Spijkie stereo set -> toch nog een vergelijk tussen Stack audio en Ansuz

Gestart door Spijkie, december 26, 2009, 12:51:34

Vorige topic - Volgende topic

Leeuwarden

Fijn dat ze er weer zijn, hoef je niet meer doelloos over de Nieuwestad te slenteren... Maar we willen weten wat er nu mis is gegaan!

Spijkie

Citaat van: morca op mei  7, 2026, 19:33:14Goed nieuws man!!  :music:
Nu genieten van ruis in stereo  :D

De heilige graal  :colgate:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Spijkie

Citaat van: Leeuwarden op mei  7, 2026, 18:56:53Fijn dat ze er weer zijn, hoef je niet meer doelloos over de Nieuwestad te slenteren... Maar we willen weten wat er nu mis is gegaan!

Heb er geen uitleg bij gekregen vanuit de dealer , dus Gideminas maar zelf ff gevraagd. Hij denkt toch dat t een kabel wissel heeft kunnen zijn. Het is in ieder geval netjes opgelost binnen de aangegeven periode. Nu hoop ik echt wel wat langer te gaan genieten van deze heerlijke speakers.

T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Leeuwarden

Dat hoop ik ook voor je! Vind Gideminas vermoeden wel erg onwaarschijnlijk er van uitgaande dat je je versterker bij wisselen uit zet of in ieder geval het volume op nul zet. Maar goed, eerst maar weer even genieten...

Spijkie

Ik zelf eerlijk gezegd ook maar zover gaat m'n kennis niet

brt

Citaat van: Spijkie op mei  7, 2026, 20:54:06Ik zelf eerlijk gezegd ook maar zover gaat m'n kennis niet

Het komt mij ook wat makkelijk over. Vooral niet toegeven dat het ook een productiefout kan zijn, of dat je het gewoon niet weet. Zo lang het maar niet op hem afstraalt...

En waarom zo'n lange procedure bij iets wat kapot is? Waarom moet én de gebruiker én de dealer én Elst iets constateren voordat zij in actie komen? Het getuigt van weinig vertrouwen in hun consumenten en partners vind ik.

Dit vind ik wel een smet(je) op een merk wat ik hoog heb zitten, en weinig sympathiek. Als ze vanuit hun klanten zouden redeneren was dit al weken eerder opgelost.

Maar ik ben serieus blij voor je dat je ze weer terug hebt. Geniet ervan joh!
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Xander32

Bij een relatief nieuwe onderneming/ iig een voor de meesten een nog onbekende, begrijp ik het juist heel goed dat ze geen naam willen gaan opbouwen als zijnde een inferieur merk en de tijd nemen om onderzoek te doen en terughoudend zijn in de terug koppeling.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Spijkie

Ik ervaar het totaal niet als een smet , ik heb de kapotte tweeter meegekregen als aandenken  :colgate: . Kabeltje los geschoten of ergens anders een contactje niet helemaal zoals t zou moeten , ik vind het niet zo heel spannend omdat het erg goed opgelost wordt.

Hoe vaak lees je niet een terug roep actie van dure auto's of achteraf gezien ontwerpfouten waardoor een product in levensduur lang niet zolang meegaat als verwacht ?

De lange tijd zit m ook in het feit dat er idd contact moest zijn tussen audio service en Audiosolutions , tel daarbij de achterstand op bij audioservice en het rondje is compleet. Dat gezegd hebbende, ik heb prima speakers gehad om de tijd te overbruggen.

Voor mij is het een prima proces geweest behalve het moeten brengen en ophalen van de speakers , dat hakt er kwa energie erg in bij mij. Maar dat heeft niks met de Audiosolutions te maken.

Gister weer een mooie review gelezen over m'n speakers , gewoon leuk om af en toe wat over te lezen. Vandaag hoop ik weer een momentje te kunnen pakken. Dit weekend te druk met de verjaardag van m'n oudste dochter.

Volgende week is de meivakantie weer voorbij  :pompom: , dat betekent de kids op school en meer tijd voor luisteren hahahaha

AudioEnZo

Lekker man dat ze weer terug zijn, geniet van twee tweeters (en de rest)  ;D
Gr. René
► Vinshine x Kinki Studio Taihang
    ► Vinshine x LYH SW-10pro
    ► Rockna Wavedream Reference Signature
    ► Vinshine  x Kinki Studio Dazzle
► Xanadu HRS22YH-MG

Spijkie

Even naar aanleiding van het topic @Xander32 over de aardlek schakelaar upgrade heb ik weer een kijkje genomen in m'n meterkast hahaha.

Ik heb even een foto gemaakt maar als ik het goed begrijp wordt de hoofdschakelaar, links , vervangen door een hifi tuning RCCB dan. En dan hebben ze het liefst dat op die hoofdschakelaar de audio groep komt en geen enkel andere groep.

Nu de blonde vraag: kunne er gewoon een hoofdschakelaar bij plaatsen ? Ik ga dit absoluut niet zelf doen hoor. Is puur informatief. Ik heb genoeg ruimte ( links zit een zelfde frame / kast )

SV..S

Bijna goed, die rcbb is toch een aardlekschakelaar? Dan komt die dus achter je hoofdschakelaar en achter je rcbb komt dan alleen je audio groep.

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Xander32

Bij ons is het volgens mij;

Hoofdschakelaar > rcbb (Hifituning) > automaat (Gigawatt)

Citaat van: SV..S op mei 11, 2026, 13:40:49Bijna goed, die rcbb is toch een aardlekschakelaar? Dan komt die dus achter je hoofdschakelaar en achter je rcbb komt dan alleen je audio groep.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Spijkie

Citaat van: SV..S op mei 11, 2026, 13:40:49Bijna goed, die rcbb is toch een aardlekschakelaar? Dan komt die dus achter je hoofdschakelaar en achter je rcbb komt dan alleen je audio groep.

Ik had iets duidelijker moeten zijn over de foto , links boven staat aardlekschakelaar voor groepen 3-6-9 daarnaast zit de audio groep en daarnaast vakje niks en dan 11-12.

Dan zou op vakje niks de RCCB kunnen , denk ik , maar dan moet er nog stroom vanaf de hoofdschakelaar naar de Audiogroep lijkt mij.

SV..S

Citaat van: Spijkie op mei 11, 2026, 15:55:05Ik had iets duidelijker moeten zijn over de foto , links boven staat aardlekschakelaar voor groepen 3-6-9 daarnaast zit de audio groep en daarnaast vakje niks en dan 11-12.

Dan zou op vakje niks de RCCB kunnen , denk ik , maar dan moet er nog stroom vanaf de hoofdschakelaar naar de Audiogroep lijkt mij.
plaats in de kast maakt niet zoveel uit, zou ook naast de HS kunnen. voeding gaat dus vanuit HS naar de ALS en vandaar naar de audiogroep.

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Spijkie

Citaat van: SV..S op mei 11, 2026, 21:26:18plaats in de kast maakt niet zoveel uit, zou ook naast de HS kunnen. voeding gaat dus vanuit HS naar de ALS en vandaar naar de audiogroep.

Dankjewel ! Laat ik voorop stellen dat als t gebeurt ik dit niet zelf ga doen , was puur vanuit nieuwsgierigheid  :colgate:

Spijkie

Vanochtend weer even tijd om met de set aan de slag te gaan in alle rust, dat wil zeggen: de speakers weer even exact neerzetten sinds ze weer thuis staan. Even met de afstandmeter in de weer.

Daarna weer eens echt ervoor kunnen gaan zitten. Ook wel weer fijn.

Spijkie

Ik betrap me er gelukkig weer op dat ik " even" muziek wil luisteren en daarna X ga doen maar dat ik X uitgesteld wordt vanwege " nog even horen hoe dit klinkt "  :colgate:

Ik heb wel gemerkt dat het schuiven van speakers , zoals eerder al gezegd is, veel uitmaakt. Kun je ook iets meten hierin als in een soort van ideale opstelling? Nu doe ik alles op gehoor maar stel dat er nog meer uit te halen valt ?

AudioLaan

Blijven schuiven tot je een ons weegt! En kijken wat de afstand is tussen de speakers en de wand waar ze heen stralen. De plek waar je dan gaat luisteren is dan bij voorkeur 37,5% van die afstand tot hetzij de speakers, dan wel tot de wand achter je. Probeer 25, 50 en 75% te voorkomen.
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

Spijkie

Deze wiskundige formule zal ik morgen na de koffie uitrekenen  :colgate:.  bedankt Audiolaan voor deze richting .

brt

Als je nog wat geld te besteden hebt kun je wat gemoedsrust én een upgrade kopen door dit door een ervaren pro te laten doen. Ooit is hier @garmtz geweest om mijn Focals optimaal op te stellen nadat ik me bij Beter Beeld & Geluid meldde dat ik het geluid maar niet écht lekker kreeg, ging vooral toen om de stem pin-point in het midden te krijgen, ik ervaarde een 'gat' in het geluidsbeeld.

Hij is hier toen tegen betaling een paar uur thuis geweest en zijn conclusie was vrij snel: de speakers staan te breed uit elkaar. Hij heeft ze toen optimaal opgesteld en ik heb daarna een TV meubel gekocht wat die opstelling niet in de weg zat. Moet je willen, en je partner ook, mocht dat een uitkomst zijn  :angel: 

Ik vond het zinvol besteed geld, want het was daarna echt flink beter, daar kan geen kabeltje of wat dan ook tegenop :)
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Spijkie

Dat is zeker een goed idee, ik heb niet heel veel schuif mogelijkheden als de kast blijft. En die blijft staan.

Het klinkt nu zeer open , iets wat ik erg prettig vind. Het gaat er mij meer om of er nog meer uit te halen valt zonder heel veel zelf te moeten schuiven. Maar je hebt me wel op een idee gebracht!

Bel Canto

Bij een goede audio dealer is deze fine tuning als service inbegrepen bij de prijs
Linn Akurate DSM3 - Audio Note Isis xlr - Bel Canto Rf 600M - Duelund 12GA - Audio Note AN/E HE SPE

Spijkie

Citaat van: AudioLaan op mei 13, 2026, 18:29:28Blijven schuiven tot je een ons weegt! En kijken wat de afstand is tussen de speakers en de wand waar ze heen stralen. De plek waar je dan gaat luisteren is dan bij voorkeur 37,5% van die afstand tot hetzij de speakers, dan wel tot de wand achter je. Probeer 25, 50 en 75% te voorkomen.

Nou , komt ie dan  :colgate:

Huidige maten:

Afstand tussen de speakers is 2,9 meter
Het midden is dus 1,45 meter
De afstand vanaf dit middenpunt tot de luister positie is 4,2 meter
Achterwand gemeten vanaf de luisterplek is 0,38 cm.

Nou snap ik de berekening niet helemaal , als er 3 meter tussen de speakers zit dan zou ik op 1 meter moeten luisteren ?

Ik dacht dat t altijd 1,5 keer de afstand was tussen de luidsprekers , dus 3 x 1,5 is 4,5 meter en dan zit ik redelijk goed .