Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Maro

Citaat van: HTip op september 25, 2013, 23:27:20
Dank je! Jouw set lijkt me ook geen straf om naar te luisteren :music: Ik heb misschien een voorsprong in de akoestiek en natuurlijk de wonderlijke platen uit Zutphen ;D

Ik heb je op de lijst gezet...

:worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Vik

Verstandig Philip.

Citaat van: HTip op september 25, 2013, 23:28:22
Nog iets anders... Ik heb besloten de nieuwe CA Diamond-2 dit weekend nog niet te installeren. Ik wil eerst dat de PM-11S3 optimaal klinkt (en daar doe ik echt alles aan) en dan kunnen beoordelen wat de invloed is van deze prachtige versterker. Aansluitend kan ik dan ook beter beoordelen wat de invloed van de CA D-2's is. Als ik 2 dingen tegelijk verander weet ik niet meer waar de verandering door wordt veroorzaakt.

Betekent overigens niet dat ik niet benieuwd ben naar de D-2. Integendeel zelfs... ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Madhouse

Verstandige keus om nog niet de nieuwe D2 op te halen. Ik zit eigenlijk met het zelfde maar de PM15 was al goed ingespeeld door de vorige eigenaar gelukkig. Ik heb de hele week iedere dag muziek geluisterd dus ben nu echt wel gewend aan het geluid en dus komt mijn D2 er vanavond onder :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

quattronl

Ben benieuwd hoelang je dat gaat volhouden Philip! ;)
Verstandig is de keuze wel.

En ja, ook ik (wie niet?) wil graag eens dit walhalla van geluid en beeld een keer betreden.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

HTip

Ik heb er wel even over moeten nadenken, maar denk inderdaad dat dit de beste keuze is.

Citaat van: vik op september 26, 2013, 08:01:43
Verstandig Philip.
Betekent wel dat onze CM-dag ook naar achter schuift, maar dan zijn die spelers ook goed ingespeeld :music:

Citaat van: Madhouse op september 26, 2013, 08:25:58
Verstandige keus om nog niet de nieuwe D2 op te halen. Ik zit eigenlijk met het zelfde maar de PM15 was al goed ingespeeld door de vorige eigenaar gelukkig. Ik heb de hele week iedere dag muziek geluisterd dus ben nu echt wel gewend aan het geluid en dus komt mijn D2 er vanavond onder :D
De PM15 gaat niet meer beter klinken, behalve met de D2 eronder natuurlijk :D Aan dat geluid ga je ook snel wennen. Af en toe de D-2 weer eronderuit halen en je weet weer waarom je de D-2 hebt aangeschaft ;)

Citaat van: quattronl op september 26, 2013, 09:13:39
Ben benieuwd hoelang je dat gaat volhouden Philip! ;)
Verstandig is de keuze wel.

En ja, ook ik (wie niet?) wil graag eens dit walhalla van geluid en beeld een keer betreden.
Volhouden zal geen probleem zijn, want mijn platen gaan naar anderen die ik hiermee heel blij maak. En er is nog een voordeel, de extra grote plaat voor onder de SR is dan ook klaar. En dat laatste heb ik nog niet mogen ervaren. Met de 3 D-2's, waarvan er 1 nog niet helemaal goed was was de surroundbeleving al beter. Dus wat moet dat worden met de D-2 onder de SR9600?? 8)

Of de Chamber of Dreams het walhalla is weet ik niet, maar het zal er zeker een keer van komen dat je mijn beeld en geluid zelf mag komen ervaren :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Vik

Geen probleem en neem je tijd.  ;)

Citaat van: HTip op september 26, 2013, 09:54:21
Ik heb er wel even over moeten nadenken, maar denk inderdaad dat dit de beste keuze is.
Betekent wel dat onze CM-dag ook naar achter schuift, maar dan zijn die spelers ook goed ingespeeld :music:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Citaat van: vik op september 26, 2013, 11:50:00
Geen probleem en neem je tijd.  ;)

Doe ik! Vanavond voor het eerst sinds de aankoop vorige week donderdag een uurtje samen met Annet geluisterd. Conclusie is dat het duidelijk voor ons is wat voor potentie in de PM-11S3 zit, maar dat het nog zeker niet optimaal klinkt. In alle frequentiegebieden is nog (grote) groei mogelijk. Het middengebied, met name (akoestische) gitaren en keyboards, is op dit moment het verst. Het geluidsbeeld is nu al heerlijk breed met goede spreiding en scheiding van de instrumenten die al goed klinken.

De PM staat nu weer te spelen met de USB-stick en zelfs dat klinkt al aardig.

Morgen de eerste film met de aansturing van de fronts door de PM-11S3, maar eerst nog even de bubble afstellen. Heb ik nu zo vaak gedaan dat ik daarmee snel klaar moet zijn...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

VlisChris

Citaat van: HTip op september 24, 2013, 23:29:10
Vooruitziende blik gehad bij het bestellen van de buizen ;)

Hm. Dan heb ik al een vermoeden wat je volgende upgrade gaat worden ;) Ben benieuwd of jij in 1 keer snapt wat ik bedoel :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Citaat van: Christiaan S op september 27, 2013, 23:23:52
Hm. Dan heb ik al een vermoeden wat je volgende upgrade gaat worden ;) Ben benieuwd of jij in 1 keer snapt wat ik bedoel :)
Blijkbaar heb ik mijn snapper niet aanstaan :D of het is al laat, maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee waar je op doelt...
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: Christiaan S op september 27, 2013, 23:23:52
Een patchkast, ik zei het toch Philip  ;D

:devil:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Midcall

Mag ik vragen wat je overweging is geweest om nou een PM-11 te kopen? Heb je hem van te voren beluisterd? Wat miste je aan de PM15 om te doen besluiten om te upgraden? Ik heb zelf erg negatieve ervaringen met deze PM-11 en ben daarom nieuwsgierig naar de onderbouwing van je keuze.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

HTip

Citaat van: Midcall op september 28, 2013, 12:55:22
Mag ik vragen wat je overweging is geweest om nou een PM-11 te kopen? Heb je hem van te voren beluisterd? Wat miste je aan de PM15 om te doen besluiten om te upgraden? Ik heb zelf erg negatieve ervaringen met deze PM-11 en ben daarom nieuwsgierig naar de onderbouwing van je keuze.
Dat mag je zeker. We hebben de PM-11, ik dacht de S1, gehoord op onze huidige speakers en dat klonk toen fantastisch. Echter toen we de prijs hoorden hebben we het bij de luisterervaring gelaten. Bovendien kon de 11 niet worden geïntegreerd in een surroundopstelling. Met de S3 heeft Marantz onderkend dat ook hun topmodel deze mogelijkheid moest hebben. Bovendien is hij nu eindelijk ook in het zwart leverbaar.

De match tussen Marantz, ALR/Jordan en inakustik is heel erg goed. Op de bekabeling na, had Ken Ishiwata deze combi toen privé staan, dus niet ter promotie. Weet overigens niet of hij dit nog steeds heeft ;)

Kun je je negatieve ervaringen toelichten? En met welk model dit was?
Showcase - Topic

Midcall

Mijn negatieve ervaring heb recent opgedaan met de S3 die, als ik mijn oude aantekeningen over de S1 nog eens nakijk (kan niet alles tot in detail goed herinneren) niet in de schaduw komt. De S1 klinkt veel natuurlijker en losser. De S3 belichaamd in alles de nieuwe sound van Marantz, wat ik te hard en te vermoeiend vindt klinken. Delicate finesse, het meenemen in de muziek en het doen vergeten van de tijd terwijl je muziek luistert... neuh, dat vond ik echt niet bij een S3. Inspelen had hier nauwelijks invloed op helaas, al zal het bij gewenning wellicht minder gaan opvallen of minder storend worden. Ik wissel regelmatig van versterking om dit gewenningsproces wat je altijd een beetje in de maling houdt te doorbreken.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

HTip

Ok, dank je! Ik hoop dat ik straks jouw negatieve ervaring niet kan bevestigen. Want juist voor wat jij beschrijft, het opgaan in de muziek ipv alleen luisteren, doen we al deze aanpassingen. Voor de komst van de aparte stereoversterker en de platen kwam de muziek niet de kamer in, maar bleef een beetje aan de voorkant hangen. Dat is nu al zoveel beter, dus ik hoop niet dat de S3 dit juist weer teniet doet.

Wat we gisteren hebben gehoord is dat de frontstage nu al breder is dan met de PM-15, maar ik zal het in de gaten houden.

Hoe lang heb je de S3 gehad?
Showcase - Topic

H&C Hifi

Citaat van: Midcall op september 28, 2013, 14:53:56
Mijn negatieve ervaring heb recent opgedaan met de S3 die, als ik mijn oude aantekeningen over de S1 nog eens nakijk (kan niet alles tot in detail goed herinneren) niet in de schaduw komt. De S1 klinkt veel natuurlijker en losser. De S3 belichaamd in alles de nieuwe sound van Marantz, wat ik te hard en te vermoeiend vindt klinken. Delicate finesse, het meenemen in de muziek en het doen vergeten van de tijd terwijl je muziek luistert... neuh, dat vond ik echt niet bij een S3. Inspelen had hier nauwelijks invloed op helaas, al zal het bij gewenning wellicht minder gaan opvallen of minder storend worden. Ik wissel regelmatig van versterking om dit gewenningsproces wat je altijd een beetje in de maling houdt te doorbreken.

Daar kan ik mij echt niet in vinden.. Ik vind de S3 (niet vers uit de doos) heerlijk klinken absoluut niet agressief en zeer ruimtelijk met een goede druk in het laag.
Toen hij bij ons net binnenkwam heb ik deze vers uit de doos aangesloten op mijn eigen speakers en na 2 weekjes spelen was het echt een super combinatie...

Midcall

Citaat van: HcHifi.nl op september 28, 2013, 16:54:43
Daar kan ik mij echt niet in vinden.. Ik vind de S3 (niet vers uit de doos) heerlijk klinken absoluut niet agressief en zeer ruimtelijk met een goede druk in het laag.
Toen hij bij ons net binnenkwam heb ik deze vers uit de doos aangesloten op mijn eigen speakers en na 2 weekjes spelen was het echt een super combinatie...
Prima, smaken verschillen wellicht maar ik vond het zonder uitzondering op de sets waarop ik hem aansloot uitermate tegenvallend. Ik zet dit wel af tegenover de prijs wat de PM11S3 zou moeten kosten. Ik heb de versterker een kleine 7 weken mogen beluisteren.

HTip

Gisteren, na de verwachte aanpassing van de surroundinstellingen, de eerste film met de PM-11S3 gezien. Het was dit keer geen actiefilm, maar een drama "The Changeling". Dat maakte de beleving er niet minder om. Door de muziek en de ambiance werden we gewoon de film ingetrokken en dan ook in 1 keer afgekeken.

Heerlijk, om op zo'n manier film te mogen beleven! :wub:
Showcase - Topic

morca

Goed dat je nieuwe aankoop zo bevalt Phillip   :thumbs-up:
Dat zijn goeie upgrade,s  ;)

quattronl

Citaat van: HTip op september 29, 2013, 09:09:10
Gisteren, na de verwachte aanpassing van de surroundinstellingen, de eerste film met de PM-11S3 gezien. Het was dit keer geen actiefilm, maar een drama "The Changeling". Dat maakte de beleving er niet minder om. Door de muziek en de ambiance werden we gewoon de film ingetrokken en dan ook in 1 keer afgekeken.
Maar is het nu béter dan met de 15?
Of is het nog te vroeg omdat de 11 nog niet volledig ingespeeld is?
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op september 28, 2013, 14:30:08

De match tussen Marantz, ALR/Jordan en inakustik is heel erg goed. Op de bekabeling na, had Ken Ishiwata deze combi toen privé staan, dus niet ter promotie. Weet overigens niet of hij dit nog steeds heeft ;)

Meneer Ishiwata speelt inderdaad met Alr/Jordan. De Note 3 ;). Zakelijk speelt Marantz nu met Boston.
Marantz Alr/Jordan Note serie is een hele goede combi, ik kan het ook weten  :tongue2:.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Martijnst1990

Goh wat lees ik nu, weer eens een upgrade, das een tijd geleden! :P

Nee zodner gekheid, erg gaaf natuurlijk! Niet gedacht dat het inspelen zoveel tijd zou kosten, ben heel benieuwd hoe die je bevalt als die helemaal ingespeeld is. En 27 kilo.. moeilijk voor te stellen dat hij zelfs nog iets zwaarder is als de 9600, die vind ik al zo zwaar en is ook nog eens een stukje hoger ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: morca op september 29, 2013, 10:49:02
Goed dat je nieuwe aankoop zo bevalt Phillip   :thumbs-up:
Dat zijn goeie upgrade,s  ;)
Dank je Marco! En het wordt alleen maar mooier ;)

Citaat van: quattronl op september 29, 2013, 13:49:05
Maar is het nu béter dan met de 15?
Of is het nog te vroeg omdat de 11 nog niet volledig ingespeeld is?
Ja en nee, staging is echt beter, maar klankmatig is die er nog niet. De 11 speelt nu meer dan 250 uur continu met zeer dynamische en gevarieerde muziek. Ik verwacht dan ook dat ik snel iets erover kan zeggen.

Citaat van: Maximus_Aurelius op september 29, 2013, 14:23:04
Meneer Ishiwata speelt inderdaad met Alr/Jordan. De Note 3 ;). Zakelijk speelt Marantz nu met Boston.
Marantz Alr/Jordan Note serie is een hele goede combi, ik kan het ook weten  :tongue2:.
Boston komt uit hetzelfde huis als Marantz, dus zal hij wel moeten ;) En ja, jij hebt die combi ook gehad :music:

Citaat van: Martijn90 op september 29, 2013, 21:00:41
Goh wat lees ik nu, weer eens een upgrade, das een tijd geleden! :P

Nee zodner gekheid, erg gaaf natuurlijk! Niet gedacht dat het inspelen zoveel tijd zou kosten, ben heel benieuwd hoe die je bevalt als die helemaal ingespeeld is. En 27 kilo.. moeilijk voor te stellen dat hij zelfs nog iets zwaarder is als de 9600, die vind ik al zo zwaar en is ook nog eens een stukje hoger ;)
Dank je Martijn! Was inderdaad lang geleden dat ik een upgrade heb gedaan. Dit jaar natuurlijk de CA Diamonds, maar de laatste apparatuuraankoop dateert van 28 oktober 2011 :)

De 15 heeft ook lang nodig gehad om optimaal te klinken. En dat is niet anders dan met de 11. Vond het ook moeilijk voor te stellen dat een stereoversterker van Marantz zwaarder kon zijn dan de SR9600, maar het is toch echt zo ;)
Showcase - Topic

HTip

Het inspeelproces verloopt naar wens. Gisteravond "even" geluisterd en ik kon moeilijk ophouden. De ene na de andere CD verdween in de Oppo. En ondanks dat de optimale klank er nog niet is, kan ik wel al zeggen dat de PM-11S3 nu al beter is dan de PM-15S2LE. Heerlijk luisteravondje :wub:
Showcase - Topic

mikekiwi

Citaat van: HTip op oktober  2, 2013, 08:56:03
Het inspeelproces verloopt naar wens. Gisteravond "even" geluisterd en ik kon moeilijk ophouden. De ene na de andere CD verdween in de Oppo. En ondanks dat de optimale klank er nog niet is, kan ik wel al zeggen dat de PM-11S3 nu al beter is dan de PM-15S2LE. Heerlijk luisteravondje :wub:
Dat klinkt goed! Even voor mijn nieuwsgireigheid: je vindt dat het nu al erg lekker klinkt, maar op basis waarvan concludeer je dat de optimale klank er nog niet is? M.a.w.:  hoe weet je dat er nog iets te winnen is?

HTip

Citaat van: mikekiwi op oktober  2, 2013, 09:02:27
Dat klinkt goed! Even voor mijn nieuwsgireigheid: je vindt dat het nu al erg lekker klinkt, maar op basis waarvan concludeer je dat de optimale klank er nog niet is? M.a.w.:  hoe weet je dat er nog iets te winnen is?
Goede vraag. Ik quote mijn ervaringen even van vorige week vrijdag...

Citaat van: HTip op september 27, 2013, 22:53:42
Doe ik! Vanavond voor het eerst sinds de aankoop vorige week donderdag een uurtje samen met Annet geluisterd. Conclusie is dat het duidelijk voor ons is wat voor potentie in de PM-11S3 zit, maar dat het nog zeker niet optimaal klinkt. In alle frequentiegebieden is nog (grote) groei mogelijk. Het middengebied, met name (akoestische) gitaren en keyboards, is op dit moment het verst. Het geluidsbeeld is nu al heerlijk breed met goede spreiding en scheiding van de instrumenten die al goed klinken.
Het geluid is zeker gegroeid. Bekkens klonken voorheen erg plat en sterven nu al mooier uit, maar dat was op de 15 nog iets fijner. Piano kwam niet mooi los van de gitaren en dat is nu al meer het geval. Dat was op 15 ook nog iets beter. Het laag was voorheen nog dun, maar krijgt al meer definitie en gelaagdheid. Maar ook hier was het op de 15 nog voller, maar soms te vol.

Echter waar de 11 nu de 15 al voorbij streeft is ruimtelijkheid, detaillering en finesse. Zelfs als een instrument alleen in 1 kanaal is gemixed, lijkt de speaker veel breder dan daadwerkelijk het geval is. Muziek komt ook nog verder de ruimte in. Hoe het geluid verder groeit gaan het de komende dagen zien, ehh horen ;)

P.S. Mijn topic heeft de volgende mijlpaal bereikt en wel 15.000 posts :o
Showcase - Topic