Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

Philip ik vond het super tof dat je op ons event bent geweest. Ik hoop dat je wat wijzer bent geworden, maar wat mij betreft was het een duidelijk verhaal met de juiste mensen om je heen. Ook ik ben weer wat wijzer met dat HDR/projector verhaal. Met dank aan Harmut en CineMike  :thumbs-up:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HansGT3

Hoi Philip  leuk de man achter dit home theater te ontmoeten  bij Cinemike  in Duitsland . 
Was trouwens gezellig en de BBQ was goed en het weer zat ook nog eens mee lekker buiten  eten en drinken .

Grt Hans

HTip

Citaat van: vik op augustus 15, 2016, 10:09:03
Philip ik vond het super tof dat je op ons event bent geweest. Ik hoop dat je wat wijzer bent geworden, maar wat mij betreft was het een duidelijk verhaal met de juiste mensen om je heen. Ook ik ben weer wat wijzer met dat HDR/projector verhaal. Met dank aan Harmut en CineMike  :thumbs-up:
Viktor, ik het ook erg leuk om weer een dagje met de hobby bezig te zijn. Wat CineMike in zijn referentiezaal heeft bereikt... WOW!! En de speakers waren nog niet eens goed ingespeeld... En dat laag... Ongelooflijk hoeveel controle en diepgang. Prachtig gewoon!

Ik ben zeker veel wijzer geworden. Was een beetje uit de nieuwe technieken (HDR/4k), maar ben weer helemaal up to date. Erg mooi om te zien hoeveel kennis daar tijdens een event aanwezig is.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: HansGT3 op augustus 15, 2016, 19:29:25
Hoi Philip  leuk de man achter dit home theater te ontmoeten  bij Cinemike  in Duitsland . 
Was trouwens gezellig en de BBQ was goed en het weer zat ook nog eens mee lekker buiten  eten en drinken .

Grt Hans

Hoi Hans, leuk om je ontmoet te hebben. Was heel gezellig met jou en het Nederlandse clubje :D
Vind het erg knap wat jij allemaal kan/doet en niet alleen op audio-gebied. Geniet van je prachtige set!

Groetjes, Philip
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Na een tijdje weer veel te druk bezig te moeten zijn met andere zaken dan onze gezamenlijke hobby ben ik afgelopen zondag bij de Hausmesse van CineMike in Duitsland geweest. Erg geslaagde dag, in meerdere opzichten. Naast de gezelligheid en indrukwekkende (vaak letterlijk ;)) demo's ook veel geleerd.

Ik ging ook naar CineMike om de JVC projectoren te zien en te luisteren naar een mogelijke opvolger van de nog steeds fantastische Marantz SR9600. Dat laatste is niet gelukt, maar dat komt misschien dit weekend.

Dat eerste dus wel... En dat iets snel kan gaan ben ik inmiddels wel gewend ;) Sinds vandaag de trotse eigenaar van een nieuwe projector, de JVC DLA-X7000 :pompom:  Duurt nog even voordat ik deze kan verwelkomen in de Chamber of Dreams, omdat CineMike nog zijn magische kunsten gaat vertonen om de projector nog beter te maken.

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

Valkyrie

Citaat van: HTip op augustus 17, 2016, 12:47:21
Na een tijdje weer veel te druk bezig te moeten zijn met andere zaken dan onze gezamenlijke hobby ben ik afgelopen zondag bij de Hausmesse van CineMike in Duitsland geweest. Erg geslaagde dag, in meerdere opzichten. Naast de gezelligheid en indrukwekkende (vaak letterlijk ;)) demo's ook veel geleerd.

Ik ging ook naar CineMike om de JVC projectoren te zien en te luisteren naar een mogelijke opvolger van de nog steeds fantastische Marantz SR9600. Dat laatste is niet gelukt, maar dat komt misschien dit weekend.

Dat eerste dus wel... En dat iets snel kan gaan ben ik inmiddels wel gewend ;) Sinds vandaag de trotse eigenaar van een nieuwe projector, de JVC DLA-X7000 :pompom:  Duurt nog even voordat ik deze kan verwelkomen in de Chamber of Dreams, omdat CineMike nog zijn magische kunsten gaat vertonen om de projector nog beter te maken.

Wordt vervolgd...

Welkom terug Philip! En wat een gave upgrade staat je te wachten!! :headbanging:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

michel69

Wordt vervolgd...

Welcome back Philip ;D :pompom: gefeliciteerd met je nieuwe beamer :clapping: benieuwd welke amp je als opvolger op het oog hebt? ga je ook voor Atmos of wordt dat teveel klus werk in de Chamber of Dreams?
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 -Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-- Audioquest pearl 4x

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MLCinema

Hoi Philip! Leuk dat je er weer bent. En wat een gave plannen!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Peerless Monster

Hey Philip!!

Wat een ongelofelijke upgrade heb je daar. Gaaf!
We moeten snel weer eens afspreken, want het is al weer veel te lang geleden.

Heb jij trouwens (of iemand anders) het mail adres van Rogier? Van crus adeaudio?
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Maikel_audionerd

Dat is een mooie binnenkomer zeg Philip. Alvast gefeliciteerd met deze geweldige aanwinst  :pompom:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Citaat van: Valkyrie op augustus 17, 2016, 12:50:10
Welkom terug Philip! En wat een gave upgrade staat je te wachten!! :headbanging:
Bedankt Jurian! Inderdaad een hele gave upgrade en volledig onverwacht, want ik was mij nog aan het oriënteren. Maar dit aanbod was weer iets te mooi om voorbij te laten gaan :clapping:

Citaat van: michel69 op augustus 17, 2016, 13:17:21
Welcome back Philip ;D :pompom: gefeliciteerd met je nieuwe beamer :clapping: benieuwd welke amp je als opvolger op het oog hebt? ga je ook voor Atmos of wordt dat teveel klus werk in de Chamber of Dreams?
Thanks Michel! Zoals met al mijn aankopen wil ik redelijk future-proof zijn, alhoewel dat de laatste jaren steeds moeilijk wordt met al die nieuwe beeld- en geluidsstandaarden. Bij CineMike was John Thompson (bekend filmproducer van o.a. Expendables serie en Olympus has fallen) aanwezig en met hem gesproken (terwijl ik niet wist wie naast mij zat :-X) over de toekomst. Hij zei dat het minimaal 4 jaar duurt voordat er op beeldgebied iets nieuws is te verwachten (UHD 8k) en dan duurt het nog even voordat wij dat in de HT's kunnen verwelkomen. Wat audio betreft is de markt in korte tijd overspoeld met verschillende 3D-audio concepten (Dolby Atmos, DTS-X en Auro-3D), zodat het wel even duurt voordat er wat nieuws komt. Er is nog veel te weinig content op elk van de formats, zowel in beeld als geluid.

Kortom, met een receiver die al deze formaten ondersteunt zit je wel even goed voor de komende jaren. Omdat Marantz geen receiver in het topsegment heeft, maar heeft gekozen voor processor/eindversterker-combi's, heb ik mijn oog (en oor :D) laten vallen op de Denon AVR-X7200WA. Maar dat is nog allemaal niet zeker, want ik moet nog luisteren. Maar afgaand op de reviews is dat wel een aardige opvolger van de Marantz SR-9600 :D

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 17, 2016, 14:47:49
Dat is een mooie upgrade!
Thanks Bas! Dat wordt weer alle films opnieuw kijken :popcorn:

Citaat van: Kamidioblitz op augustus 17, 2016, 14:51:02
Hoi Philip! Leuk dat je er weer bent. En wat een gave plannen!!
Dank je Marc! Een lange tijd het virus kunnen bedwingen, maar het heeft weer de kop opgestoken. Ben erg benieuwd naar het resultaat van al dit moois...

Citaat van: Peerless Monster op augustus 17, 2016, 14:58:37
Hey Philip!!

Wat een ongelofelijke upgrade heb je daar. Gaaf!
We moeten snel weer eens afspreken, want het is al weer veel te lang geleden.

Heb jij trouwens (of iemand anders) het mail adres van Rogier? Van crus adeaudio?
Hey Rens, Gaaf is inderdaad het goede woord en ja, is veel te lang geleden. De tijd vliegt gewoon te snel...
Ik zal even zoeken naar het e-mail adres van Rogier. Dat moet ik nog ergens hebben.

Citaat van: Maikel_audionerd op augustus 17, 2016, 15:13:21
Dat is een mooie binnenkomer zeg Philip. Alvast gefeliciteerd met deze geweldige aanwinst  :pompom:
Dank je Maikel! Ik ben er ook nu al erg blij mee, terwijl het nog wel even kan duren voordat die hier uiteindelijk hangt.
Showcase - Topic

denoontje

Whoeer mooie upgrade zeg... Philip en leuk weer wat van je te horen. Wellicht is de nieuwe arcamreeks met dirac een waardige opvolger van je marantz.[emoji48]

HTip

Citaat van: denoontje op augustus 17, 2016, 19:06:53
Whoeer mooie upgrade zeg... Philip en leuk weer wat van je te horen. Wellicht is de nieuwe arcamreeks met dirac een waardige opvolger van je marantz.[emoji48]
Thanks Thuur! Het is net als thuiskomen :D De nieuwe Arcam met Dirac heb ik nog niet gehoord. Ben jij daarmee aan het experimenteren?

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit met ADSY, Dirac of andere roomcorrection geëxperimenteerd. Bij Jean Sibelius kennis gemaakt met de Trinnov, dus ik weet inmiddels dat ook een ruimte met een hele goede akoestiek baat heeft bij room-correction. De Denon heeft ADSY aan boord en dat kan nog beter met de Pro, dus wie weet...
Showcase - Topic

denoontje

Er staat een 850 bij mij te spelen in 7.2.4 opstelling[emoji48]

HTip

Citaat van: denoontje op augustus 17, 2016, 19:18:36
Er staat een 850 bij mij te spelen in 7.2.4 opstelling[emoji48]
Gaaf! Moet dus eens jouw topic gaan bijlezen...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: michel69 op augustus 17, 2016, 13:17:21
ga je ook voor Atmos of wordt dat teveel klus werk in de Chamber of Dreams?
Zag nu pas het 2e deel van je vraag :-X

Atmos met plafondspeakers gaat het (voorlopig) niet worden. Daarvoor moet ik iets te veel verbouwen. Wat eventueel wel een optie zou zijn is de Kef R50, die bovenop je vloerspeaker kunt plaatsen. Maar of die gaat werken in mijn ruimte is nog maar de vraag. De R50 maakt gebruik van de reflectie van het plafond en daar heb ik nu juist veel absorptie toegepast. Maar wel een slim concept van Kef...
Showcase - Topic

HTip

Wordt vervolgd...
Zojuist van Viktor de bevestiging gekregen dat we zaterdag de Denon X7200 kunnen beluisteren en vergelijken met de CineMike versie :pompom:

Het gaat nu allemaal ineens heel snel...
Showcase - Topic

MLCinema

Citaat van: HTip op augustus 17, 2016, 21:03:48
Zojuist van Viktor de bevestiging gekregen dat we zaterdag de Denon X7200 kunnen beluisteren en vergelijken met de CineMike versie :pompom:

Het gaat nu allemaal ineens heel snel...
Wordt die 7200 niet binnenkort al opgevolgd? Is inmiddels al weer bijna een jaar op de markt volgens mij. November lanceert D&M toch altijd nieuwe producten?

Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

Philip is weer terug op het forum en het virus slaat alweer toe[emoji12][emoji1319][emoji1319]

Etiennevh

Gefeliciteerd met de upgrades Philip, veelbelovend. Ik ben benieuwd waar je keuze op gaat vallen qua receiver. Ga je ook nog de combi tussen receiver en je ALR's testen?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HansGT3

Philip gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst zaterdag  had je het er nog over met Vik  dat je aan iets nieuws zat te denken
wat projectie aangaat en ook over een nieuwe versterker , dit gaat zeker in een sneltrein vaart.
Ben benieuwd wat het gaat worden .

Grt Hans 

WickedGame

Wordt vervolgd...

Geweldige upgrade Philip! En sort of "Welcome Back"!

Zag al dat je aan het kijken bent naar de Denon X7200W, zijn er nog andere kanshebbers die het vlaggenschip van Marantz eventueel kan vervangen? Ik denk zelf hierbij dan o.a. aan de nieuwe Arcam lijn.