Mmuetst mancave en hoe het is begonnen

Gestart door mmuetst, februari 14, 2022, 21:34:35

Vorige topic - Volgende topic

gizmo2

Citaat van: mmuetst op januari 30, 2026, 18:31:01Zo smoelen ze met frontje. Is best wel een groot grijs vlak zo in de mancave.
Prachtige speakers dat zal wel klinken... veel plezier er mee.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

mmuetst

Vanavond mijn 300B versterkers aangesloten op de Mofi V10. En zonder problemen kunnen deze kleine rakkers deze grote reuzen aansturen. Ook het laag is geen probleem.
Deze buizenversterkers hebben alleen wat lokale tegenkoppeling en klinken altijd prachtig, zo ook met deze luidsprekers is het een feest. Deze versterkers maar niet in de verkoop doen. Deze single end 300B buizen hebben me altijd veel muzikale uren bezorgt.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

Zie ik al die koel ribben, dikke versterkers 300+ watt vermogen. Draai ik gewoon met Max 6 watt en één 300B buisje per kanaal boven de 90dB op mijn luister plek  :D

Kurt

Ok. Mijn MC 1.25KWs verstoken wat meer, maar ik heb er wel de aangename warmte van in de winter. :)

mmuetst

Citaat van: Kurt op februari  7, 2026, 00:28:36Ok. Mijn MC 1.25KWs verstoken wat meer, maar ik heb er wel de aangename warmte van in de winter. :)
Onderschat niet wat voor warmte er van buizen komt, maar mijn CV in mijn mancave moet wel voor extra warmte zorgen anders wordt luisteren wel een straf.

mmuetst

Na wat avonden luisteren is dit mijn ervaring met de Mofi V10. Ik heb tijdens het luisteren niet de behoefte gehad om een extra Subwoofer aan te sluiten. Het laag is mooi en strak. Je ziet de units nauwelijks bewegen (ook die passieve radiators aan de achterkant bewegen nauwelijks) maar op de luisterplek voel je de bas heel goed. Het wordt nooit te veel, heel strak laag dus. Ook niet als je een partij R&B opzet (zoals Jill Schott).
Het midden is mooi schoon en vooral in combinatie met de 300B een feest. Er is breedte en diepte in het podium wat de Mofi neer zet. Het hoog is meer "up-front" van wat ik gewend ben bij mijn andere luidsprekers. Maar ervaar dat niet als negatief.
De 10 inch midwoofer zorgt voor een soort waveguide. Nauwkeurige Plaatsing van instrumenten is ook wat gelijk opvalt. Ik moest wel even wennen aan deze grote reuzen in mijn mancave. Uiteindelijk, met frontjes is het nogal veel grijs (past wel goed bij mijn haarkleur  :D ). Slechte masters vallen met deze luidsprekers gelijk door de mand. Verder zijn deze luidsprekers heel versterker vriendelijk. Misschien een single-end met een 211 of 845 buis. Die heb ik dan nog wel op mijn bucketlist staan  ;).

AudioLaan

Leuk om te lezen! Het had ook kunnen tegenvallen en daar heeft niemand wat aan. Ik vond het best gewaagd gezien de inhoud van je cave. Maar goed om te weten dat je geen enorme ruimte nodig hebt om te genieten van deze reuzen. De fronts zijn gewoon lelijk imo en snap niet waarom ze dit zo doen. Voordeel is dat ze voor een bescheiden prijs zwarte leveren. Zelf zou ik ze altijd zonder fronts laten spelen en die alleen ter bescherming erop zetten, maar ieder zijn ding.
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Gato-audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

Wookie

Wat is het rendement van die Mofi?
Als het een impedantie vriendelijke luidspreker is zou ik eerder niet voor een 211/845 gaan maar voor een 2a3.. mits je met het vermogen uit de voeten kan..

mmuetst

Red je het allemaal wel daar met al die zware versterkers zonder steekwagen? ;D Ik neem de steekwagen de 28e in ieder geval mee. Wat ruimte betreft past de Mofi zonder problemen. Of het door de WAF komt...  :D. Dus is dat voor toekomstige kopers misschien meer een obstakel.
Verder zijn ze super versterker vriendelijk.
Je kunt deze luidsprekers rustig of die party gril aansluiten van 20 watt klasse A, twee vingers in zijn neus gaat hij deze luidsprekers aansturen.

mmuetst

Citaat van: Wookie op februari  7, 2026, 18:12:44Wat is het rendement van die Mofi?
Als het een impedantie vriendelijke luidspreker is zou ik eerder niet voor een 211/845 gaan maar voor een 2a3.. mits je met het vermogen uit de voeten kan..
91dB maar ik vind de 211/845 gewoon een mooie buis om te zien. En wat ik begrijp zijn er ook mooie versterkers te krijgen met deze buis, qua uiterlijk als geluid.
Als er iets op mijn pad komt sla ik toe, net als de Ayon versterker. Heeft geen haast.

katwax

Leuk om te lezen dat ze helemaal top zijn voor je. Had dit eigenlijk wel verwacht, maar je weet natuurlijk nooit hoe ze in jou ruimte klinken tov het geluid waar je voor gevallen was bij Laan.

Ps Moet je nu al je kabeltesten opnieuw doen, nu je eindelijk "echte" speakers hebt?  :P
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

mmuetst

Even voor de duidelijkheid, ik ben helemaal in mijn nopjes met mijn nieuwe Mofi luidsprekers. Laag is nog nooit zo mooi geweest. Maar ik kan wel bevestigen dat de oude meuk die ik had in mijn mancave zeker ook voor mooie luistermomenten kon zorgen. Ook het principe wat gebruikt wordt kan verschil maken. Of je nu maar een box zit te luisteren of naar een paar panelen, het maakt veel uit. Van beide kan ik genieten. Maar het is wel een andere beleving. Vind daarom de opmerking van sommige forum leden wel grappig (en ik snap de knipoog) dat ik nu "echte" luidsprekers bezit. Mijn oude luidsprekers ervaarde ik ook als "echte" luidsprekers. En in sommige eigenschappen doen ze het even goed of misschien wel beter.
Wat de ruimte betreft vind ik het in mijn mancave beter tot zijn recht komen dan in de ruimte van Mark. Maar ik ken mijn eigen ruimte ook beter.

mmuetst

Zo iets, staat nu op Marktplaats met aardige korting ivm kleine schade. Maar €7000,- zit er nu even niet in  :D
Te koop bij een audio winkel in Zutphen.

AudioLaan

De steekwagen zou er goed bij van pas komen. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Gato-audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207

chansig

Beetje digitale ruis erbij en gaan met die banaan.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

AudioLaan

+31 6 20 371 207

mmuetst

Church of Noise

Citaat van: mmuetst op februari  8, 2026, 12:13:15Even voor de duidelijkheid, ik ben helemaal in mijn nopjes met mijn nieuwe Mofi luidsprekers. Laag is nog nooit zo mooi geweest. Maar ik kan wel bevestigen dat de oude meuk die ik had in mijn mancave zeker ook voor mooie luistermomenten kon zorgen. Ook het principe wat gebruikt wordt kan verschil maken. Of je nu maar een box zit te luisteren of naar een paar panelen, het maakt veel uit. Van beide kan ik genieten. Maar het is wel een andere beleving. Vind daarom de opmerking van sommige forum leden wel grappig (en ik snap de knipoog) dat ik nu "echte" luidsprekers bezit. Mijn oude luidsprekers ervaarde ik ook als "echte" luidsprekers. En in sommige eigenschappen doen ze het even goed of misschien wel beter.
Wat de ruimte betreft vind ik het in mijn mancave beter tot zijn recht komen dan in de ruimte van Mark. Maar ik ken mijn eigen ruimte ook beter.
Herken ik.
Ik ben echt blij met de woonkamer setup maar geniet minstens even hard van de setup in de werkkamer en het timbre ervan.

Goed om te horen hoe blij je bent met de MoFi's en de rest van je setup :) !
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger Monaco 53  |  Rythmik E15HP (x2)  |  Electrocompaniet AW180 (x2)  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono (x2)  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Bluesound Vault 2

gizmo2

Citaat van: mmuetst op februari  8, 2026, 15:58:35Zo iets, staat nu op Marktplaats met aardige korting ivm kleine schade. Maar €7000,- zit er nu even niet in  :D
Te koop bij een audio winkel in Zutphen.
Sights&sounds, daar heb ik vaker iets gekocht.... zoals laatst nog de ASR emitter 1 plus.
Leuke kleine winkel met heel veel High end spullen.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Maximus_Aurelius

Citaat van: mmuetst op februari  2, 2026, 14:46:08Mocht je een andere mooie versie weten die beschikbaar is op Tidal, dan hou ik me aanbevolen.

Heb een versie van Dvorak en deze grote meneer die heel goed kan dirigeren moet eigenlijk wel op Tidal staan.
Hier de normale versie:

Dvorak symp. No.8 plus No.9
Herbert von Karajan & Wiener Philharmoniker.
Deutsche Grammaphon.

Zelf heb ik de Esoteric Sacd versie.

Er is ook een versie die hetzelfde is maar daar staat no.8 niet op maar Smetana Moldau.
No.8 was een aparte cd.

Ook een grote meneer, master dirigent ;). Alleen de uitvoering volledig anders maar wel mooi. Ik ga hier ook vanuit dat deze op Tidal staat.
Frits Reiner

Deze vind ik erg verassend vooral wat de jeugd tegenwoordig toch nog kan :D
Zelf heb ik de 2XHD versie.

P.s Danzon no.2 ( Arturo Marquez) is ook erg goed  :wub:

Nu stop ik maar even want anders kom je je mancave niet meer uit en zie je geen daglicht meer ;)
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

gerard123

Citaat van: mmuetst op februari  8, 2026, 12:13:15Even voor de duidelijkheid, ik ben helemaal in mijn nopjes met mijn nieuwe Mofi luidsprekers. Laag is nog nooit zo mooi geweest. Maar ik kan wel bevestigen dat de oude meuk die ik had in mijn mancave zeker ook voor mooie luistermomenten kon zorgen. Ook het principe wat gebruikt wordt kan verschil maken. Of je nu maar een box zit te luisteren of naar een paar panelen, het maakt veel uit. Van beide kan ik genieten. Maar het is wel een andere beleving. Vind daarom de opmerking van sommige forum leden wel grappig (en ik snap de knipoog) dat ik nu "echte" luidsprekers bezit. Mijn oude luidsprekers ervaarde ik ook als "echte" luidsprekers. En in sommige eigenschappen doen ze het even goed of misschien wel beter.

Volgens de Vellemunati ben je nu een echte Konusknecht.

mmuetst

Kennis is macht  ;). Ik zag op Marktplaats dit boek waar ik al langer naar op zoek was. Kon ik deze tweedehands kopen. Elke avond een buizen verhaaltje voor het slapen gaan  :D

RZeemering

Ben wel benieuwd welke macht je er mee gaat krijgen?
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

brt

Citaat van: mmuetst op februari 10, 2026, 20:41:12Kennis is macht  ;). Ik zag op Marktplaats dit boek waar ik al langer naar op zoek was. Kon ik deze tweedehands kopen. Elke avond een buizen verhaaltje voor het slapen gaan  :D

Hoofdstuk 1: een boek nooit tegen hete buizen aanzetten!  :tounge2:
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

MarKath

Citaat van: brt op februari 10, 2026, 23:35:13Hoofdstuk 1: een boek nooit tegen hete buizen aanzetten!  :tounge2:

En Hoofdstuk 2: Nooit alleen bij het licht van de buis lezen want daar verpest u uw ogen mee.
The Diapason Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his AUDIOPHILIA NERVOSA crisis and now concentrates on Music only.