Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Kamidioblitz op augustus 17, 2016, 21:54:02
Wordt die 7200 niet binnenkort al opgevolgd? Is inmiddels al weer bijna een jaar op de markt volgens mij. November lanceert D&M toch altijd nieuwe producten?
Goeie vraag en geen idee eerlijk gezegd. In september is de IFA en daar gaat CineMike een demo verzorgen voor JVC met o.a. de X7200 CM. Ik zal het zaterdag eens vragen.

Citaat van: denoontje op augustus 17, 2016, 22:12:33
Philip is weer terug op het forum en het virus slaat alweer toe[emoji12][emoji1319][emoji1319]
:clapping: Maar het is eerder andersom :D

Citaat van: Etiennevh op augustus 17, 2016, 22:24:15
Gefeliciteerd met de upgrades Philip, veelbelovend. Ik ben benieuwd waar je keuze op gaat vallen qua receiver. Ga je ook nog de combi tussen receiver en je ALR's testen?
Dank je Etienne. Het mooie van de D&M-holding is dat Marantz en Denon op dezelfde onderdelen worden gebaseerd. En de match tussen ALR/Jordan en Marantz is perfect. Ik verwacht dan ook hetzelfde met de Denon. Testen op locatie is moeilijk te organiseren, maar misschien is dat toch een optie. Ik zal in ieder geval vragen hoe het klankverschil is tussen Denon en Marantz.

Citaat van: morca op augustus 17, 2016, 22:37:19
Ik ben benieuwd waar je de alom geprezen sr 9600 door gaat vervangen   :popcorn:
Goed je weer online te zien  :thumbs-up:
Dank je Marco! Het is inderdaad zo dat de SR9600 een hele goede receiver is. En in 5.1 surround kan hij nog prima zijn mannetje staan tussen de huidige receivers van dezelfde klasse.

Citaat van: HansGT3 op augustus 18, 2016, 00:06:19
Philip gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst zaterdag  had je het er nog over met Vik  dat je aan iets nieuws zat te denken
wat projectie aangaat en ook over een nieuwe versterker , dit gaat zeker in een sneltrein vaart.
Ben benieuwd wat het gaat worden .

Grt Hans 
Dank je Hans. Had ook niet gedacht dat het zo snel zou gaan. Van oriënteren tot aanschaf kan in ieder geval snel gaan :D

Citaat van: WickedGame op augustus 18, 2016, 08:25:01
Geweldige upgrade Philip! En sort of "Welcome Back"!

Zag al dat je aan het kijken bent naar de Denon X7200W, zijn er nog andere kanshebbers die het vlaggenschip van Marantz eventueel kan vervangen? Ik denk zelf hierbij dan o.a. aan de nieuwe Arcam lijn.
Thanks Marc! Dit is mijn 2e come-back in minder dan een jaar. Ik vind dit toch wel erg leuk blijkt maar weer :)

Denoontje vroeg dat ook al, maar ik weet niet hoe de match tussen mijn ALR/Jordan Note's is en Arcam. Heb wel gemerkt dat er toch wel veel verschil in klankkleur kan zitten. Denoontje had tijdens een M&G zijn Primare stereoversterker meegenomen toen ik aan het kijken was naar een aparte stereoversterker en alhoewel het een hele verbetering was, vond ik de Primare wat kil en dat werd bevestigd toen ik de Marantz PM-15 had aangeschaft. Matching is echt heel belangrijk om het maximale uit de set te halen.

En de prijs van de Arcam AVR-850 is bijna 2x zo hoog als de Denon AVR-X7200WA :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Citaat van: HTip op augustus 18, 2016, 10:00:19
Dank je Etienne. Het mooie van de D&M-holding is dat Marantz en Denon op dezelfde onderdelen worden gebaseerd. En de match tussen ALR/Jordan en Marantz is perfect. Ik verwacht dan ook hetzelfde met de Denon. Testen op locatie is moeilijk te organiseren, maar misschien is dat toch een optie. Ik zal in ieder geval vragen hoe het klankverschil is tussen Denon en Marantz.

Thanks Marc! Dit is mijn 2e come-back in minder dan een jaar. Ik vind dit toch wel erg leuk blijkt maar weer :)

Denoontje vroeg dat ook al, maar ik weet niet hoe de match tussen mijn ALR/Jordan Note's is en Arcam. Heb wel gemerkt dat er toch wel veel verschil in klankkleur kan zitten. Denoontje had tijdens een M&G zijn Primare stereoversterker meegenomen toen ik aan het kijken was naar een aparte stereoversterker en alhoewel het een hele verbetering was, vond ik de Primare wat kil en dat werd bevestigd toen ik de Marantz PM-15 had aangeschaft. Matching is echt heel belangrijk om het maximale uit de set te halen.

En de prijs van de Arcam AVR-850 is bijna 2x zo hoog als de Denon AVR-X7200WA :o

Even inhaken op Marantz & Denon, dit klopt ze delen veel maar hebben ook beiden hun eigen filosofie omtrent weergave van geluid. Toen ik mijn SR7500 ging vervangen voor een nieuwe receiver heb ik hierin ook Denon meegenomen naast een Marantz en een Anthem. De Marantz en Denon lijken nog steeds niet op elkaar qua sound. Ik blijf Marantz nog steeds in stereo weergave de betere keus. Qua surround lagen de twee wat meer op 1 lijn. Het is misschien ook wel kenmerkend voor beiden bedrijven. Waar Marantz niet voor niets "Music matters" als marketing kreet gebruikt ;)

Mee eens, de Arcam is wat aan de stevige kant qua prijs. Anthem zou ook een optie kunnen zijn, maar ik begrijp wel je integratie moeilijkheid. Anthem heeft mij in positieve zin verrast en ben toen overstag gegaan, na ook jaren trouw aan Marantz te zijn geweest. En eerlijk gezegd als Marantz een vlaggenschip had gehad ipv pre/eind combo was ik bij Marantz gebleven. Anthem heeft helaas net als Arcam ook een vlucht gemaakt in prijs, en dat is dan wel weer zonde. Qua room calibratie (ARC) vind ik nog steeds dat de Anthem die echt fenomenaal doet. Een van de weinige andere calibratie mogelijkheden die ik goed vind is Dirac Live (Arcam o.a.).

Ben ook wel benieuwd wat Cinemike met het stereobeeld doet van een Denon. Je gaat in iedergeval een spannende, maar ook hele leuk tijd te gemoed :)

RonG

Erg gave aankomende upgrades idd, ben heeeeeeeel benieuwd naar de COD

michel69

Citaat van: HTip op augustus 17, 2016, 19:26:38
Zag nu pas het 2e deel van je vraag :-X

Atmos met plafondspeakers gaat het (voorlopig) niet worden. Daarvoor moet ik iets te veel verbouwen. Wat eventueel wel een optie zou zijn is de Kef R50, die bovenop je vloerspeaker kunt plaatsen. Maar of die gaat werken in mijn ruimte is nog maar de vraag. De R50 maakt gebruik van de reflectie van het plafond en daar heb ik nu juist veel absorptie toegepast. Maar wel een slim concept van Kef...

;D dat dacht ik al dat het een hoop werk me de bijbehorende kosten zou worden, die KEF kan idd een mooie oplossing zijn of zou het effect te weinig zijn door de optimale akoestiek in je ruimte kan me namelijk voorstellen dat de speaker(tenminste dat is mijn gedachtegang achter de werking v d KEF) gebruik gaat maken van reflecteren via wanden/plafond? De Denon is wel een beest denk alleen dat hij minder is in stereo dan je huidige Marantz. succes met de zoektocht blijft ook altijd leuk om te doen ;)
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 -Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-- Audioquest pearl 4x

Staaled

Atmos enabled speakers hebben een hard reflecterend plafond nodig.

Ik kan mij voorstellen dat het gedoe en werk een hindernis opwerpt, maar 3D audio zie en ervaar ik ( ook de upmixing, maar wel beduidend minder) als
grensverleggend.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

denoontje

Philip je hoeft niet direct voor de 850 te gaan he..er is ook een 550 en er komt geloof ik ook een nog wat goedkoper model aan van arcam. Wel allemaal dirac en atmos (en dts variant via software upgrade komt eraan). De dirac pakt nu ook alle speakers mee. Incl de hights. Enig minpuntje nu nog is dat de subs samen gemeten worden. Al is dat met een velodd18 niet zo erg ( als het al erg is).
Of het een match is met je speakers blijft testen. Maar een nieuwer type marantz kan ook anders klinken. Evt pak je een instapper en koppel je  er eindversterking aan vast. Dit moet zowieso in de meeste gevallen als je voor atmos gaat.

Ik ben benieuwd wat er gaat komen

Ik heb ondanks mijn lage plafond normale speakers opgehangen. En dit klinkt top. Of je dat kan halen met reflective???

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Maximus_Aurelius

Zo Philip wat een mooie upgrade heb je gemaakt  :clapping:. En ook een nieuwe receiver op proef, je gaat als een speer :D. Maar soms heb je zo'n tijden :D.

Maar qua klank verschillen Marantz en Denon best wel. Ben benieuwd?

O ja en welcome back!
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Citaat van: WickedGame op augustus 18, 2016, 10:16:40
Even inhaken op Marantz & Denon, dit klopt ze delen veel maar hebben ook beiden hun eigen filosofie omtrent weergave van geluid. Toen ik mijn SR7500 ging vervangen voor een nieuwe receiver heb ik hierin ook Denon meegenomen naast een Marantz en een Anthem. De Marantz en Denon lijken nog steeds niet op elkaar qua sound. Ik blijf Marantz nog steeds in stereo weergave de betere keus. Qua surround lagen de twee wat meer op 1 lijn. Het is misschien ook wel kenmerkend voor beiden bedrijven. Waar Marantz niet voor niets "Music matters" als marketing kreet gebruikt ;)

Mee eens, de Arcam is wat aan de stevige kant qua prijs. Anthem zou ook een optie kunnen zijn, maar ik begrijp wel je integratie moeilijkheid. Anthem heeft mij in positieve zin verrast en ben toen overstag gegaan, na ook jaren trouw aan Marantz te zijn geweest. En eerlijk gezegd als Marantz een vlaggenschip had gehad ipv pre/eind combo was ik bij Marantz gebleven. Anthem heeft helaas net als Arcam ook een vlucht gemaakt in prijs, en dat is dan wel weer zonde. Qua room calibratie (ARC) vind ik nog steeds dat de Anthem die echt fenomenaal doet. Een van de weinige andere calibratie mogelijkheden die ik goed vind is Dirac Live (Arcam o.a.).

Ben ook wel benieuwd wat Cinemike met het stereobeeld doet van een Denon. Je gaat in iedergeval een spannende, maar ook hele leuk tijd te gemoed :)
Ik heb precies hetzelfde. Als Marantz een waardige opvolger van de SR9600 had aangehouden, dan was het zeker een Marantz geworden. De 8002 was al minder, maar de huidige 7-serie is eigenlijk het doorontwikkelen van de 7500 en dat heb ik altijd jammer gevonden. Marantz heeft inderdaad altijd muziek als hoofddoel gehad, getuige de XLR-aansluitingen op de UD7007. Die ontbreken op de Denon, die met de Denon Link juist meer het digitale pad op is gegaan.

Wat Dirac, ARC en ADSY betreft, ik heb nog niet eerder DSP gebruikt/nodig gehad. Nu heb ik al ervaren dat room correction toch een verbetering kan zijn (mits goed afgesteld), dus misschien dat ik daar toch eens mee ga experimenteren. Ik heb in de SR9600 alleen timing, level en cross-over ingesteld. DSP op DD-18 en verder niets. Ga denk ik eerst kijken hoe dat allemaal klinkt zoals ik dat gewend ben in te stellen.

De receiver moet ook nog matchen met de andere Marantz apparatuur (PM11S3 en UD7007CM). Ik ga zaterdag ervaren hoe de Denon X7200(CM) klinkt met de UD7007CM.

Keuzes, keuzes, keuzes, .... :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: RonG op augustus 18, 2016, 10:23:52
Erg gave aankomende upgrades idd, ben heeeeeeeel benieuwd naar de COD
Absoluut Ron en het is inderdaad heel erg lang geleden dat jij hier bent geweest. Even snel opgezocht (1e post :D) was jij tijdens de M&G van 25-2-2012 hier met de test van de Nespa :unsure: Dat was toen best intens :D

Citaat van: michel69 op augustus 18, 2016, 12:00:02
;D dat dacht ik al dat het een hoop werk me de bijbehorende kosten zou worden, die KEF kan idd een mooie oplossing zijn of zou het effect te weinig zijn door de optimale akoestiek in je ruimte kan me namelijk voorstellen dat de speaker(tenminste dat is mijn gedachtegang achter de werking v d KEF) gebruik gaat maken van reflecteren via wanden/plafond? De Denon is wel een beest denk alleen dat hij minder is in stereo dan je huidige Marantz. succes met de zoektocht blijft ook altijd leuk om te doen ;)
Dat is ook precies waarom ik denk dat die speakers nooit gaan werken in mijn ruimte. Het is natuurlijk wel mogelijk om speakers aan het plafond te bevestigen, maar dat vergt wat meer werk dan de gemiddelde ruimte, juist doordat ik de plafondplaten zo moet aanpassen dat ik niet al te veel last heb van vermindering van de werking. Die platen zijn een van de redenen waarom het hier zo lekker klinkt :music:

Citaat van: Staaled op augustus 18, 2016, 14:07:28
Atmos enabled speakers hebben een hard reflecterend plafond nodig.

Ik kan mij voorstellen dat het gedoe en werk een hindernis opwerpt, maar 3D audio zie en ervaar ik ( ook de upmixing, maar wel beduidend minder) als
grensverleggend.
Jij bevestigt mijn vermoedens, dus die gaan het niet worden ;) Ik ben het met je eens dat 3D-audio grensverleggend is, want ik heb het al een paar keer mogen beleven. Echter door mijn akoestiek en niet te vergeten de CA-platen, krijg ik reeds heel veel hoogte-informatie in mijn 2D-opstelling. De pod in Oblivion, als Tom Cruise het oude honkbalstadion binnenvliegt, vliegt ook over ons heen en land voor ons midden in de kamer. Dit was wel zo gaaf en indrukwekkend!
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: denoontje op augustus 18, 2016, 14:18:03
Philip je hoeft niet direct voor de 850 te gaan he..er is ook een 550 en er komt geloof ik ook een nog wat goedkoper model aan van arcam. Wel allemaal dirac en atmos (en dts variant via software upgrade komt eraan). De dirac pakt nu ook alle speakers mee. Incl de hights. Enig minpuntje nu nog is dat de subs samen gemeten worden. Al is dat met een velodd18 niet zo erg ( als het al erg is).
Of het een match is met je speakers blijft testen. Maar een nieuwer type marantz kan ook anders klinken. Evt pak je een instapper en koppel je  er eindversterking aan vast. Dit moet zowieso in de meeste gevallen als je voor atmos gaat.

Ik ben benieuwd wat er gaat komen

Ik heb ondanks mijn lage plafond normale speakers opgehangen. En dit klinkt top. Of je dat kan halen met reflective???
De AVR550 zou inderdaad een optie zijn, maar ik denk dat die te weinig vermogen heeft in mijn situatie. Door mijn akoestiek heb ik meer vermogen nodig dan in een gemiddelde ruimte. Bij een afstelling van 75dB rondom, speel ik met films tussen de -8dB en -2dB. Ik denk dat de output van de AVR850 meer past bij mijn ruimte. Maar of dat ook voor de klankkleur geldt? Geen idee en heb ik nog niet eerder kunnen testen.

Als ik voor Atmos zou gaan, dan zou ik met de PM-11S3 de fronts kunnen blijven aansturen en met de Denon de 7 andere kanalen om een 5.1.4 configuratie te creëren.

Wel erg gaaf dat jij al een volledige Atmos-configuratie hebt gerealiseerd :headbanging:

Citaat van: Maximus_Aurelius op augustus 18, 2016, 16:49:48
Zo Philip wat een mooie upgrade heb je gemaakt  :clapping:. En ook een nieuwe receiver op proef, je gaat als een speer :D. Maar soms heb je zo'n tijden :D.

Maar qua klank verschillen Marantz en Denon best wel. Ben benieuwd?

O ja en welcome back!
Thanks Nico! Ja, het kan snel gaan in het leven. Zo heb je geen upgradeplannen en zo ga je 2 apparaten vervangen :pompom:

Ben ook benieuwd naar het klankmatige verschil. Mijn speakers verwachten een muzikale versterker met veel detail, dus eigenlijk een mix tussen muzikaal en analytisch. Misschien kan ik met CineMike nog regelen dat we ook nog de X7200CM nog een keer thuis mogen uitproberen. Maar een door CineMike gemodificeerd apparaat klinkt sowieso anders en beter dan het origineel. Spannende tijden!
Showcase - Topic

VlisChris

Ik heb hem even gemist denk ik. Maar waarom wil je de 9600 precies vervangen? Het lijkt me in jou geval geen "omdat het kan" geval?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Xander32

Ben benieuwd naar jouw bevindingen; veel luisterplezier.

Citaat van: HTip op augustus 17, 2016, 21:03:48
Zojuist van Viktor de bevestiging gekregen dat we zaterdag de Denon X7200 kunnen beluisteren en vergelijken met de CineMike versie :pompom:

Het gaat nu allemaal ineens heel snel...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MLCinema

Citaat van: HTip op augustus 18, 2016, 22:07:21
De AVR550 zou inderdaad een optie zijn, maar ik denk dat die te weinig vermogen heeft in mijn situatie. Door mijn akoestiek heb ik meer vermogen nodig dan in een gemiddelde ruimte. Bij een afstelling van 75dB rondom, speel ik met films tussen de -8dB en -2dB. Ik denk dat de output van de AVR850 meer past bij mijn ruimte. Maar of dat ook voor de klankkleur geldt? Geen idee en heb ik nog niet eerder kunnen testen.

Als ik voor Atmos zou gaan, dan zou ik met de PM-11S3 de fronts kunnen blijven aansturen en met de Denon de 7 andere kanalen om een 5.1.4 configuratie te creëren.

Wel erg gaaf dat jij al een volledige Atmos-configuratie hebt gerealiseerd :headbanging:
Thanks Nico! Ja, het kan snel gaan in het leven. Zo heb je geen upgradeplannen en zo ga je 2 apparaten vervangen :pompom:

Ben ook benieuwd naar het klankmatige verschil. Mijn speakers verwachten een muzikale versterker met veel detail, dus eigenlijk een mix tussen muzikaal en analytisch. Misschien kan ik met CineMike nog regelen dat we ook nog de X7200CM nog een keer thuis mogen uitproberen. Maar een door CineMike gemodificeerd apparaat klinkt sowieso anders en beter dan het origineel. Spannende tijden!
En pre pro? Een av7702 of 8802 met de pm11 op de fronts en de mm8077 op de rest? Ben je ook wat vrijer in het toevoegen van matchende versterking? Bovendien is dat pad ook toekomstbestendig. Je vervangt dan alleen de pre. Je zou zelfs een tijdje de sr9600 als eindversterker kunnen gebruiken volgens mij. Dan behoud je de bekende klanksignatuur maar heb je wel het nieuwste van het nieuwste op AV gebied.

Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Staaled

Citaat van: HTip op augustus 18, 2016, 21:55:23

Jij bevestigt mijn vermoedens, dus die gaan het niet worden ;) Ik ben het met je eens dat 3D-audio grensverleggend is, want ik heb het al een paar keer mogen beleven. Echter door mijn akoestiek en niet te vergeten de CA-platen, krijg ik reeds heel veel hoogte-informatie in mijn 2D-opstelling. De pod in Oblivion, als Tom Cruise het oude honkbalstadion binnenvliegt, vliegt ook over ons heen en land voor ons midden in de kamer. Dit was wel zo gaaf en indrukwekkend!

De hoogte-info acht ik juist het minst opvallend. Leuk , maar niet schokkend.

Zeer opmerkelijk is juist de toename in totale resolutie.
Er is (veel) meer info en impact.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HTip

Citaat van: Christiaan S op augustus 19, 2016, 00:56:19
Ik heb hem even gemist denk ik. Maar waarom wil je de 9600 precies vervangen? Het lijkt me in jou geval geen "omdat het kan" geval?
Heb je helemaal gelijk in Christiaan. Ondanks de nog steeds heel goede prestaties, zeker in combinatie met de PM-11S3 voor de fronts, in surround kan de SR9600 een 7.1 HD-soundtrack niet downmixen naar 5.1 over PCM. Je kan de speler bitstream laten uitsturen en dan krijg je de core van het HD-signaal, Dolby Digital en DTS in de hoogste resolutie. Op zich is dat voor velen een prima oplossing, maar omdat in onze ruimte de kleinste details hoorbaar zijn, missen we dat bij BD's met 7.1 soundtrack.

Citaat van: Xander32 op augustus 19, 2016, 06:43:59
Ben benieuwd naar jouw bevindingen; veel luisterplezier.

Dank je Sander! Ik zal natuurlijk onze bevindingen hier laten weten. Nog 1 nachtje slapen...

Citaat van: Kamidioblitz op augustus 19, 2016, 07:09:44
En pre pro? Een av7702 of 8802 met de pm11 op de fronts en de mm8077 op de rest? Ben je ook wat vrijer in het toevoegen van matchende versterking? Bovendien is dat pad ook toekomstbestendig. Je vervangt dan alleen de pre. Je zou zelfs een tijdje de sr9600 als eindversterker kunnen gebruiken volgens mij. Dan behoud je de bekende klanksignatuur maar heb je wel het nieuwste van het nieuwste op AV gebied.
Zou inderdaad een optie zijn geweest, wat deze combi wordt juist voor die reden aanbevolen. Om gebruik te kunnen maken van het laatste op audio- en videogebied hoe je slechts de pre/pro te vervangen. Echter daarvoor heb ik geen ruimte in mijn rack. Bovendien zou dat ook een veel duurdere oplossing worden. Naast de apparatuur heb je nl. ook voor elk kanaal een XLR-kabel nodig om de pre/pro met de EV te verbinden. Ik weet dat je dat zo duur kan maken als je zelf wil, maar mijzelf kennende worden het niet kabels van een paar tientjes :unsure:

En de SR9600 als EV inzetten? Nog nooit aan gedacht, maar zou wel kunnen inderdaad. Maar dan nog blijft mijn rack de bottleneck.

Citaat van: Staaled op augustus 19, 2016, 09:07:14
De hoogte-info acht ik juist het minst opvallend. Leuk , maar niet schokkend.

Zeer opmerkelijk is juist de toename in totale resolutie.
Er is (veel) meer info en impact.
In demo's wordt altijd de nadruk gelegd op de hoogte-informatie. Een vliegtuig wat overvliegt, een kanonschot wat over je hoofd vliegt, e.d. Maar je hebt gelijk dat er ook veel meer informatie wordt toegevoegd.

Hoe dan ook, op korte termijn geen 3D-audio in de Chamber of Dreams  :-X
Showcase - Topic

RonG

Citaat van: HTip op augustus 18, 2016, 21:55:23
Absoluut Ron en het is inderdaad heel erg lang geleden dat jij hier bent geweest. Even snel opgezocht (1e post :D) was jij tijdens de M&G van 25-2-2012 hier met de test van de Nespa :unsure: Dat was toen best intens :D

Pfff, meer dan 4 jaar geleden weer :wow:. Kom zeker nog eens buurten als het mag wanneer je upgrades compleet zijn :)

Staaled

Citaat van: HTip op augustus 19, 2016, 09:19:16

In demo's wordt altijd de nadruk gelegd op de hoogte-informatie. Een vliegtuig wat overvliegt, een kanonschot wat over je hoofd vliegt, e.d. Maar je hebt gelijk dat er ook veel meer informatie wordt toegevoegd.

Klopt. :)

Mbt Denon ,Denon CM , Marantz ( processor ), Arcam :

Een hoop opties en ik zou in jouw geval zo veel mogelijk thuis proberen.

Zelf ben ik vaak (te) makkelijk in aanschaf.
Daarentegen verbazen zaken je dan ook wel weer en is , stof eenmaal neergedaald  ;), er weer het gebruik. :thumbs-up: :music:

MLCinema

Citaat van: HTip op augustus 19, 2016, 09:19:16
Heb je helemaal gelijk in Christiaan. Ondanks de nog steeds heel goede prestaties, zeker in combinatie met de PM-11S3 voor de fronts, in surround kan de SR9600 een 7.1 HD-soundtrack niet downmixen naar 5.1 over PCM. Je kan de speler bitstream laten uitsturen en dan krijg je de core van het HD-signaal, Dolby Digital en DTS in de hoogste resolutie. Op zich is dat voor velen een prima oplossing, maar omdat in onze ruimte de kleinste details hoorbaar zijn, missen we dat bij BD's met 7.1 soundtrack.

Dank je Sander! Ik zal natuurlijk onze bevindingen hier laten weten. Nog 1 nachtje slapen...
Zou inderdaad een optie zijn geweest, wat deze combi wordt juist voor die reden aanbevolen. Om gebruik te kunnen maken van het laatste op audio- en videogebied hoe je slechts de pre/pro te vervangen. Echter daarvoor heb ik geen ruimte in mijn rack. Bovendien zou dat ook een veel duurdere oplossing worden. Naast de apparatuur heb je nl. ook voor elk kanaal een XLR-kabel nodig om de pre/pro met de EV te verbinden. Ik weet dat je dat zo duur kan maken als je zelf wil, maar mijzelf kennende worden het niet kabels van een paar tientjes :unsure:

En de SR9600 als EV inzetten? Nog nooit aan gedacht, maar zou wel kunnen inderdaad. Maar dan nog blijft mijn rack de bottleneck.

Je zou moeten afwegen wat onder aan de streep de meeste netto performance winst oplevert. Ik vermoed dat een av7702 met afdoende bekabeling de Denon het nakijken geeft. Dat baseer ik puur op het niveau waarop ze in de markt zijn gezet. Niet op basis van ervaringen.

Zo'n 7200 lijkt mij ook een beest! Maar als je de PM11 voor de fronts wil blijven inzetten zou mijn voorkeur uitgaan naar losse versterking voor de andere kanalen. En een rack is vervangbaar[emoji6]. Geld kost het altijd[emoji13].

Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Citaat van: RonG op augustus 19, 2016, 09:29:33
Pfff, meer dan 4 jaar geleden weer :wow:. Kom zeker nog eens buurten als het mag wanneer je upgrades compleet zijn :)
Ja, de tijd vliegt en niet zo'n beetje :unsure: We zijn meer dan 9 jaar geleden begonnen met de bouw van de HT en bijna 6 jaar geleden was die zoals die nu is. Je mag zeker een keer langskomen. Ben ook wel benieuwd naar jouw setup. Zo te te lezen mag jij ook wel tevreden zijn :music:

Citaat van: Staaled op augustus 19, 2016, 10:33:04
Klopt. :)

Mbt Denon ,Denon CM , Marantz ( processor ), Arcam :

Een hoop opties en ik zou in jouw geval zo veel mogelijk thuis proberen.

Zelf ben ik vaak (te) makkelijk in aanschaf.
Daarentegen verbazen zaken je dan ook wel weer en is , stof eenmaal neergedaald  ;), er weer het gebruik. :thumbs-up: :music:
Ik ga (bijna) nooit over 1 dag ijs. Veel reviews lezen en indien mogelijk thuis proberen. Ga ik ook in dit geval doen. In het verleden heb ik de Marantz SR9600 blind gekocht. Bij de verkoper een demo gehad en toen wist ik al dat dit een fantastisch apparaat was. En ik wist al dat Marantz en ALR/Jordan een goede match was (Ken Ishiwata had zijn Marantz-set gekoppeld aan de ALR/Jordan Note 3), dus dat was toen snel besloten.

Als de Denon (CM) mij muziek en film laat beleven zoals ik dat nu doe (of beter) dan is de keuze snel gemaakt. Ik hoop dan ook dat het zo gaat zijn. Scheelt een hoop tijd...

Citaat van: Kamidioblitz op augustus 19, 2016, 11:21:01
Je zou moeten afwegen wat onder aan de streep de meeste netto performance winst oplevert. Ik vermoed dat een av7702 met afdoende bekabeling de Denon het nakijken geeft. Dat baseer ik puur op het niveau waarop ze in de markt zijn gezet. Niet op basis van ervaringen.

Zo'n 7200 lijkt mij ook een beest! Maar als je de PM11 voor de fronts wil blijven inzetten zou mijn voorkeur uitgaan naar losse versterking voor de andere kanalen. En een rack is vervangbaar[emoji6]. Geld kost het altijd[emoji13].
Klopt wat je zegt. Afgelopen weekend bij CineMike werd alles aangestuurd door de AV8802CM met monobloks voor de 5.2 laag en stereoversterkers voor de .4-laag (plafondspeakers). Dat was werkelijk een genot om naar te luisteren. De AV8802CM wordt ook vaak verkocht in combinatie met de MM8077CM en eventueel nog extra MM7025CM's voor de plafondkanalen.

Ik laat me morgen graag verrassen door de test met Denon en ga dan mijn opties verder bekijken...
Showcase - Topic

RonG

Citaat van: HTip op augustus 19, 2016, 12:35:14
Ja, de tijd vliegt en niet zo'n beetje :unsure: We zijn meer dan 9 jaar geleden begonnen met de bouw van de HT en bijna 6 jaar geleden was die zoals die nu is. Je mag zeker een keer langskomen. Ben ook wel benieuwd naar jouw setup. Zo te te lezen mag jij ook wel tevreden zijn :music:

Ik ben ook heeeeel erg tevreden :). De laatste sub upgrade heeft veel toegevoegd.
Wanneer de temperaturen wat zakken naar een koeler niveau spreken we zeker een keer af ;D. Ben benieuwd wat je ervan vind.

Etiennevh

Citaat van: HTip op augustus 18, 2016, 10:00:19
Lijkt me inderdaad een terechte vraag. Ik zelf heb ooit eens een demo bijgewoond (weet niet meer exact welke types) waarin ik de Marantz een stuk beter (lees: muzikaler) vond presteren dan de vergelijkbare Denon.  In jouw situatie, waarin door de akoestiek heel erg veel hoorbaar is, zou het zonde zijn als de sound van de Denon jullie uiteindelijk wat tegen zou vallen.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Maro

Ik denk dat een 8802CM icm MM8077CM jouw PM 11 voor stereo overbodig maakt. Dan heb je ook plaats in je rack. Kabels koop je van de opbrengst van de PM.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Citaat van: RonG op augustus 19, 2016, 13:01:50
Ik ben ook heeeeel erg tevreden :). De laatste sub upgrade heeft veel toegevoegd.
Wanneer de temperaturen wat zakken naar een koeler niveau spreken we zeker een keer af ;D. Ben benieuwd wat je ervan vind.
Leuk! Doen we!

Citaat van: Etiennevh op augustus 19, 2016, 14:08:04
Lijkt me inderdaad een terechte vraag. Ik zelf heb ooit eens een demo bijgewoond (weet niet meer exact welke types) waarin ik de Marantz een stuk beter (lees: muzikaler) vond presteren dan de vergelijkbare Denon.  In jouw situatie, waarin door de akoestiek heel erg veel hoorbaar is, zou het zonde zijn als de sound van de Denon jullie uiteindelijk wat tegen zou vallen.
In het verleden ook een Denon AVR gehad en die was toen ook niet echt muzikaal te noemen. De stap naar de Marantz was dan ook een hele grote, zowel in stereo als surround. Maar toen was Denon nog een apart bedrijf. Nu komen beide merken uit 1 bedrijf, D&M Holding en misschien maakt dat het verschil. En het zou ook nog kunnen dat de modificaties van CineMike zich juist daarop richten. Muzikaliteit is voor de producten die zij uitleveren net zo belangrijk als de surroundbeleving.

De ruimtes van CineMike zijn ook allemaal akoestisch behandeld en vergelijkbaar (of zelfs beter) dan mijn ruimte. Ik heb afgelopen zondag in die ruimte een demo van het beeld van de JVC X7000CM gezien, waarbij de Denon X7200CM de processing en versterking verzorgde. Doordat de demo werd verzorgd door iemand van JVC Duitsland lag de focus op het beeld. En de soundtrack (Mad Max: Fury Road in Duits Atmos) liet dat ook niet echt toe :unsure:

Later heb ik nog een vergelijk tussen 4K en 4K+HDR mogen meemaken en heb toen alle beeldgerelateerde vragen kunnen stellen. Ook toen was de focus dus op het beeld en was het geluid alleen op de achtergrond aanwezig.

Morgen dus het echte werk :pompom:

Citaat van: Maro op augustus 19, 2016, 14:41:40
Ik denk dat een 8802CM icm MM8077CM jouw PM 11 voor stereo overbodig maakt. Dan heb je ook plaats in je rack. Kabels koop je van de opbrengst van de PM.
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Maar als ik de PM11S3 voor de fronts houd, heb ik de mogelijkheid om zonder verdere uitbreiding een Dolby Atmos 7.1.4 of zelfs 7.2.4 :o setup te realiseren. Los van de speakers en LS-kabels natuurlijk. Met de MM8077 zouden er nog 2 MM7025's nodig zijn.

Ik ben erg benieuwd wat ik morgen ga horen...

Overigens is de X7000 ook weer opgesteld, dus kan Annet ook nog even zien wat we gaan krijgen :headbanging:
Showcase - Topic

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Citaat van: Maro op augustus 19, 2016, 17:45:00
Maar je gaat toch niet Atmos?
Nu inderdaad niet. Ik wel graag een (redelijk) toekomstvaste oplossing, dus wel voorbereiden, maar nog niet realiseren. En wie weet komt dat sneller dan ik nu denk... :D
Showcase - Topic