Mmuetst mancave en hoe het is begonnen

Gestart door mmuetst, februari 14, 2022, 21:34:35

Vorige topic - Volgende topic

mmuetst

Tijdens de zoektocht naar DaniT kwam ik per ongeluk op dit leuk klassiek jazz album uit:
Dani Klein, Dani sings Billie.
Lekkere opname, goed om het weekend af te sluiten.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Church of Noise

Citaat van: mmuetst op mei 10, 2026, 20:42:23Tijdens de zoektocht naar DaniT kwam ik per ongeluk op dit leuk klassiek jazz album uit:
Dani Klein, Dani sings Billie.
Lekkere opname, goed om het weekend af te sluiten.

Wereldklasse, die dame!
Ook bekend van Vaya Con Dios overigens.
(chauvinistische modus staat nu terug uit  ;D )
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger Monaco 53  |  Rythmik E15HP (x2)  |  Electrocompaniet AW180 (x2)  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono (x2)  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Bluesound Vault 2

mmuetst

Citaat van: Church of Noise op mei 10, 2026, 22:14:03Wereldklasse, die dame!
(chauvinistische modus staat nu terug uit  ;D )

Daar mag je best trots op zijn hoor, mooie stem!

Spijkie

Citaat van: Church of Noise op mei 10, 2026, 22:14:03Wereldklasse, die dame!
(chauvinistische modus staat nu terug uit  ;D )

Ik draai regelmatig vaya con dios, leuk live album van hun laatste optreden ook.ik wist niet dat ze ook nog ergens anders in zong
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

MarKath

Citaat van: Spijkie op mei 11, 2026, 11:45:32Ik draai regelmatig vaya con dios, leuk live album van hun laatste optreden ook.ik wist niet dat ze ook nog ergens anders in zong

Ja, en dan is er ook nog Purple Prose met Dani Klein.
The Diapason Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his AUDIOPHILIA NERVOSA crisis and now concentrates on Music only.

Spijkie

Citaat van: MarKath op mei 11, 2026, 12:35:42Ja, en dan is er ook nog Purple Prose met Dani Klein.

Ik zal t eens opzoeken, dankjewel
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

mmuetst

Gisteren een nieuw stekkerblok gekocht. Er zit een overspanning beveiliging op dit blok. En er kunnen 10 apparaat aangesloten worden.
Snoeren ga ik nog netter maken. Misschien hier en daar inkorten.

Ben nu voor het eerst de Mofi's aan het aansturen met mijn Luxman versterker. Klinkt allemaal prima, fijne versterker in combinatie met de Mofi's.

mmuetst

De aarddraad van draaitafel was ooit ingekort (draadeinden was op) dus nu ik toch lekker bezig was, deze langer gemaakt en gelijk een kabelschoentje aan het einde gemaakt om zo te kunnen klemmen aan de versterker zonder dat het draad weer op raakt. Nu de draaitafel gekoppeld aan de Luxman om dat eens te proberen (heeft een MC ingang). Gaat heel mooi zo. E.S.T. Live in Gothenburg opgezet, genieten!

AudioLaan

Citaat van: mmuetst op mei 15, 2026, 16:07:17Gisteren een nieuw stekkerblok gekocht. Er zit een overspanning beveiliging op dit blok. En er kunnen 10 apparaat aangesloten worden.
Snoeren ga ik nog netter maken. Misschien hier en daar inkorten.

Ben nu voor het eerst de Mofi's aan het aansturen met mijn Luxman versterker. Klinkt allemaal prima, fijne versterker in combinatie met de Mofi's.

Mofi gaat lekker op alles! :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Gato-audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

mmuetst

Citaat van: AudioLaan op mei 15, 2026, 19:17:12Mofi gaat lekker op alles! :)
Menig vrouw, die toch nieuwsgierig is naar mijn mancave, en die grote jongens zien zeggen "die komen er bij mij niet in"  :D

Spijkie

Ook niet als je ze laat horen en erbij verteld dat t went ?  :colgate:

mmuetst

Citaat van: Spijkie op mei 17, 2026, 08:17:48Ook niet als je ze laat horen en erbij verteld dat t went ?  :colgate:
Sommigen zijn zeker onder de indruk hoe het klinkt, maar deze joekels in een woonkamer, dat nooit. Moet wel toegeven dat ik ook blij ben met mijn SonoS installatie in onze leefruimte. De laatste luidsprekers die in de woonkamer stonden van enig formaat waren de Dali Opticon 5. Maar dan kon ik eigenlijk alleen luisteren als ik alleen thuis was (en ik lees wel vaker dat forum leden op die manier kunnen genieten van hun set). Ik ben zeer blij met een aparte ruimte.

FS249

Dat herken ik wel. Voordeel van een eigen ruimte is dat je een ander niet tot last bent en dat je je eigen moment kunt kiezen om te luisteren.

De TV set hier is ook niet misselijk voor muziek, maar wordt het meest gebruikt voor films.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase: Versterker E-3000, CD speler: DP 410, Tuner T 109. Speakers: Elac FS 249.3 en BS 403, sub ESP 2040 2x, Draaitafel: Sony PS- X4.