Spijkie stereo set -> toch nog een vergelijk tussen Stack audio en Ansuz

Gestart door Spijkie, december 26, 2009, 12:51:34

Vorige topic - Volgende topic

addesmo

Nu nog even wifi, dan kan de switch met bekabeling ook de deur uit  ;)

Spijkie

Citaat van: addesmo op maart 27, 2026, 10:33:50Nu nog even wifi, dan kan de switch met bekabeling ook de deur uit  ;)

Die test moet ook nog idd
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

brt

Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Spijkie

Ik dacht ik doe t gelijk even maar dat moet dan via de Qobuz app en daar was weer wat mee om de een of andere reden dus nog niet getest .
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Spijkie

Wel zat ik te denken: stel dat t gewoon goed klinkt / vergelijkbaar maar met nu bekabeld. Dan kan idd de switch er tussenuit. MAAR ik weet niet of wifi wel zo slim is. Ik weet dat auralic alleen met wifi speelt en dat dit gewoon erg goed gaat. Maar toch zit ik met t idee van drop outs en daar weer irritaties over . Hoeveel kan wifi aan ? Al dat soort vragen.

morca

Dan heb je weer een accespoint nodig die goed is  :D
Die koste mij net zoveel als jouw oude Meraki.

Heb je al een hdmi besteld om te testen  :angel:   :D

Ik gebruik ook kordz evx
Die zijn verzilverd en klinken ook erg goed.

AudioLaan

Als een mooie switch je een meerwaarde oplevert, gaat wifi dat niet doen. Dat is een (soms inferieur) alternatief op een kabel tussen je router en streamer. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

Spijkie

Citaat van: AudioLaan op maart 27, 2026, 21:14:17Als een mooie switch je een meerwaarde oplevert, gaat wifi dat niet doen. Dat is een (soms inferieur) alternatief op een kabel tussen je router en streamer. :)

Ik denk inderdaad dat ik die weg niet insla , het zal vast meer dan oké klinken maar het idee van een vaste kabel vind ik wel weer prettig .

Spijkie

Citaat van: morca op maart 27, 2026, 21:07:39Dan heb je weer een accespoint nodig die goed is  :D
Die koste mij net zoveel als jouw oude Meraki.

Heb je al een hdmi besteld om te testen  :angel:   :D

Ik gebruik ook kordz evx
Die zijn verzilverd en klinken ook erg goed.

Nee nog niet een bericht naar Stephan gestuurd hahaha. Er hangt nu een Audioquest tussen , cinamon geloof ik puur voor het geluid van de tv over de versterker maar die kabel is redelijk lang dus die mag een keer vervangen voor wat korters. Tv geluid is hier wel veel minder belangrijk maar wel erg lekker over de versterker.

Mao

Citaat van: AudioLaan op maart 27, 2026, 21:14:17Als een mooie switch je een meerwaarde oplevert, gaat wifi dat niet doen. Dat is een (soms inferieur) alternatief op een kabel tussen je router en streamer. :)

Er was ooit eens het credo in HiFi hoe minder apparaten in de keten hoe beter.
Bij wifi heb je een "zender" en "ontvanger" nodig. Dan kan je weer de popcorn discussie hebben welke combi klinkt het beste enz.  Wifi kan storings gevoeliger zijn. Kabeltje ertussen, en je hebt weer een discussie met jezelf minder.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

pameijer

WiFi is iha heel betrouwbaar, tenzij de afstand tussen wifirouter en ontvanger te lang is. Dat is bij Spijkie volgens mij niet zo. Proberen kan nooit kwaad, en als je je dure switch kunt verkopen heb je mooi weer centjes over voor andere leuke dingen!
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Spijkie

Citaat van: pameijer op maart 28, 2026, 13:45:10WiFi is iha heel betrouwbaar, tenzij de afstand tussen wifirouter en ontvanger te lang is. Dat is bij Spijkie volgens mij niet zo. Proberen kan nooit kwaad, en als je je dure switch kunt verkopen heb je mooi weer centjes over voor andere leuke dingen!

Op zich is de afstand idd niet heel groot maar toch het idee dat de boel sneller kan haperen of storing geven wellicht houd me nu al wat tegen. Het is idd wel zo dat als de switch vervalt en de kabels er weer een bak met centen vrijkomt  :smile:

Spijkie

Nou het is wel weer wat in huize Spijkie , totaal geen zin in maar de speakers gaan toch even terug naar de dealer en waarschijnlijk worden beide tweeters vervangen vanwege matching. Ik dacht dat dit laatste altijd bij buizen belangrijk was maar het zal  :thumbs-up: .

Dinsdag breng ik ze en dan zijn ze 3 tot 6 weken weg. Hoe gek t ook klinkt, je hoort niet heel snel dat de tweeter het niet doet en dat is bij rechts t geval. De mid range is bij Audiosolutions een extended mid range , zover bijna vergelijkbaar met zo'n Fyne audio mid range waar de tweeter in zit. Als ik het van de ontwerper goed begrepen heb.

Net nu ik lekker op dreef ben met mooie upgrades , najah het is niet anders en ik hoop dat de tijd snel voorbij gaat.

Xander32

Auralic alleen met wifi  :nowink:  Waarom zou ik dan een Silent Angel Bonn N8 en een bijbehorende voeding hebben aangeschaft 🙃

Men adviseert hier zelfs een bekabelde aansluiting op het netwerk;
https://artsexcellence.com/downloads/brochures/AURALiC-Lightning-DS-app-tips-tricks.pdf

Wel enigszins jammer dat ze niet 'het waarom' aangeven.

Citaat van: Spijkie op maart 27, 2026, 21:03:55Wel zat ik te denken: stel dat t gewoon goed klinkt / vergelijkbaar maar met nu bekabeld. Dan kan idd de switch er tussenuit. MAAR ik weet niet of wifi wel zo slim is. Ik weet dat auralic alleen met wifi speelt en dat dit gewoon erg goed gaat. Maar toch zit ik met t idee van drop outs en daar weer irritaties over . Hoeveel kan wifi aan ? Al dat soort vragen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

AudioLaan

Citaat van: Spijkie op maart 28, 2026, 15:36:20Nou het is wel weer wat in huize Spijkie , totaal geen zin in maar de speakers gaan toch even terug naar de dealer en waarschijnlijk worden beide tweeters vervangen vanwege matching. Ik dacht dat dit laatste altijd bij buizen belangrijk was maar het zal  :thumbs-up: .

Dinsdag breng ik ze en dan zijn ze 3 tot 6 weken weg. Hoe gek t ook klinkt, je hoort niet heel snel dat de tweeter het niet  :tounge2:  :tounge2: doet en dat is bij rechts t geval. De mid range is bij Audiosolutions een extended mid range , zover bijna vergelijkbaar met zo'n Fyne audio mid range waar de tweeter in zit. Als ik het van de ontwerper goed begrepen heb.

Net nu ik lekker op dreef ben met mooie upgrades , najah het is niet anders en ik hoop dat de tijd snel voorbij gaat.

Dan heb je tzt rechts ook een ruisje. Mooi vooruitzicht :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

pameijer

Dus je hoort verschillen als je een stroomkabel op een switch wisselt maar amper als je tweeter het niet doet?  :hehe:
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

morca

Citaat van: Spijkie op maart 28, 2026, 15:36:20Nou het is wel weer wat in huize Spijkie , totaal geen zin in maar de speakers gaan toch even terug naar de dealer en waarschijnlijk worden beide tweeters vervangen vanwege matching. Ik dacht dat dit laatste altijd bij buizen belangrijk was maar het zal  :thumbs-up: .

Dinsdag breng ik ze en dan zijn ze 3 tot 6 weken weg. Hoe gek t ook klinkt, je hoort niet heel snel dat de tweeter het niet doet en dat is bij rechts t geval. De mid range is bij Audiosolutions een extended mid range , zover bijna vergelijkbaar met zo'n Fyne audio mid range waar de tweeter in zit. Als ik het van de ontwerper goed begrepen heb.

Balen man  :nopompom:
Hopelijk word het snel opgelost.

chansig

Kan je nagaan hoe groot de verschillen met switch ed zijn.

Maar balen. En drie tot 6 weken speakers weg. Nieuw setje kan niet naar dealer opgestuurd worden. Die stuurt een mannetje langs bij je en klaar.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Spijkie

Citaat van: Xander32 op maart 28, 2026, 15:53:17Auralic alleen met wifi  :nowink:  Waarom zou ik dan een Silent Angel Bonn N8 en een bijbehorende voeding hebben aangeschaft 🙃

Men adviseert hier zelfs een bekabelde aansluiting op het netwerk;
https://artsexcellence.com/downloads/brochures/AURALiC-Lightning-DS-app-tips-tricks.pdf

Wel enigszins jammer dat ze niet 'het waarom' aangeven.

Oeps  :colgate: , dat is ook zo en inderdaad lees ik ook meer reviews dat bekabeld de voorkeur heeft ook bij de symphonia maar ook bij die review is er niet dieper op ingegaan

Spijkie

Citaat van: AudioLaan op maart 28, 2026, 16:01:16Dan heb je tzt rechts ook een ruisje. Mooi vooruitzicht :)

Dat was het doel en de klacht richting de dealer  :devil:  :tounge:

Spijkie

Citaat van: pameijer op maart 28, 2026, 16:10:38Dus je hoort verschillen als je een stroomkabel op een switch wisselt maar amper als je tweeter het niet doet?  :hehe:

Jup  :colgate:

Spijkie

Citaat van: chansig op maart 28, 2026, 16:13:10Kan je nagaan hoe groot de verschillen met switch ed zijn.

Maar balen. En drie tot 6 weken speakers weg. Nieuw setje kan niet naar dealer opgestuurd worden. Die stuurt een mannetje langs bij je en klaar.

Gr. Hans

Precies! Ja ik dacht er ook zo makkelijk vanaf te kunnen komen maar ze willen eerst zelf vast stellen dat het echt de tweeter is en niet het filter etc . Garantie gevalletje als het goed is.

chansig

Ah so. Nou ja, weet je in ieder geval zeker dat het allemaal weer goed is. En wat is nou 6 wkn ?

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Dura

Ik heb indertijd een gewone switch, een Silent Angel en wifi vergeleken en vond de Angel duidelijk beter, vnl in het hoog dan de switch. Wifi klonk echter nog net wat beter in mijn toenmalige set-up. Ik heb een eenvoudig maar goed mesh netwerk van TP-Link en heb in de zes jaar dat dat in gebruik geen enkele drop-out gehoord, ook niet op Hi-res files.
Harbeth P3ESR, Powernode N331, LG G3 55'. Less is more.

CinéHome

Citaat van: Spijkie op maart 28, 2026, 16:29:40Dat was het doel en de klacht richting de dealer  :devil:  :tounge:
Of kwam het gebrek aan ruisje door een tekort aan tweeter?
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.