Spijkie stereo set -> gaat z’n gangetje

Gestart door Spijkie, december 26, 2009, 12:51:34

Vorige topic - Volgende topic

Spijkie

Citaat van: mmuetst op maart 30, 2026, 20:51:31Helaas hebben ze bij Kef geen spuitbus voor defecte tweeters en midtones  :D

Nou weet ik ook niet of ik een kef sausje erover heen wil hoor, moet dan wel weer bij beide speakers  :tounge2:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

mmuetst

Ben wel benieuwd welke set luidsprekers je van @AudioLaan mag gebruiken ter overbrugging. Heb je toch even weer een andere set. We lezen de review wel  :thumbs-up:.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

morca

Mofi v10 vind ik een interessante speaker van audioLaan.
Die ga ik nog wel eens beluisteren denk ik.

myself

Met wifi als signaaldrager gaat t er vooral om dat je n actieve zender zeer vlak bij je gevoelige dac zet.

Je wil juist voorkomen dat je noise in je digitale verwerking introduceert.

Hier n klein stukje waar n streamer naast n accesspoint werd gezet:
https://www.alpha-audio.net/nl/achtergrond/eerste-proeven-met-rf-injectie-in-kabels/
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

Dura

Die ga je er toch ook niet vlak naast zetten? Bij mij staat ie 5 meter verder.
Harbeth P3ESR, Powernode N331, LG G3 55'. Less is more.

Spijkie

Citaat van: myself op maart 30, 2026, 22:56:17Met wifi als signaaldrager gaat t er vooral om dat je n actieve zender zeer vlak bij je gevoelige dac zet.

Je wil juist voorkomen dat je noise in je digitale verwerking introduceert.

Hier n klein stukje waar n streamer naast n accesspoint werd gezet:
https://www.alpha-audio.net/nl/achtergrond/eerste-proeven-met-rf-injectie-in-kabels/

Ik snap m even niet , heb t artikel niet gelezen nog, want waarom zou ik een wifi actieve zender dichtbij m'n dac en streamer zetten als t noise kan introduceren in m'n dac etc?
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Spijkie

Citaat van: mmuetst op maart 30, 2026, 20:53:45Ben wel benieuwd welke set luidsprekers je van @AudioLaan mag gebruiken ter overbrugging. Heb je toch even weer een andere set. We lezen de review wel  :thumbs-up:.

Een en ander hangt even van vandaag af, ik ga vanochtend de rit maken naar Almere om de speakers af te leveren en hoor dan hoe en wat. Dit ook met Audiolaan afgestemd. Als er eventueel wat komt dan een setje ATC monitor.

addesmo

Heel gevaarlijk dit!
Ooit mijn Triumph motorfiets voor een beurt gebracht en als leen motor een Ducati mee gekregen. De rest is te raden  ;)
Dus pas maar op met die leen Atc's. Vond ik bij Laan de best klinkende speakers, maar dat zegt natuurlijk niks verder  ;D

AudioLaan

Het idee voor ATC is omdat ze dicht tegen de wand moeten kunnen op het meubel. Mijn suggestie is wel om een sixpack bier te kopen en er per speaker drie blikjes onder te plaatsen om een wat betere hoogte te bereiken. Tussen de blikken en de speakers dan dempers. Qua vloerstaanders heb ik alleen exemplaren met poorten achterin. Denk aan een Mofi 888. Gaat niks worden naast meubel en te strak op de achterwand. Rest alleen nog de luisterafstand. Die is best groot, zeker voor een Atc. Maar goed, we wachten het even af. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Gato-audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

Kurt

Moet je die blikjes eerst leeg drinken?

AudioLaan

Citaat van: Kurt op maart 31, 2026, 09:56:26Moet je die blikjes eerst leeg drinken?

Nee. Gevuld geeft meer massa en ontkoppeling. Als ze weer terug gaan kan je altijd nog kiezen voor opdrinken.
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Gato-audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207

brt

Citaat van: addesmo op maart 31, 2026, 09:22:11Heel gevaarlijk dit!

Dus pas maar op met die leen Atc's. Vond ik bij Laan de best klinkende speakers, maar dat zegt natuurlijk niks verder  ;D

Ik ook!
De 40a zijn mooie bescheiden ogende, actieve vloerstaanders. Qua formaat wel vergelijkbaar met wat Spijkie nu heeft. Deze ATC's kunnen denk ik ook wel dicht tegen de muur? Mag je de sixpack bij mij langsbrengen, Mark, die heb je dan toch niet meer nodig  :tounge:
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

CinéHome

Ik zou ze halfvol gebruiken. Anders klinkt het te gedampt.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

AudioLaan

Citaat van: brt op maart 31, 2026, 10:07:39Ik ook!
De 40a zijn mooie bescheiden ogende, actieve vloerstaanders. Qua formaat wel vergelijkbaar met wat Spijkie nu heeft. Deze ATC's kunnen denk ik ook wel dicht tegen de muur? Mag je de sixpack bij mij langsbrengen, Mark, die heb je dan toch niet meer nodig  :tounge:

Klopt! Alleen actieve speakers op de T&A wil niet denk ik. :)

+31 6 20 371 207

brt

Citaat van: AudioLaan op maart 31, 2026, 12:12:39Klopt! Alleen actieve speakers op de T&A wil niet denk ik. :)

Hmmm, goed punt  :)  :thumbs-up:
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Spijkie

Citaat van: brt op maart 31, 2026, 12:14:08Hmmm, goed punt  :)  :thumbs-up:

Zit een pre out op de symphonia alleen ongebalanceerd, geen idee of dat zou kunnen werken.

Spijkie

Ik heb m'n oude BL2 weer meegekregen , wat ik heel netjes vind en daarom ook gedaan.

Ze staan wel op de kast ipv ernaast op stands maar omdat t tijdelijk is doe ik daar niet moeilijk over.

Voor mij was dit een heel intensieve ochtend waar ik normaal geen problemen mee had. Alleen t auto rijden heen en terug vergt veel van me. Dit zijn dingen die moeten, de rest van de dag doe ik niet veel meer. Uiteraard wel muziek luisteren. Als eerste even de ruis test gedaan  :colgate:  gelukkig , 2 ruisende tweeters  :pompom: . Het blijft een bijzondere monitor vind ik , bijzonder goed bedoel ik daarmee. Dat uit zo'n doosje zo'n mooi kamer vullend geluid komt blijft leuk. Natuurlijk is er verschil met de S2 , ook in prijs.

De basisprijs alleen al , €5.500 vs €8.500 per set. De S2 heeft gewoon meer laag en meer nuance in het laag ook daarmee. Maar het leuke aan de BL2 is dat als je je ogen dicht doet voor een tijd en je gaat op in de muziek, daarna de ogen weer open en dat je dan denkt: oh het is maar een monitor . Als er een kleine zuil zou staan had je t ook geloofd.

Ik ben er i.i.g. weer blij mee dat ik fatsoenlijk muziek kan horen .

myself

Citaat van: Spijkie op maart 31, 2026, 07:43:51Ik snap m even niet , heb t artikel niet gelezen nog, want waarom zou ik een wifi actieve zender dichtbij m'n dac en streamer zetten als t noise kan introduceren in m'n dac etc?
Precies !
Wat denk je wat er gebeurd als je de wifi aanzet in je streamer.... Dat heb je toch echt n zender in/tegen je streamer aan die wifi signalen verstuurd....
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

Xander32

Je koopt hagelnieuwe maatwerk ls, daarin blijkt voorts een tweeter defect en dan dien je ze zelf te transporteren naar Almere t.b.v. reparatie 🙄 Top services 👌🏻 Wanneer je iets online hebt gekocht zonder tussenhandel kan je dit verwachten, dat zie je dan ook steevast terug in de aankoopprijs, maar bij een fysieke hifiwinkel heb ik andere verwachtingen.

Dat ze vervangende ls aanbieden is dan m.i. niet meer dan logisch.

Of zijn mijn verwachtingen irreëel?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Spijkie

Goede vraag, wettelijk is de winkel niet-verplicht tot ophalen lijkt me. Althans dat valt niet onder garantie. Aan de andere kant was het voor mij ondoenlijk geweest als ze nog veel groter of zwaarder waren geweest.

Spijkie

Citaat van: myself op april  1, 2026, 00:33:19Precies !
Wat denk je wat er gebeurd als je de wifi aanzet in je streamer.... Dat heb je toch echt n zender in/tegen je streamer aan die wifi signalen verstuurd....

Aha ! Nou valt t kwartje

RZeemering

Citaat van: myself op april  1, 2026, 00:33:19Precies !
Ik mag toch hopen dat een fabrikant (als het al iets doet) hier rekening mee heeft gehouden?
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

brt

Citaat van: Xander32 op april  1, 2026, 06:23:22Je koopt hagelnieuwe maatwerk ls, daarin blijkt voorts een tweeter defect en dan dien je ze zelf te transporteren naar Almere t.b.v. reparatie 🙄 Top services 👌🏻 Wanneer je iets online hebt gekocht zonder tussenhandel kan je dit verwachten, dat zie je dan ook steevast terug in de aankoopprijs, maar bij een fysieke hifiwinkel heb ik andere verwachtingen.

Dat ze vervangende ls aanbieden is dan m.i. niet meer dan logisch.

Of zijn mijn verwachtingen irreëel?

Nee, ik ben het wel met je eens eerlijk gezegd. Zeker als je bekijkt dat de reis voor @Spijkie een fysieke aanslag is (weet niet of de dealer dat weet), had het mij netjes geregeld dit niet aan de klant over te laten.

Spijkie

Vandaag even mijzelf getrakteerd aan een bezoekje aan ohm audio om iets meer te beluisteren uit t axxess / Ansuz assortiment . Op de " kleine" ahum set. Hij had geen axxess "setje" staan dus de kleinste Avik mocht dienst doen als all in one ( factor 2 in euro's tov de symphonia , net als de speakers  :laugh: )

Ik heb een hele goede ochtend gehad , leuk om even echt rond te kunnen kijken en verschillen in switches met en zonder voetjes te horen en verschil in netwerkkabels.

Tegelijk een nieuwe band leren kennen die ze als referentie gebruiken : Uncle Lucius

Plaatje bij t praatje

RZeemering

Volgende keer even buurten he!? :)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins