De set van SSchot

Gestart door sschot, januari 15, 2021, 17:22:59

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

De eerste indruk is dus top, je komt enthousiast over 🙂 Maar ik zou er nog een tijdje in rust naar luisteren; eventuele onhebbelijkheden openbaren zich vaak pas later, die hoor je steevast na wat langer en vaker luisteren.

Het is net met de liefde, wanneer je zojuist verliefd bent geworden is alles hemels, maar pas wanneer je wat langer en vaker met die ander door hebt gebracht, hoor, zie, ruik, proef, voel (aankruisen wat van toepassing is) je de zaken die wat minder een alleluja reactie oproepen 😏
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sschot

Dank voor je wijze raad!

Ik ga ze ook gewoon de komende 10 dagen laten staan. Zal ze wel op de stands gaan plaatsen in deze tijd en evt. wat gaan schuiven, om te kijken hoe kritisch de plaatsing is.

Ben op dit moment idd enthousiast, maar 't is nog maar de eerste dag 
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

sschot

Gewoon muziek aan, en vooralsnog wil ik blijven luisteren en luisteren

Referentie tracks zijn de revue gepasseerd, en nu komt er "van alles" voorbij, om te ontdekken hoe het klinkt, wat ik hoor en wat er allemaal gebeurd. Wat gaat dit de komende dagen doen en als ze op de stands staan en de optimale positie hebben gekregen?

Ik heb vooral zin om het te ontdekken
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Xander32

Het heeft er alle schijn van dat het een mooie upgrade betreft. Maar ik zou voor aanschaf ze zeer zeker eerst op oorhoogte gaan beluisteren, dat geeft namelijk een enorm verschil, ook betreft de bass.

Citaat van: sschot op september 28, 2021, 23:15:17
Gewoon muziek aan, en vooralsnog wil ik blijven luisteren en luisteren

Referentie tracks zijn de revue gepasseerd, en nu komt er "van alles" voorbij, om te ontdekken hoe het klinkt, wat ik hoor en wat er allemaal gebeurd. Wat gaat dit de komende dagen doen en als ze op de stands staan en de optimale positie hebben gekregen?

Ik heb vooral zin om het te ontdekken
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sschot

Zo, vandaag zijn de 685 weer verkocht. Leuk om in huis gehad te hebben en om even naar te luisteren. Maar niet mijn ding.
De DM603's worden zaterdag opgehaald, en dan begint het hier weer een beetje schoon schip te worden. Lekker ruimte en overzicht. Kan ik helemaal niet vervelend vinden.

De EVO's spelen er nog rustig op los. Vooralsnog gewoon positief en heel prettig, dus we blijven gewoon nog even luisteren........

Ik persoonlijk vind de frontjes in zwart erg hard en zou liever grijs hebben. Deze zijn niet in een andere kleur leverbaar. Mogelijk eens kijken of er iemand is die dat opnieuw kan bespannen, maar dan met een andere kleur doek. Maar dat is niet voor nu. Eerst weten of ze definitief blijven.

Tevens nog even twijfel of ik de originele, en dus zwarte, stands ga uitpakken en toepassen of dat ik liever naar een grijze uitvoering van een ander merk uitwijk. Ik heb nog een paar dagen om hier over na te denken. Mocht iemand een mooi passende stand voor de EVO 4.2 weten, die niet perse zwart is, dan hou ik mij wel aanbevolen.

Ik vraag mij trouwens af of ik door de tweeter van de EVO's minder last van reflecties op het aquarium heb, maar dat is ook zomaar een gedachte.

sschot

En de B&W DM603 S3 zijn ook definitief weg.

Betekent stands opbouwen, kabel bi-wire aansluiten en zoeken naar de optimale locatie voor de EVO's, of er toch nog afstand van nemen en verder kijken naar MA of R3. Maar dan moeten de EVO's op de stands gaan tegenvallen, anders zijn het voor mij blijvers

denoontje

Leuk..wel je forumfoto aanpassen ook ;-)

sschot

Citaat van: denoontje op oktober  2, 2021, 15:32:54
Leuk..wel je forumfoto aanpassen ook ;-)

Uiteraard, dat gaat goed komen 🤪

scoc

Citaat van: sschot op oktober  2, 2021, 15:29:03
En de B&W DM603 S3 zijn ook definitief weg.

Betekent stands opbouwen, kabel bi-wire aansluiten en zoeken naar de optimale locatie voor de EVO's, of er toch nog afstand van nemen en verder kijken naar MA of R3. Maar dan moeten de EVO's op de stands gaan tegenvallen, anders zijn het voor mij blijvers

Zou toch zeker eens horen naar die KEF R3 ...
Woonkamer (stereo): Innuos Statement | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Sony XR-55A95L
Office: KEF LSX II LT
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 | Marantz MM8077 CineMike + MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

MarKath

Citaat van: scoc op oktober  2, 2021, 19:10:20

Dat kan ik alleen maar beamen. Heb al heel veel luidsprekers gehad maar wat deze "kleine" geweldenaar laat horen is subliem.

Hiervoor had ik de KEF R900 maar die waren echt overdone in onze woonkamer. Ik ben met die speaker helemaal gevallen voor het Uni-Q geluid, veel detail, goede plaatsing en spat zuiver, ik was alleen bang dat de KEF R3 in het laag te veel te kort zou komen maar niets is minder waar.
Zeer geproportioneerd wordt het laag geproduceerd en voldoende om een woonkamer te laten schudden en ruzie met de buren te krijgen ;D.

Maar ik vind die Wharfedale ook een hele mooie luidspreker en als die in jouw oren voldoet, zou ik niet zo gauw weer opnieuw investeren want dan wordt het wel een hele dure hobby :dry:.

Groeten,
Marcel

Succes met de keus, 
The Diapason Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his AUDIOPHILIA NERVOSA crisis and now concentrates on Music only.

bramsat

Mochten ze te groot zijn en kwa bas niet helemaal voldoen zou je de evo 4.1 overwegen....probeer ze uit en je weet binnen

een paar uur of dat ook zeer goed klinkt. kom je dan echt bas tekort dan kan er eventueel een subje bij in de toekomst.

De onderstaande boy mag je leuk vinden of niet....let vooral op zijn beschrijving van jouw 4.2 en het verschil met de 4.1.

Hij heeft mij trouwens wel blij gemaakt met zijn bevinding dat de evo series echt fineer is en geen plastic of kunstof.

In het algemeen ben ik geen liefhebber van subs bij flinke speakers.....alleen bij kleine speakers kan dat ideaal zijn.

Hier een review van een audioman die zich uitgebreid de tijd geeft om deze speaker te omschrijven en een oordeel geeft.

https://youtu.be/A2io-AdSq-M

Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

sschot

Citaat van: scoc op oktober  2, 2021, 19:10:20

In zekere zin begrijp ik dit, echter heb ik nu alles voor minder dan de prijs van 1 R3. Oftewel de investering is vele malen groter, past ook nu niet en dat ga ik dus enkel en alleen doen, als ik met de EVO niet gelukkig wordt.

Op dit moment vind ik de EVO's nog errug interessant

sschot

Citaat van: MarcelHLX op oktober  4, 2021, 06:40:37
Dat kan ik alleen maar beamen. Heb al heel veel luidsprekers gehad maar wat deze "kleine" geweldenaar laat horen is subliem.

Hiervoor had ik de KEF R900 maar die waren echt overdone in onze woonkamer. Ik ben met die speaker helemaal gevallen voor het Uni-Q geluid, veel detail, goede plaatsing en spat zuiver, ik was alleen bang dat de KEF R3 in het laag te veel te kort zou komen maar niets is minder waar.
Zeer geproportioneerd wordt het laag geproduceerd en voldoende om een woonkamer te laten schudden en ruzie met de buren te krijgen ;D.

Maar ik vind die Wharfedale ook een hele mooie luidspreker en als die in jouw oren voldoet, zou ik niet zo gauw weer opnieuw investeren want dan wordt het wel een hele dure hobby :dry:.

Groeten,
Marcel

Succes met de keus,

Dank voor je reactie. En dat is ook mijn uitgangspunt, als de Wharfedales voldoen, dan is het goed.

sschot

Citaat van: bramsat op oktober  4, 2021, 08:34:30
Mochten ze te groot zijn en kwa bas niet helemaal voldoen zou je de evo 4.1 overwegen....probeer ze uit en je weet binnen

een paar uur of dat ook zeer goed klinkt. kom je dan echt bas tekort dan kan er eventueel een subje bij in de toekomst.

De onderstaande boy mag je leuk vinden of niet....let vooral op zijn beschrijving van jouw 4.2 en het verschil met de 4.1.

Hij heeft mij trouwens wel blij gemaakt met zijn bevinding dat de evo series echt fineer is en geen plastic of kunstof.

In het algemeen ben ik geen liefhebber van subs bij flinke speakers.....alleen bij kleine speakers kan dat ideaal zijn.

Hier een review van een audioman die zich uitgebreid de tijd geeft om deze speaker te omschrijven en een oordeel geeft.

https://youtu.be/A2io-AdSq-M

Ik vind de 4.2 zeker niet te groot. Sterker, kan mij niet voorstellen dat de 4.1 op dezelfde stand qua oor hoogte goed uit komt en dus vind ik het mij zelfs een beetje lastig voor te stellen.

M.b.t. de locatie van de LS, ben ik binnen de mogelijkheden nog volop aan het schuiven, om te kijken of ik het plekje kan vinden waarbij ik zeg, zo moeten ze staan. Uiteraard met mijn akoestiek die door het aquarium toch negatief beïnvloed wordt, dus altijd een vorm van compromis.

Tot op dit moment zeker nog niet ontevreden met de EVO's

sschot

Verder nog een praktisch ding, waar ik niet helemaal tevreden mee ben.

Bij de EVO's worden van die Hemispherical halve rondjes geleverd. Deze zitten op de bovenplaat van de stand geplakt en hierop staan de luidsprekers dan weer. Ik vind dit een beetje gepiel en ben daar niet echt tevreden over.

Wat is de meest betrouwbare/veilige/correcte manier van je luidspreker bovenop je stand zetten? Bij de EVO stands en LS is geen mogelijkheid aanwezig om ze vast te schroeven.

Ervaring of advies, daar sta ik zeker voor open!

FS249

Schroeven is uiteraard de beste en veiligste methode, maar dat is dus niet mogelijk.

Ik heb bij mijn monitoren doorzichtige halve rondjes geplakt op de stands, komen volgens mij bij de A C Tion vandaan.
De rondjes zijn wat rubberachtig en plakken ook enigzins aan de speakers, waardoor ze goed verbonden worden met de stands en verschuiven eigenlijk niet kan, tenzij je de speakers optilt van de stands af.

TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Cassettedeck: Nakamichi 480, Draaitafel: Sony PS- X4.

bramsat

Op youtube staan in mijn ogen hele mooie stands...niet duur en sjiek.....natuurlijk heeft een ieder zijn eigen smaak. ;)

https://youtu.be/qDkuan6qdr4
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Xander32

BluTack of Pritt Posterbuddies 👌🏻

FS249

Ik heb ze even voor je opgezocht in de la hier in de huiskamer: 3M Self Adhesive Protectors, 3M TM, Bumpon TM.

Houden de Elac BS 244.3 hier prima op hun plek op de stands.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Cassettedeck: Nakamichi 480, Draaitafel: Sony PS- X4.

sschot

Met bij de Karwei geweest, maar die hebben het niet.

Maar iets als Blu Tack gaat het worden.

sschot

Nog even langs de AC Tion gefietst, en daar de oplossing gevonden bij de kantoorartikelen

Straks op mijn gemak even beide stands voorzien van, en daarna de LS identiek op de stands plaatsen
Toch prettig als het iets meer naar mijn zin staat als nu

SS__4192_bewerkt_1410 by Steven Schot, on Flickr

sschot

goed het montage issue is opgelost, dat moest ik ff fixen. De boel staat nu stevig en naar mijn zin.

Wat ik verder kan melden is dat na verkoop afgelopen zaterdag van de DM603's, de EVO's naar hun stands zijn verhuist. Eerst nog een tweetal audio zaken afgelopen om stands te kijken, maar niemand heeft het assortiment in de winkel, het advies is, bestel maar en je kan ze binnen 60 dagen retour sturen als het niet bevalt.

Omdat we ook de EVO's op de originele stands hadden zien staan, hebben we er voor gekozen om dat voorlopig te gaan doen. Smoelt niet slecht en past goed bij het model van de speaker.

Verder meteen de boel in Bi-Wire configuratie aangesloten. De twisting dus uit de kabel gehaald aan de kant van de LS. Vanuit het verplaatsgemak de boel even plat op de vloer gezet, zonder iets eronder.

Direct bij het eerste stukje muziek viel mij op dat het ongeloflijk boemerig en bonkerig klonk, en ik kon schuiven wat ik wilde, ik kreeg het er niet uit.
Shit, hoe kan dat nou?
Dan de GAIA's onder de stands, dat moet ontkoppelen. Nou dat bleef tegenvallen, het bleef behoorlijk bonkerig en ik werd er nog niet blij van.

Vandaag bleek dat de LS ook precies met een uitsparing over het rubberen voetje was geschoven, dus ze stonden niet netjes op de rubber voetjes die Wharfedale erbij levert. Vandaar dat ik de boel nu op de Patafix heb gezet, staat stevig, en kan niet fout gaan of verschuiven!

Tevens heb ik vandaag aan de kant van de versterker de twist die ik in de kabel had gemaakt ook verwijderd. Netjes opnieuw aangesloten, maar nu niet helemaal in elkaar getwist.

En nu weer ff luisteren. Verrek het bonkerige is eruit. Het gaat wel lekker laag, maar het dreunende is verdwenen. Blijkbaar hele stomme actie geweest om de aders te twisten, ik denk dat dit de oorzaak is geweest.

Ik denk wel dat bij de Belden kabel het lager meer is aangezet tov de Supra die ik had. Maar die waren gewoonweg te kort, dus daar kon ik niets mee. En nu is ff een kabel proberen ook wel een "issue", want ik heb 13 meter nodig. Niet echt een lengte om te zeggen, kom laten we dat nou maar eens proberen. Maar zoals het nu is, kan ik lekker verder luisteren en weer wat gaan schuiven om te zoeken naar de optimale locatie.

Wat opvalt is dat de positionering tov de B&W's veel beter blijft, ongeacht de zit positie. Veder is het hoog totaal niet scherp of vervelend. Tracks die bij de B&W op het randje zaten, kan ik nu makkelijker luisteren.

Op dit moment staan de LS even op 1/5 uit de wand (Dynaudio start punt). Qua breedte staan ze iets minder ver uit elkaar dan de luisterafstand. Reden hiervoor is dat de persoon die op de bank zit, nu niet direct een LS in zijn oor heeft toeteren.

Wat ook opvalt is dat de EVO's best een aardige tow in mogen hebben. Het boekje adviseert tussen de 15 en 40 graden. Op dit moment zit ik ergens tussen de 25 en 30 graden.

Nu kan ik vanuit rust gaan wijzigen, noteren en vergelijken. Heb er weer helemaal zin in.

Neig ik er nog naar om ze te annuleren. Eigenlijk niet. Ben nog steeds onder de indruk van het beeld wat ze neerzetten. Het maakt het mogelijk om heel relaxed en ontspannen te luisteren, iets wat ik zelf enorm waardeer.

CZ79

Goed dat het Boekerijen is verdwenen, al betwijfel ik of alleen de 'kabel twist' daarvoor zorgde
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

ppeter

Meerdere reviewers bevestigen de kwaliteiten van de EVO 4.2, maar de plaatsing zou heel bepalend zijn voor het resultaat!
Wat is uw ervaring?

https://youtu.be/EJRXjtfE5FA

https://youtu.be/DVyR4fXAQxs
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * B&W 606 S3 - B&W HTM6 S3 - B&W 607 S3 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * ATV 4K 2022 * iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro * Apple Watch Ultra *

sschot

Citaat van: ppeter op oktober  4, 2021, 22:04:38
Meerdere reviewers bevestigen de kwaliteiten van de EVO 4.2, maar de plaatsing zou heel bepalend zijn voor het resultaat!
Wat is uw ervaring?

https://youtu.be/EJRXjtfE5FA

https://youtu.be/DVyR4fXAQxs

Daar ga ik nu mee aan de slag. Dus de ervaring daarover volgt nog. Alhoewel mijn eerste indruk is, dat het in mijn situatie niet heel slecht gaat. Ik merk wel dat bij geen of minimale tow in, het center beeld niet lekker is. Dus dat is mij op dit moment wel opgevallen. Verder lijkt de invloed van reflecties van het aquarium redelijk beperkt tov de B&W's.

Ik ga hier van de week mee stoeien en zal mijn ervaringen hierover delen.