Mmuetst mancave en hoe het is begonnen

Gestart door mmuetst, februari 14, 2022, 21:34:35

Vorige topic - Volgende topic

mmuetst

Citaat van: brt op maart 11, 2026, 21:46:14Shit, ik heb het ook net geliked, maar heb dan weer géén zin in bovenstaande  :angel:
Kan ook een Friese witlof schotel maken  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Church of Noise

Ik kan de peachtree audio grand x-1 wel meebrengen, omwille van wetenschappelijke redenen uiteraard. 
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger Monaco 53  |  Rythmik E15HP (x2)  |  Electrocompaniet AW180 (x2)  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono (x2)  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Bluesound Vault 2

Spijkie

Citaat van: mmuetst op maart 11, 2026, 21:25:34Ik heb hier nog een NAD en een Luxman staan met transistor eindtrap, een Ayon en twee Heartbeat mono blokjes buizen versterkers. Misschien wil iemand een klasse D meenemen, gaan we er een feestje van maken.

Ik zou zo m'n symphonia meenemen als klasse d invulling  :colgate:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

RZeemering

Citaat van: brt op maart 11, 2026, 21:46:14Shit, ik heb het ook net geliked, maar heb dan weer géén zin in bovenstaande  :angel:
Je moet muzikaal en orgasme niet los lezen he!?
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

brt

Citaat van: RZeemering op maart 12, 2026, 11:45:56Je moet muzikaal en orgasme niet los lezen he!?

Het stond er als twee losse woorden, en jij stond ook nog genoemd ;)
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

mmuetst

LP van Mark Foggo, lekker kleurtje

mmuetst

Zo, vandaag zijn de BNS luidsprekers voor een zacht prijsje de deur uit gegaan. Nu nog maar één paar te gaan en dan zijn we van 12 paar naar 4 gegaan. Toch leuk als je af en toe kunt wisselen.

mmuetst

Ziet er naar uit dat morgen mijn oude BlueSound ook de deur uit gaat, ruimt lekker op zo.
Als de versterkers van de vloer zijn dan zou ik wel eens willen kijken naar een opstelling aan twee kanten en dat ik met de stoel ga schuiven en draaien om naar een andere set te luisteren. Dus bij de gordijnen (zoals je op de foto ziet) de Mofi's en dan bij de fietsen bijvoorbeeld de Magnepans of de Reference 3A luidsprekers.

mmuetst

Zo, Bluesound is verkocht. Had gisteren nog de laatste firmware er op gezet. Komt de koper luisteren, doet de hardeschijf het niet  >:(  blijkt dat de boel geherindexeerd moest worden. Hierna werkte alles weer.

De man wilde ook mijn Translators Stylus one horen, maar vond één box luider. Blijkt een mid unit naar zijn grootje. ScanSpeak 13M/8621. Nu maar voor een zacht prijsje beschikbaar gesteld. Ga er ook geen tijd meer in steken.

brt

Citaat van: mmuetst op maart 17, 2026, 21:18:46Zo, Bluesound is verkocht. Had gisteren nog de laatste firmware er op gezet. Komt de koper luisteren, doet de hardeschijf het niet  >:(  blijkt dat de boel geherindexeerd moest worden. Hierna werkte alles weer.

De man wilde ook mijn Translators Stylus one horen, maar vond één box luider. Blijkt een mid unit naar zijn grootje. ScanSpeak 13M/8621. Nu maar voor een zacht prijsje beschikbaar gesteld. Ga er ook geen tijd meer in steken.

Je bent lekker aan het opruimen!

Maar eh, je hoorde niet dat een mid-unit kapot was? Dat lijkt me toch vrij duidelijk hoorbaar?
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

mmuetst

Citaat van: brt op maart 17, 2026, 21:56:06Je bent lekker aan het opruimen!

Maar eh, je hoorde niet dat een mid-unit kapot was? Dat lijkt me toch vrij duidelijk hoorbaar?
Ik speelde eigelijk nooit met deze luidsprekers. Die unit heeft het volgens mij wel gedaan. Helaas zijn ze niet meer te krijgen. De man die de BlueSound heeft opgehaald wil ze wel voor €50,- ophalen en dan zelf opzoek gaan naar een unit. Vind het helemaal prima. Probleem ook weer opgelost.

brt

Citaat van: mmuetst op maart 17, 2026, 21:59:38Ik speelde eigelijk nooit met deze luidsprekers. Die unit heeft het volgens mij wel gedaan. Helaas zijn ze niet meer te krijgen. De man die de BlueSound heeft opgehaald wil ze wel voor €50,- ophalen en dan zelf opzoek gaan naar een unit. Vind het helemaal prima. Probleem ook weer opgelost.

Oh, je hebt ze meteen maar meegegeven? Wel lekker, ben je daar ook weer van af idd.

mmuetst

Citaat van: brt op maart 17, 2026, 22:00:39Oh, je hebt ze meteen maar meegegeven? Wel lekker, ben je daar ook weer van af idd.
Nee, ze staan nog in de mancave, maar hij moet binnenkort nog een keer naar Utrecht, dus komt goed.

JoWa

Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Linn Akurate 2200/1 - Spendor D7 - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / Hifiman Ayra Stealth / B&O Beoplay HX

Mijn showcase

mmuetst

Citaat van: JoWa op maart 18, 2026, 09:34:34Weg is weg.
Lekker opruimen.
Nou ja, ik had die luidsprekers wel voor +/- €600,- te koop. Er zijn liefhebbers voor dit soort vintage luidsprekers. Maar defect is het natuurlijk niet zoveel waard. Vooral als er units in zitten die niet meer te verkrijgen zijn.

mmuetst

Het ziet er naar uit dat Peter van de Gijn nog een Unit heeft liggen die ik mag overnemen voor €85,- ex verzendkosten. Heb de koper nu gevraagd of hij dit wil. De unit is niet helemaal puntgaaf (deukjes in de stofkap).
Maar technisch 100%. Dan heb je wel weer een werkende luidspreker.

ElpeeTwaalf

Volgens mij hebben ze dit niet eens nieuw gekost, is er geen modern alternatief voor dat 1:1 past?

mmuetst

Citaat van: ElpeeTwaalf op maart 18, 2026, 11:01:29Volgens mij hebben ze dit niet eens nieuw gekost, is er geen modern alternatief voor dat 1:1 past?
Nee. Peter van de Gijn weet dat deze units gewoon heel schaars zijn en heeft ook al onderzoek gedaan naar vervangende units. Ik heb bij hem al eerder units gekocht voor mijn andere Translator luidsprekers.
Het is aan de koper van de luidsprekers of hij de unit wilt vervangen. Anders gaan ze gewoon zonder die unit voor €50,- de cave verlaten. Soms moet je met dit soort oude luidsprekers je verlies nemen.

mmuetst

De koper gaat akkoord met de €150,-. De unit is besteld bij Peter van de Gijn. Zou leuk zijn als de luidspreker het weer doet.

Contour

Die deukjes in de stopkap zul je denk ik niks van horen, mooi dat deze speakers een volgend leven krijgen.

mmuetst

Citaat van: Contour op maart 18, 2026, 18:13:47Die deukjes in de stopkap zul je denk ik niks van horen, mooi dat deze speakers een volgend leven krijgen.
Klopt:

Maar tja, het oog wil ook wat.

mmuetst

Net het geld overgemaakt en de Unit besteld. Met een beetje mazzel deze week al binnen.

mmuetst

Gisteren was het weer feest in 't Pothuys met Peter Tiehuis. Verslag en foto's volgen nog. De mid unit is verstuurd, dus met een beetje mazzel wordt de Translator set dit weekend nog hersteld.
Het wordt lekker weer...fietsen en minder hangen in de mancave. Het leven is goed  :D

mmuetst

In het begin speelde de band nog met drie leden. De man met de sax was wat verlaat. Het laatste nummer was de hele tent muis stil en werden we getrakteerd op een mooie ballad (soms lukt dat). Het was weer een muzikaal orgasme :D

Plaatje bij het praatje.

mmuetst

De Translators zijn in ere hersteld (op een paar deukjes in de stofkap van de linker luidspreker na).
Nieuwe baasje kan ze binnenkort komen ophalen.