Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

RalphH

Correct.
Keer aanwaaien kan altijd. Is om de hoek, das makkelijker plannen ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Citaat van: RalphH op december 31, 2015, 13:03:40
Correct.
Dat zou tof zijn Maistro.
Het ritje was voor mij tever,maar als jij het zou willen doen  :thumbs-up: :worship:
Is Vik ook weer gered.

@philip goed je weer te zien.
Ik wens jullie allen een goed,gelukkig en gezond 2016

denoontje

Correct.

zet maar wat op de pm qua data

Vik

Goedemorgen Heren! Een heel fijn en gezond 2016 gewenst met veel kijk en luister plezier! Ik ben er weer bij na een dikke kater  :tounge:

Ralph en Denoontje super bedankt voor het aanbod. Ik zal verder gaan via de pm. :thumbs-up:
Correct.

Citaat van: denoontje op januari  1, 2016, 17:33:22
zet maar wat op de pm qua data
Citaat van: HTip op december 31, 2015, 09:18:17
Erg gaaf de nieuwe ruimte van CineMike :headbanging:

Jouw ruimte klinkt ook veelbelovend! Geen probleem dat je dat in mijn topic post. Wat de meting betreft, forumgenoten RalphH en denoontje wonen bij jou in de buurt en hebben veel ervaring met metingen met REW. Wat je nodig hebt is een gecalibreerde microfoon een laptop en dB-meter voor de referentie. De microfoon die ik heb is de miniDSP Umik-1. Sluit je eenvoudig met USB aan en je krijgt een calibratiebestand wat je inleest bij REW. Ik zou die microfoon sowieso aanschaffen en een dB-meter is natuurlijk ook een must ;)
Dank je Edwin!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

PM verzonden Ralph  ;)

Correct.

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Sjaak_Banaan

Citaat van: HTip op december 27, 2015, 22:08:20Leuk om te lezen dat ik jouw inspireer in jouw hobby. Ik heb net even snel gekeken naar jouw project. Heel erg indrukwekkend  :headbanging: en ik zal het nog eens wat beter gaan bekijken...

Dat lijkt me leuk. :)
Het was eigenlijk na jouw filmpje op tweakers dat mijn vriendin het groene licht gaf voor een eigen ht. ;)

Op dit moment ligt de bouw helaas nog even stil, we zijn wat tegenslagen aan het verwerken, maar ik hoop het snel weer op te kunnen pakken.

Zodra ons plafond erin zit gaan we Toine Dingemans nog eens uitnodigen. Daar hebben we helemaal in het begin al een prettig gesprek mee gehad, dus ik hoop dat hij straks ook nog tijd en zin heeft om zich over ons project te buigen en ons te begeleiden.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch KS-525-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound •  dual XTZ Cinema 3x12 • dual XTZ Cinema 1x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

HTip

Citaat van: Sjaak_Banaan op januari  3, 2016, 11:27:46
Dat lijkt me leuk. :)
Het was eigenlijk na jouw filmpje op tweakers dat mijn vriendin het groene licht gaf voor een eigen ht. ;)
Leuk dat jouw vriendin ook zo meegaat in jouw hobby en dat ze ook nog eens meehelpt, net zoals Annet. Dat maakt alles een stuk makkelijker :D

Mijn filmpje wordt blijkbaar nog steeds bekeken, zowel op Tweakers als YouTube. Erg leuk!

Citeer
Op dit moment ligt de bouw helaas nog even stil, we zijn wat tegenslagen aan het verwerken, maar ik hoop het snel weer op te kunnen pakken.
Ik had het gelezen. Gelukkig is je schouder weer geheeld, maar je zal wel voorzichtig moeten zijn, zeker in het begin...

Citeer
Zodra ons plafond erin zit gaan we Toine Dingemans nog eens uitnodigen. Daar hebben we helemaal in het begin al een prettig gesprek mee gehad, dus ik hoop dat hij straks ook nog tijd en zin heeft om zich over ons project te buigen en ons te begeleiden.
Toine is helaas gestopt met zijn commerciële activiteiten, maar ik denk niet dat hij jou niet verder gaat helpen. Ik heb in ieder geval aan hem te danken dat het in onze HT zo goed klinkt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Naar aanleiding van een vraag in het topic van Etiennevh over 7.1 audiotracks i.c.m. de Marantz SR9600 heb ik nog wat verder geëxperimenteerd. Zoals jullie waarschijnlijk weten kan de SR9600 prima overweg met de HD-audiotracks, door deze om te zetten naar PCM. Het enige probleem hierbij is dat als een 7.1-track wordt omgezet in 5.1 PCM, er een gat valt tussen de rearspeakers. Dat is het beste te horen in de Dolby demo "All around you". In het verleden merkte ik dat eerlijk gezegd niet, dus heb ik altijd PCM gespeeld.

Maar tijdens het kijken van Jurassic Park, die een 7.1 DTS HDMA track heeft (wat overigens fout op de doos staat) miste ik iets bij de daling van de helicopter. Dus HDMI-output van de UD7007 omgezet van PCM naar Bitstream en nogmaals luisteren. Het surroundgeluid was voller, ondanks dat het minder gedetailleerd leek. Immers zakt de bitrate aanzienlijk, omdat alleen de DTS-Core (1509 kbps) wordt uitgestuurd.

Echter het gemis aan detail woog niet op tegen het vollere geluid van achter, dus op Bitstream laten staan. Daarna met nog een paar films, waaronder Kung Fu Panda 2 en John Wick, weer dezelfde test gedaan en tot dezelfde conclusie gekomen.

Dus vanaf nu worden 5.1-tracks via PCM beluisterd en 7.1-tracks via Bitstream. De omzetting via het setupmenu kan ik inmiddels al redelijk snel :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Heb je de SR bij de 5.1 PCM op direct decoding staan of gebruik je een PLII mix?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Citaat van: Maro op januari 16, 2016, 19:24:28
Heb je de SR bij de 5.1 PCM op direct decoding staan of gebruik je een PLII mix?

Ik gebruik geen post-processing, dus Surround Mode op Auto. Direct en Pure Direct gebruik ik niet omdat deze de fronts op Large zetten.
Showcase - Topic

HTip

Ik heb zojuist eindelijk de configuratie van mijn AB afgerond en die is nu weer helemaal up-to-date. De PM-11S3 en de UD-7007 waren nog niet verwerkt en de functies van de HD950 werkten niet helemaal naar behoren, dus alles opnieuw laten leren en omdat ik toch bezig was ook de layout aangepast. Enige wat ik nog moet doen is een nieuwe foto van de achterkant maken, want het audiorack lijkt niet echt meer op hoe het er nu bij staat ;)

Iemand interesse in schermafbeeldingen?
Showcase - Topic

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Vik

Lekker bezig Philip. Je hebt aardig wat uren in te halen  :D ;D

Citaat van: HTip op januari 16, 2016, 19:42:38
Ik heb zojuist eindelijk de configuratie van mijn AB afgerond en die is nu weer helemaal up-to-date. De PM-11S3 en de UD-7007 waren nog niet verwerkt en de functies van de HD950 werkten niet helemaal naar behoren, dus alles opnieuw laten leren en omdat ik toch bezig was ook de layout aangepast. Enige wat ik nog moet doen is een nieuwe foto van de achterkant maken, want het audiorack lijkt niet echt meer op hoe het er nu bij staat ;)

Iemand interesse in schermafbeeldingen?

HTip

Citaat van: vik op januari 16, 2016, 22:23:28
Lekker bezig Philip. Je hebt aardig wat uren in te halen  :D ;D
Dank je Vik. Ik heb inderdaad de nodige uren in te halen en niet alleen met de AB ;)

Citaat van: Valkyrie op januari 16, 2016, 19:49:42
Ik ben benieuwd!!
Was toch iets meer werk dan gedacht, maar weer wat geleerd. In de simulator van de Prontosoftware blijkt de mogelijkheid van een screenshot te zitten. Daarna de .png bestanden omzetten naar .jpg en hieronder het resultaat. Voor het vergelijk heb ik de vorige situatie er ook bijgezet. Ik ben tevreden. Schermen ogen rustiger en de apparatuur is overal beschikbaar door op de bovenste balk te tappen.

VoorNa

Nu nog de overige apparatuur in huis. Woonkamer werkt al, maar mist nog de appartuurinterface zoals in de kelder.
Showcase - Topic

rovinggecko

Leuk speelgoed. Bij mijn afstandsbediening is het altijd lastig om de aan/uit in synch te houden. Lukt dat met de pronto een beetje?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

HTip

Citaat van: rovinggecko op januari 17, 2016, 17:10:02
Leuk speelgoed. Bij mijn afstandsbediening is het altijd lastig om de aan/uit in synch te houden. Lukt dat met de pronto een beetje?
Is zeker leuk speelgoed en ook leuk tijdverdrijf. Het kan redelijk plug-and-play zijn met de wizzards, maar zoals ik het heb aangepakt duurt het "iets" langer ;D

Van veel apparatuur zijn discrete commando's voor aan en uit te vinden. Op remotecentral.com heb ik de meeste gevonden. In de database van Philips Pronto zijn ze ook soms aanwezig. Ik gebruik ook soms de togglecommando's, maar dan is het bij macro's moeilijker om de status goed te houden. Ik heb bij mijn vorige Pronto helpschermen gemaakt als de sync weg was.
Showcase - Topic

rovinggecko

Bedankt voor het inzicht, gaat op de todo lijst.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Etiennevh

Citaat van: HTip op januari 16, 2016, 17:24:44
Naar aanleiding van een vraag in het topic van Etiennevh over 7.1 audiotracks i.c.m. de Marantz SR9600 heb ik nog wat verder geëxperimenteerd. Zoals jullie waarschijnlijk weten kan de SR9600 prima overweg met de HD-audiotracks, door deze om te zetten naar PCM. Het enige probleem hierbij is dat als een 7.1-track wordt omgezet in 5.1 PCM, er een gat valt tussen de rearspeakers. Dat is het beste te horen in de Dolby demo "All around you". In het verleden merkte ik dat eerlijk gezegd niet, dus heb ik altijd PCM gespeeld.

Maar tijdens het kijken van Jurassic Park, die een 7.1 DTS HDMA track heeft (wat overigens fout op de doos staat) miste ik iets bij de daling van de helicopter. Dus HDMI-output van de UD7007 omgezet van PCM naar Bitstream en nogmaals luisteren. Het surroundgeluid was voller, ondanks dat het minder gedetailleerd leek. Immers zakt de bitrate aanzienlijk, omdat alleen de DTS-Core (1509 kbps) wordt uitgestuurd.

Echter het gemis aan detail woog niet op tegen het vollere geluid van achter, dus op Bitstream laten staan. Daarna met nog een paar films, waaronder Kung Fu Panda 2 en John Wick, weer dezelfde test gedaan en tot dezelfde conclusie gekomen.

Dus vanaf nu worden 5.1-tracks via PCM beluisterd en 7.1-tracks via Bitstream. De omzetting via het setupmenu kan ik inmiddels al redelijk snel :D
Grappig hè Philip, ik doe het zelfde al een tijdje. Voor muziek gebruik ik gewoon 5.1 analoog maar die 7.1 tracks daar mis je tegenwoordig meer, dat weegt voor mij niet meer op tegen het verschil in geluidskwaliteit. dus zodoende Bitstream. Ik moet ook zeggen dat ik de kwaliteit van Bitstream nog steeds aardig goed vind (de Marantz zet nog steeds een mooi plaatje neer), en merk dat ik die kwaliteit ook minder belangrijk vind bij een film dan bij muziek.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Valkyrie

Citaat van: HTip op januari 17, 2016, 17:05:36
Dank je Vik. Ik heb inderdaad de nodige uren in te halen en niet alleen met de AB ;)
Was toch iets meer werk dan gedacht, maar weer wat geleerd. In de simulator van de Prontosoftware blijkt de mogelijkheid van een screenshot te zitten. Daarna de .png bestanden omzetten naar .jpg en hieronder het resultaat. Voor het vergelijk heb ik de vorige situatie er ook bijgezet. Ik ben tevreden. Schermen ogen rustiger en de apparatuur is overal beschikbaar door op de bovenste balk te tappen.

VoorNa

Nu nog de overige apparatuur in huis. Woonkamer werkt al, maar mist nog de appartuurinterface zoals in de kelder.

dat ziet er netjes uit!!!  :thumbs-up:
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Citaat van: Etiennevh op januari 17, 2016, 20:51:58
Grappig hè Philip, ik doe het zelfde al een tijdje. Voor muziek gebruik ik gewoon 5.1 analoog maar die 7.1 tracks daar mis je tegenwoordig meer, dat weegt voor mij niet meer op tegen het verschil in geluidskwaliteit. dus zodoende Bitstream. Ik moet ook zeggen dat ik de kwaliteit van Bitstream nog steeds aardig goed vind (de Marantz zet nog steeds een mooi plaatje neer), en merk dat ik die kwaliteit ook minder belangrijk vind bij een film dan bij muziek.
Zeker grappig. Mijn UD-7007 heeft geen analoge uitgang voor surround, dus alles gaat over HDMI. In stereo speel ik wel analoog via XLR. Ik kijk nu vooraf of de soundtrack 7.1 is en dan zet ik de HDMI-uitgang om van PCM naar Bitstream. In alle andere gevallen stuur ik PCM uit.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Valkyrie op januari 17, 2016, 23:06:21
dat ziet er netjes uit!!!  :thumbs-up:
Dank je! Gisteren de eerste film met de nieuwe configuratie en alles werkt naar behoren. Heb wel gezien dat er verbeteringen mogelijk zijn, dus ik ben toch nog niet klaar ;)

Met name het schakelen tussen de apparatuur- en de activiteitschermen kan beter en sommige delays zijn nog niet optimaal. Ook wil ik de verlichting eerder kunnen inschakelen. Op termijn zal ik toch nog eens kijken naar de JB Media Light Manager. Die staat al langer op mijn verlanglijstje...
Showcase - Topic

Valkyrie

Citaat van: HTip op januari 18, 2016, 09:18:48
Dank je! Gisteren de eerste film met de nieuwe configuratie en alles werkt naar behoren. Heb wel gezien dat er verbeteringen mogelijk zijn, dus ik ben toch nog niet klaar ;)

Met name het schakelen tussen de apparatuur- en de activiteitschermen kan beter en sommige delays zijn nog niet optimaal. Ook wil ik de verlichting eerder kunnen inschakelen. Op termijn zal ik toch nog eens kijken naar de JB Media Light Manager. Die staat al langer op mijn verlanglijstje...

Als ik jou was zou ik overschakelen op Z-wave. Ik heb dimmers van Fibaro in de muur en die kan ik lokaal (met knopje) aan en uitschakelen. Daarnaast kan ik ze ook via wifi aansturen. Als basisstation heb ik een Vera Lite, dus het hoeft niet heel duur te zijn en het werkt 2-weg! ;)

Etiennevh

Welke versie van ProntoEdit gebruik je Philip? Ik zal mijn configs ook eens uploaden aangaande de Marantz SR9600 enz. Leuke indeling zo!

Overigens gebruik ik de knoppen onder het scherm om device specifieke menu's naar voren te halen. Ik heb bijv. alle veelgebruikte functies van de Marantz, Oppo, Apple TV etc. op een separaat tabblad zitten.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Valkyrie op januari 18, 2016, 11:06:18
Als ik jou was zou ik overschakelen op Z-wave. Ik heb dimmers van Fibaro in de muur en die kan ik lokaal (met knopje) aan en uitschakelen. Daarnaast kan ik ze ook via wifi aansturen. Als basisstation heb ik een Vera Lite, dus het hoeft niet heel duur te zijn en het werkt 2-weg! ;)
Interessant product. Had in jouw topic gezien dat jij ermee werkt. Zou wel betekenen dat ik mijn verlichting moet veranderen, want het systeem van Klik-Aan-Klik-Uit (KAKU) werkt met RF en geen WiFi. Daarom gebruik ik een IR-RF-omzetter. Z-Wave lijkt me wel handiger in het gebruik.

Met de Light Manager kan ik mijn KAKU systeem behouden en programma's maken die met 1 IR-commando worden gestart. Nu laat ik dat de Pronto doen, maar moet ik wel de AB op de IR-RF-omzetter blijven richten. Dat zou verleden tijd zijn met de LM.

Citaat van: Etiennevh op januari 18, 2016, 12:29:38
Welke versie van ProntoEdit gebruik je Philip? Ik zal mijn configs ook eens uploaden aangaande de Marantz SR9600 enz. Leuke indeling zo!

Overigens gebruik ik de knoppen onder het scherm om device specifieke menu's naar voren te halen. Ik heb bijv. alle veelgebruikte functies van de Marantz, Oppo, Apple TV etc. op een separaat tabblad zitten.
Ik gebruik PEP 3.0. Deze is sinds Philips ermee gestopt is vrij verkrijgbaar via Remotecentral. Zij leveren ook de support via het forum.

De harde knoppen gebruiken voor de specifieke menu's is een goed idee. Ik gebruik die voor het afspelen. De complete functionaliteit van alle apparatuur heb ik beschikbaar via een menustructuur, maar dan wel iets anders ;)

Als ik op bovenste balk op de afbeelding van mijn ruimte druk kom ik in het volgende scherm:

Het leuke is dat alle vakken kiesbaar zijn en naar het betreffende apparaat gaan. In het geval van het audiorack ga je nog een niveau dieper en krijg je het rack te zien met voor elk apparaat een aparte knop. Dit vonden ze van Tweakers zo gaaf dat ze dat in videorapportage wilden hebben. Vanaf 9m31 zie je het in werking ;D

Edit: Afbeelding was niet juist. Was van vorige config.
Showcase - Topic