Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Heb net de Ceraballs onder de Oppo en PM geplaatst. Aangezien het 3 per apparaat zijn is het evenwichtspunt even zoeken. Maar het is gelukt. Vroeg me alleen af waar ze het beste worden geplaatst. Heb nu 2 aan de voorkant en 1 achter in het midden. Even op onderzoek uit...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: HTip op januari 18, 2012, 23:10:32
Heb net de Ceraballs onder de Oppo en PM geplaatst. Aangezien het 3 per apparaat zijn is het evenwichtspunt even zoeken. Maar het is gelukt. Vroeg me alleen af waar ze het beste worden geplaatst. Heb nu 2 aan de voorkant en 1 achter in het midden. Even op onderzoek uit...

Niet op de zij-, achter-, voor- of bovenkant in ieder geval  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Citaat van: larzie op januari 19, 2012, 09:46:55
Niet op de zij-, achter-, voor- of bovenkant in ieder geval  :D
:D Heel nuttige informatie. Bedankt daarvoor! :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

erik s.

Citaat van: HTip op januari 18, 2012, 08:02:04
Soms hoor je wel eens een schijfje resoneren en je hoort pas dat dat invloed heeft als je die dempt. Ik heb er nu Vibrapods onder liggen, maar met het bezoek van frank2 hebben we die even gewisseld met de Ceraballs en dat was een hoorbaar verschil, met name het laag werd strakker. Maar dat is wat ik me van die korte test kan herinneren. Ik wil natuurlijk nu veel meer gaan luisteren.

Het tweaken vind ik onderdeel van de hobby. Ieder ander was waarschijnlijk allang tevreden met het geluid. En dat ben ik ook, maar het experimenteren vind ik leuk. Als een tweak dan ook nog een positief effect heeft dan is het experiment geslaagd. En als Annet dan ook hoort dat de zonder dat ze weet dat ik iets heb veranderd, dan is het helemaal geslaagd :thumbs-up:

Wordt vervolgd...
het is natuurlijk beter als het schijfje zelf niet resoneert.
Dit kan echer alleen met een beter loopwerk of het dempen van de schijf met zaken als de "de Mat". Die kun je aleen weer niet in elk loopwerk gebruiken.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

larzie

Citaat van: HTip op januari 19, 2012, 10:57:56
:D Heel nuttige informatie. Bedankt daarvoor! :D

Altijd klaar kerel! :D 2 aan de voorkant en 1 aan de achterkant klinkt goed. Zie wel vaker plaatjes dat van dat soort dingetjes zo aan de onderkant is geplaatst :) Weet niet of er bepaalde regels voor zijn.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Jumping Jack

Plaatsing is wat afhankelijk van de gewichtsverdeling van het toestel dacht ik. Ik heb onlangs de CA cones (ook gereviewed door Frank2) onder mijn phono-versterker geplaatst en heb het op dezelfde manier gedaan: 2 vooraan, 1 achteraan... Wat het met het geluid doet, moet ik nog even mee experimenteren als ik eens wat meer tijd heb...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

frank2

Ik had de ceraballs 1 voor in het midden, de andere 2 achter, net voor de pootjes, maar wel zo ver mogelijk nar de zijkanten geplaatst.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

HTip

Citaat van: erik s. op januari 19, 2012, 11:02:42
het is natuurlijk beter als het schijfje zelf niet resoneert.
Dit kan echer alleen met een beter loopwerk of het dempen van de schijf met zaken als de "de Mat". Die kun je aleen weer niet in elk loopwerk gebruiken.
Ik heb dat maar met een paar schijfjes, dus naar mijn idee is het niet structureel. Ik heb "De Mat", maar in de Oppo werkt die niet lekker. Ik heb wel eens gedacht aan een Audiodesk CD Sound Improver, maar die is een beetje prijzig.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: larzie op januari 19, 2012, 11:05:01
Altijd klaar kerel! :D 2 aan de voorkant en 1 aan de achterkant klinkt goed. Zie wel vaker plaatjes dat van dat soort dingetjes zo aan de onderkant is geplaatst :) Weet niet of er bepaalde regels voor zijn.
Citaat van: Jumping Jack op januari 19, 2012, 11:10:19
Plaatsing is wat afhankelijk van de gewichtsverdeling van het toestel dacht ik. Ik heb onlangs de CA cones (ook gereviewed door Frank2) onder mijn phono-versterker geplaatst en heb het op dezelfde manier gedaan: 2 vooraan, 1 achteraan... Wat het met het geluid doet, moet ik nog even mee experimenteren als ik eens wat meer tijd heb...
Citaat van: frank2 op januari 19, 2012, 14:12:12
Ik had de ceraballs 1 voor in het midden, de andere 2 achter, net voor de pootjes, maar wel zo ver mogelijk nar de zijkanten geplaatst.
Bedankt allemaal. Ik ga het gewoon proberen. Frank had deze ook onder zijn Oppo en die heb ik ook, dus daarmee ga ik beginnen...
Showcase - Topic

frank2

Citaat van: HTip op januari 19, 2012, 15:09:05
Ik heb dat maar met een paar schijfjes, dus naar mijn idee is het niet structureel. Ik heb "De Mat", maar in de Oppo werkt die niet lekker. Ik heb wel eens gedacht aan een Audiodesk CD Sound Improver, maar die is een beetje prijzig.

die gebruik ik ook, klinkt alles net iets mooier, hoor je goed in het hoog. Vooral bij zelfgebrande cd's
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Maximus_Aurelius

Ik ben benieuwd Philip hoe het gaat klinken met de Ceraballs onder de bron.
Persoonlijk had ik geen goede ervaringen met ceraballs, cerapucks en M-Pucks en andere toestanden onder mijn cd-speler. De dynamiek ging verloren en zodoende klonk het allemaal wat vlakker. Heb zelfs geprobeerd om ze niet standaard eronder te zetten maar twee achter en één voor onder het loopwerk.
Mijn cd-speler had van oorsprong SSC voetjes eronder, kwam ik pas veel later achter  :blush: ;). Even later heb ik de cd-speler verkocht  :D en ben ik overgegaan naar een DAC.

Wanneer men bij een (eind)versterker het probeert om pucks eronder te leggen zoek dan de trafo op en zet daar een puck onder, dit kan ook positief uitwerken.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Citaat van: frank2 op januari 19, 2012, 16:33:11
die gebruik ik ook, klinkt alles net iets mooier, hoor je goed in het hoog. Vooral bij zelfgebrande cd's
Begrijp ik dan goed dat mijn mat niet goed is? Hij zwabbert nogal, ligt niet strak op de schijf.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 19, 2012, 16:58:25
Ik ben benieuwd Philip hoe het gaat klinken met de Ceraballs onder de bron.

Persoonlijk had ik geen goede ervaringen met ceraballs, cerapucks en M-Pucks en andere toestanden onder mijn cd-speler. De dynamiek ging verloren en zodoende klonk het allemaal wat vlakker. Heb zelfs geprobeerd om ze niet standaard eronder te zetten maar twee achter en één voor onder het loopwerk.
Mijn cd-speler had van oorsprong SSC voetjes eronder, kwam ik pas veel later achter  :blush: ;). Even later heb ik de cd-speler verkocht  :D en ben ik overgegaan naar een DAC.
Het toeval wil dat Annet vandaag geen zin had in TV, maar muziek wilde luisteren :pompom: Leuke is dat zij (nog) niet weet dat ik iets veranderd heb ik de set. Beter dan dat kan eigenlijk een test niet verlopen. We hebben overigens niet getest, maar gewoon geluisterd en hoe. Wat hebben we genoten. Was een CD die we een hele tijd niet hadden geluisterd. Ik vond alleen de bas niet mooi, dus heb ik de Ceraballs verplaatst zoals frank2 had aangegeven. Dus 2 achter en 1 voor in het midden. De bas knapte daar enorm van op en konden we best omschrijven als muzikaler. In de andere positie (2 voor en 1 achter) was de bas wel strak, maar erg vlak en (te) droog. Annet had dit trouwens niet in de gaten ;) In de tussentijd de CD nog 2x geNespad (was al 1x gebeurd) en dat doet natuurlijk ook wat, maar niet zo.

De PM heb ik niet veranderd. Is ook te zwaar om even omhoog te houden en de Ceraballs te verschuiven. Ik ga nog even kijken waar het zwaartepunt ligt.

We hadden niet het gevoel ingeleverd te hebben op dynamiek. In tegendeel eigenlijk. Het aanzwellen van blazers was erg vloeiend en subtiele details waren perfect hoorbaar.

Wat we nog gaan doen... (weer) schuiven met de speakers, Notes weer tunen met gewichtjes, experimenteren met plaats van de Ceraballs. En daarnaast nog de test afronden tussen de SR en PM. En dan eindelijk de review afmaken.

Citeer
Wanneer men bij een (eind)versterker het probeert om pucks eronder te leggen zoek dan de trafo op en zet daar een puck onder, dit kan ook positief uitwerken.
Ga kijken of dat bij mij ook zo werkt.
Showcase - Topic

HTip

M&G-gedeelte in 1e post aangepast. Is wat overzichtelijker zo...
Showcase - Topic

Zefanja

Gaat weer lekker daar zo te lezen.
Ben benieuwd naar je review.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Citaat van: Zefanja op januari 21, 2012, 02:43:16
Gaat weer lekker daar zo te lezen.
Ben benieuwd naar je review.
Gaat hier altijd lekker ;) Jullie hebben nogal wat te tegoed, review PM en Ceraballs :-X
Showcase - Topic

HTip

Showcase - Topic

HTip

Ik heb jullie hulp nodig voor het uitzoeken van een nieuwe TV voor mijn moeder. Alle adviezen zijn welkom...
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=119844.0

Bedankt alvast :thumbs-up:
Showcase - Topic

VlisChris

Citaat van: HTip op januari 21, 2012, 12:48:28
Gaat hier altijd lekker ;) Jullie hebben nogal wat te tegoed, review PM en Ceraballs :-X

Die staan gewoon online voor ik langskom, of je krijgt geen resultaat te zien :-X :devil:

Snowmaster

Waar plaats je Ceraballs ?

Elk apparaat is anders gebouwd en daarom moet je ermee experimenteren. Bij goed gebruik neemt normaal gesproken de dynamiek toe en wordt alles iets uitgesprokener, dit zie je ook in het beeld.

De Ceraballs mogen NOOIT de pootjes van de apparatuur raken, want dan vermindert hun werking.
Wel zover mogelijk naar de buitenkant plaatsen waarbij ze de kap/behuizing ook niet mogen raken.
Meer naar buiten plaatsen vergroot dynamiek en basbereik.

Doorgaans werken ze bij een DC/DVD speler het beste als eentje onder het loopwerk zit en twee achter, waarbij er eentje onder de voeding zit.
Zit er bv. een schroef onder je bodemplaat dan kun je de Ceraballs ook hier overheen laten vallen.

Bij andere componenten kan het zijn dat de driehoek anders uitvalt. Uitgangspunt is ook hier : een Ceraball onder de voeding of aan de zwaarste kant twee Ceraballs plaatsen voor goede drukverdeling, opnieuw zover mogelijk naar buiten plaatsen en geen pootjes of behuizing etc. raken.

Als je er een beetje mee speelt, leer je snel hun werking snappen. Hun prestatie is afhankelijk van de ondergrond.
Met harde materialen zijn ze iets minder gelukkig omdat het dan ietswat kil kan gaan linken.

Ik wil ze voorlopig nog niet kwijt, ook niet nu ze soms even overbodig lijken te worden door de stroomverbeteringen.
Sinds eergisteren heb ik bereikt dat ik haast te veel dynamiek heb. Zelfs met HT is dat soms bijna te onrustig, maar aan de andere kant......je kapotschrikken en bijna loskomen van de stoel heeft ook wel iets :D.
Ik neem dus gewoon de tijd want dat werkt doorgaans het beste met nieuwe zaken of afstellingen.
Philip, gewoon lekker gaan schuiven met die Ceraballs  :).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Citaat van: Christiaan S op januari 21, 2012, 16:26:06
Die staan gewoon online voor ik langskom, of je krijgt geen resultaat te zien :-X :devil:
:D Dan haal ik gewoon de digitale kaart uit je camera in een onbewaakt ogenblik. Vandaag zouden we nog gaan testen, maar de financiën hadden prioriteit. Morgen gesprek met financieel adviseur en dat kan je beter goed voorbereiden ;) Maar ik heb nog even... ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Snowmaster op januari 22, 2012, 13:49:32
Waar plaats je Ceraballs ?

Elk apparaat is anders gebouwd en daarom moet je ermee experimenteren. Bij goed gebruik neemt normaal gesproken de dynamiek toe en wordt alles iets uitgesprokener, dit zie je ook in het beeld.

De Ceraballs mogen NOOIT de pootjes van de apparatuur raken, want dan vermindert hun werking.
Wel zover mogelijk naar de buitenkant plaatsen waarbij ze de kap/behuizing ook niet mogen raken.
Meer naar buiten plaatsen vergroot dynamiek en basbereik.

Doorgaans werken ze bij een DC/DVD speler het beste als eentje onder het loopwerk zit en twee achter, waarbij er eentje onder de voeding zit.
Zit er bv. een schroef onder je bodemplaat dan kun je de Ceraballs ook hier overheen laten vallen.

Bij andere componenten kan het zijn dat de driehoek anders uitvalt. Uitgangspunt is ook hier : een Ceraball onder de voeding of aan de zwaarste kant twee Ceraballs plaatsen voor goede drukverdeling, opnieuw zover mogelijk naar buiten plaatsen en geen pootjes of behuizing etc. raken.

Als je er een beetje mee speelt, leer je snel hun werking snappen. Hun prestatie is afhankelijk van de ondergrond.
Met harde materialen zijn ze iets minder gelukkig omdat het dan ietswat kil kan gaan linken.

Ik wil ze voorlopig nog niet kwijt, ook niet nu ze soms even overbodig lijken te worden door de stroomverbeteringen.
Sinds eergisteren heb ik bereikt dat ik haast te veel dynamiek heb. Zelfs met HT is dat soms bijna te onrustig, maar aan de andere kant......je kapotschrikken en bijna loskomen van de stoel heeft ook wel iets :D.
Ik neem dus gewoon de tijd want dat werkt doorgaans het beste met nieuwe zaken of afstellingen.
Philip, gewoon lekker gaan schuiven met die Ceraballs  :).
Bedankt voor de heldere uitleg Snowmaster! :worship:

Ik heb vandaag de Ceraballs verplaatst, zodat ze ongeveer zo geplaatst zijn zoals jij zegt. Ik kan me goed voorstellen dat het een kwestie van proberen is, maar dit is een goed begin. Annet weet het nog steeds niet... Vandaag met film kijken was het voor mij moeilijk om te bepalen wat het effect is. Moet gewoon weer met dezelfde nummers waar we altijd mee testen.

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

VlisChris

Citaat van: HTip op januari 22, 2012, 22:53:14
:D Dan haal ik gewoon de digitale kaart uit je camera in een onbewaakt ogenblik.

Dan neem ik wel analoog mee :devil:

larzie

Larzie HT