Mmuetst mancave en hoe het is begonnen

Gestart door mmuetst, februari 14, 2022, 21:34:35

Vorige topic - Volgende topic

AudioLaan

Op de laatste luistermiddag was de V10 er niet bij. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Gato-audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

mmuetst

Vanavond komt Paul luisteren naar mijn luidsprekers. Paul is niet actief op dit forum. Wij hebben een paar keer per jaar een mannen avond in de cave, ouwehoeren en muziek luisteren (u kent het wel). Ben benieuwd wat hij van de Mofi's gaat vinden.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

RZeemering

Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

brt

Citaat van: RZeemering op februari 25, 2026, 22:31:29en!? ;)

Het is een mannenavond, en geen theekransjesavond, en daarmee dus nog niet afgelopen op dit tijdstip  :tounge2:
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

mmuetst

Klopt, Paul is met 30 minuten de deur uit. Hij heeft erg genoten van de muziek vanavond. De luidsprekers zijn goedgekeurd  :colgate:
We hebben van alles gedraaid, van Dolly Parton tot Beck.

mmuetst

Ik vond het wel leuk om van Paul te horen hoe hij de luidsprekers ervaarde. Paul is geen audiofiel, dus luistert hij misschien anders? Maar hij legde iets uit wat wij als een breed podium en een diepe soundstage zouden omschrijven  :D
Hij kwam nog met een band uit Australië, bleek die al in mijn favoriete albums te staan, maar nooit meer aandacht aan besteed. Ga het zo nog eens goed luisteren:
Raised by Eagles album Diamonds in the bloodstream

Hannibal_

Citaat van: mmuetst op februari 25, 2026, 09:31:50Dank, heb je de V10 toen gehoord bij Mark of de 888?

Als ik Mark mag geloven dus andere ???
Nou ja.... mooi merk ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 ME, MiniDSP Flex Digital, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos Connect+RL 60.2.

mmuetst

Er komt zo iemand luisteren naar de V-vox luidsprekers, kan me niet voorstellen dat hij ze niet wil meenemen  ;)
Zit nu nog even Massive Attack te luisteren op deze rioolpijpen. Prachtig en wat een laag!

mmuetst

En verkocht  :pompom:

RZeemering

Wat zal het nu een dikke galmbak bij je zijn daar nu alles is verkocht en het wc papier bijna op is!
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

mmuetst

Citaat van: RZeemering op maart  1, 2026, 15:34:49Wat zal het nu een dikke galmbak bij je zijn daar nu alles is verkocht en het wc papier bijna op is!
Nu je het zegt, we zijn met het laatste pak bezig  :D

Kurt

Denk dat @AudioLaan zowat een dranken speciaalzaak kan opstarten nu. :)

Spijkie

Citaat van: Kurt op maart  1, 2026, 15:48:37Denk dat @AudioLaan zowat een dranken speciaalzaak kan opstarten nu. :)

Gaat mooi samen  :colgate:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

mmuetst

Citaat van: Spijkie op maart  1, 2026, 18:44:06Gaat mooi samen  :colgate:
Mijn ultieme audio tweak (maar drink met audio maten  ;) ).

mmuetst

Waarschijnlijk een placebo effect, maar hoe leger de mancave is met luidsprekers, hoe beter het nu klinkt.
Nog drie te gaan  :smile:

Kurt

Citaat van: mmuetst op maart  1, 2026, 21:19:36hoe leger de mancave is met luidsprekers, hoe beter het nu klinkt.
Dit is toch geen opm van je vrouw? ;-)

morca

Citaat van: mmuetst op maart  1, 2026, 21:19:36Waarschijnlijk een placebo effect, maar hoe leger de mancave is met luidsprekers, hoe beter het nu klinkt.
De conussen vd speakers kunnen als basstrap werken heb ik wel eens gelezen
Hoeveel sets had je ook al weer staan

mmuetst

Citaat van: morca op maart  1, 2026, 23:34:24De conussen vd speakers kunnen als basstrap werken heb ik wel eens gelezen
Hoeveel sets had je ook al weer staan
vroegâh stonden er 12 paar  :D  (subwoofers niet meegerekend).

RZeemering

Citaat van: mmuetst op maart  1, 2026, 21:19:36Waarschijnlijk een placebo effect, maar hoe leger de mancave is met luidsprekers, hoe beter het nu klinkt.
Hoe goedkoper de V10's uiteindelijk worden ;)

mmuetst

Volgende project wordt een nieuw audiorack. Maar deze moet wel het gewicht van de Ayon aan kunnen.
Het beest weegt 33 KG.
Heb al een beetje zitten kijken bij Mark wat hij heeft staan van NorStone.

RZeemering

Ik denk dat zo'n rack wel bij je past.
Goed en degelijk zonder alle hifi geneuzel als demping etc.

Op de bovenste plank past het makkelijk en met nog gewicht over om nog een apparaat erbij te zetten.
Zie ook mijn avatar voor de speciale wit/ oranje versie :)

AudioLaan

Citaat van: mmuetst op maart  2, 2026, 08:24:29Volgende project wordt een nieuw audiorack. Maar deze moet wel het gewicht van de Ayon aan kunnen.
Het beest weegt 33 KG.
Heb al een beetje zitten kijken bij Mark wat hij heeft staan van NorStone.

De Norstone Esse AV kan op de bovenkant 80kg dragen. De midden en onderste schap ieder 50kg. Ik denk dat dempers onder de Ayon een voordeel kunnen opleveren, maar dat kan je gewoon eens proberen. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Gato-audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

SpaceJS

Citaat van: RZeemering op maart  2, 2026, 08:30:10Ik denk dat zo'n rack wel bij je past.
Goed en degelijk zonder alle hifi geneuzel als demping etc.

Op de bovenste plank past het makkelijk en met nog gewicht over om nog een apparaat erbij te zetten.
Zie ook mijn avatar voor de speciale wit/ oranje versie :)

ik heb die in het zwart en ben daar eigenlijk zeer over te spreken.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

mmuetst

Vanavond was @marcush op bezoek om zijn versterker na te kijken. We kwamen zaterdag bij @AudioLaan aan de praat en hij vertelde daar een bijzonder verhaal over zijn Classé versterker. De audio winkel waar hij de versterker 2e hands gekocht had, deed een "beetje" moeilijk over de garantie. Uiteindelijk kon hij zijn geld terug krijgen, maar hij had liever een werkende versterker.
Om 20:00 stond Marc voor mijn deur met een zware eindversterker, bierpakket en Arnhemse Meisjes (hoe weten mensen dat nu dat ik daar van hou  :D ). Na koffie/thee en een koek eerst wat muziek opgezet en wat gebabbeld. Hierna was het zoeken naar de juiste T8 Torx schroevendraaier ;D. Na aansluiten van de versterker op mijn IPad en mijn test luidsprekers was het euvel snel boven tafel. Nu de oplossing nog. Mij was al snel duidelijk dat het relais waren. Met de scoop voor de relais viel het signaal niet weg. Op de luidspreker klemmen wel. Ik heb toen de contacten schoon gemaakt van de relais en hierna werkte alles weer zoals het hoort.
Er kwam aardig wat vuil van de contacten af.
Mooie versterker om te zien (ook van binnen).
Hierna hebben we nog even muziek geluisterd, maar het was al laat en Marc moest nog terug rijden.
Leuk dat ik je zo heb kunnen helpen en veel luisterplezier met de Classé versterker.