Mmuetst mancave en hoe het is begonnen

Gestart door mmuetst, februari 14, 2022, 21:34:35

Vorige topic - Volgende topic

mmuetst

Wat een goede tips  :D  :D  :D  ik word elke keer.....eh.....slimmer?  :wacko:
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

katwax

Is er ook een andere versie voor de "oude"? En hoe zit dit met NOS buizen?  :crazy:
Slimmer wil niet altijd zeggen dat je minder vragen hebt, "ignorance is bliss" heeft ook zijn waarde  ;D

Genieten van een boek terwijl je kan luisteren naar muziek uit een goede set is natuurlijk wel zalig  ;)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kingpin

Ik heb deze nog liggen ...

Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

MarKath

Citaat van: mmuetst op februari 11, 2026, 06:48:46Wat een goede tips  :D  :D  :D  ik word elke keer.....eh.....slimmer?  :wacko:

Ik ben nu ongeveer sinds een jaar overgestapt naar buizen versterking en wil niet anders meer. Begon met een chinese Yaquin maar ben toch al vrij snel overgestapt naar een toppertje uit de Unison Research stal. Koste wat maar dan heb je ook wat.
Natuurlijk moet ook de match met de luidsprekers er zijn, maar dat zit bij mij wel goed op advies van Wim van Kraanen.

Oh ja, voor diegene die Wim van Kraanen niet kennen, hij was de voormalig importeur van Diapasson en Unison Research (en nog veel meer).
The Diapason Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his AUDIOPHILIA NERVOSA crisis and now concentrates on Music only.

mmuetst

Citaat van: Kingpin op februari 11, 2026, 08:59:56Ik heb deze nog liggen ...

Zet die dan nog op mijn verlanglijstje
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

mmuetst

Ik ga ook niet meer terug naar transistor, heb nog wel een Luxman staan, wel met een buisje in de voortrap.
Er staat al heel lang een leuke versterker te koop bij Freakuence: Vanderveen uL40-s2p. Maar moet gaan oppassen dat ik ipv luidsprekers nu buizenversterkers ga verzamelen  :D.

mmuetst

Citaat van: katwax op februari 11, 2026, 08:46:16Is er ook een andere versie voor de "oude"? En hoe zit dit met NOS buizen?  :crazy:
;D Volgens mij niet, maar geloof niet dat er op buizen ontwerpen nog nieuwe versies worden ontdekt. Heb zelf ooit de vier pitter van de Electuur gebouwd. Deze is helaas gestorven door gebrek aan zekeringen en een defecte eindtrap buis(EL84).
Heb die versterker best lang gebruikt op mijn Cyrus 780 monitoren. Later stond deze set in onze eetkamer, tot het noodlot toe sloeg. RIP vier pitter....

katwax

Citaat van: mmuetst op februari 11, 2026, 20:19:45;D Volgens mij niet, maar geloof niet dat er op buizen ontwerpen nog nieuwe versies worden ontdekt. Heb zelf ooit de vier pitter van de Electuur gebouwd. Deze is helaas gestorven door gebrek aan zekeringen en een defecte eindtrap buis(EL84).
Heb die versterker best lang gebruikt op mijn Cyrus 780 monitoren. Later stond deze set in onze eetkamer, tot het noodlot toe sloeg. RIP vier pitter....
Nu kan je een "moderne" versie bouwen, maar eerst je boek uitlezen  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Wookie

Buizen zijn zeker fraai! En hebben iets " speciaals" wat je met andere versterkers niet zo gauw hebt..
Echter kun je jezelf met buizen ook helemaal gekmaken  :-X  er zijn zoveel variaties in buizen types/ merken/ NOS vs nieuw etc..
Echter biedt een buizenversterker ook weer het voordeel om juist daarmee te spelen  :worship:
Na inmiddels een stuk of 12 solidstate versterkers variërend van Redrose tm Mcintosch.
Twee Hybride versterkers ( Pathos)
En een stuk of 10 buizenversterkers van Yarland tm Airtight-AN kan ik voor mijzelf wel zeggen dat ik het meest blij wordt van iets met een buis  :headbanging:
En zo nu en dan komt er nog eens een " nieuw" buizen ontwerp langs  :pompom:
Dit keer in de vorm van een hybride met het Square tube concept.
Heb nu een Kora TB140 spelen en dit speelt echt zeeeeeer fraai! Voor mij denk ik end- game  :worship:  de kracht en controle van een goede solidstate en de stage en vloeiendheid van een goede buizenversterker.
Een zeer mooie versterker die ik zeker zou aanraden! :worship:

mmuetst

Citaat van: Wookie op februari 12, 2026, 17:10:47Heb nu een Kora TB140 spelen en dit speelt echt zeeeeeer fraai! Voor mij denk ik end- game  :worship:  de kracht en controle van een goede solidstate en de stage en vloeiendheid van een goede buizenversterker.
Een zeer mooie versterker die ik zeker zou aanraden! :worship:
Mooi strak design  :thumbs-up:. Ik mag wel graag de buisjes zien als ze in een versterker zitten  ;).

brt

Citaat van: mmuetst op februari 12, 2026, 21:29:20Ik mag wel graag de buisjes zien als ze in een versterker zitten  ;).

Helemaal mee eens. Een buizenversterker ontwerpen waarin die mooi gloeiende buisjes niet zichtbaar zijn, dat snap ik echt niet.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

mmuetst

Citaat van: brt op februari 12, 2026, 23:45:14Helemaal mee eens. Een buizenversterker ontwerpen waarin die mooi gloeiende buisjes niet zichtbaar zijn, dat snap ik echt niet.
De letters Ayon gloeien meer op mijn versterker dan de buizen  :D. En mijn 300B versterkers geven ook niet veel romantisch licht  ;). Toch vind ik het mooier dat de buizen zichtbaar zijn. Qua uiterlijk van die Kora kan ik ook wel in mee gaan, lekker hun eigen stijl qua merk.

Wookie

Mee eens, De buizen zien gloeien hoort eigenlijk wel bij een buizenversterker.
Het is onderdeel van de belevenis zeg maar  :music:
Ayon heeft ook mooie versterkers, echter ben ik dan weer alergisch voor zon lichtgevend logo continue  ;D

Geniet van je mooie set Mmuetsts. :music:

mmuetst

Vanavond de OLSjes de deur uitgegaan. Heb na mijn werk nog even afscheid van ze genomen. Nu kan Sandra zonder problemen bij de voorraad shampoo  :D

Mediator

De Ayon alleen als voorversterker en de 300B als eind? Of speel je ook wel volledig met de Ayon?
Gruppo Richercha Audio Alta Fedeltà ❤️

mmuetst

Citaat van: Mediator op februari 16, 2026, 22:38:18De Ayon alleen als voorversterker en de 300B als eind? Of speel je ook wel volledig met de Ayon?
Of de Ayon of de 300B maar niet tegelijk. De Ayon kun je niet als losse voorversterker gebruiken. Wel als eindversterker. Als ik de 300B's gebruik regel ik de volume op de Eversolo.

mmuetst

Kleine update van mijn kant, heb de luisterstoel iets naar achter gezet en de schakelaars op de achterkant van de luidsprekers op "Low" gezet. Dit is de tweeter level.
Dit luistert wat prettiger, de Mofi's zijn best pittig in het hoog. Je kunt natuurlijk schuiven met je luidsprekers, maar ook met je luister stoel  ;D.

Mediator

Ik schat in dat je de komende tijd nog wel vaker kunt schuiven. Ik ben een tijd terug ook weer grenzen gaan opzoeken om dichter op mijn luidsprekers te zitten. Dan is het toch weer zoeken. Er zijn best wat parameters. Afstand speaker tot achtermuur, afstand tussen speakers maar ook van speaker tot zijmuur. Afstand van speakers tot luisterplek. Hoeveel je speakers indraait. Ik ben laatst gewoon gaan luisteren en alles komt dan wel. Zonde om niet van de muziek te genieten.
Gruppo Richercha Audio Alta Fedeltà ❤️

MarKath

Dit is (naast het geluid) een andere charme van een leuke buizen versterker.
49f6b6c5-6150-408a-b5fb-b1ca2f2d1bde.jpg
The Diapason Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his AUDIOPHILIA NERVOSA crisis and now concentrates on Music only.

mmuetst

Deze week (woensdag) was Hans bij mij in de mancave (deze Hans in niet actief op dit forum). Ik ken Hans van een demo avond bij HiFiklubben. Hij heeft momenteel zelf een Project draaitafel gekocht en wilde ook wat advies over luidsprekers en een versterker. Het moeten kleine zuiltjes worden, kleur wit voor +/- €1500. Ik heb hem geadviseerd om eens naar Q Acoustics te gaan luisteren.
Hij was verder onder de indruk van mijn Mofi luidsprekers. We hebben wat via mijn Eversolo gedraaid, maar omdat hij ook vinyl liefhebber is, ook wat platen opgezet.
Wel jammer dat het witte luidsprekers moeten zijn, want ik heb nog een paar mooie V-vox luidsprekers in de aanbieding  :D. We hebben het verder niet meer over versterkers gehad. Heb hem wel ontraden om voor buizen te gaan, gezien dat gewoon niet praktisch is. Het was verder een gezellige avond (zoals gewoonlijk bij audio liefhebbers). Hij gaat 25 februari naar HiFiklubben voor een vinyl avond, ik krijg zelf weer iemand op bezoek om te komen luisteren naar mijn huidige set.

Spijkie

Citaat van: MarKath op februari 18, 2026, 07:16:25Dit is (naast het geluid) een andere charme van een leuke buizen versterker.
49f6b6c5-6150-408a-b5fb-b1ca2f2d1bde.jpg

Deze vind ik dan wel weer bruut mooi om te zien.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Spijkie

Citaat van: mmuetst op februari 21, 2026, 00:56:55Deze week (woensdag) was Hans bij mij in de mancave (deze Hans in niet actief op dit forum). Ik ken Hans van een demo avond bij HiFiklubben. Hij heeft momenteel zelf een Project draaitafel gekocht en wilde ook wat advies over luidsprekers en een versterker. Het moeten kleine zuiltjes worden, kleur wit voor +/- €1500. Ik heb hem geadviseerd om eens naar Q Acoustics te gaan luisteren.
Hij was verder onder de indruk van mijn Mofi luidsprekers. We hebben wat via mijn Eversolo gedraaid, maar omdat hij ook vinyl liefhebber is, ook wat platen opgezet.
Wel jammer dat het witte luidsprekers moeten zijn, want ik heb nog een paar mooie V-vox luidsprekers in de aanbieding  :D. We hebben het verder niet meer over versterkers gehad. Heb hem wel ontraden om voor buizen te gaan, gezien dat gewoon niet praktisch is. Het was verder een gezellige avond (zoals gewoonlijk bij audio liefhebbers). Hij gaat 25 februari naar HiFiklubben voor een vinyl avond, ik krijg zelf weer iemand op bezoek om te komen luisteren naar mijn huidige set.

Dit zijn leuke momenten inderdaad, leuk ook dat ie de tijd neemt om zich te oriënteren. Tja , witte slanke zuiltjes  :colgate: ik hoor niks vreemds . Heeft ie een vrouw ?  :tounge:  :tounge:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

mmuetst

Citaat van: Spijkie op februari 21, 2026, 07:50:11Dit zijn leuke momenten inderdaad, leuk ook dat ie de tijd neemt om zich te oriënteren. Tja , witte slanke zuiltjes  :colgate: ik hoor niks vreemds . Heeft ie een vrouw ?  :tounge:  :tounge:
Nee, minder ruimte.

Hannibal_

Citaat van: mmuetst op februari 17, 2026, 21:08:04Kleine update van mijn kant, heb de luisterstoel iets naar achter gezet en de schakelaars op de achterkant van de luidsprekers op "Low" gezet. Dit is de tweeter level.
Dit luistert wat prettiger, de Mofi's zijn best pittig in het hoog. Je kunt natuurlijk schuiven met je luidsprekers, maar ook met je luister stoel  ;D.

Wat leuk dat je Mofi's gekocht hebt.
Ik vond ze (2de x) erg mooi klinken.

gefeliciteerd
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 ME, MiniDSP Flex Digital, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos Connect+RL 60.2.

mmuetst

Citaat van: Hannibal_ op februari 25, 2026, 08:24:24Wat leuk dat je Mofi's gekocht hebt.
Ik vond ze (2de x) erg mooi klinken.

gefeliciteerd
Dank, heb je de V10 toen gehoord bij Mark of de 888?