Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

denoontje

HTip

Citaat van: Christiaan S op september 24, 2013, 22:46:22
Best beest om te zien 8)

Hoeveel grote is deze nu dan zijn voorganger bij je? (even geen zin om het zelf op te zoeken :angel:)
De PM-11S3 is 5cm hoger. De rest van de afmetingen zijn gelijk. De versterker ziet er niet alleen imposant uit, hij voelt ook zo. Ben er superblij mee :wub:

Citaat van: Atmoz op september 24, 2013, 23:04:20
Oeh :inlove:
Mooi die Marantz.
Wat een mooi apparaat om te zien toch altijd hè.
Echt super strak!!!

Geniet ze nog :)

Greets,
Atmoz
Dank je! Marantz maakt erg mooie componenten op dit moment. Ik vond de 15 al mooi, maar de 11... Wow!

Citaat van: denoontje op september 24, 2013, 23:08:41
beest, past gelukkig in het rek....feli
Dank je! Vooruitziende blik gehad bij het bestellen van de buizen ;) Warm wordt helemaal niet, dus ruimte genoeg.

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Hij komt gewoon in de buurt van de 9600 ;) schitterend apparaat!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op september 24, 2013, 23:30:47
Qua gewicht gaat hij er voorbij :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

RonG

Wauw, ziet er goed uit hoor, :inlove: ;D. Eigenlijk zouden alle componenten in het zwart moeten zijn :P.

Moet me toch nog eens weer aanmelden voor een M&G :)

HTip

Citaat van: Etiennevh op september 24, 2013, 23:30:47
Dank je Etienne! De SR9600 is nóg groter, maar die moet ook veel meer doen. Ik wist dat de PM11 hoger was dan de PM15, maar in het echt ziet de PM11 er nóg imposanter uit.

Citaat van: Madhouse op september 25, 2013, 07:27:37
Qua gewicht gaat hij er voorbij :D
Niet veel, maar het is inderdaad zo. En de PM11 is alleen voor stereo. Jouw PM15 is trouwens ook geen lichtgewicht ;)

Citaat van: Eddye op september 25, 2013, 07:30:47
Leuke foto's. Erg mooie versterker, hoor!
Dank je Eddy! De foto's doen de PM11 nog niets eens eer aan, maar ik ga dat nog proberen te veranderen. De bedoeling is dat die ook erg mooi gaat klinken, maar dat gaat helemaal goed komen :music:

Citaat van: RonG op september 25, 2013, 08:18:49
Wauw, ziet er goed uit hoor, :inlove: ;D. Eigenlijk zouden alle componenten in het zwart moeten zijn :P.

Moet me toch nog eens weer aanmelden voor een M&G :)
Dank je Ron! Op termijn zal dat nog wel eens een keer gebeuren, maar voor nu moet ik het ermee doen ;D

Zover woon je nu ook weer niet, dus we kunnen ook tussendoor eens een keer afspreken ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op september 25, 2013, 13:28:05
Niet veel, maar het is inderdaad zo. En de PM11 is alleen voor stereo. Jouw PM15 is trouwens ook geen lichtgewicht ;)
Klopt, daar vergiste ik me ook in, hij ziet er namelijk niet zwaar uit  :D

Etiennevh

Philip, wat vind je zelf van de opstelling van je rack? In het verleden toen er nog iets minder in stond was hij max net zo hoog als de rugleuning van de stoel, maar nu komt hij daar ver boven uit.
Zelf vind ik het nu langzamerhand meer op een soort van halve patchkast gaan lijken op een van de foto's, maar wellicht vind je het zelf niet storend / vervelend en ziet het er in het echt veel imposanter i.p.v. storender uit dan op de foto's. Het lijkt of de Note 5 in het niet valt door de positie / hoogte van je rack.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Goede vraag Etienne! Eerlijk gezegd heb ik er nog geen last van gehad. Zelfs met de laatste M&G had ik nog steeds een goede surroundbeleving. Natuurlijk niet zo goed als op de voorste rij ;)

Ik heb er ook niet echt bij stilgestaan of het rack niet te hoog wordt. Maar patchkast, hahahaha, zo zie ik mijn rack nog niet ;)

Imposant ziet het zeker uit en de bediening van de speler is ook best prettig met het inleggen van schijfjes.

Hoop niet dat ik me er nu wel aan ga storen, haha!!
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op september 25, 2013, 14:43:17
Goede vraag Etienne! Eerlijk gezegd heb ik er nog geen last van gehad. Zelfs met de laatste M&G had ik nog steeds een goede surroundbeleving. Natuurlijk niet zo goed als op de voorste rij ;)

Ik heb er ook niet echt bij stilgestaan of het rack niet te hoog wordt. Maar patchkast, hahahaha, zo zie ik mijn rack nog niet ;)

Imposant ziet het zeker uit en de bediening van de speler is ook best prettig met het inleggen van schijfjes.
Ja het viel mij op in het filmpje en op een foto van een tijdje geleden als ik het me goed herinner.

Gelukkig valt het dus in het echt mee en lijkt het nog niet op een patchkast, maar ik dacht ik moet het toch eens vragen ;)

Dat van die bediening kan ik me voorstellen, al moet je nu opstaan voor een schijfje(?), terwijl je destijds met een M&G vaak uit jouw positie kon blijven zitten dacht ik. Ach, allebei heeft zo zijn gemak  :)
Citeer
Hoop niet dat ik me er nu wel aan ga storen, haha!!

Haha ik hoop het ook niet, mocht dat wel zo zijn alvast mijn excuses voor het opperen van dit "latente" idee.  ::)

HTip

Zit nu te luisteren naar stereo en dan valt het natuurlijk helemaal niet op, maar vanaf de middelste stoel op de achterste rij heb ik goed zicht op de rechter surroundspeaker. Zelfs op de stoel naast het rack het ik goed zicht (alhoewel iets minder) op die speaker.

Ik zal het een keer in surround proberen, want ik zal eerst de instellingen moeten aanpassen nu de PM-11S3 de fronts aanstuurt. Wordt vervolgd, maar bottom line is... Ik stoor me er (gelukkig) niet aan :)

Wat de bediening betreft moest ik altijd opstaan om een schijfje te wisselen, dus dat is gelijk gebleven ;)
Showcase - Topic

StefaanD

Zie er goed uit die PM-11S3 en aangezien je hem/haar nogal de sporen geeft zal het straks ook héél goed klinken. Benieuwd wat voor verschillen je merkt met de LE.

Dubbele proficiat dus  ;)  :D

HTip

Citaat van: StefaanD op september 25, 2013, 17:46:03
Zie er goed uit die PM-11S3 en aangezien je hem/haar nogal de sporen geeft zal het straks ook héél goed klinken. Benieuwd wat voor verschillen je merkt met de LE.

Dubbele proficiat dus  ;)  :D
Dank je Stef! Ik heb vandaag weer even snel geluisterd en je hoort gewoon de potentie, dus dat gaat inderdaad straks héél goed klinken. Onze stereoset is in mijn beleving op een voor mij ongekend hoog niveau gekomen. :music:

Ben ook benieuwd of ik het verschil met de PM-15S2LE kan beschrijven, maar ik ga (natuurlijk) mijn best doen...
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op september 24, 2013, 22:43:34
De beloofde foto's van de Marantz PM-11S3... Niet zo'n goede kwaliteit, maar het geeft een beetje een indruk ;)

Marantz heeft de versterker goed verpakt met o.a. een dubbele doos

En daar is ie dan...

...en in het rack

Ik ben blij dat ik de verlengde buizen ruim heb gekozen.

Ter vergelijk de PM-15S2LE

Binnenkort wat betere kwaliteit foto's met de nieuwe CA D-2...

Zoals het verpakt hoort te zitten  :pompom:.
Helaas denken bepaalde merken er zo niet over wat betreft verpakken  :devil:

Ziet er heel sjiek uit.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Madhouse

Citaat van: HTip op september 25, 2013, 17:51:21
ook benieuwd of ik het verschil met de PM-15S2LE kan beschrijven, maar ik ga (natuurlijk) mijn best doen...
Niet te veel je best doen, ik wil niet upgraden namelijk  ;)

Valkyrie

Erg leuk om de foto's te zien hoe het geworden is! :) Hopelijk worden de nieuwe plates niet te hoog, want anders past het niet meer in het meubel! ;)

Veel luisterplezier!!
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

larzie

En alweer een update! Man ik kan het bijna niet meer bijhouden zo snel ga je!
Gefeliciteerd ziet er weer fantastisch uit. Hoop dat het ook zo klinkt!  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maro

Mooie bak Phillip...heb zelf de s1 gehad. Indrukwekkende machine. Verdorie moet me nu toch echt een keer op de wachtlijst laten zetten volgens mij.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Citaat van: morca op september 25, 2013, 18:05:31
Wauw Philip,mooie stereo amp gekocht.
En hij bevalt goed zo te lezen  :music:

Mooie aankoop,gaat je weer veel uren plezier geven  :thumbs-up:
Dank je Marco! Ik voel me ook weer bevoorrecht dat ik deze kans heb gekregen. En ik (eigenlijk wij ;)) ga er zeker veel plezier van hebben. Niet alleen in stereo, maar de surroundbeleving zal er ook krachtiger door worden. En wat te denken van concerten :music: Heb er nu al zin in!

Citaat van: Maximus_Aurelius op september 25, 2013, 18:46:51
Zoals het verpakt hoort te zitten  :pompom:.
Helaas denken bepaalde merken er zo niet over wat betreft verpakken  :devil:

Ziet er heel sjiek uit.
Dank je Nico! De PM15 zat alleen in de witte doos, dus ik was verrast toen in die bruine doos nog een witte doos was verstopt.

Citaat van: Madhouse op september 25, 2013, 18:52:18
Niet te veel je best doen, ik wil niet upgraden namelijk  ;)
;D Ik zal rekening met je houden ;)

Citaat van: Valkyrie op september 25, 2013, 19:30:53
Erg leuk om de foto's te zien hoe het geworden is! :) Hopelijk worden de nieuwe plates niet te hoog, want anders past het niet meer in het meubel! ;)

Veel luisterplezier!!
Dank je Jurian! De nieuwe CA platen zijn even dik of zelfs een fractie dunner dan mijn huidige platen. Dus dat komt helemaal goed.

Citaat van: larzie op september 25, 2013, 20:33:56
En alweer een update! Man ik kan het bijna niet meer bijhouden zo snel ga je!
Gefeliciteerd ziet er weer fantastisch uit. Hoop dat het ook zo klinkt!  :pompom:
Ik hou het ook niet meer bij :D De vervanging van de PM15 stond ergens voor 2014 op het verlanglijstje. Maar zoals gezegd, dit aanbod was te goed om niet op in te gaan! En het gaat zeker zo goed klinken als dat de PM11 eruit ziet :music:

Citaat van: Maro op september 25, 2013, 23:03:13
Mooie bak Phillip...heb zelf de s1 gehad. Indrukwekkende machine. Verdorie moet me nu toch echt een keer op de wachtlijst laten zetten volgens mij.  :D
Dank je Wim! Dan weet jij als geen ander hoe goed deze versterker is. De S3 schijnt op alle fronten verbeterd te zijn. De lange reis is het je waard? Ik zal eens kijken wie er volgend jaar allemaal willen komen. En Maarten (MVG) is er ook tussen kunnen komen door een afzegging. Dus wie weet ;)
Showcase - Topic

Maro

Ik hou me aanbevolen...jij hebt echt iets bijzonders waar ik wel voor wil reizen.  :clapping:  Kijken/luisteren of mijn set in de buurt komt.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Citaat van: Maro op september 25, 2013, 23:20:13
Ik hou me aanbevolen...jij hebt echt iets bijzonders waar ik wel voor wil reizen.  :clapping:  Kijken/luisteren of mijn set in de buurt komt.  :D
Dank je! Jouw set lijkt me ook geen straf om naar te luisteren :music: Ik heb misschien een voorsprong in de akoestiek en natuurlijk de wonderlijke platen uit Zutphen ;D

Ik heb je op de lijst gezet...
Showcase - Topic

HTip

Nog 1 post en dan ben ik op pagina 600 :o aangekomen, dus die reserveer ik even voor mezelf ;D
Showcase - Topic

HTip

Nog iets anders... Ik heb besloten de nieuwe CA Diamond-2 dit weekend nog niet te installeren. Ik wil eerst dat de PM-11S3 optimaal klinkt (en daar doe ik echt alles aan) en dan kunnen beoordelen wat de invloed is van deze prachtige versterker. Aansluitend kan ik dan ook beter beoordelen wat de invloed van de CA D-2's is. Als ik 2 dingen tegelijk verander weet ik niet meer waar de verandering door wordt veroorzaakt.

Betekent overigens niet dat ik niet benieuwd ben naar de D-2. Integendeel zelfs... ;D

Leuk feitje: In de iets meer dan 6 jaar dat ik dit topic actueel houdt zijn we op pagina 600 aangekomen! Dat is bijna 100 pagina's per jaar! Nooit gedacht dat mijn ideetje voor het realiseren van mijn droom zo populair zou zijn. Nog 24 reacties en het totaal komt op 15.000 :o

Bedankt allemaal! :wub:
Showcase - Topic