Stroomkabel van wcd naar verdeelblok etc

Gestart door Spijkie, oktober 6, 2025, 18:46:11

Vorige topic - Volgende topic

RZeemering

Helder!
En eens met wat je schrijft.
En dank voor je toelichting over dat je de stroomkabels van alle kabels het grootste verschil vind maken. Dat is inderdaad niet wat ik er uit las.

En zeker ook eens dat akoestiek een basisgegeven is (of je er nu veel of weinig voor moet doen in een ruimte maakt niet uit)
Ik hamer er vooral zoveel op omdat ik denk dat bij veel mensen hun ogen niet goed zijn (lees: de akoestiek niet op orde) En dat ik dat zonde vind. Als zelfs reviewers er zo lang over doen om akoestiek als belangrijk te zien, wat zegt dat over de gemiddelde luisteraar?
Citaat van: CinéHome op januari  7, 2026, 15:15:42Heb het stuk van Darko nu gelezen.
Kan me wel grotendeels vinden in zijn opsomming. Al laat hij inderdaad zaken als kabels onvermeld.
Maar misschien las je mijn bericht wel fout... als ik zeg dat ik de stroomkabel de meeste invloed vind hebben, dan bedoel ik van alle kabels. Niet van alle factoren die een goed geluid maken.

Ik vind het wel een beetje betweterig van sommige forummers die constant op de nagel van de akoestiek slaan...
Stel ik wil een goede digitale camera aanschaffen en ga de discussie aan met een groep die beweert dat de resolutie van de camera de scherpte bepaald. Terwijl een andere groep zegt dat het de kwaliteit van de lens is.
Op dat moment kom jij in de discussie en zegt dat de ogen van de persoon die naar de foto's kijkt de scherpte bepalen. Als die niet scherp ziet, kan je nog de beste camera kopen, scherp gaat het (voor hem) nooit worden.

Waarmee ik wil zeggen dat een goede akoestiek een BASISGEGEVEN is om een goede beoordeling te kunnen maken van de onderdelen van een set.
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

CinéHome

Citaat van: chansig op januari  7, 2026, 15:23:44Dus je moet de verschillen wel kunnen horen.

Gr. Hans
Zeker. Want als je ze niet kan horen, hoor je ze ook niet.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

chansig

Eens en als ze er niet zijn kan je ze wel horen.

Mooie hobby.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

morca

Citaat van: RZeemering op januari  7, 2026, 15:27:52Helder!
En eens met wat je schrijft.
En dank voor je toelichting over dat je de stroomkabels van alle kabels het grootste verschil vind maken. Dat is inderdaad niet wat ik er uit las.

En zeker ook eens dat akoestiek een basisgegeven is (of je er nu veel of weinig voor moet doen in een ruimte maakt niet uit)
Ik hamer er vooral zoveel op omdat ik denk dat bij veel mensen hun ogen niet goed zijn (lees: de akoestiek niet op orde) En dat ik dat zonde vind. Als zelfs reviewers er zo lang over doen om akoestiek als belangrijk te zien, wat zegt dat over de gemiddelde luisteraar?
Ik neem heel vaak weinig aan van online reviewers.
Deels om de reden die jij zegt.

En als je ze iets uit zou proberen te leggen.
Krijg je vaak geen positieve reactie terug.

Er is ook zo.n gozer online die hangt de subwoofer king uit.
20 subwoofers van 18 inch en groter om aan zijn gewenste impact te komen.

Toen ik en nog een paar gasten over beq filters begonnen.
En dat hij dan impact met minder woofers zou krijgen ging er niet in.
Conus opvlakte rules zegt ie .
En dat wij gek zijn met beq daar gelooft hij niet in.
Bam verbannen van zijn profiel.....

Die randdebiel had echt veel followers.
En ze lopen met hem weg.
Zo krijg je alleen meer misinformatie online.
Hij zegt wat goed is anders word je gekickt.

CinéHome

Online reviewers leven van advertentie inkomsten, views en referrals (percent dat ze krijgen als iemand een product koopt dat ze reviewen).
Dus zo veel mogelijk zaken testen en positief over zijn, levert inkomsten op. Verder geen enkel financieel risico (geen stock) en geen klanten die ze moeten tevreden stellen.
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

RZeemering

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze alleen maar onzin uitkramen...
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Xander32

Velen lukt het niet om zich voldoende te focussen, velen zijn snel afgeleid/ laten zich afleiden.

Citaat van: RZeemering op januari  7, 2026, 13:31:43Weet je hoeveel mensen het niet redden/ moeilijk hebben door overschatting van zintuigen? Ik heb er vandaag weer een aantal in de vangrail zien staan met hun auto ;)
Er zijn al zoveel testen gedaan op onze zintuigen dat ze eigenlijk niet goed te vertrouwen zijn. Kijk alleen al eens naar allerlei testen waar we ons zicht mee voor de gek houden. En van alle zintuigen geloven we het, maar audiofielen weigeren te geloven dat ze het met hun hersenen/ oren wel eens mis kunnen hebben.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Mao

Citaat van: Spijkie op januari  7, 2026, 13:49:41Maar heet dat dan ook gebalanceerde kabel ?
. Nee natuurlijk niet dat klinkt niet high end of te wel snake oil onzin.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

Mao

Citaat van: morca op januari  7, 2026, 16:29:18Er is ook zo.n gozer online die hangt de subwoofer king uit.
20 subwoofers van 18 inch en groter om aan zijn gewenste impact te komen.

Toen ik en nog een paar gasten over beq filters begonnen.
En dat hij dan impact met minder woofers zou krijgen ging er niet in.
Conus opvlakte rules zegt ie .
En dat wij gek zijn met beq daar gelooft hij niet in.
Bam verbannen van zijn profiel.....

Die randdebiel had echt veel followers.
En ze lopen met hem weg.
Zo krijg je alleen meer misinformatie online.
Hij zegt wat goed is anders word je gekickt.

Ach 20 subwoofers van 18" is nogal wat in de huiskamer. Om aan zijn gewenste impact te komen had hij aan een paar grote ventilatoren genoeg gehad, geeft ook een hoop luchtverplaatsing.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

Markus2

Citaat van: Xander32 op januari  7, 2026, 13:14:51Ik denk dat we de impact/ de kracht van onze zintuigen juist onderschatten.

Dat denk ik ook, maar vermoed dat we op een andere uitleg doelen.  ;)

Mijn inziens:

Impact - Accuratesse welke onze zintuigen nog weleens wordt toegedicht.
Kracht - Waarnemen en ervaren van fictionele zaken, dermate sterk dat het feitelijk lijkt.

:)
Marantz NR 1508 (Audyssey) - Array mono's - Pioneer PL 70 - Phonomena - Kiseki purple heart S - Sony CDP QS 930 - Celestion C-Two

Markus2

Citaat van: CinéHome op januari  7, 2026, 15:15:42Heb het stuk van Darko nu gelezen.
Kan me wel grotendeels vinden in zijn opsomming. Al laat hij inderdaad zaken als kabels onvermeld.
Maar misschien las je mijn bericht wel fout... als ik zeg dat ik de stroomkabel de meeste invloed vind hebben, dan bedoel ik van alle kabels. Niet van alle factoren die een goed geluid maken.

Ik vind het wel een beetje betweterig van sommige forummers die constant op de nagel van de akoestiek slaan...
Stel ik wil een goede digitale camera aanschaffen en ga de discussie aan met een groep die beweert dat de resolutie van de camera de scherpte bepaald. Terwijl een andere groep zegt dat het de kwaliteit van de lens is.
Op dat moment kom jij in de discussie en zegt dat de ogen van de persoon die naar de foto's kijkt de scherpte bepalen. Als die niet scherp ziet, kan je nog de beste camera kopen, scherp gaat het (voor hem) nooit worden.

Waarmee ik wil zeggen dat een goede akoestiek een BASISGEGEVEN is om een goede beoordeling te kunnen maken van de onderdelen van een set.

Ik denk niet dat er veel elektronica is, welke vanuit ontwerper dan wel fabrikant, de "toets der akoestiek" moet doorstaan.

Als ik voor mezelf spreek en dat doe ik nu;

Ik mis geen van mijn voormalige kabels, geen van mijn oude apparaat-dempers, geen filters of gelijkaardige zaken.
En ook al koste het enige gewenning destijds; Wat ik wel "mis" is de akoestiek welke ik ooit mocht hebben.

;)
Marantz NR 1508 (Audyssey) - Array mono's - Pioneer PL 70 - Phonomena - Kiseki purple heart S - Sony CDP QS 930 - Celestion C-Two

Spijkie

Ik snap alle opmerkingen maar mij ging het dus om ervaringen van mensen die hun stroomkabel van wcd naar Audes of Plixir hebben gewisseld waarmee ze een vooruitgang konden waarnemen
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Mao

Citaat van: Spijkie op januari  8, 2026, 13:33:54Ik snap alle opmerkingen maar mij ging het dus om ervaringen van mensen die hun stroomkabel van wcd naar Audes of Plixir hebben gewisseld waarmee ze een vooruitgang konden waarnemen

Wat is vooruitgang in deze de CD werd bestempeld als superieur aan vinyl maar toch zijn er hele groepen mensen die vinyl prefereren.

Alle kabel discussies ten spijt er is er maar eentje die hard lacht en dat is jou kabel leverancier die heeft weer wat verkocht waar overigens niets mis mee is. Die hele kabel discussie is net kampioenschap verpissen je wordt er nat van en ver nixs. Zoveel smaken zoveel kabels.

Porsche4Life

Dit idd het zijn kraaltjes en spiegeltjes en geeft status binnen je peer group. Als dat belangrijk voor je is, waarom niet?

morca

Citaat van: Mao op januari  8, 2026, 14:35:21Wat is vooruitgang in deze de CD werd bestempeld als superieur aan vinyl maar toch zijn er hele groepen mensen die vinyl prefereren.

Alle kabel discussies ten spijt er is er maar eentje die hard lacht en dat is jou kabel leverancier die heeft weer wat verkocht waar overigens niets mis mee is. Die hele kabel discussie is net kampioenschap verpissen je wordt er nat van en ver nixs. Zoveel smaken zoveel kabels.
De discussie ontstaan meestal als trollende personen het nep en dom noemen omdat ze zelf niet zo goed kunnen horen  ;D

Spijkie

Oké , dus "we" mogen wel streamers en versterkers vergelijken maar zodra t een stroomkabel betreft is het over de rand ?  :colgate:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Porsche4Life

Citaat van: morca op januari  8, 2026, 15:17:59De discussie ontstaan meestal als trollende personen het nep en dom noemen omdat ze zelf niet zo goed kunnen horen  ;D
jij hoort beter dan gemiddeld? Hoe heb je dat vastgesteld?

CinéHome

Citaat van: Mao op januari  8, 2026, 14:35:21Wat is vooruitgang in deze de CD werd bestempeld als superieur aan vinyl maar toch zijn er hele groepen mensen die vinyl prefereren.

Citaat van: Porsche4Life op januari  8, 2026, 15:09:26Dit idd het zijn kraaltjes en spiegeltjes en geeft status binnen je peer group. Als dat belangrijk voor je is, waarom niet?

Ik zie jullie vooral een wedstrijdje 'verpissen' houden. De vraag van @Spijkie was toch duidelijk lijkt me. Al het andere mag stoppen.

morca

Heb je al gekozen wat je gaat testen spijkie?
Je moet wel opschieten.
Anders verlies ik want ik ga binnenkort nog een Supra bestellen  :popcorn:

Dura

Citaat van: Spijkie op januari  8, 2026, 15:41:19Oké , dus "we" mogen wel streamers en versterkers vergelijken maar zodra t een stroomkabel betreft is het over de rand ?  :colgate:

Dat mag ook niet van iedereen. Een streamer zonder DAC daar komen alleen nullen en enen uit en dat mag je niet horen. En als er wel een DAC inzit dan is deze transparant, dat is dat wat erin gaat hetzelfde is als wat eruit komt, alleen anders.
En alle goed ontworpen versterkers klinken hetzelfde, zo lang ze genoeg vermogen hebben om de luidspreker aan te drijven. Dat goed ontworpen is ronduit briljant, werpt er dan iemand tegen dat ie wel verschil hoort dan is tenminste een van de versterkers in de vergelijking slecht ontworpen, klaar!
Harbeth P3ESR, Powernode N331, LG G3 55'. Less is more.

Spijkie

Citaat van: morca op januari  8, 2026, 16:57:01Heb je al gekozen wat je gaat testen spijkie?
Je moet wel opschieten.
Anders verlies ik want ik ga binnenkort nog een Supra bestellen  :popcorn:

Ga je nu al bestellen ?  :tounge: Hahaha nee ik doe t wat rustiger aan , er staan wat op t lijstje en m'n cardas staat te koop maar nog geen koper. Maar een keer wat testen gaat zeker een keer gebeuren.

morca

Citaat van: Spijkie op januari  8, 2026, 20:49:20Ga je nu al bestellen ?  :tounge: Hahaha nee ik doe t wat rustiger aan , er staan wat op t lijstje en m'n cardas staat te koop maar nog geen koper. Maar een keer wat testen gaat zeker een keer gebeuren.
Nee nog niet.
Je hebt nog even  :angel:
Bijna...

Ik ben erg benieuwd hoe het uit gaat pakken.
Sinds ik geen ruis meer hoor voor de speakers.
Klinkt het veel zuiverder.

myself

Citaat van: Spijkie op januari  8, 2026, 13:33:54Ik snap alle opmerkingen maar mij ging het dus om ervaringen van mensen die hun stroomkabel van wcd naar Audes of Plixir hebben gewisseld waarmee ze een vooruitgang konden waarnemen
Toen ik de stroomkabels tussen wcd en amp omwisselde op mn vorige stroomblok kon ik goed verschil horen.

Met de audes heb ik dat eigenlijk nog niet gedaan. Ik heb 'gewoon' de audes pc-2 stroomkabel erop gezet en nooit meer omgekeken.(ook de feedback vd dealer over deze kabel gehoord die hem met verschillende vergeleken had).
De pc-2 is van nog zuiverder koper dan wat je 'normaal' ziet in de betere series.

7N zuiverheid van koper is al heel erg goed, de pc-2 is 8N
3 x 4mm2 99,9999% 8N OCC Gold Plated Connector
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

Pathos

Citaat van: Dura op januari  8, 2026, 19:21:54Dat mag ook niet van iedereen. Een streamer zonder DAC daar komen alleen nullen en enen uit en dat mag je niet horen. En als er wel een DAC inzit dan is deze transparant, dat is dat wat erin gaat hetzelfde is als wat eruit komt, alleen anders.
En alle goed ontworpen versterkers klinken hetzelfde, zo lang ze genoeg vermogen hebben om de luidspreker aan te drijven. Dat goed ontworpen is ronduit briljant, werpt er dan iemand tegen dat ie wel verschil hoort dan is tenminste een van de versterkers in de vergelijking slecht ontworpen, klaar!

Zou je dat eens kunnen uitleggen wat je bedoeld met alle goed ontworpen versterkers klinken hetzelfde? Gr
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G2.2 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 3000 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuses.
Akoestiek: Easy Noise Control.