Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Maro

Citaat van: HTip op augustus 19, 2016, 18:25:05
En wie weet komt dat sneller dan ik nu denk... :D

Dan weet ik voldoende... :D. Blijf je topic volgen...natuurlijk.  :clapping:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Peerless Monster

Ik moet dan toch langskomen met mijn Susano ben ik bang 😁😄
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Jean Sibelius

Mooie plannen Philip en die projector is natuurlijk helemaal O0. Succes morgen met Annet overtuigen :pompom:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Maro op augustus 19, 2016, 19:09:08
Dan weet ik voldoende... :D. Blijf je topic volgen...natuurlijk.  :clapping:
:D Gisteravond na lange tijd samen een luisteravondje gehad (het regende toch ;)) om weer even een referentie te hebben voor morgen en toen heb ik Annet precies uitgelegd wat de plannen zijn, wat eventueel de andere opties zijn als de Denon niet voldoet en waarom ik nu juist hoop dat de Denon wel voldoet. En tja, toen kwam Atmos ook ter sprake :D

BTW, wat klinkt het toch lekker in stereo op het moment :music:

Citaat van: morca op augustus 19, 2016, 19:23:26
Even plafond van de ht aanpassen ,en gaan met die atmos banaan  :popcorn:
Precies daar hebben we het over gehad. Plafondspeakers (niet te groot, anders kan de deur niet open :D) aan beugels waarbij we hetzelfde principe gebruiken als voor het ophangen van de beamer. En versterking hebben we genoeg als we de PM en de Denon zouden gebruiken.

Citaat van: Peerless Monster op augustus 19, 2016, 19:54:50
Ik moet dan toch langskomen met mijn Susano ben ik bang 😁😄
Ben ik ook bang voor :D Alleen krijg ik die waarschijnlijk niet in mijn rack geplaatst :D Zeker niet op een CA-plaat. maar we moeten sowieso weer eens een keer afspreken. Misschien wel handig als we dat na de upgrades doen :pompom:

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 19, 2016, 20:19:39
Mooie plannen Philip en die projector is natuurlijk helemaal O0. Succes morgen met Annet overtuigen :pompom:
Dank je Jan! Jij kan het weten met de X70, dus ik weet hoe mooi het beeld (weer) kan zijn. De X7000 heeft nog meer licht en een nog hogere contrastratio. En Annet hoef ik denk ik niet te overtuigen, dat komt vanzelf goed :D

Gisteren had ik een USB-stick gemaakt met zelf-geripte muziek van onze CD's. Rippen met EAC naar flac en dat klonk (best) goed, totdat Annet iets schels hoorde en dat zich niet kon herinneren van de CD. Dus de CD erbij gezocht en ja hoor, we hoorden verschil met USB :o Dus i.p.v. een stick meenemen, gaat een hele stapel CD's mee :D

Toen ik zei dat de Denon CM vergelijkbaar of zelfs beter zou moeten zijn in stereo, vond ze dat een boute uitspraak. Dit klinkt toch al heel goed? Die  PM houden we toch zeker? Ik zei dat we die misschien kunnen verkopen als de Denon CM (de standaardversie is niet meer ter sprake gekomen :D) ook goed is in stereo. En zo niet, kunnen we eventueel zelfs de PM nog laten modificeren en er is ook nog een extra modificatie voor de UD-7007.

Veel opties, maar ze snapt het wel allemaal. Wat een vrouw!! :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Mijn atmos speakers (wb sq1) hangen aan een zwarte hoekrails (welke al sleuven heeft) via 2 roodzwarte spanbanden. Kun je indien je wilt ook nog verhangen, draaien kantelen. 

Op av forum verkiezen aantal de arcam 550 boven de denon....benieuwd wat je gaat doen.

Besef wel dat je er nog wel een extra vesterker dan bij nodig ga hebben voor de atmos. Bij arcam (weet niet bij denon) zijn de kanalen niet te rerouten. Dus je frontkanalen kunnen geen extra atmoskanalen worden. Wel kan je ze doorlussen naar een extra versterker(s). Je zal dan moeten kiezen voor 5.2 direct vanuit de versterker of 5.4/7.4 met extra eindbak.(2 kanaals/4kanaals). Je zou je marantz ervoor kumnen gebruiken als die analoge ingang heeft.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HTip

Ben net thuis. Na 3 uur bij CineMike geweest te zijn, nog een wandeling (18 km) gemaakt in de prachtige omgeving, daarna daar lekker gegeten en lekker op gemak terug naar huis gereden. Best wel moe, veel indrukken opgedaan.

Nu lekker uitrusten, dus morgen meer...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Citaat van: HTip op augustus 20, 2016, 22:09:27
Ben net thuis. Na 3 uur bij CineMike geweest te zijn, nog een wandeling (18 km) gemaakt in de prachtige omgeving, daarna daar lekker gegeten en lekker op gemak terug naar huis gereden. Best wel moe, veel indrukken opgedaan.

Ben benieuwd! Leuk dagje zo te lezen[emoji4].

Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Peerless Monster

Citaat van: HTip op augustus 20, 2016, 22:09:27

Dat is een fikse wandeling, maar aan jou makkelijk besteedt!
Ik ben reuze benieuwd Philip wat je weer voor moois hebt gehoord.
Tijdens zo'n wandeling kan je dat heerlijk relativeren of juist opblazen tot een droom 😄.
In ieder geval zeer benieuwd waar dit alles naar toe gaat.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

VlisChris

Citaat van: Christiaan S op februari 21, 2012, 23:12:09
Damn. Ik moet nog een keer terugkomen :P

Als ik beloof me netjes en voorbeeldig te gedragen, en een speciale lens mee te nemen. Mag ik na de komende veranderingen nog een keer bij je langs komen om weer nieuwe foto's te maken?
Het is een uitdagende ruimte, maar ik denk toch wel ruimte voor verbetering te zien :angel: :D :D :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Ik heb de haakjes uit de titel gehaald, dus dan weten jullie genoeg, hé?

Of moet ik nog iets uitleggen :D?
Showcase - Topic

Madhouse

Wow Philip, wat een come back zeg! IK heb je wel gemist hoor! Leuk dat je weer helemaal terug bent en weer serieus aan het upgraden bent. Ik heb deze ruimte al een aantal keren mogen beleven (is wel het juiste woord) en het wordt alleen nog maar indrukwekkender.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

morca

Citaat van: HTip op augustus 21, 2016, 13:31:18
Ik heb de haakjes uit de titel gehaald, dus dan weten jullie genoeg, hé?

Of moet ik nog iets uitleggen :D?
Staat de denon er al  :popcorn:
Meteen atmos speakers erbij gekocht? :headbanging:

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Citaat van: morca op augustus 21, 2016, 15:20:25

^^

Nieuwe Rearspeakers,  ALR/Jordan Note 9  :D
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

VlisChris

Ander huis.
Hij komt terug naar Nederland.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Gisteren heb ik vik gevraagd om een offerte te maken en ik vond het niet gepast dat hij het eerder moest lezen op het forum. Maar gisteravond om 23:55 :o kreeg ik nog een e-mail dat hij vandaag nog naar CineMike moet en daarna zo snel mogelijk met de offerte aan de slag gaat.

Ik kan een heel lang verslag schrijven over de paar uur dat we bij CineMike de standaard Denon AVR-X7200WA hebben vergeleken met de CineMike versie. In het kort kwam het erop neer dat het even duurde om Annet te overtuigen, zo'n 2 minuten :D

Het verschil was zo duidelijk. De speler (Denon 3313 Stufe 4) was hetzelfde, maar wat de X7200CM in stereo bracht was fenomenaal. De rest van de tijd hebben we surround geluisterd, muziek en film, maar dat meer voor ter bevestiging dat we de juiste beslissing namen. Ongelooflijk hoeveel controle en kracht de X7200CM heeft. De surround bubble was ook erg goed en stemde ons meteen positief voor de toekomst. Omdat we dat nu ook hebben met de Marantz SR9600, is de X7200CM dus zeker een waardige opvolger.

Het geluid kwam het heel erg overeen met wat we gewend zijn. De X7200 heeft dan ook dezelfde digitale opbouw als de AV8802 en de boards zijn zelfs uitwisselbaar. Dus de match met de ALR/Jordan Note zal geen probleem. We dachten zelfs, dat gaat bij ons nog beter klinken :music: CineMike zei ook nog dat in surround met de PM-11S3 als EV (hebben we niet geprobeerd) het nog beter zou zijn. Dat ervaren we nu ook, omdat de receiver het volledige vermogen dan kan verdelen over slechts 3 i.p.v. 5 kanalen.

Kortom een hele positieve ervaring, waarbij Annet ook nog eens een voorproefje kreeg van het beeld van de X7000 O0 Gisteren trouwens nog een film gekeken en het beeld van HD950 is toch ook nog steeds erg goed. Met een nieuwe lamp kan die nog jaren mee.

En nu is het wachten op de offerte en de upgrades :popcorn:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: denoontje op augustus 20, 2016, 16:17:46
Mijn atmos speakers (wb sq1) hangen aan een zwarte hoekrails (welke al sleuven heeft) via 2 roodzwarte spanbanden. Kun je indien je wilt ook nog verhangen, draaien kantelen. 

Op av forum verkiezen aantal de arcam 550 boven de denon....benieuwd wat je gaat doen.

Besef wel dat je er nog wel een extra vesterker dan bij nodig ga hebben voor de atmos. Bij arcam (weet niet bij denon) zijn de kanalen niet te rerouten. Dus je frontkanalen kunnen geen extra atmoskanalen worden. Wel kan je ze doorlussen naar een extra versterker(s). Je zal dan moeten kiezen voor 5.2 direct vanuit de versterker of 5.4/7.4 met extra eindbak.(2 kanaals/4kanaals). Je zou je marantz ervoor kumnen gebruiken als die analoge ingang heeft.
Ken de Arcam 550 natuurlijk niet, maar de Denon X7200 klonk niet zo heel erg goed in de standaard uitvoering. Als de Arcam dat wel doet, dan kan ik me voorstellen dat men die verkiest boven de Denon. Echter in CineMike uitvoering, denk ik dat zelfs de 850 het moeilijk zal hebben, want wat ik heb gehoord was gewoonweg fantastisch!

Ik heb de handleiding (374 pagina's!) al gedownload en ben me aan het verdiepen in alle instelmogelijkheden. Blijkt dat je de kanalen kan toewijzen aan de verschillende speakers. Echter hoe ik Atmos 5.1.4 zou moeten realiseren, dat heb ik nog niet uitgezocht. Sowieso houden we de PM-11S3 in eerste instantie.

Citaat van: Kamidioblitz op augustus 20, 2016, 22:12:07
Ben benieuwd! Leuk dagje zo te lezen[emoji4].
Was het zeker! Na de luistersessie hebben we ook nog even van de Referentieruimte :headbanging: mogen genieten.

Citaat van: Peerless Monster op augustus 20, 2016, 22:16:46
Dat is een fikse wandeling, maar aan jou makkelijk besteedt!
Ik ben reuze benieuwd Philip wat je weer voor moois hebt gehoord.
Tijdens zo'n wandeling kan je dat heerlijk relativeren of juist opblazen tot een droom 😄.
In ieder geval zeer benieuwd waar dit alles naar toe gaat.

Was inderdaad een flinke wandeling met ook nog aardig wat hoogteverschil. Makkelijk was het zeker niet, maar we hebben het wel volgehouden. En tijdens de wandeling hebben we precies gedaan wat jij zegt. Relativeren en dromen :D

Citaat van: Christiaan S op augustus 20, 2016, 22:32:42
Als ik beloof me netjes en voorbeeldig te gedragen, en een speciale lens mee te nemen. Mag ik na de komende veranderingen nog een keer bij je langs komen om weer nieuwe foto's te maken?
Het is een uitdagende ruimte, maar ik denk toch wel ruimte voor verbetering te zien :angel: :D :D :D
Leuk dat je een quote van 2012 hebt gevonden. Ook leuk om jouw mooie foto's weer te zien. Als jij nog ruimte voor verbetering ziet, dan mag je dat zeker een komen proberen te realiseren. Vorige keer had je nog een panorama willen maken, dus die kans krijg je dan alsnog :D
Showcase - Topic

MLCinema

Mooi verslag. Zo te lezen de juiste keuze gemaakt[emoji4]. Mocht er weer een m&g in het vat zitten ben ik graag van de partij.

Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Citaat van: Madhouse op augustus 21, 2016, 13:41:24
Wow Philip, wat een come back zeg! IK heb je wel gemist hoor! Leuk dat je weer helemaal terug bent en weer serieus aan het upgraden bent. Ik heb deze ruimte al een aantal keren mogen beleven (is wel het juiste woord) en het wordt alleen nog maar indrukwekkender.
He Roy, leuk en aardig dat je dat dat zegt. We hebben nog nooit zo lang geen contact met elkaar gehad :-X Maar daar komt nu weer verandering in. Wanneer de upgrades er zijn ga ik een M&G organiseren en dan hoop ik dat je erbij kunt zijn. Je hebt zo'n beetje de ruimte zien ontwikkelen :D
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op augustus 22, 2016, 14:14:52
Wanneer de upgrades er zijn ga ik een M&G organiseren en dan hoop ik dat je erbij kunt zijn.
Cool! Die zou ik niet willen missen!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: morca op augustus 21, 2016, 15:20:25
:D Atmos gaat er echt nog niet komen. Daarvoor moet er teveel worden aangepast. Maar als vik met een mooie offerte komt, dan zal de Denon er zeker komen.

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 21, 2016, 19:15:03
^^  :D
:D Wanneer ga jij aan de Atmos, Jan? Je hoeft ook maar een paar veranderingen door te voeren. 4 extra speakers die matchen met de VS en CM-4, nog een meerkanaalsversterker, een paar kabels en wat meters LS-kabel. O ja, en even de akoestiek en de Trinnov aanpassen. Zo gepiept :D

Citaat van: Maximus_Aurelius op augustus 21, 2016, 19:31:35
^^

Nieuwe Rearspeakers,  ALR/Jordan Note 9  :D
:D :D :D Annet en ik moesten hier erg om lachen :D :D :D
Ook al zou ik ze kunnen vinden, dan heb ik geen ruimte om ze goed te plaatsen. Gisteren wel weer gehoord hoe waanzinnig die speaker klinkt, terwijl de Note 9 aanzienlijk goedkoper is dan de Kef Reference 5 waarop de Denon was aangesloten. Jammer dat ALR/Jordan niet verder is gegaan met de ontwikkeling van de Note en met Karl-Heinz Fink.

Citaat van: Christiaan S op augustus 21, 2016, 22:26:15
Ander huis.
Hij komt terug naar Nederland.
Als we al gelachen hebben om de opmerking van Nico, was dit toch wel het komische hoogtepunt van de dag. Maar we hebben het prima naar onze zin en nog een Chamber of Dreams bouwen, zie ik niet zo zitten :unsure:

Citaat van: Kamidioblitz op augustus 22, 2016, 14:14:20
Mooi verslag. Zo te lezen de juiste keuze gemaakt[emoji4]. Mocht er weer een m&g in het vat zitten ben ik graag van de partij.
Dank je Marc! Absoluut de juiste keuze. In de Referentieruimte van CineMike stond een AV7702CM van een klant voor de laatste test en CineMike zei dat de Denon beter klonk, ondanks dat gemodificeerde Bryston monoblocks (1200W) de topspeakers van Quadral aanstuurde.

Ik dacht dat je hier al een keer bent geweest, maar dat is blijkbaar niet het geval. Wij hebben elkaar volgens mij ontmoet bij Sonic Circle. Maar je staat op de "wachtlijst" (ik lijk wel een ziekenhuis :D), dus dat komt goed...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Madhouse op augustus 22, 2016, 14:30:53
Cool! Die zou ik niet willen missen!
Leuk! Ik hou je op de hoogte als het zover is. Wordt de reünie die ik eigenlijk 2 jaar geleden had willen organiseren, maar toen kwam er wat tussen :unsure:
Showcase - Topic

MLCinema

Citaat van: HTip op augustus 22, 2016, 14:36:55
:D Atmos gaat er echt nog niet komen. Daarvoor moet er teveel worden aangepast. Maar als vik met een mooie offerte komt, dan zal de Denon er zeker komen.
:D Wanneer ga jij aan de Atmos, Jan? Je hoeft ook maar een paar veranderingen door te voeren. 4 extra speakers die matchen met de VS en CM-4, nog een meerkanaalsversterker, een paar kabels en wat meters LS-kabel. O ja, en even de akoestiek en de Trinnov aanpassen. Zo gepiept :D
:D :D :D Annet en ik moesten hier erg om lachen :D :D :D
Ook al zou ik ze kunnen vinden, dan heb ik geen ruimte om ze goed te plaatsen. Gisteren wel weer gehoord hoe waanzinnig die speaker klinkt, terwijl de Note 9 aanzienlijk goedkoper is dan de Kef Reference 5 waarop de Denon was aangesloten. Jammer dat ALR/Jordan niet verder is gegaan met de ontwikkeling van de Note en met Karl-Heinz Fink.
Als we al gelachen hebben om de opmerking van Nico, was dit toch wel het komische hoogtepunt van de dag. Maar we hebben het prima naar onze zin en nog een Chamber of Dreams bouwen, zie ik niet zo zitten :unsure:
Dank je Marc! Absoluut de juiste keuze. In de Referentieruimte van CineMike stond een AV7702CM van een klant voor de laatste test en CineMike zei dat de Denon beter klonk, ondanks dat gemodificeerde Bryston monoblocks (1200W) de topspeakers van Quadral aanstuurde.

Ik dacht dat je hier al een keer bent geweest, maar dat is blijkbaar niet het geval. Wij hebben elkaar volgens mij ontmoet bij Sonic Circle. Maar je staat op de "wachtlijst" (ik lijk wel een ziekenhuis :D), dus dat komt goed...
Ik heb een aantal keer op inderdaad op de lijst gestaan, maar was uiteindelijk niet in de gelegenheid door vervoer/studie. Dat is inmiddels allemaal verleden tijd. We hebben elkaar idd ontmoet bij Sonic Circle. Zag je ook nog voorbij schuifelen over de Mazda stand van de autorai vorig jaar.

HTip

Citaat van: Kamidioblitz op augustus 22, 2016, 14:42:07
Ik heb een aantal keer op inderdaad op de lijst gestaan, maar was uiteindelijk niet in de gelegenheid door vervoer/studie. Dat is inmiddels allemaal verleden tijd. We hebben elkaar idd ontmoet bij Sonic Circle. Zag je ook nog voorbij schuifelen over de Mazda stand van de autorai vorig jaar.
Dan moet het zeker een keer goed komen. En is mijn geheugen nog redelijk goed, maar dat van jou is beter, want de AutoRAI kan ik me niet meer herinneren :-X
Showcase - Topic