Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

skoebiedoe

VlisChris

LOL.
Nee, als ik analoog ga wordt het gewoon een simpele camera van de rommelmarkt ;) Gewoon puur voor de fun.
Analoog middenformaat is me net te duur jammer genoeg :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Het gaat weer helemaal nergens over, maar wel leuk :D Zoals gezegd, ik heb nog even ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Toch vind ik "Theater of Dreams" een mooiere naam dan "Chamber of Dreams".  :closedeyes:
Of krijg je dan een proces aan je broek van Manchester United omdat zij hun voetbalstadion ook zo noemen?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Citaat van: larzie op januari 23, 2012, 11:41:26
Toch vind ik "Theater of Dreams" een mooiere naam dan "Chamber of Dreams".  :closedeyes:
Of krijg je dan een proces aan je broek van Manchester United omdat zij hun voetbalstadion ook zo noemen?
Ik had het eigenlijk "Dream Theater" willen noemen, maar forumlid peelke was eerst. Na het kijken van Harry Potter "Chamber of Secrets" kreeg Annet het idee van "Chamber of Dreams". En dat is zo gebleven ;)

"Theater of Dreams" klinkt ook mooi. Denk niet Manchester daar moeilijk over zal doen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: Snowmaster op januari 22, 2012, 13:49:32

Elk apparaat is anders gebouwd en daarom moet je ermee experimenteren. Bij goed gebruik neemt normaal gesproken de dynamiek toe en wordt alles iets uitgesprokener, dit zie je ook in het beeld.

Ik denk niet dat het zo normaal is dat het echt werkt. je schrijft zelf al dat elk apparaat anders gebouwd is ;). Er zijn ook merken die van zich zelf uit al enorme goede voetjes onder hebben zitten of pucks/kegels.
Wanneer ik bij mezelf kijk hebben de ceraballs niet goed uitgepakt en heb ze goed gebruikt en neergezet. We zullen maar zo zeggen dat het apparaat van zichzelf uit al heel goed was opgebouwd en goede voetjes had dat zo'n tweak zinloos was ;).
Bij mijn Lindemann voorversterker zal het ook zinloos zijn ;)

Citaat van: Snowmaster op januari 22, 2012, 13:49:32
De Ceraballs mogen NOOIT de pootjes van de apparatuur raken, want dan vermindert hun werking.

Dit is logisch maar ik zie veel mensen met pucks dit wel doen dat ze onder de voetjes neerzetten. Dat is foei  :D

Ik ken één merk die heel gevoelig reageert op ander soort pucks of blokjes te zetten. Het merk Ayre. Ze hebben zelf in hun assortiment houten blokjes voor een paar euro en zet deze blokjes maar onder Ayre apparatuur en maakt niet uit welke ondergrond je ze hebt staan, de weergave wordt verbeterd.

Wanneer je onder een Geïntegreerde of eind versterker(s) finite spul gaat gebruiken kun je beter de cerapucks nemen en vooral wanneer de versterker zwaarder zijn. De Ceraballs zijn dan niet zo effectief meer.
Maar nogmaals niet iedere versterker of apparaat reageert positief op cera toestanden en überhaupt op pucks en blokjes toestanden. Vergelijk het maar met kabels en stroomtoestanden ;) daar reageert ook niet elke set of apparaat hetzelfde op, no matter hoe ze gebouwd zijn  ;)
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op januari 23, 2012, 13:32:07

"Theater of Dreams" klinkt ook mooi. Denk niet Manchester daar moeilijk over zal doen :D

Misschien niet Manchester United maar wie weet wel de fans  ;). In iedergeval één fan zal er moeilijk over doen  :D :tongue2: en dat ben ik  :D

"Just kiddin"

Je naam voor je ruimte is zeer toepasselijk en ik zou hem ook niet veranderen.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

larzie

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 23, 2012, 19:09:32
Misschien niet Manchester United maar wie weet wel de fans  ;). In iedergeval één fan zal er moeilijk over doen  :D :tongue2: en dat ben ik  :D

"Just kiddin"

Je naam voor je ruimte is zeer toepasselijk en ik zou hem ook niet veranderen.

Ach als je af en toe wedstrijden van Man U. toont in de ruimte vinden de fans het ook geen probleem :) De kamer is ook al mooi rood, wat de kleur is van Man U.  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Jumping Jack

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 23, 2012, 19:06:45
Ik denk niet dat het zo normaal is dat het echt werkt. je schrijft zelf al dat elk apparaat anders gebouwd is ;). Er zijn ook merken die van zich zelf uit al enorme goede voetjes onder hebben zitten of pucks/kegels.
Wanneer ik bij mezelf kijk hebben de ceraballs niet goed uitgepakt en heb ze goed gebruikt en neergezet. We zullen maar zo zeggen dat het apparaat van zichzelf uit al heel goed was opgebouwd en goede voetjes had dat zo'n tweak zinloos was ;).
Bij mijn Lindemann voorversterker zal het ook zinloos zijn ;)

Dit is logisch maar ik zie veel mensen met pucks dit wel doen dat ze onder de voetjes neerzetten. Dat is foei  :D

Ik ken één merk die heel gevoelig reageert op ander soort pucks of blokjes te zetten. Het merk Ayre. Ze hebben zelf in hun assortiment houten blokjes voor een paar euro en zet deze blokjes maar onder Ayre apparatuur en maakt niet uit welke ondergrond je ze hebt staan, de weergave wordt verbeterd.

Wanneer je onder een Geïntegreerde of eind versterker(s) finite spul gaat gebruiken kun je beter de cerapucks nemen en vooral wanneer de versterker zwaarder zijn. De Ceraballs zijn dan niet zo effectief meer.
Maar nogmaals niet iedere versterker of apparaat reageert positief op cera toestanden en überhaupt op pucks en blokjes toestanden. Vergelijk het maar met kabels en stroomtoestanden ;) daar reageert ook niet elke set of apparaat hetzelfde op, no matter hoe ze gebouwd zijn  ;)

Ik merk eerlijk gezegd ook nog geen verschil sinds ik de CA Cones XS onder mijn phono-pré heb geplaatst...  :nopompom:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Maximus_Aurelius

Citaat van: larzie op januari 23, 2012, 20:02:08
Ach als je af en toe wedstrijden van Man U. toont in de ruimte vinden de fans het ook geen probleem :) De kamer is ook al mooi rood, wat de kleur is van Man U.  :D

Ik mis alleen het mooie logo in het rood  :D

Snowmaster

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 23, 2012, 19:06:45

Helemaal mee eens hoor Maximus.  Het vervelende is dat er ook sets zijn die er baat bij hebben maar het niet of nauwelijks laten horen. Andere zwakke schakels verbloemen dit dan.
Zelf ben ik ook haast in het stadium dat ik ze kan verwijderen, maar dan merk ik het t.z.t. vanzelf.
Goed geconstrueerde apparaten op goede ondergrond behoren geen Ceraballs nodig te hebben.
Het is mooi als je die dingen een weekje van iemand kunt lenen om te testen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Goede tips allemaal! Ik heb nog niet echt kunnen luisteren, dus ik kan nog niet aangeven wat het effect is. Met deze test gaan we ook nog schuiven met de speakers en de baspoorten (passieve radiatoren) tunen. Natuurlijk niet allemaal tegelijk... Als dat is afgerond gaan we weer verder met de vergelijking tussen de SR en PM in stereo.

O ja, de naam blijft "Chamber of Dreams" ;)

@Snowmaster: Hoe ver ben je met de testen?
Showcase - Topic

Snowmaster

Citaat van: HTip op januari 24, 2012, 09:04:51
@Snowmaster: Hoe ver ben je met de testen?

Richting eindstadium. Tot stekkerblok is de rode draad onomstootbaar aanwezig. Keuzes bepalen tot dat stadium vooral de kwaliteit en niet de smaak. Ik draai hier op aparte fase en aparte aardpen, helemaal los van de rest van de woning. Bij mij zitten er elf verbeterpunten in dit deel.
Frank heeft er een paar minder, maar t.z.t. komt dat ook nog wel denk ik.  Dit eerste deel tot aan het stekkerblok is het "onorthodoxe" deel.
Vanaf het stekkerblok is het ook vooral smaak, maar het lijkt alsof zich ook daar een duidelijke richting ontwikkelt.
Twee geheel uiteenlopende stekkerblokken blijven er nu over en dat is erg leuk. Maar eerst moet op drie sets alles kloppen en constitent zijn. Volg Frank2 maar dan krijg je een goede indruk
Ik ga hier in huis doorgaans nog een paar stappen verder en extremer dan de beschrijving in Frank2's reviews of posts, maar de rode draad zit daar wel in.  Iemand die Frank2's beschrijvingen volgt, krijgt zeker geen optimaal resultaat omdat je rekening moet houden met de huiselijke situatie en niet alle info hebt.
Als er een volledige en bestendige proefsetup is, kom ik vlaai proeven  :).
Heb ik ook nog wel een paar "probeersels" voor je bv. HFT demagnetiseerder, een goede mat e.d.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Citaat van: Snowmaster op januari 24, 2012, 22:22:51
Richting eindstadium. Tot stekkerblok is de rode draad onomstootbaar aanwezig. Keuzes bepalen tot dat stadium vooral de kwaliteit en niet de smaak. Ik draai hier op aparte fase en aparte aardpen, helemaal los van de rest van de woning. Bij mij zitten er elf verbeterpunten in dit deel.
Frank heeft er een paar minder, maar t.z.t. komt dat ook nog wel denk ik.  Dit eerste deel tot aan het stekkerblok is het "onorthodoxe" deel.
Vanaf het stekkerblok is het ook vooral smaak, maar het lijkt alsof zich ook daar een duidelijke richting ontwikkelt.
Twee geheel uiteenlopende stekkerblokken blijven er nu over en dat is erg leuk. Maar eerst moet op drie sets alles kloppen en constitent zijn. Volg Frank2 maar dan krijg je een goede indruk
Ik ga hier in huis doorgaans nog een paar stappen verder en extremer dan de beschrijving in Frank2's reviews of posts, maar de rode draad zit daar wel in.  Iemand die Frank2's beschrijvingen volgt, krijgt zeker geen optimaal resultaat omdat je rekening moet houden met de huiselijke situatie en niet alle info hebt.
Als er een volledige en bestendige proefsetup is, kom ik vlaai proeven  :).
Heb ik ook nog wel een paar "probeersels" voor je bv. HFT demagnetiseerder, een goede mat e.d.
Goed om te horen. Ik volg Frank zijn bevindingen op de voet. Gezien de verkoop van zijn Ceraballs moet het wel zo zijn dat de stroomaanpassingen erg goed uitpakken.

Ik wacht in spanning af. Vlaai heb ik ook wel weer eens zin in :D

En tweaken ben ik altijd wel voor in...
Showcase - Topic

frank2

een nieuw verhaal komt vanavond erop te staan.
Review van CP Audio volgt eind deze maand
Review Vibex komt nog moet ik nog inspelen en verder testen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

HTip

Citaat van: frank2 op januari 25, 2012, 13:15:55
een nieuw verhaal komt vanavond erop te staan.
Review van CP Audio volgt eind deze maand
Review Vibex komt nog moet ik nog inspelen en verder testen.
Heb het net gelezen. Goed beschreven wat je mist(e) en wat je hebt gevonden en waarmee. Ik ben benieuwd welk van de 2 blokken jouw voorkeur heeft en waarom. Maar ook welke Martin en Snowmaster kiezen.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op januari 22, 2012, 22:56:20
Bedankt voor de heldere uitleg Snowmaster! :worship:

Ik heb vandaag de Ceraballs verplaatst, zodat ze ongeveer zo geplaatst zijn zoals jij zegt. Ik kan me goed voorstellen dat het een kwestie van proberen is, maar dit is een goed begin. Annet weet het nog steeds niet... Vandaag met film kijken was het voor mij moeilijk om te bepalen wat het effect is. Moet gewoon weer met dezelfde nummers waar we altijd mee testen.

Wordt vervolgd...
Die gaat niet meer op. Gisteren gingen we film kijken en had ik nog wat muziek op staan. Bij het wisselen naar de film keek Annet naar achteren en vroeg zich wat er onder de Oppo en PM stond. Het leek wel op ze zweefden. Het effect hebben we nog niet beluisterd, maar ik ben wel weer met de plaatsing bezig geweest. Doel is de frontstage zo homogeen mogelijk te maken en dat er geen "gat" tussen de fronts en center is. Maar tegelijk het brede stereobeeld behouden. Wordt een leuke uitdaging. Als we dat hebben, dan ga ik met de gewichtjes aan de gang. En dan gaan we verder met de test tussen de SR en PM.

Voorproefje op de review...
Citeer
Marantz PM-15S2 Limited Edition

Inleiding
Zoals velen van jullie waarschijnlijk weten heb ik in mijn ruimte een compromis moeten maken tussen surround en stereo. Daarom zijn de nagalmtijden iets te kort voor stereo, waardoor het lijkt dat de levendigheid en emotie in de muziek niet geheel tot uiting komt. De surroundbeleving daarentegen is fantastisch.

Aangezien ik steeds vaker muziek luister wilde ik het niveau van stereo op eenzelfde niveau proberen te krijgen. Maar waar begin je dan? Er zijn zoveel factoren die de beleving kunnen beïnvloeden, zoals akoestiek, stroom, bekabeling, bron, versterker, speakers, etc. Dit kan overigens zowel positief als negatief zijn, dus ik wist niet so snel wat ik moest doen. Ik ben niet iemand van trial-and-error, maar soms zit er niets anders op.

Akoestiek was niet zo snel aangepast dus deze optie viel voor mij af. Net als de speakers, omdat ik weet waar deze toe in staat zijn en ik dat nog niet in mijn ruimte heb bereikt. De bron, een Oppo BDP-83SE met modificaties door The Upgrade Company, staat ook bekend als een erg goede CD-speler, dus deze optie viel ook af. Bekabeling is bijna volledig van inakustik en staat ook bekend door de dynamiek en bijna neutrale weergave. Dus bleef er voor mij alleen stroom en versterking over.

De rest houden jullie te goed ;)
Showcase - Topic

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

skyfox

Aaaaaaah, I can't handle the pressure!! En maar wachten op die heerlijke review   :P ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Maro

Citaat van: skyfox op januari 30, 2012, 13:22:55
Aaaaaaah, I can't handle the pressure!! En maar wachten op die heerlijke review   :P ;)

Zou het een objectieve review worden denk je?   :P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Jullie zullen toch nog geduld moeten hebben. Ik ben momenteel nogal druk met opleiding en de aanpassing van onze hypotheek. En dat gaat natuurlijk voor ;)

Ook nog bezig geweest met het nieuwe interne netwerk, want voor de hypotheek moest ik veel documenten scannen. Terloops ook nog even de PS3 in het netwerk gehangen, dus ook dat gaat de goede kant op.

Citaat van: Maro op januari 30, 2012, 16:27:13
Zou het een objectieve review worden denk je?   :P
Ja hoor, Marantz wint :P
Showcase - Topic

HTip

Gisteren opleiding afgerond en ook het laatste gesprek voor de hypotheek gehad. Nu alleen nog even het financieel rapport doorspitten :blink: en dan kan ik weer met de HT verder...

Nog even iets anders...

Voor de M&G van 17 maart is nog een plaats vrij. Niemand van de wachtlijst is beschikbaar, dus we gaan het zo doen... Als je de reis wil maken (ik woon in Belgie in de buurt van Maastricht) en je hebt 17 maart niets te doen, grijp dan nu je kans en stuur mij een PM met jouw motivatie waarom ik nu juist jou zou moeten uitnodigen. De leukste, origineelste, etc. PM wint een ticket voor 17 maart a.s.

Ik zie de PM's wel komen... O ja, inschrijving sluit op 26 februari om 12.00 uur ;)
Showcase - Topic

Martijnst1990

Citaat van: HTip op februari  1, 2012, 10:44:53
Gisteren opleiding afgerond en ook het laatste gesprek voor de hypotheek gehad. Nu alleen nog even het financieel rapport doorspitten :blink: en dan kan ik weer met de HT verder...

Nog even iets anders...

Voor de M&G van 17 maart is nog een plaats vrij. Niemand van de wachtlijst is beschikbaar, dus we gaan het zo doen... Als je de reis wil maken (ik woon in Belgie in de buurt van Maastricht) en je hebt 17 maart niets te doen grijp dan nu je kans en stuur mij een PM met jouw motivatie waarom ik nu juist jou zou moeten uitnodigen. De leukste, origineelste, etc. PM wint een ticket voor 17 maart a.s.

Ik zie de PM's wel komen... O ja, inschrijving sluit op 26 februari om 12.00 uur ;)
Leuk idee, het is dat ik al geweest ben  :clapping: Zorg er voor dat je PM box helemaal leeg is, want die zou wel eens heel snel vol kunnen stromen  ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Eddye

Ik wilde al roepen "ME, ME pick ME" maar het is wel erg ver voor mij en ik moet nog werken ook. Iemand anders dus.....  :nopompom:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005