Spijkie stereo set -> eigen speakers weer thuis

Gestart door Spijkie, december 26, 2009, 12:51:34

Vorige topic - Volgende topic

Spijkie

Citaat van: Xander32 op april 24, 2026, 08:48:23Wat ik hierin niet begrijp is dat de ls heel specifiek moesten opgaan in het interieur, zowel betreffende de optiek als de opstelling ervan en je dan betreft de plaatsing van de apparatuur minder waarde hecht aan het optische aspect  🙃

Hare Maje kan de klep dicht doen en dan zie je het niet , kan niet bij de speakers. In de kast zijn mijn probeersels en uitdagingen  :colgate: . Voor jullie beeldvorming , de kast heeft aan de achterkant een soort brievenbus formaat in het midden waar de kabels doorheen naar buiten kunnen , is t apparaat een beetje diep dan zit je al snel krap met dikke en wat stugge kabels dus moet de apparatuur precies tegenover die brievenbus zitten.

Had ik geen rekening mee gehouden bij de aanschaf maar maakt ook niet uit als het zo op te lossen is.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

brt

Klep dicht en je ziet er niks van, prima toch  :thumbs-up:
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Xander32

... om verwarring te voorkomen; dat gaat over 't meubel 😅

Citaat van: brt op april 24, 2026, 11:38:51Klep dicht en je ziet er niks van, prima toch  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

JoWa

Citaat van: Spijkie op april 24, 2026, 11:27:32Hare Maje kan de klep dicht doen en dan zie je het niet , kan niet bij de speakers. In de kast zijn mijn probeersels en uitdagingen  :colgate: . Voor jullie beeldvorming , de kast heeft aan de achterkant een soort brievenbus formaat in het midden waar de kabels doorheen naar buiten kunnen , is t apparaat een beetje diep dan zit je al snel krap met dikke en wat stugge kabels dus moet de apparatuur precies tegenover die brievenbus zitten.

Had ik geen rekening mee gehouden bij de aanschaf maar maakt ook niet uit als het zo op te lossen is.

Lijkt op mijn kast, zat ook zo'n brievenbus in.
Verholpen met de decoupeerzaag  :D
Nu voldoende ruimte voor alle stuggere kabels.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Audio-GD Master 10MK2 - Spendor D7 - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / Hifiman Ayra Stealth / B&O Beoplay HX

Mijn showcase

Spijkie

Citaat van: Xander32 op april 24, 2026, 12:11:16... om verwarring te voorkomen; dat gaat over 't meubel 😅

Meestal wel  :tounge2:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Spijkie

Citaat van: JoWa op april 24, 2026, 12:44:02Lijkt op mijn kast, zat ook zo'n brievenbus in.
Verholpen met de decoupeerzaag  :D
Nu voldoende ruimte voor alle stuggere kabels.

Ja dat idee kwam gister ook even bij me op maar ik kon me inhouden  :colgate:

morca

Citaat van: Spijkie op april 24, 2026, 14:02:09Ja dat idee kwam gister ook even bij me op maar ik kon me inhouden  :colgate:
Bij mijn gaat volgende week de boor weer in de kast  :D

Leeuwarden

Wij van WC-eend hebben ook goede ervaringen met explosieven  :pompom:

Spijkie

Citaat van: Leeuwarden op april 24, 2026, 14:30:55Wij van WC-eend hebben ook goede ervaringen met explosieven  :pompom:

Beetje extreem om daarmee een gat in je kast te maken Maja, die leeuwarders ook altijd  :tounge:

Spijkie

Nog ff doorbijten , zojuist gehoord dat de tweeters onderweg zijn naar Nederland. Tja, geduld wordt op de proef gesteld. Nog 3 weken wachten is de verwachting.

Spijkie

In de winter en herfst had ik het erger gevonden maar zoals gezegd zijn de BL2 prima om naar te luisteren . Uiteindelijk wil je toch je eigen speakers terug

Spijkie

Nav een opmerking van Kurt over klasse d versterkers maar weer een review gaan lezen , ik leer zo steeds meer over mijn versterkers dat vind ik leuk. Als ik de review mag geloven luister ik deels naar een buizenversterker , tis toch ongelooflijk die techniek van tegenwoordig  :colgate:

De vraag blijft of klasse D eindversterkers op de een of andere manier ook digitaal werken. Dat is niet het geval. De 'D' in de naam is historisch gezien simpelweg een voortzetting van de oudere versterkerklassen A, B en C. Puri werkt weliswaar met pulssequenties, maar met onbeperkte resolutie van de pulsbreedte. T+A becijfert de bandbreedte van de Symphonia eindversterker op 60kHz (-3dB), wat ook prima zou zijn voor conventionele A/B-versterkers. In de luistertest zou je zweren dat je zelfs een extra breedbandversterker voor je hebt als de T+A speelt. De snelheid en zuiverheid in de hoge tonen zijn een van zijn meest opvallende eigenschappen. Interessant genoeg is dat ze het meest waarschijnlijk te vinden zijn bij zeer goede buizenversterkers. Wat we horen is geen nadruk op de bovenkant, geen nerdige overtekenen van details, maar een heldere, zachte flow die de opgenomen geluiden traagheid in de lucht van de luisterruimte spuit.

Mao

Citaat van: Spijkie op april 30, 2026, 09:19:57Nav een opmerking van Kurt over klasse d versterkers maar weer een review gaan lezen , ik leer zo steeds meer over mijn versterkers dat vind ik leuk. Als ik de review mag geloven luister ik deels naar een buizenversterker , tis toch ongelooflijk die techniek van tegenwoordig  :colgate:

De vraag blijft of klasse D eindversterkers op de een of andere manier ook digitaal werken. Dat is niet het geval. De 'D' in de naam is historisch gezien simpelweg een voortzetting van de oudere versterkerklassen A, B en C. Puri werkt weliswaar met pulssequenties, maar met onbeperkte resolutie van de pulsbreedte. T+A becijfert de bandbreedte van de Symphonia eindversterker op 60kHz (-3dB), wat ook prima zou zijn voor conventionele A/B-versterkers. In de luistertest zou je zweren dat je zelfs een extra breedbandversterker voor je hebt als de T+A speelt. De snelheid en zuiverheid in de hoge tonen zijn een van zijn meest opvallende eigenschappen. Interessant genoeg is dat ze het meest waarschijnlijk te vinden zijn bij zeer goede buizenversterkers. Wat we horen is geen nadruk op de bovenkant, geen nerdige overtekenen van details, maar een heldere, zachte flow die de opgenomen geluiden traagheid in de lucht van de luisterruimte spuit.

Vraag mij dan af in welke klasse de Carver magnetic field versterkers vallen.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

brt

Laat je niet gek maken @Spijkie jouw t&a is geen misselijk apparaat, verre van.

Er zijn vele wegen naar Rome!
Heb jij weleens een buizenbak op jouw speakers gehoord? Bij A tube spelen ze er veel mee (die verkopen ook Melody)
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Spijkie

Citaat van: brt op april 30, 2026, 11:31:20Laat je niet gek maken @Spijkie jouw t&a is geen misselijk apparaat, verre van.

Er zijn vele wegen naar Rome!
Heb jij weleens een buizenbak op jouw speakers gehoord? Bij A tube spelen ze er veel mee (die verkopen ook Melody)

Die zouden heel graag een buis erachter willen zetten idd, ik laat me zeker niet gek maken hoor. Vond t wel leuk om te lezen juist vanuit de review. Een buizenbak heb ik er nog nooit op gehoord, wel een Macintosh all in one en een soulnote en die laatste kwam aardig in de buurt wat ik zocht.

Het buizen gebeuren spreekt mij niet echt aan om praktische redenen , lees slijtage. Los daarvan kan ie ook niet in de kast en valt ie daarom af.

Spijkie

Tja en dan ben je jarig ( vorige week), wat vraag je dan ? . Je komt op zo'n punt dat je eigenlijk al alles hebt, niet decadent bedoeld overigens. Mensen willen toch aankomen met een kado (tje) etc. En nav wat reviews toch maar de AQ noise stoppers op t lijstje gezet, de ethernet variant wel te verstaan. Compleet voodoo uiteraard, voor mij zelfs ongrijpbaar. Voetjes van een paar honderd euro is tot daar aan toe maar noise stoppers?

Aan de andere kant , een audio fiele switch kon ook geen verbetering geven dus als dit hetzelfde doet als de audio fiele switch ben ik al heel blij. Ik heb ze nog niet in de switch zitten dus kan er nog niks over zeggen dan dat er paars koper in verwerkt is, zal wel  :colgate: . Ze zien er nogal plastic uit maar tis toch metalig , voor de bling bling hoef ik t niet te doen . Switch staat in de kast en de noise stoppers weer achter de switch. We gaan t horen , of niet . Wordt vervolgd

brt

Je hebt gewoon een stukje fomo-behandeling op je verlanglijstje gezet ;)

Ps: gefeliciteerd nog!

Spijkie

Citaat van: brt op mei  1, 2026, 15:13:49Je hebt gewoon een stukje fomo-behandeling op je verlanglijstje gezet ;)

Ps: gefeliciteerd nog!

Hahaha zou zo maar kunnen  :colgate:

Spijkie

Spijkie

De ethernet noise stoppers zitten erop, 2 op de switchen 1 op de T+A. Lastig om te zeggen hoeveel en of er verschil is omdat de kids thuis zijn en ik nog niet een eigen momentje te luisteren heb gehad. Wel wat tussendoor uiteraard. Laat ik het erop houden dat als er al verschil is dat het heel subtiel is. Even snel switchen is lastig en ga ik ook niet doen.

Een enkele meende ik iets meer op de achtergrond te horen maar of dit door die dopjes komt of omdat de switch meer ingespeeld is, geen idee. Tnodigd wel uit om ook ooit de rca caps erop te plakken  :clapping:

Spijkie

Er is weer een week om , nog Max 2 te gaan maar ik hoop dat ik ze volgende week kan halen.

pameijer

En dan moeten de nieuwe tweeters nog inspelen  ::)
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!