Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

VlisChris

Tot dinsdag!
Ik heb vrij 8)
ps: wat voor muziek luister je meestal? Anders neem ik mijn verhuisdoos met eigen muziek wel mee :P Al mijn cd's zitten nog in een doos, dus die kan ik zo achterin in mijn auto leggen ;) :P Maar dat is misschien wat overdreven ;) (al zou ik het wel humor vinden 8))
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Citaat van: Christiaan S op februari 15, 2012, 16:20:56
Tot dinsdag!
Ik heb vrij 8)
:pompom:

Citeer
ps: wat voor muziek luister je meestal? Anders neem ik mijn verhuisdoos met eigen muziek wel mee :P Al mijn cd's zitten nog in een doos, dus die kan ik zo achterin in mijn auto leggen ;) :P Maar dat is misschien wat overdreven ;) (al zou ik het wel humor vinden 8))
Ik heb nogal een diverse smaak. Kan beter tot aangeven wat ik niet luister ;) Geen house, trance, alles met metal (sommige heavy metal vind ik weer wel goed), classic jazz, hiphop, e.d.

Maar als je muziek wil meenemen, gewoon doen! :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

VlisChris

Ik zal eens kijken of ik nog wat van Linking Park kan vinden, of anders download ik wel een cd'tje. Vind ik zelf altijd wel erg lekker om naar te luisteren, maar veel mensen luisteren daar weer niet naar. Idem voor Korn. Kan ik ook goed pruimen ;)
Maar klassiek, jazz of hiphop zijn ook erg goed te doen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Citaat van: larzie op februari 15, 2012, 13:58:27
Hey Philip, omdat je ook een Dire Straits fan bent even het volgende. Ik had reeds de live cd van de Dire Straits Alchemy gedownload en die is gewoon fantastisch, dus ik wilde vervolgens de blu-ray downloaden, maar goed die stond er (nog) niet dus ik dacht goh laat ik de dvd maar downloaden dan.
Ik weet niet of je deze ook gekeken en beluisterd hebt, maar vond je het ook niet een enorm contrast tussen wat je hoorde en wat je zag? Die gasten spelen de sterren van de hemel, maar ze staan daat op het podium alsof het hun eerste keer is en bewegen als een stel harken hahaha  :D
Ik heb inderdaad bijna alles van Dire Straits, maar niets met ook beeld. Heeft alles te maken met wat jij kenmerkt als "stel harken" op het podium. Die gasten spelen inderdaad de sterren van de hemel, ook live zoals op Alchemy. Tenminste zolang Mark Knopfler het houdt bij gitaarspelen :D

Geluid van de BD is erg goed begrijp ik? Ik zet ook wel eens een concert BD op zonder beeld. Ik ben bezig om van alle concert BD's/DVD(-A)'s de screenshots van het menu te fotograferen. Dan hoeft de beamer niet aan ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Christiaan S op februari 15, 2012, 20:11:25
Ik zal eens kijken of ik nog wat van Linking Park kan vinden, of anders download ik wel een cd'tje. Vind ik zelf altijd wel erg lekker om naar te luisteren, maar veel mensen luisteren daar weer niet naar. Idem voor Korn. Kan ik ook goed pruimen ;)
Maar klassiek, jazz of hiphop zijn ook erg goed te doen.

Benieuwd hoe stevige muziek (understatement!) van Linkin' Park en Korn klinkt. Dit krijgen mijn speakers niet vaak voorgeschoteld ;)
Showcase - Topic

larzie

Citaat van: HTip op februari 16, 2012, 08:44:10
Ik heb inderdaad bijna alles van Dire Straits, maar niets met ook beeld. Heeft alles te maken met wat jij kenmerkt als "stel harken" op het podium. Die gasten spelen inderdaad de sterren van de hemel, ook live zoals op Alchemy. Tenminste zolang Mark Knopfler het houdt bij gitaarspelen :D

Geluid van de BD is erg goed begrijp ik? Ik zet ook wel eens een concert BD op zonder beeld. Ik ben bezig om van alle concert BD's/DVD(-A)'s de screenshots van het menu te fotograferen. Dan hoeft de beamer niet aan ;)

Ja zingen kan die hark niet :D Gelukkig is het dan ook weer niet vals.

Van de BD weet ik niet... had een DVD gedownload met DD5.1. Er is wel een blu-ray van dat concert met DTS-HD MA spoor. Misschien dat ik die nog wel eens koop. Kon m nog niet vinden via usenet. Als ik die ga afspelen zet ik mn Marantz wel op pure-direct ofzo :P Zonder beeld.

Misschien nog een klein touchscreen monitor erbij kopen en een switch oid? Dat het signaal ipv de beamer naar die touchscreen gaat :) Weet niet in hoeverre dat kan, maar vond het idee wel leuk :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Citaat van: larzie op februari 16, 2012, 11:07:27
Van de BD weet ik niet... had een DVD gedownload met DD5.1. Er is wel een blu-ray van dat concert met DTS-HD MA spoor. Misschien dat ik die nog wel eens koop. Kon m nog niet vinden via usenet. Als ik die ga afspelen zet ik mn Marantz wel op pure-direct ofzo :P Zonder beeld.
Puur voor het geluid lijkt het me wel een goede aankoop. Op de Marantz kan ik overigens ook het videosignaal uitzetten, want Pure Direct in surround gebruik ik niet.

Citeer
Misschien nog een klein touchscreen monitor erbij kopen en een switch oid? Dat het signaal ipv de beamer naar die touchscreen gaat :) Weet niet in hoeverre dat kan, maar vond het idee wel leuk :)
Dat heb ik een hele tijd geleden ook een keer uitgezocht, maar conclusie was toen dat een beamerlamp goedkoper was ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op januari  7, 2012, 23:58:55
Ook een auto in GT5 uitgezocht voor de Top Gear competitie "Een audiofiel in een redelijk geprijsde automobiel". Het is een Honda CR-Z geworden met 112pk. Ik heb een tijd gezet (1m41.440) met de controller, dus die moet met het stuur te verbeteren zijn. Ook de data en ghost lap bewaard, dus we kunnen altijd vergelijken ;) Ik heb er weer zin in.
Gisteravond even nog een poging gedaan. De lat heb ik iets hoger gelegd. Mijn tijd met stuur, na een paar oefenrondjes, is 1m37.583 :pompom:
Showcase - Topic

WickedGame

Citaat van: HTip op februari 16, 2012, 12:00:35
Gisteravond even nog een poging gedaan. De lat heb ik iets hoger gelegd. Mijn tijd met stuur, na een paar oefenrondjes, is 1m37.583 :pompom:

En dat in een hybride...

Zal op de heenweg alvast even oefenen op de snelweg  ;D

Eddye

Citaat van: WickedGame op februari 16, 2012, 14:31:41
En dat in een hybride...

Zal op de heenweg alvast even oefenen op de snelweg  ;D

Ik zie je al helemaal stuiterend "Gambon" corner uitkomen, ergens in een woonwijk :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

WickedGame

Citaat van: Eddye op februari 16, 2012, 14:34:46
Ik zie je al helemaal stuiterend "Gambon" corner uitkomen, ergens in een woonwijk :D

Vlak mijn Audi A3 niet uit... die ligt als een blok op de weg... en straks in de berm  :-X

HTip

Citaat van: WickedGame op februari 16, 2012, 14:31:41
En dat in een hybride...
Inderdaad, maar wel met rollende start. GT5 kent niets anders ;) Trouwens met een Ferrari F458 doe ik hetzelfde rondje in iets meer dan 1m10 :o

Citeer
Zal op de heenweg alvast even oefenen op de snelweg  ;D
Pas je wel een beetje op? :D
Showcase - Topic

WickedGame

Citaat van: HTip op februari 16, 2012, 14:41:05
Inderdaad, maar wel met rollende start. GT5 kent niets anders ;) Trouwens met een Ferrari F458 doe ik hetzelfde rondje in iets meer dan 1m10 :o
Pas je wel een beetje op? :D

Heb afgelopen weekend al een rijvaardigheidstraining en slipcursus achter de rug! Moet goed komen  ;D

Martijnst1990

Citaat van: HTip op februari 16, 2012, 12:00:35
Is al een hele verbetering qua tijd  8) Als je tijd en zin hebt, zou je dan is kunnen kijken of en welke aanpassingen de auto heeft? Ook de banden bijvoorbeeld, want die maken ook een groot verschil. En naam aan dat de op het Top Gear test track is gedaan?

Dan ga ik hier thuis ook eens een poging wagen :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: WickedGame op februari 16, 2012, 14:42:13
Heb afgelopen weekend al een rijvaardigheidstraining en slipcursus achter de rug! Moet goed komen  ;D
Gaaf! Dan moet het op de weg houden van een simpele Honda een eitje zijn :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Martijn90 op februari 16, 2012, 14:48:59
Is al een hele verbetering qua tijd  8) Als je tijd en zin hebt, zou je dan is kunnen kijken of en welke aanpassingen de auto heeft? Ook de banden bijvoorbeeld, want die maken ook een groot verschil. En naam aan dat de op het Top Gear test track is gedaan?

Dan ga ik hier thuis ook eens een poging wagen :D
Dankje! De auto is helemaal standaard, dus Comfort banden, geen tune-ups, dus makkelijk na te spelen. Het Top Gear circuit moet je wel hebben ontsloten, wat overigens niet eenvoudig was ;) Ben benieuwd naar jouw tijd...
Showcase - Topic

Martijnst1990

Citaat van: HTip op februari 16, 2012, 17:54:00
Dankje! De auto is helemaal standaard, dus Comfort banden, geen tune-ups, dus makkelijk na te spelen. Het Top Gear circuit moet je wel hebben ontsloten, wat overigens niet eenvoudig was ;) Ben benieuwd naar jouw tijd...
Volgens mij heb ik het circuit wel unlocked, ben al behoorlijk ver met GT5. Zit nu helaas alleen vast bij 2 a-spec kampioenschappen waar ik gewoon de tijd niet voor wil nemen. Ga van de week wel even een mooie tijd proberen neer te zetten met de CR-Z 8) Moet helaas wel met een controller, maar dat is niet anders.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op februari 16, 2012, 18:23:29
Volgens mij heb ik het circuit wel unlocked, ben al behoorlijk ver met GT5. Zit nu helaas alleen vast bij 2 a-spec kampioenschappen waar ik gewoon de tijd niet voor wil nemen. Ga van de week wel even een mooie tijd proberen neer te zetten met de CR-Z 8) Moet helaas wel met een controller, maar dat is niet anders.
Endurance series? Gisteren 60 ronden race gedaan. Duurde meer dan 2 uur, maar wel gaaf dat banden slijten en je pitstops moet maken.

Als iemand een goede tijd kan neerzetten met een controller, dan ben jij dat. Hoe snel jij gewend was aan mijn stuur vond ik erg indrukwekkend!
Showcase - Topic

Martijnst1990

Citaat van: HTip op februari 16, 2012, 22:10:49
Endurance series? Gisteren 60 ronden race gedaan. Duurde meer dan 2 uur, maar wel gaaf dat banden slijten en je pitstops moet maken.

Als iemand een goede tijd kan neerzetten met een controller, dan ben jij dat. Hoe snel jij gewend was aan mijn stuur vond ik erg indrukwekkend!
Endurance duurt inderdaad ook erg lang, maar die kan je tegenwoordig gelukkig opslaan om de volgende keer door te gaan. Dacht dat ik Nascar en F1 nog moest doen in de serie voor endurance, maar dat blijkt alleen F1 nog maar te zijn. Nadeel vind ik dat je met die auto's heel geconcentreerd moet rijden en dat lukt me niet met 5 races van 20 Laps achter elkaar of zo. Verder moet ik ook nog genoeg Endurance, volgens mij heb ik er 3 gedaan.

En bedankt voor het compliment, ik had natuurlijk wel als voordeel dat ik gt5 al kende  :blush: Denk dat ik morgen eens een poging ga wagen :)

Dedicated HT

larzie

Ik heb de bluray van de Dire Straits gevonden via binsearch volgens mij  :D Zal als ie binnen is wel even laten weten hoe het klinkt in DTS-HD MA  :pompom:
Weet gewoon nu al dat dat goed gaat klinken  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maro

Citaat van: larzie op februari 17, 2012, 07:36:48
Ik heb de bluray van de Dire Straits gevonden via binsearch volgens mij  :D Zal als ie binnen is wel even laten weten hoe het klinkt in DTS-HD MA  :pompom:
Weet gewoon nu al dat dat goed gaat klinken  :D

Vond het persoonlijk een aanfluiting en heb hem ook snel gedelete...zonde van de gig's.  :bored:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

larzie

Citaat van: Maro op februari 17, 2012, 08:06:31
Vond het persoonlijk een aanfluiting en heb hem ook snel gedelete...zonde van de gig's.  :bored:

Je houdt niet van de muziek? Of bedoelde je die harken op het podium en hoe ze bewogen en de show neerzetten? Visueel is het niks i know :) Gaat mij meer om hoe het geluid in surround klinkt en de muziek :)

Larzie HT

Maro

Ik hou erg van de muziek maar ik vond de DTS-MA erg tegen vallen. Ook kwa beeld kwaliteit valt er weinig te beleven. We zijn gewoon te verwend geraakt in dit Blu-Ray HD tijdperk.  Over de performance van de heren heb ik het maar helemaal niet.  :D
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

larzie

Citaat van: Maro op februari 17, 2012, 08:33:21
Ik hou erg van de muziek maar ik vond de DTS-MA erg tegen vallen. Ook kwa beeld kwaliteit valt er weinig te beleven. We zijn gewoon te verwend geraakt in dit Blu-Ray HD tijdperk.  Over de performance van de heren heb ik het maar helemaal niet.  :D

Ik zal ook nog de  SACD van Brothers in Arms downloaden. Maar ik had die Alchemy al in flac en vind het einde van Sultans of Swing erg fijn klinken :) Ik zal die bluray wel eens luisteren en als t tegenvalt is het simpel dan delete ik m gewoon weer :D Heb je verder nog tips van wat je bijzonder goede concerten in DTS-HD MA vindt?

Larzie HT

Maro

Deze klinken imho erg goed in surround. ik hou niet zo van veel muziek uit de rear speakers dus daar selecteer ik ook even op. En aangezien je ook op Usenet zit moet je zeker even zoeken naar Dido Live at Brixton Academy uit 2007(ik heb de 720p.mkv met DD 5.1 geluid). Ik heb hem gisteravond nog weer gekeken. Pracht concert en een fenomenale surround track/bubble.