Spijkie stereo set -> terugkeer oude bekende BL2

Gestart door Spijkie, december 26, 2009, 12:51:34

Vorige topic - Volgende topic

brt

Citaat van: Spijkie op april 10, 2026, 09:41:11Van de week bij Ohm audio ook een voor mij onbekend Prince nummer geluisterd , piano versie van avalanche van het album one nite out. De rest van het album vind ik eigenlijk ook wel erg mooi. Is totaal anders vind ik dan prince zijn bekende nummers.

Voor mij wel een leuke verassing ook. Mooi piano spel en mooie achtergrond zangers

Cover van Leonard Cohen toevallig?
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

AudioEnZo

Citaat van: Spijkie op april 10, 2026, 09:41:11een voor mij onbekend Prince nummer geluisterd , piano versie van avalanche van het album one nite out.
Prachtig nummer, wordt hier ook regelmatig gedraaid  :inlove:

Bel Canto

Citaat van: Spijkie op april 10, 2026, 09:41:57Dat geloof ik direct , het worden er ook niet meer heb ik het idee.

inmiddels verdwenen:
Harlingen: Vogelaar en Wiersma
Twijzel: realfine audio
Sneek: audio selectief
Lippenhuizen: Rinsma
Heerenveen: audio tempel
Linn Akurate DSM3 - Audio Note Isis xlr - Bel Canto Rf 600M - Duelund 12GA - Audio Note AN/E HE SPE

Leeuwarden

Citaat van: Bel Canto op april 10, 2026, 09:38:22Hier nog een Noorderling, 10 km oostwaarts van Leeuwarden
Dat is bijna aan de andere kant van de wereld... 8)

Richi

Citaat van: Spijkie op april 10, 2026, 09:41:11Van de week bij Ohm audio ook een voor mij onbekend Prince nummer geluisterd , piano versie van avalanche van het album one nite out. De rest van het album vind ik eigenlijk ook wel erg mooi. Is totaal anders vind ik dan prince zijn bekende nummers.

Voor mij wel een leuke verassing ook. Mooi piano spel en mooie achtergrond zangers
Leuk! Mooie achtergrond zangeressen was hij wel dol op ja. :D
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • 3 x JBL Stage 200P • A*BNB 2x12" • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Mac Mini M2 Roon server • Cisco Meraki ms220-8P Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

RCD

Citaat van: Bel Canto op april 10, 2026, 10:51:34inmiddels verdwenen:
Harlingen: Vogelaar en Wiersma
Twijzel: realfine audio
Sneek: audio selectief
Lippenhuizen: Rinsma
Heerenveen: audio tempel

Allemaal lastige klanten denk ik dan ;)

Rob

Spijkie

Citaat van: brt op april 10, 2026, 09:51:29Cover van Leonard Cohen toevallig?

Echt geen idee, ik draai geen Leonard Cohen
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros streaming en LS grun, Axxess switch.

Spijkie

Citaat van: Richi op april 10, 2026, 12:25:23Leuk! Mooie achtergrond zangeressen was hij wel dol op ja. :D

Jammer dat er geen beeld bij zit  :colgate:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros streaming en LS grun, Axxess switch.

brt

Citaat van: Spijkie op april 10, 2026, 14:58:48Echt geen idee, ik draai geen Leonard Cohen

Haha, en ik geen Prince  :D

Maar heb het ff opgezocht, is geen cover.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

graafie

Citaat van: RCD op april 10, 2026, 12:48:16Allemaal lastige klanten denk ik dan ;)

Rob

Valt wel mee, ben een paar keer bij Henk geweest in Sneek (Audio Selectief). Prachtige kerel die waanzinnig mooie verhalen kon vertellen en kon bulderen van het lachen, ja echt bulderen. Helaas veel te vroeg overleden.
Accuphase E-480, Accuphase DP-430, Fyne Audio F702sp, Technics SL1210GR  + Audio Technica AT-740ml, Technics SL-1300G met Audio Technica OC9XSL, Fezz Gratia Prestige MK2 phono voorversterker, Atlas Mavros Transpose Grun, Marantz 2238, B&W CDM 1

mmuetst

De paarse sex dwerg had altijd mooie dames in zijn band  ;)
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

fietser

Citaat van: mmuetst op april 10, 2026, 19:00:31De paarse sex dwerg had altijd mooie dames in zijn band  ;)

I want Candy🫣

mmuetst

Fyi die achtergrond zangers is Prince zelf  :D
Heb net het album opgezet.

Spijkie

Citaat van: mmuetst op april 10, 2026, 21:20:50Fyi die achtergrond zangers is Prince zelf  :D
Heb net het album opgezet.

Hahaha ja dat kan ook nog natuurlijk ! Maar op sommige nummers lijkt er ook een mannelijke achtergrond aan zangers te zijn.

mmuetst

Citaat van: Spijkie op april 11, 2026, 07:18:09Hahaha ja dat kan ook nog natuurlijk ! Maar op sommige nummers lijkt er ook een mannelijke achtergrond aan zangers te zijn.
Mooi hè die techniek, maar zijn allemaal overgedubte sex dwergjes met een piano er onder. Prince was mijn jeugd sentiment, dus kan dit album wel waarderen  :D

Spijkie

Citaat van: mmuetst op april 11, 2026, 09:21:14Mooi hè die techniek, maar zijn allemaal overgedubte sex dwergjes met een piano er onder. Prince was mijn jeugd sentiment, dus kan dit album wel waarderen  :D

Ah cool , hij zingt t allemaal zelf  :colgate: . Hij heeft best een groot stembereik!

purple300

For the record/
Het is van het album one Night Alone (piano album). Dat album is ooit uitgegeven als een extra bij een drie cd live set uit 2002.

Spijkie

Citaat van: purple300 op april 11, 2026, 10:39:40For the record/
Het is van het album one Night Alone (piano album). Dat album is ooit uitgegeven als een extra bij een drie cd live set uit 2002.

Extra leuk dat ie gewoon op Qobuz staat dan  :clapping:

mmuetst

Citaat van: Spijkie op april 11, 2026, 13:43:59Extra leuk dat ie gewoon op Qobuz staat dan  :clapping:
Denk dat de nabestaanden nog wat geld willen trekken uit zijn werk. Volgens mij was er ook nog een aardig bedrag die de belasting nog moest ontvangen van Prince, 32,4 miljoen dollar, kun je heel wat hele dure luidsprekers van kopen ;).

J o e p

Hegel H400, Hegel Viking, Hegel V10,  Rega P3 RS, Van den Hul M.C. D 102mkIII XLR, B&W 702S2, tellurium Q Black II.

brt

Spijkie

Citaat van: mmuetst op april 13, 2026, 20:55:17Denk dat de nabestaanden nog wat geld willen trekken uit zijn werk. Volgens mij was er ook nog een aardig bedrag die de belasting nog moest ontvangen van Prince, 32,4 miljoen dollar, kun je heel wat hele dure luidsprekers van kopen ;).

Voor ons bizar zulke bedragen idd

Spijkie

Net zoals de symphonia " steekt" de switch nogal uit tov het glazen plankje waar het op moet staan. Ik heb er nu een snijplank onder geschoven zodat het geheel op z'n voetjes staat. Niet ideaal maar t werkt in ieder geval.

Gisteren kwam ik op YT een filmpje tegen van iemand die onder de IKEA snijplank een soort rubberen doppen schroeft , gehaald bij de bouwmarkt. Het lijken wat op die deurstoppers voor buiten  :colgate: maar dan kleiner. Het lijkt mij zelf wat mooier staan en dan kunnen de glazen platen er ook uit. Het mooiste is dat ik het zelf kan doen  :clapping: . Dit past bij mijn klusnivo zullen we maar zeggen.

Spijkie

Even een stukje vertaling uit een review, erg grondige review. Voor mij de eerste met duidelijke foto's van de binnenkant

https://www.connect.de/testbericht/t-a-symphonia-test-hifi-verstaerker-3209717.html

T+A hecht veel waarde aan strikte scheiding van digitale en analoge secties. Dit is ruimtelijk niet helemaal gelukt bij de compacte symfonie. Vanwege de vele digitale ingangen en functies is een printplaat niet voldoende voor de hele digitale sector. Daarom moest een deel ervan worden verplaatst naar een tweede printplaat die ook het analoge deel herbergt. Galvanisch zijn ze echter volledig gescheiden, omdat elke sectie een eigen stroomvoorziening heeft. Kritieke componenten worden beschermd tegen hoogfrequente straling door platen of speciale afscherming.

RCD