Stroomkabel van wcd naar verdeelblok etc

Gestart door Spijkie, oktober 6, 2025, 18:46:11

Vorige topic - Volgende topic

Spijkie

Het werd wel weer eens tijd voor een topic met kabels vanwege het weer etc  :colgate:

Ik denk dat de meesten wel zitten met het uitgangspunt dat er 1 wcd is en er een stroomkabel gaat naar een verdeeldoos, of dit nu een stekkerblok gamma, supra , Audes / Plixir of powerplant alla ps audio is dat maakt niet uit.

Wat mijn vraag is, kopen jullie hetzelfde merk kabel van wcd naar verdeeldoos en vanuit verdeeldoos naar apparaten of let je daar niet zo op? En op welke plek zet je je "beste" kabel vanuit wcd naar blok of vanuit blok naar versterker?

In mijn situatie gaat er vanuit wcd een cardas kabel naar de Audes en vanuit Audes ook cardas naar versterker en switch.

Ben benieuwd naar jullie input ( als het niet verzand in.....)
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros streaming en LS grun, Axxess switch.

myself

Ik zal vanavond als ik weer terug ben van training ff in mn eigen topic zoeken of ik het daar opgeschreven heb of dat ik het alleen voor mezelf heb getest.
Want heb dat idd gedurende n aantal dagen uitgetest bij t overstappen van diy, chord, aq blizzard, crystal cable etc.

Ff uit mn hoofd beste kabel op wcd naar stekkerdoos en daarna source voor betere detail of versterker voor meer dynamiek.

Maar wordt vervolgd
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

SpaceJS

Ik had dit ook al in een ander topic geplaatst, ik houd mijn netwerk, computer apparatuur, tv en streamer kastjes volledig gescheiden van de audio apparatuur, ik zou dat nooit op dezelfde groep aansluiten als het even kan. Ik heb een dedicated groep voor alleen de audio apparatuur en daar zit niets anders op. De eindtrap hangt direct aan de WCD en de rest aan een Rittal verdeeldoos met filter en overspannings beveiliging. De netsnoeren voor de belangrijkste onderdelen (vv, HDMI switch en eindtrap) zijn van Oyade tunami. De Cd speler heeft iets anders maar dat is niet meer leesbaar. De andere onderdelen gebruiken normale afgeschermde netsnoeren.

Al het netwerk werk , switches en de router en dergelijke gewoon het bijgeleverde spul en houd ik ver van de audio apparatuur.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

PascalP

Citaat van: SpaceJS op oktober  6, 2025, 19:13:23Ik had dit ook al in een ander topic geplaatst, ik houd mijn netwerk, computer apparatuur, tv en streamer kastjes volledig gescheiden van de audio apparatuur, ik zou dat nooit op dezelfde groep aansluiten als het even kan. Ik heb een dedicated groep voor alleen de audio apparatuur en daar zit niets anders op. De eindtrap hangt direct aan de WCD en de rest aan een Rittal verdeeldoos met filter en overspannings beveiliging. De netsnoeren voor de belangrijkste onderdelen (vv, HDMI switch en eindtrap) zijn van Oyade tunami. De Cd speler heeft iets anders maar dat is niet meer leesbaar. De andere onderdelen gebruiken normale afgeschermde netsnoeren.

Al het netwerk werk , switches en de router en dergelijke gewoon het bijgeleverde spul en houd ik ver van de audio apparatuur.

En je streamer is dan niet weer een koppeling tussen je netwerkgroep en audiogroep?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

SpaceJS

Citaat van: PascalP op oktober  6, 2025, 19:48:18En je streamer is dan niet weer een koppeling tussen je netwerkgroep en audiogroep?

In een goeie switch wordt de aarding goed losgekoppeld en zal er geen storing via de aarde lopen, een streamer heb ik eigenlijk niet, dat is bij mij een Roon eindpunt in de VV door middel van onderstaande kaart.

https://www.meridian-audio.info/viewphoto.php?compid=392&photoid=3554

Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

Xander32

Aan mijn voorgaande Hifituning stekkerblok, hing een netsnoer van hetzelfde merk en aan mijn huidige Gigawatt blok er eentje van Gigawatt. Men adviseert daarnaast om je beste netsnoer aan het stekkerblok te koppelen.

Verder heb ik alles wat niet direct deel uitmaakt van de set, in een separaat blok (Brennenstuhl) geprikt welke ook in een andere wcd zit.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Spijkie

Citaat van: myself op oktober  6, 2025, 18:54:38Ik zal vanavond als ik weer terug ben van training ff in mn eigen topic zoeken of ik het daar opgeschreven heb of dat ik het alleen voor mezelf heb getest.
Want heb dat idd gedurende n aantal dagen uitgetest bij t overstappen van diy, chord, aq blizzard, crystal cable etc.

Ff uit mn hoofd beste kabel op wcd naar stekkerdoos en daarna source voor betere detail of versterker voor meer dynamiek.

Maar wordt vervolgd

Interessant ! Ook omdat je diverse merken hebt.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros streaming en LS grun, Axxess switch.

Spijkie

Citaat van: SpaceJS op oktober  6, 2025, 19:13:23Ik had dit ook al in een ander topic geplaatst, ik houd mijn netwerk, computer apparatuur, tv en streamer kastjes volledig gescheiden van de audio apparatuur, ik zou dat nooit op dezelfde groep aansluiten als het even kan. Ik heb een dedicated groep voor alleen de audio apparatuur en daar zit niets anders op. De eindtrap hangt direct aan de WCD en de rest aan een Rittal verdeeldoos met filter en overspannings beveiliging. De netsnoeren voor de belangrijkste onderdelen (vv, HDMI switch en eindtrap) zijn van Oyade tunami. De Cd speler heeft iets anders maar dat is niet meer leesbaar. De andere onderdelen gebruiken normale afgeschermde netsnoeren.

Hoe moet ik het gedeelte zien van Audiogroep , die heb ik ook namelijk maar vanuit de meterkast gaat 1 stroomkabel bij mij naar 1 wcd en daar zit mijn Audes op. Gaat bij jou dan vanuit de Audiogroep 1 kabel naar 2 wcd waar 1 voor je eindversterker is en 1 voor je rittal blok ? Maar oyade tunami is wel jouw kabel zegmaar  :colgate:

Spijkie

Ohja ik heb zelf op een andere groep ook een stroomblok met overige apparatuur maar zowel mijn tv als m'n switch zitten wel weer op de Audes.

SpaceJS

Citaat van: Spijkie op oktober  6, 2025, 20:48:39Hoe moet ik het gedeelte zien van Audiogroep , die heb ik ook namelijk maar vanuit de meterkast gaat 1 stroomkabel bij mij naar 1 wcd en daar zit mijn Audes op. Gaat bij jou dan vanuit de Audiogroep 1 kabel naar 2 wcd waar 1 voor je eindversterker is en 1 voor je rittal blok ? Maar oyade tunami is wel jouw kabel zegmaar  :colgate:

inderdaad, één WCD met twee stop contacten waar het rittal blok en de eindtrap op zitten. Die oyade kabel heb ik van iemand van een ander forum die nog wat had liggen, heeft in ieder geval goede afscherming en dat vindt ik het belangrijkste.

SpaceJS

Citaat van: Spijkie op oktober  6, 2025, 20:50:15Ohja ik heb zelf op een andere groep ook een stroomblok met overige apparatuur maar zowel mijn tv als m'n switch zitten wel weer op de Audes.

ik zou de tv en switch op die andere groep zetten, de voedingen voor die apparatuur willen nogal eens wat vervuiling terug op het net gooien.

RZeemering

Ik heb een aparte audiogroep naar wcd met een belden snoer naar mijn Plixir.
Aangezien ik nog nooit verschil heb gehoord met welke stroomsnoer dan ook en wel of geen aparte audiogroep maken mijn snoertjes die ik vanuit de Plixir heb lopen voor mij niet uit.
Dus aan mij heb je niks hierin ;)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

morca

Alleen van het audio gedeelte hangt aan mijn audio groep.
De tv oppo en andere voedingen allemaal op de normale groep.

myself

Citaat van: Spijkie op oktober  6, 2025, 20:44:38Interessant ! Ook omdat je diverse merken hebt.
Tis meer dar ik in de loop der tijd vele merken getest en/of gekocht heb. Die chord en diy was bijv toen ik de quintet stekkerdoos had. De blizzard heb ik daarna n tijd gehad en die had t meeste impact op mn eindversterker.

Daarna over gestapt op vibex stekkerdoos en kort daarna op crystal cable.

Uiteindelijk was de 'conclusie' om de beste powercord op de eindversterker te zetten omdat die het meeste stroom trekt, daarna je source (omdat als je daar details verliest, je die nooit meer terug krijgt).
En nu met de audes heb ik daar een audes 8N zuivere koper kabel aan hangen. En voor en eind hebben crystal cable.

Ik merk wel wat synergie om meerdere kabels van hetzelfde merk te hebben.

Mn testen zijn te lezen vanaf deze post: https://www.htforum.nl/index.php?msg=3232342
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

myself

Als je geen audes had gehad, had ik waarschijnlijk ook gezegd om je audio gescheiden te houden van de rest van je spullen (switch enzo).

Maar met audes heb je veel betere voorzieningen en is de winst van de audes groter omdat die de noise vd switch gewoon wegneemt (en je meraki is gewoon al erg goed)

Bij mij zit de tv nog op de andere stekkerdoos omdat ik nog niet de tijd heb genomen om te testen of dit iets doet

Xander32

Het argument daarvoor is overigens heel simpel; door het beste snoer voor het blok te gebruiken, profiteren daarvan alle componenten die op het blok zitten.

Echter wijk ik daar zelf vanaf;

Op de versterker zit een solid core snoer, tevens de prijzigste van het stel, maar of dat dan ook de "beste" is laat ik in het midden. De kabel doet iig veel goeds achter de E-480. Op de dac en de streamer zitten identieke stranded uitvoeringen, gelijk aan die op het stekkerblok.

Citaat van: Xander32 op oktober  6, 2025, 20:19:15Aan mijn voorgaande Hifituning stekkerblok, hing een netsnoer van hetzelfde merk en aan mijn huidige Gigawatt blok er eentje van Gigawatt. Men adviseert daarnaast om je beste netsnoer aan het stekkerblok te koppelen.

Verder heb ik alles wat niet direct deel uitmaakt van de set, in een separaat blok (Brennenstuhl) geprikt welke ook in een andere wcd zit.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Spijkie

Citaat van: RZeemering op oktober  6, 2025, 21:45:08Ik heb een aparte audiogroep naar wcd met een belden snoer naar mijn Plixir.
Aangezien ik nog nooit verschil heb gehoord met welke stroomsnoer dan ook en wel of geen aparte audiogroep maken mijn snoertjes die ik vanuit de Plixir heb lopen voor mij niet uit.
Dus aan mij heb je niks hierin ;)

Snap ik , toch lees je ook bij mensen die een ps audio regenerator gebruiken dat die verschil waarnemen tussen stroomsnoeren vanaf wcd naar generator terwijl daar de stroom volledig " nieuw" wordt opgebouwd.

jaco

Hmm heel veel meters normaal installatie draad van meterkast naar de wcd. Een 3x2.5mm2 stekkerblok (niet een audio merk) in mijn kast waar de apparaten in staan.
Dan heb ik exactpower filters met v/d hull kabels op dat stekkerblok zitten.
Al mijn devices met v/d hull aangesloten.
Actieve speakers met belden 19364 aangesloten op de exactpower filters.
Subwoofers zitten met zelfde belden op een inschakel vertraging box aangesloten.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

RZeemering

Citaat van: Spijkie op oktober  7, 2025, 08:28:05Snap ik , toch lees je ook bij mensen die een ps audio regenerator gebruiken dat die verschil waarnemen tussen stroomsnoeren vanaf wcd naar generator terwijl daar de stroom volledig " nieuw" wordt opgebouwd.
Ja, maar dat zijn mensen die verschil horen tussen stroomdraadjes. Ik heb er nog nooit verschil gehoord. Wat mij overigens heel veel rust geeft :)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Mao

Gebruik hier lapp kabel stekkers knoop ik er zelf aan lappkabel koop 10 meter mooie 3x 2,5mm en afscherming ca 10 euro per meter. Stekker haal ik uit natuurlijk China waar iedereen ze vandaan haalt laat me niet gek maken door alle verhalen. Verschil met dure "orinele" heb ik niet vernomen op mij set wel 175 euro verschil per kabel. Ook van wcd naar verdeelblok.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

Vik

Wat ik in al die jaren heb geleerd: elektrisch gezien kun je audio en video niet van elkaar scheiden. De HDMI kabel van tv of projector vormt een directe massaverbinding en koppelt door naar de processor/receiver/stereo‑preamp, die via die weg weer aan eindversterkers en andere apparatuur hangt; XLR‑ en coaxkabels voeren die massa eveneens mee. Daardoor kan via HDMI flink wat hoogfrequente rommel de hele keten binnendringen.

Beste aanpak: waar mogelijk alle apparatuur op één groep via één goed stekkerblok, aardverbindingen kort en consistent houden, en de aardreferentie gelijk houden (dus geen mix van verschillende stekkerblokken). Dit minimaliseert ook de kans op aardlussen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

morca

Citaat van: Vik op oktober  7, 2025, 12:12:34Wat ik in al die jaren heb geleerd: elektrisch gezien kun je audio en video niet van elkaar scheiden. De HDMI kabel van tv of projector vormt een directe massaverbinding en koppelt door naar de processor/receiver/stereo‑preamp, die via die weg weer aan eindversterkers en andere apparatuur hangt; XLR‑ en coaxkabels voeren die massa eveneens mee. Daardoor kan via HDMI flink wat hoogfrequente rommel de hele keten binnendringen.

Beste aanpak: waar mogelijk alle apparatuur op één groep via één goed stekkerblok, aardverbindingen kort en consistent houden, en de aardreferentie gelijk houden (dus geen mix van verschillende stekkerblokken). Dit minimaliseert ook de kans op aardlussen.
Ik heb de tv net ook erop gezet  :thumbs-up:

SpaceJS

Citaat van: Vik op oktober  7, 2025, 12:12:34Wat ik in al die jaren heb geleerd: elektrisch gezien kun je audio en video niet van elkaar scheiden. De HDMI kabel van tv of projector vormt een directe massaverbinding en koppelt door naar de processor/receiver/stereo‑preamp, die via die weg weer aan eindversterkers en andere apparatuur hangt; XLR‑ en coaxkabels voeren die massa eveneens mee. Daardoor kan via HDMI flink wat hoogfrequente rommel de hele keten binnendringen.

ik gebruik een losse meridian HDMI switcher, die lijkt dit issue aardig weg te nemen, daarnaast denk ik dat top processors zoals Trinnov dit wel op de juiste manier buiten sluiten. Voor het goedkoper segment zou dit misschien wel eens een idee zijn.

jaco

Citaat van: Mao op oktober  7, 2025, 10:32:59Gebruik hier lapp kabel stekkers knoop ik er zelf aan lappkabel koop 10 meter mooie 3x 2,5mm en afscherming ca 10 euro per meter. Stekker haal ik uit natuurlijk China waar iedereen ze vandaan haalt laat me niet gek maken door alle verhalen. Verschil met dure "orinele" heb ik niet vernomen op mij set wel 175 euro verschil per kabel. Ook van wcd naar verdeelblok.
die stekkers heb ik ook gekocht meganisch prima
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Spijkie

Ben me wat meer aan het inlezen in stroomkabels waarbij afscherming wel of niet al gelijk een groot punt is  :colgate: . En bij wel afscherming dat dit nog niet zo makkelijk is als een folietje erom heen en klaar. Geen afscherming ( moet ik nog verder induiken) klinkt wat raar vanwege alle apparatuur in huis maar getwiste kabel zou dan ook weer voldoende afschermen.

Toch leuk om even in te lezen maar uiteindelijk zal luisteren de doorslag moeten geven.