Spijkie stereo set -> toch nog een vergelijk tussen Stack audio en Ansuz

Gestart door Spijkie, december 26, 2009, 12:51:34

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Spijkie

Citaat van: Xander32 op mei 22, 2026, 16:05:25... ff opgezocht wat ze kosten 🫣

Ja, ik heb de "goedkoopste" maar dan nog prijzig. Wel de moeite waard vind ik.

Wat ik dan wel weer bijzonder vind, ze passen dus onder alle apparatuur van aavik en axxess en boressen , van switch tot speaker en kabels etc. Geen goedkoop spul en de kasten zijn goed gebouwd en redelijk zwaar en dan nog hoor je verschil met en zonder voetjes.

Bijzonder vind ik dat.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Xander32

Hopelijk passen ze ook onder apparatuur buiten die twee merken 🙂

Maar stel je koopt een switch van hen en die voorzie je van drie of vier van die goedkoopste voetjes, dan komt er nog zo'n €1000,- a €1400,- bij. Pittig. Maar goed voor de Deens en Groningse economie  :thumbs-up:

Citaat van: Spijkie op mei 22, 2026, 16:15:39Ja, ik heb de "goedkoopste" maar dan nog prijzig. Wel de moeite waard vind ik.

Wat ik dan wel weer bijzonder vind, ze passen dus onder alle apparatuur van aavik en axxess en boressen , van switch tot speaker en kabels etc. Geen goedkoop spul en de kasten zijn goed gebouwd en redelijk zwaar en dan nog hoor je verschil met en zonder voetjes.

Bijzonder vind ik dat.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Spijkie

De voetjes kun je gewoon direct onder je apparatuur plaatsen , hetzelfde idee als de Stack audio. Je schuift ze naast je bestaande voetjes onder je versterker bijvoorbeeld.

Klopt hoor wat betreft de switch maar ook hier , het zijn de goedkoopste switches die ze hebben.

Voor mij een beetje hetzelfde als ik rijd nu Seat maar als ik naar een vergelijkbare Audi ga krijg ik voor dezelfde prijs niet eens een A1.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Xander32

Ach, voor jou is het optimaliseren van de keten een wezenlijk onderdeel van je hobby, je haalt er plezier uit en je hoort een (positief) verschil, helemaal goed toch 🙂

En dat ze een verschil in sq geven geloof ik direct, in het verleden heb ik ook wat geëxperimenteerd met voetjes. En Auralic heeft er bij de G2.1 ook echt werk van gemaakt, dat zal z'n reden hebben. Maar het geld wat Ansuz er voor vraagt heb ik er niet voor over.

Citaat van: Spijkie op mei 22, 2026, 17:12:09De voetjes kindje gewoon direct onder je apparatuur plaatsen , hetzelfde idee als de Stack audio. Je schuift ze naast je bestaande voetjes onder je versterker bijvoorbeeld.

Klopt hoor wat betreft de switch maar ook hier , het zijn de goedkoopste switches die ze hebben.

Voor mij een beetje hetzelfde als ik rijd nu Seat maar als ik naar een vergelijkbare Audi ga krijg ik voor dezelfde prijs niet eens een A1.

Spijkie

Xander32

Gigawatt heb ik al meer dan genoeg gesponsord  😉

Citaat van: Spijkie op mei 23, 2026, 10:44:39Gigawatt heeft ze ook voor onder je powerblock  :devil:  :colgate:

vanzomereng

Ik heb weleens een dwarsdoorsnede van zo'n IsoAcoustic-voet/dempertje gezien en moet zeggen, ziet er niet echt Hightech uit en wel erg veel geld, wat ze vragen voor een beetje babyhand gevuld dempingsmateriaal (rubber). :crazy:
Vooral op dit vlak (dempen/ontkoppelen), zeer de moeite waard om zelf wat te klussen met hout, bamboe, rubber, kurk, sorbethane, schuim e.d. van de bouwmarkt.
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Xander32

Het oog wil ook wat. Ik vind het steevast een armoedig gezicht wanneer er dure apparatuur en/of speakers op een paar wasmachinedempers of zelf gefröbelde blokjes hout staat.

De kant en klare producten hebben een ander afwerkingsniveau en daarmee een andere uitstraling.

Spijkie

Citaat van: vanzomereng op mei 23, 2026, 11:58:24Ik heb weleens een dwarsdoorsnede van zo'n IsoAcoustic-voet/dempertje gezien en moet zeggen, ziet er niet echt Hightech uit en wel erg veel geld, wat ze vragen voor een beetje babyhand gevuld dempingsmateriaal (rubber). :crazy:
Vooral op dit vlak (dempen/ontkoppelen), zeer de moeite waard om zelf wat te klussen met hout, bamboe, rubber, kurk, sorbethane, schuim e.d. van de bouwmarkt.

Dat zou ik ook gezegd kunnen hebben voor de Ansuz wat eigenlijk 3 schijfjes zijn met 6 balletjes ertussen. Maar ik kan t zelf niet maken en ik ga ervan uit dat zij er bij nagedacht is.

Daarnaast vind ik ook dat t een beetje moet lijken idd

Spijkie

Ik merk dat ik de laatste tijd weer met veel plezier naar m'n set luister , daarvoor ook maar de upgrades hebben gelukkig iets extra's gebracht. Ik kan nu dieper in de opnames luisteren, ook bij nummers die ik al een tijdje ken maar een tijd niet geluisterd had ben ik weer gaan luisteren en ook daar ontdek dan weer iets in. Dat valt bij mij onder het kopje aandachtig luisteren, vaak lig ik ook gewoon op de bank en geniet ik alsnog van de relaxtheid en vanzelfsprekendheid van de muziek.

Laatst kwam de gedachte ook even op dat iedereen op een andere manier luistert, overdreven gesteld andere dingen belangrijk vind. Ikzelf hou van zeer goede articulatie / verstaanbaarheid bijvoorbeeld. Iemand anders gaf een keer een mooi voorbeeld met de opmerking: waar wil je in de zaal zitten ? PAL vooraan of midden of achterin etc. Dat is het mooie van deze hobby , je hoeft geen plekje te zoeken maar je bepaalt zelf je plekje zonder dat je de deur uit hoeft, wat ook heel gezellig kan zijn.