Spijkie stereo set -> toch nog een vergelijk tussen Stack audio en Ansuz

Gestart door Spijkie, december 26, 2009, 12:51:34

Vorige topic - Volgende topic

Mao

Citaat van: Spijkie op maart 19, 2026, 07:47:01Ja waarom is mij ook een raadsel , mocht van mij wel de helft kleiner en lichter hoor !

Je moet ergens die prijs kunnen verantwoorden. En beetje gewicht erin in staat wel stoer.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

Spijkie

Budget technisch gezien een audioquest powerquest aangeschaft voor de overige apparatuur zoals tv , switch etc. Toch weer audioquest  :devil:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

CinéHome

Citaat van: Spijkie op maart 19, 2026, 18:26:17Budget technisch gezien een audioquest powerquest aangeschaft voor de overige apparatuur zoals tv , switch etc. Toch weer audioquest  :devil:
🤐
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Spijkie

T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Spijkie

Leuke test voor de lezers thuis  :colgate:

Nav het ethernet kabel en switch topic met veel hulp van Jossie erachter gekomen dat er ruis uit m'n speakers komt als ik de LAN input selecteer , het streaming gedeelte dus. Kies ik een HDMI input dan geen ruis. Is het erg of veel ? Nee niet echt , moet echt met m'n oor tegen de tweeter aan zitten maar toch is het wel vreemd voor mij als leek gezien de aandacht die aan bekabeling wordt besteed.

Zouden er lezers zijn die dit ook hebben of juist niet dan hoor ik dat graag

Mijn situatie is als volgt op t gebied van ethernet kabel:

Glasvezel komt in de woning binnen naar een kastje en vanuit dat kastje gaat een zelfbouw ( niet door mij uiteraard) cat kabel naar de zyxel t56
-De zyxel t56 router hangt in de meterkast en wordt gevoed door een ifi 1 power muurwrat
-vanuit het modem ,apart aan laten leggen , gaat Cat 6a u/utp unshielded awg23 au solid 100ohm kabel naar woonkamer wcd welke ook is aangelegd door diezelfde meneer.
- met supra cat 8 van wcd naar switch met geaarde voeding
- van switch naar symphonia met atlas mavros met aparte grun

Bel Canto

De ROBOLI Switch S40 en de Axxess Switch zitten in dezelfde prijsrange. Zou interessant zijn om die beide te vergelijken
Linn Akurate DSM3 - Audio Note Isis xlr - Bel Canto Rf 600M - Duelund 12GA - Audio Note AN/E HE SPE

addesmo

Volgens mij kan je T&A geen wifi toch?
Anders kun je dat proberen. Scheelt ook een pak €€€ ;D

morca

Dan staat er een wifi zender aan in je amp.
Lijkt mij ook niet storing vrij

joostb

Citaat van: Mao op maart 14, 2026, 14:06:02https://nl.aliexpress.com/item/1005008978219803.html Dit ids het hier haalt Delock het vandaan tot 20 meter verschillende dia meters.

schuif je dat zo over je kabel heen?

addesmo

Citaat van: morca op maart 20, 2026, 11:05:33Dan staat er een wifi zender aan in je amp.
Lijkt mij ook niet storing vrij
Mijn Auralic doet wifi. Geheel zonder storing en bij mijn weten was wifi ook de eerste keus van de bouwer.

Peerless Monster

Dit is bijna zeker een ground/isolatie-issue, geen kabelkwaliteit-issue.

Dit vindt AI er van en die heeft echt wel gelijk vanuit mijn optiek:

Praktische tests (beste volgorde)

Als je dit echt wilt uitzoeken:

Gebruik wifi i.p.v. LAN

ruis weg? → probleem zit in ethernetpad

Trek de switch ertussenuit

direct van muur → apparaat

Andere voeding op switch/router

goedkope adapters zijn vaak noisy

Gebruik een simpele UTP kabel (geen shield)

juist minder kans op ground loops

(optioneel)
Ethernet isolator / media converter (glasvezel ertussen)

dit is de "nucleaire oplossing"
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

morca

Ik zie net dat ik zo,n geaarde kabel aan mijn pc naar de switch heb zitten.
Beter wissel ik die dus...

Spijkie

Ik zou wifi kunnen gebruiken idd maar dan stream ik van m'n telefoon naar de symphonia volgens mij en dan is m'n telefoon zo leeg. Ik kan het wel proberen idd om te testen of het een lan kabel ding is idd.

Mijn streamer is een all in one , mijn switch heeft een interne voeding.

Ik pruts nog ff verder  :colgate:

Peerless Monster

Citaat van: Spijkie op maart 20, 2026, 12:03:44Ik zou wifi kunnen gebruiken idd maar dan stream ik van m'n telefoon naar de symphonia volgens mij en dan is m'n telefoon zo leeg. Ik kan het wel proberen idd om te testen of het een lan kabel ding is idd.

Mijn streamer is een all in one , mijn switch heeft een interne voeding.

Ik pruts nog ff verder  :colgate:

Heb je niet ergens een niet afgeschermde cat 5 kabel liggen? Dat is nog simpeler denk ik?
Moet je deze niet naast een stroomkabel leggen natuurlijk of ergens waar een veld wordt gecreëerd. Maar dat moet te doen zijn denk ik?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

hatfylld

Citaat van: Spijkie op maart 20, 2026, 12:03:44Ik zou wifi kunnen gebruiken idd maar dan stream ik van m'n telefoon naar de symphonia volgens mij en dan is m'n telefoon zo leeg. Ik kan het wel proberen idd om te testen of het een lan kabel ding is idd.
Je telefoon is in dit geval niet meer dan een afstandbediening. Het vertelt je Symphonia wat er gestreamd moet worden. 
Tannoy Arden mk.I - Luxman C-02 / M-02 - Technics SL-1500C / CineMag 3440A (SUT) / Denon DL-103 (FG2) - Mac Mini (Roon)

Spijkie

Ik ben bang dat de ruis gewoon de T+A zelf is.......

Ja, een netwerkpoort (Ethernet/LAN) op een versterker kan ruis of storing veroorzaken, zelfs als er geen kabel is aangesloten. Hoewel het niet de bedoeling is, komt dit voor door interne elektronische interacties binnen het apparaat.
[H]ard|Forum
[H]ard|Forum
 +1
Hier zijn de belangrijkste redenen waarom dit gebeurt:
Elektromagnetische interferentie (EMI): De netwerkcontroller binnenin de versterker kan hoogfrequente ruis produceren. Als deze niet goed afgeschermd is, kan dit signaal 'lekken' naar de audiocomponenten.
Interne zoektocht naar verbinding: De poort kan, zelfs zonder kabel, proberen te "zoeken" naar een netwerkverbinding, wat leidt tot een pulserend of statisch geluid in de speakers.
Massaproblemen (Ground Loop): De massa van de netwerkpoort kan in verbinding staan met de audiomassa. Storingen op de voedingslijn van de netwerkkaart kunnen zich zo uiten als ruis.
Wifi-interferentie: Soms zijn de netwerkpoort en de wifi-module intern verbonden. Wifi-activiteit kan storingen veroorzaken die worden gehoord als onderbroken ruis.
[H]ard|Forum
[H]ard|Forum
 +3
Wat kun je doen?
Schakel de netwerkfunctionaliteit uit: Als de versterker een menu heeft, schakel dan de 'Network Standby' of de 'LAN-poort' volledig uit.
Ferrite choke: Plaats een ferrietkern (ferrite bead) op de stroomkabel van de versterker om hoogfrequente storingen te onderdrukken.
Update firmware: Soms kan een firmware-update de manier waarop de netwerkpoort werkt optimaliseren en ruis verminderen.
BassBuzz Forum
BassBuzz Forum
Als het ruisen stopt wanneer de versterker volledig is uitgeschakeld of de netwerkfunctie is gedeactiveerd, is de netwerkkaart de bron.

CinéHome

Dat je via hdmi totaal geen ruis hebt, kan ook gewoon aan het hdmi protocol liggen hoor. Zolang er geen handshake is tussen de apparaten gaat de versterker/dac op MUTE en blijft het stil. Pas als er signaal binnen komt en het wordt herkend, gaat hij van de MUTE af.
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Spijkie

Citaat van: CinéHome op maart 20, 2026, 13:14:15Dat je via hdmi totaal geen ruis hebt, kan ook gewoon aan het hdmi protocol liggen hoor. Zolang er geen handshake is tussen de apparaten gaat de versterker/dac op MUTE en blijft het stil. Pas als er signaal binnen komt en het wordt herkend, gaat hij van de MUTE af.

Aha  :colgate: , man wat leer ik veel de laatste tijd . En dat met het kabel gefreubel , waar t allemaal niet goed voor is.  :colgate:

CinéHome

Ik zeg niet dat het zo is, maar de kans bestaat.

Spijkie

Ondanks het minimale ruisje hoor ik gelukkig nog steeds mooie muziek en met de nieuwe switch worden goede opnames nog mooier , oude opnames niet slechter . Oudere opnames profiteren van een betere scheiding en betere plaatsing van stem en articulatie maar in verhouding hebben oudere opnames minder voordeel om t zo maar te omschrijven.

Blijft leuk! En ik zag dat de atlas Eos 4.0 voor de switch ook onderweg is, doet zeker weer een duit in t zakje.

morca

Citaat van: Spijkie op maart 20, 2026, 18:33:07Ondanks het minimale ruisje hoor ik gelukkig nog steeds mooie muziek en met de nieuwe switch worden goede opnames nog mooier , oude opnames niet slechter . Oudere opnames profiteren van een betere scheiding en betere plaatsing van stem en articulatie maar in verhouding hebben oudere opnames minder voordeel om t zo maar te omschrijven.

Blijft leuk! En ik zag dat de atlas Eos 4.0 voor de switch ook onderweg is, doet zeker weer een duit in t zakje.

Mijn kabels zijn ook onderweg  :pompom:

Spijkie

Zo de Eos 4.0 voor de switch net binnengekomen en er gelijk tussen geprikt. Lekker laten inspelen. Switch moet ook nog verder ingespeeld worden kan mooi tegelijk zo.

Spijkie

Citaat van: morca op maart 21, 2026, 13:12:59Oef de post in het noorden is sneller als hier  ;D

Ai , nog ff geduld dus