Stroomkabel van wcd naar verdeelblok etc

Gestart door Spijkie, oktober 6, 2025, 18:46:11

Vorige topic - Volgende topic

RZeemering

Citaat van: AudioLaan op januari  6, 2026, 13:48:555 aderige kabel is niet zo moeilijk of duur hoor.
Ik zit in jouw kamp he!? :)
Ik probeer alleen Spijkie te helpen iets minder geld uit te geven...
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

AudioLaan

Citaat van: RZeemering op januari  6, 2026, 14:25:24Ik zit in jouw kamp he!? :)

Als iemand het hoort en de prijs wil betalen, helemaal prima natuurlijk. :)

Zelf ben ik een beetje afgekicked (grammaticaal klopt dat vast niet) van kabels waar je een orgaan voor moet verkopen. Ik ga zoiets niet zelf dan wel aanbieden, zo hypocriet ben ik ook weer niet. Een of twee stappen boven standaard is me mooi genoeg, de rest laat ik aan de goden over.
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Gato-audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

RZeemering

Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Spijkie

Citaat van: RZeemering op januari  6, 2026, 14:25:24Ik zit in jouw kamp he!? :)

Wordt heel erg gewaardeerd! Ik zit gewoon met zo'n term gebalanceerde stroomkabel, los van de marketing. Waarom is 3 aders dan niet gebalanceerd ? Is mijn cardas kabel uit balans dan  :tounge: ? Want die zit nou net weer gevlochten in een bepaalde ratio wat overal en nergens goed voor is. Het intrigeerd dusdanig dat het t onderzoeken waard is.

En de centjes  , tja cardas is ook niet goedkoop . Atlas Eos 4 ook niet.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Spijkie

Citaat van: AudioLaan op januari  6, 2026, 15:32:37Als iemand het hoort en de prijs wil betalen, helemaal prima natuurlijk. :)

Zelf ben ik een beetje afgekicked (grammaticaal klopt dat vast niet) van kabels waar je een orgaan voor moet verkopen. Ik ga zoiets niet zelf dan wel aanbieden, zo hypocriet ben ik ook weer niet. Een of twee stappen boven standaard is me mooi genoeg, de rest laat ik aan de goden over.

En dat snap ik ook helemaal ! Laten we voorop stellen, ik WIL geen giga bedragen uitgeven he. Het is alleen dat als daarmee een flinke stap gemaakt wordt dat ik het ervoor over kan hebben.

Let wel, ik praat nu niet meer over de kabel a €1200 maar de Plixir er tussen in a €600 dacht ik, zou ik weleens willen proberen.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

RZeemering

Eerst dit even lezen @Spijkie!
https://darko.audio/2025/11/the-most-and-least-important-component-in-a-hi-fi-system-and-everything-in-between/

Wat ik overigens erg bizar vind is dat hij blijkbaar 10 jaar lang profi reviews heeft gedaan in een belabberde akoestiek. Hoeveel reviewers doen dat nog meer? En nog steeds? Het stuk gaat over meer dan akoestiek hoor ;)

Porsche4Life

In het land der blinden is één oog koning...

roeleken

Citaat van: RZeemering op januari  6, 2026, 17:15:38Eerst dit even lezen @Spijkie!
https://darko.audio/2025/11/the-most-and-least-important-component-in-a-hi-fi-system-and-everything-in-between/

Wat ik overigens erg bizar vind is dat hij blijkbaar 10 jaar lang profi reviews heeft gedaan in een belabberde akoestiek. Hoeveel reviewers doen dat nog meer? En nog steeds? Het stuk gaat over meer dan akoestiek hoor ;)
Best bizar idd. Akoestiek is ook weer andere materie, dure apparatuur kopen is dan weer makkelijker.
Accuphase E350 & DAC 40, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

Spijkie

Citaat van: RZeemering op januari  6, 2026, 17:15:38Eerst dit even lezen @Spijkie!

Leuk stuk om te lezen met veel herkenning. Ergens ben ik wel benieuwd hoe mijn kamer zou meten ook al kan ik er niet heel veel aan doen.

Dat hij reviews kan doen snap ik wel, hij hoort verschillen . Maar het is in zijn kamer, hij kan uitspraken doen van de marantz type x is warmer dan de hegel type y etc .

Spijkie

En ondanks het mooie stuk van darko , bizar dat ie t niet over stroom verbetering heeft. Daarmee bedoel ik de Plixir Audes en ps audio . Nu lijkt t alsof ie dat gewoon overslaat.

roeleken

Citaat van: Spijkie op januari  6, 2026, 20:49:59En ondanks het mooie stuk van darko , bizar dat ie t niet over stroom verbetering heeft. Daarmee bedoel ik de Plixir Audes en ps audio . Nu lijkt t alsof ie dat gewoon overslaat.
Klopt!
Accuphase E350 & DAC 40, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

CinéHome

Terwijl de stroomkabel (vaak) de meeste invloed heeft.
Maar iedereen heeft daar zijn eigen traject in. Ik heb ook een periode gehad waarin ik minder aandacht had voor kabels... ben ik daar keihard van terug gekomen! 😅
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Kurt

Moest ik leven van kabels te verkopen, zou ik dat wellicht ook roepen.
Maar iedereen heeft daar zijn eigen traject in. Ik heb ook een periode gehad waarin ik veel aandacht had voor kabels... ben ik daar keihard van terug gekomen! 😅

RZeemering

Citaat van: Spijkie op januari  6, 2026, 20:48:35Leuk stuk om te lezen met veel herkenning. Ergens ben ik wel benieuwd hoe mijn kamer zou meten ook al kan ik er niet heel veel aan doen.

Dat hij reviews kan doen snap ik wel, hij hoort verschillen . Maar het is in zijn kamer, hij kan uitspraken doen van de marantz type x is warmer dan de hegel type y etc .
Darko: "Six years ago, I sat comparing a US$10,000 DAC to a US$100 dongle. The sonic difference? Present, absolutely. But nowhere near as impactful as the 800ms reverb time of my (then) untreated Berlin room that, in hindsight, was turning the midrange into acoustic soup."
Ik denk dat hij veel versterkers als niet warm heeft gekwalificeerd... Een beetje als de kok die het gerecht niet te zout vind omdat die al de hele dag veel zout toevoegt en ik dat gerecht wel degelijk als echt te zout kwalificeer (gebeurd best vaak overigens ;()

RZeemering

Citaat van: CinéHome op januari  6, 2026, 20:59:14Terwijl de stroomkabel (vaak) de meeste invloed heeft.
Maar iedereen heeft daar zijn eigen traject in. Ik heb ook een periode gehad waarin ik minder aandacht had voor kabels... ben ik daar keihard van terug gekomen! 😅
Dus jij bent het niet eens met Darko zijn stuk?

RZeemering

Citaat van: Spijkie op januari  6, 2026, 20:49:59En ondanks het mooie stuk van darko , bizar dat ie t niet over stroom verbetering heeft. Daarmee bedoel ik de Plixir Audes en ps audio . Nu lijkt t alsof ie dat gewoon overslaat.
Ik weet eigenlijk niet of hij daar al eens mee heeft getest?
Even een search gedaan en nee. Dat komt in zijn bestand niet voor.

Maar dan nog. PLixir en Audes zie ik als een punt op de i, net als (stroom)kabels.
Verplaatsen van je luidsprekers/ luisterpositie en aanpassingen aan je akoestiek zet je vele grotere stappen mee.

morca

Kabels waren im mijn setup, nadat ik akoestiek gedaan had.
Toch meer als puntjes op de i.
Het klonk rauw en ongecontroleerd zonder mijn nieuwe kabels.

Maar zonder die akoestiek
Had ik de kabels ook niet zo goed kunnen horen.
Het is een samenwerking imo.

CinéHome

Citaat van: RZeemering op januari  7, 2026, 09:03:20Dus jij bent het niet eens met Darko zijn stuk?
Darko? De online promotor die hoeveel jaar bezig is? 5?
... zal dan wel niet zeker.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Spijkie

Citaat van: RZeemering op januari  7, 2026, 09:07:03Ik weet eigenlijk niet of hij daar al eens mee heeft getest?
Even een search gedaan en nee. Dat komt in zijn bestand niet voor.

Maar dan nog. PLixir en Audes zie ik als een punt op de i, net als (stroom)kabels.
Verplaatsen van je luidsprekers/ luisterpositie en aanpassingen aan je akoestiek zet je vele grotere stappen mee.

Daarin verschillen we dan. Als je zo vaak leest dat een set op zondag beter klinkt of in het weekend dan doordeweeks dan blijven er voor mij 2 punten over : of je psyche of je stroom waar je set mee begint.

RZeemering

Citaat van: CinéHome op januari  7, 2026, 09:30:28Darko? De online promotor die hoeveel jaar bezig is? 5?
... zal dan wel niet zeker.
15 jaar. Waarvan 5 met betere akoestiek.
En jij bent 25 jaar aan het promoten? ;)

morca

Citaat van: RZeemering op januari  7, 2026, 09:49:2215 jaar. Waarvan 5 met betere akoestiek.
En jij bent 25 jaar aan het promoten? ;)
Wij zijn al 15 jaar met akoestische aanpassingen bezig hier.
Darko loopt achter.
Hij brengt oud nieuws lol

RZeemering

Citaat van: Spijkie op januari  7, 2026, 09:39:20Daarin verschillen we dan. Als je zo vaak leest dat een set op zondag beter klinkt of in het weekend dan doordeweeks dan blijven er voor mij 2 punten over : of je psyche of je stroom waar je set mee begint.
Het ene sluit het andere niet uit. Stroom kan je set beter laten klinken. Neemt niet weg dat ik vind dat plaatsing van je luidsprekers/ akoestiek meer doet.

Zet je set maar eens in de badkamer neer. Denk je dat stroomtoevoer het daar beter laat klinken of akoestische aanpassingen?

RZeemering

Citaat van: morca op januari  7, 2026, 09:52:29Wij zijn al 15 jaar met akoestische aanpassingen bezig hier.
Darko loopt achter.
Hij brengt oud nieuws lol
Jup, dat had ik al aangegeven. Net als de angst dat veel recensenten het nog steeds niet goed voor elkaar hebben...

morca

Citaat van: Spijkie op januari  7, 2026, 09:39:20Daarin verschillen we dan. Als je zo vaak leest dat een set op zondag beter klinkt of in het weekend dan doordeweeks dan blijven er voor mij 2 punten over : of je psyche of je stroom waar je set mee begint.
Gezien wat de invloed daarvan kan zijn.
Zou je best wel eens gelijk kunnen hebben

morca

Citaat van: RZeemering op januari  7, 2026, 09:52:38Het ene sluit het andere niet uit. Stroom kan je set beter laten klinken. Neemt niet weg dat ik vind dat plaatsing van je luidsprekers/ akoestiek meer doet.

Zet je set maar eens in de badkamer neer. Denk je dat stroomtoevoer het daar beter laat klinken of akoestische aanpassingen?
Er zijn mensen zat met allemaal marmer en harde delen in huis.
Die super dure apparatuur kopen.
Dat is bijna hetzelfde  :angel: