1
Pink Faun Lan isolator > Aries G1
Juni 2019Af en toe weer old school een cdtje spinnen via het Audiolab 6000 CDT cd loopwerk
December 2019IsoAcoustics Gaia II voetjes onder de Kensingtons

Sander.