Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: vik op september 19, 2013, 14:08:20
Klopt die van AV land.

Ah ok, ik dacht dat ik op mijn oude 83 TUC ook XLR connectoren had laten zetten. Niet dus.  :)
Ik dacht het niet, maar nu begin ik te twijfelen. Zal het nog even checken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: DD2 op september 19, 2013, 16:56:38
;D

Ik zag hem ook net voorbij komen op tweakers!  O0

Heel leuk om dit enthousiastme op tweakers nog een x te ervaren!  grappig detail (voor mij ) is dat de helderheid van het geluid  in het filmpje (voor mij herkenbaar) over komt.   O0
Dank je David! Het lijkt een eeuwigheid geleden dat je hier bent geweest. Er is het nodige veranderd sinds toen :-X Leuk dat je het geluid nog kan herinneren. Het is inmiddels nog beter geworden. Het leuke is ook dat de aangepaste akoestiek ook in het filmpje te horen is ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: MVG op september 19, 2013, 18:06:38
En weer een upgrade! Van harte proficiat Philip!  :pompom: Ik had het al verwacht, enkel niet zo snel! Maar toen ik in Roy z'n topic las over zijn komende upgrade en buitenkans ging er al een lampje branden  ;) Veel plezier vanavond!
Dank je Maarten! Ik had het ook niet zo snel verwacht. Was ook eigenlijk helemaal nog niet de bedoeling, maar Marcel deed me een aanbod wat heel moeilijk was om niet op in te gaan. En is me dus ook niet gelukt :-X

Citaat van: Xander32 op september 19, 2013, 19:16:37
@ts. je kan wel 1 op 1 vergelijken; de overdracht van de 15 LE gewoon een weekje uitstellen  :angel:

:D
Te laat ;) Roy heeft de 15LE reeds in zijn bezit, maar zonder kan ik ook wel een aardig vergelijk maken...

Citaat van: Valkyrie op september 19, 2013, 19:51:05
Wat een gave aankoop, gefeliciteerd!  :pompom: Ik ben erg benieuwd naar de resultaten!

Ik mag zeker niet meer raden in jouw topic? ;) De vorige keer had ik er een M&G mee gewonnen volgens mij. :D
Dank je Jurian! Je had vorige keer inderdaad een M&G mee gewonnen :D Ik had er deze keer geen prijs aan verbonden, maar je mag best volgend jaar nog een keer komen. Tegen die tijd is er vast nog wel iets te raden ;D

Ik ben ook benieuwd hoe het allemaal gaat klinken. Hij staat nu in te spelen en uit de doos klonk die zeker niet verkeerd, maar ik weet van de 15LE dat het geluid nog echt kan groeien. De verwachtingen zijn hoog gespannen :music:
Showcase - Topic

clockwork

Mooie aanwinst!  Ik heb er even wat reviews op nagelezen en die liegen er niet om. Dat zal fantastisch klinken.  :clapping:

Nu nog een keer een echte streamer...... ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Citaat van: clockwork op september 19, 2013, 21:20:07
Mooie aanwinst!  Ik heb er even wat reviews op nagelezen en die liegen er niet om. Dat zal fantastisch klinken.  :clapping:

Nu nog een keer een echte streamer...... ;)
Dank je! De reviews en het feit dat ik de 15 al kende was genoeg om de keuze snel te maken. Als ik de reviews moet geloven moet het inderdaad fantastisch gaan klinken, maar dat zal nog even duren. Eerst inspelen...

Streamer? We hebben het er vandaag bij Marcel nog over gehad. Maar voorlopig zit dat er nog niet in. De NA-11S1 zou erg mooi erbij passen, maar daar heb ik geen plaats voor in mijn rack. En met nog een etage erbij zit ik bijna tegen het plafond :D
Showcase - Topic

larzie

Alweer een upgrade?  :wacko:
Natuurlijk miljoenen verdiend met dat tweakers interview!  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

LuPo

Citaat van: HTip op september 19, 2013, 21:16:25
Dank je Maarten! Ik had het ook niet zo snel verwacht. Was ook eigenlijk helemaal nog niet de bedoeling, maar Marcel deed me een aanbod wat heel moeilijk was om niet op in te gaan. En is me dus ook niet gelukt :-X

"I'm gonna make him an offer he can't refuse" :D

HTip

Citaat van: larzie op september 19, 2013, 22:11:23
Alweer een upgrade?  :wacko:
Natuurlijk miljoenen verdiend met dat tweakers interview!  :D
Jij hebt het door :-X :D

Citaat van: LuPo op september 19, 2013, 23:41:47
"I'm gonna make him an offer he can't refuse" :D
:D Precies!

Hij staat nu lekker in te spelen. Aansluiten was een fluitje van een cent, alleen het in het rack plaatsen was iets minder eenvoudig :D De PM-11S3 is wel zwaarder dan de SR9600, maar de gewichtsverdeling is veel beter, dus optellen in makkelijker. Hij ziet er prachtig uit. Geen foto die je zelf kan maken doet hem de eer aan die hij verdient.

Bediening is ook heel precies en aangenaam. Wat direct opvalt is dat de relais veel gedempter klinken dan de PM-15S2LE. Het lijkt maar een detail, maar geeft naar mijn mening nu al een beeld hoe de afwerking is. Prachtig display ook. Ik kan nog wel even doorgaan, maar het geluid is natuurlijk het belangrijkste en daar kan ik nog weinig van zeggen. Direct uit de doos klinkt het best aardig, maar het hoog heeft scherpe randjes en het laag is nog niet zo strak als ik gewend ben. Ik heb ook niet lang geluisterd, maar dat komt natuurlijk nog. De komende weken laat ik de PM gewoon dag en nacht spelen, overdag op luisterniveau en 's nachts wat zachter (nog een voordeel dat de HT 2 verdiepingen lager ligt dan de slaapkamer ;)). Ben benieuwd hoe die over een paar dagen klinkt...
Showcase - Topic

Eddye

Citaat van: HTip op september 20, 2013, 07:52:10
Geen foto die je zelf kan maken doet hem de eer aan die hij verdient.
Ik zou zeggen: probeer het toch maar, wie weet verbaas je jezelf (en ons) :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Peerless Monster

Gaaf!

Roy heeft jouw ex-Marantz lees ik zowaar hier.
Jeetje wat gaan de ontwikkelingen snel!!!
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst in ieder geval.
Lekker de tijd gunnen, want koud uit de doos is het vaak niet om aan te horen.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

HTip

Citaat van: Eddye op september 20, 2013, 07:54:07
Ik zou zeggen: probeer het toch maar, wie weet verbaas je jezelf (en ons) :D
Nog even geduld. Foto's gaan natuurlijk komen... ;)

Citaat van: Peerless Monster op september 20, 2013, 07:59:14
Gaaf!

Roy heeft jouw ex-Marantz lees ik zowaar hier.
Jeetje wat gaan de ontwikkelingen snel!!!
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst in ieder geval.
Lekker de tijd gunnen, want koud uit de doos is het vaak niet om aan te horen.

Dank je Rens! Het kan inderdaad snel gaan hier, maar wat wil je met zo'n aanbod :pompom:
Ik laat hem de komende tijd lekker inspelen...

Showcase - Topic

HTip

Weer terug van een weekendje weg. Moest even bijkomen van alle aandacht :D

Tijdens onze afwezigheid heeft de PM11 keurig netjes zijn uurtjes gedraaid. Gisteravond nog even geluisterd maar het is duidelijk dat het inspelen nog niet is voltooid. Zal vanavond nog wat foto's plaatsen en wat meer over het inspeelproces.

En net zoals Antoine, Ferry, Niek, Rens en Roy te horen gekregen dat de CA Diamond-2 platen waarschijnlijk a.s. donderdag klaar zijn. Wanneer ik ze in ontvangst mag nemen zou wel eens aankomend weekend kunnen zijn. Of dan de PM al zijn kunsten kan vertonen is nog even afwachten, maar misschien moet ik nog een paar weekjes wachten...
Showcase - Topic

Eddye

Citaat van: HTip op september 24, 2013, 07:47:53
Weer terug van een weekendje weg. Moest even bijkomen van alle aandacht :D

Tijdens onze afwezigheid heeft de PM11 keurig netjes zijn uurtjes gedraaid. Gisteravond nog even geluisterd maar het is duidelijk dat het inspelen nog niet is voltooid. Zal vanavond nog wat foto's plaatsen en wat meer over het inspeelproces.

En net zoals Antoine, Ferry, Niek, Rens en Roy te horen gekregen dat de CA Diamond-2 platen waarschijnlijk a.s. donderdag klaar zijn. Wanneer ik ze in ontvangst mag nemen zou wel eens aankomend weekend kunnen zijn. Of dan de PM al zijn kunsten kan vertonen is nog even afwachten, maar misschien moet ik nog een paar weekjes wachten...
Jij had toch al overal CA plates?
Heb je de oude kunnen inruilen?
Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

djaxx

Erg leuke reportage philip. Het blijft een dropm voor mij, die ruimte van jou.

Midcall

Citaat van: Eddye op september 24, 2013, 07:49:05
Hij doet niet veel uitspraken over zijn deal met CA helaas  ;)
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

HTip

Citaat van: Eddye op september 24, 2013, 07:49:05
Klopt! Alleen de platen onder de apparatuur worden vervangen. De overige platen blijven gewoon liggen. Ik snap dat je graag wilt weten wat ik met de andere platen ga doen. Ik heb ervoor gekozen deze zelf te houden en eventueel te verkopen.
Showcase - Topic

Eddye

Citaat van: HTip op september 24, 2013, 19:36:36
Klopt! Alleen de platen onder de apparatuur worden vervangen. De overige platen blijven gewoon liggen. Ik snap dat je graag wilt weten wat ik met de andere platen ga doen. Ik heb ervoor gekozen deze zelf te houden en eventueel te verkopen.
Mocht je ze verkopen heb ik misschien interesse in een plaat. Even kijken wat het doet onder mijn D170, maar daar komt Ferry een keer voor langs.
Devialet 200

Madhouse

Ga je de nieuwe platen halen in Zutphen of worden ze opgestuurd of persoonlijk afgeleverd? Ik ga donderdag avond naar Rogier toe, samen met Ferry.

Dus je heb na het weekend nog wat kg aan platen over, kan je mooi je PM11S3 op eenzame hoogte zetten als je ze opstapelt  ;)

Nee serieus, de platen die je nu hebt/houdt zijn het investeren zeker waard, er zullen binnenkort dus nog wel meer forumleden met platen komen ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Eddye op september 24, 2013, 19:39:55
Mocht je ze verkopen heb ik misschien interesse in een plaat. Even kijken wat het doet onder mijn D170, maar daar komt Ferry een keer voor langs.
Dank je voor je interesse Eddy :thumbs-up:

Mijn D-2 is iets anders van klank, maar ook nog steeds erg mooi. Mocht ik ze gaan verkopen, dan laat ik je dat zeker weten.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: djaxx op september 24, 2013, 09:34:05
Erg leuke reportage philip. Het blijft een dropm voor mij, die ruimte van jou.
Dank je Stefan voor het compliment! Het was een tijd geleden ook een droom voor mij en toch heb ik deze met beperkte middelen (even los van apparatuur ;)) kunnen realiseren. Dus wie weet kun jij jouw droom ook realiseren...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Madhouse op september 24, 2013, 19:40:57
Ga je de nieuwe platen halen in Zutphen of worden ze opgestuurd of persoonlijk afgeleverd? Ik ga donderdag avond naar Rogier toe, samen met Ferry.
Rogier is benieuwd naar mijn ruimte en hoe zijn platen in een goede akoestiek presteren. Maar ik twijfel nog of ik Rogier dit weekend al moet laten komen. De PM-11S3 is nog aan het inspelen en klinkt zeker nog niet optimaal. Als ik de klank op dit moment moest beschrijven, dan is het nog niet eens het niveau van de PM-15S2LE. Het laag is dun, rommelig en mist definitie en gelaagdheid. Het midden is niet volledig homogeen. Gitaren en percussie klinkt al aardig, maar piano nog niet en is nogal vlak. Het hoog mist de sprankeling en heeft scherpe randjes. Bekkens klinken bijvoorbeeld allen gelijk en sterven niet mooi uit. De komende dagen (120 uur zijn al voorbij) kan dit nog allemaal veranderen, maar het inspelen van de PM-15S2LE duurde ook 2 á 3 weken.

Citeer
Dus je heb na het weekend nog wat kg aan platen over, kan je mooi je PM11S3 op eenzame hoogte zetten als je ze opstapelt  ;)
;D Ik denk dat de PM-11S3 ook zo wel tot grote hoogte gaat komen ;)

Citeer
Nee serieus, de platen die je nu hebt/houdt zijn het investeren zeker waard, er zullen binnenkort dus nog wel meer forumleden met platen komen ;)
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Zeker als jij, Ferry, Antoine, Niek, Rens en ik beginnen te schrijven over onze ervaringen :music:
Showcase - Topic

HTip

De beloofde foto's van de Marantz PM-11S3... Niet zo'n goede kwaliteit, maar het geeft een beetje een indruk ;)

Marantz heeft de versterker goed verpakt met o.a. een dubbele doos

En daar is ie dan...

...en in het rack

Ik ben blij dat ik de verlengde buizen ruim heb gekozen.

Ter vergelijk de PM-15S2LE

Binnenkort wat betere kwaliteit foto's met de nieuwe CA D-2...
Showcase - Topic

VlisChris

Best beest om te zien 8)

Hoeveel grote is deze nu dan zijn voorganger bij je? (even geen zin om het zelf op te zoeken :angel:)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Atmoz

Oeh :inlove:
Mooi die Marantz.
Wat een mooi apparaat om te zien toch altijd hè.
Echt super strak!!!

Geniet ze nog :)

Greets,
Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5