aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

Citaat van: maz op april  8, 2016, 20:50:49
Brystons zijn vandaag netjes bezorgd en wat een zware en mooie eindtrap.

Ga hem Zometeen aansluiten en lekker avondje muziek.
Ben zeer benieuwd naar de huwelijk tussen bryston /Arc /DB7S.
snel weer het rek omgooien.;)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Dat gaat volgens mij erg goed worden.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

Rek weer omgebouwd en zweet breekt me nek uit. Pffffff.
Wat een zwaar ding is de bryston vergeleken met de kleine kharma monos.

Ben benieuwd ....
De eerste noten komen uit de koude bryston kharma combi en ik ben nu al onder de indruk van het sound. Anders maar heel erg mooi. Heel ander diepte en spreiding.

Ben benieuwd hoe dit zal bevallen na een paar weken luisteren!!
Ja jullie hebben het goed gehoord , Maz gaat steeds langer naar spullen luisteren. Lol.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

DofN

Moeten je Kharma's niet eerst ingespeeld worden voor je met andere versterkers gaat luisteren? :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Citaat van: doorofnight op april  8, 2016, 21:40:26
Moeten je Kharma's niet eerst ingespeeld worden voor je met andere versterkers gaat luisteren? :)
Jawel. Zeker. Die heeft maar 50 uur op staan dus is hagel nieuw.

Ik sprak charles en die zei dat de potentie al vanaf de eerste moment al hoorbaar is.

Hij is minder gelovig in honderden uren inspelen van electronisch onderdelen (mits buizen)  , dan praat die en bekijkt die alles in de ogen van  een "techneut" ! Lol  Maar zegt wel dat het na bepaalde tijd inspelen  de sound wel iets verandert /verbeterd simpelweg omdat de bewegende delen van een speaker ( randen van conus bv ) wat soepeler en wordt en op "maat" rekt waardoor alles nog een tandje sneller , makkelijker en voller gaat klinken,  vooral het laag zal verbeteren met "inspelen".

Maargoed neemt niet weg dat het nu al genieten geblazen is. Dus ingespeeld of niet , kharmas klinken waanzinnig goed koud uit de doos in een niet ingespeeld staat.

Dus we gaan gewoon lekker door met hobby en geswitch. Koud /warm/ droog / ingespeeld of niet , we vermaken ons wel met de hobby abel...; )
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

DofN

Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Citaat van: Bas Akkerman op april  8, 2016, 08:34:21
Potver, wat een pech man!
Wat Chris zegt, je hoeft toch niet te betalen voor deuren die verkeerd geleverd zijn?
Nee de deuren zijn hun verantwoordelijkheid.  Verzekerings werk. Dus ze zoeken het uit.
Citaat van: LABO op april  8, 2016, 09:22:47
Pffff wat een ellende. Die deurenleverancier van jou is om te huilen. Geen reclame als je dit zo leest.
Ze verwijzen steeds naar elkaar de glas leverancier en de glas zetter. Lol de een zegt hij heeft verkeerde maten doorgegeven en de ander zegt ze hebben verkeerd gemaakt. Ondertussen zijn we een maand verder en nog meer schade door een niet goed passend deur.
Vandaag opnieuw de verzekering ingeschakeld en er komt weer expert om de schade op te nemen.

Ze zoeken het uit de verzekering en glas maatschappij. 
Dit keer ben ik wel gedekt want heb alles gedaan wat de verzekering eiste.
Citaat van: RZeemering op april  8, 2016, 11:50:39
ai! Dat is niet leuk... veel glas...

maar..... : scherven brengen geluk! (en blijkbaar lekkere wijn [emoji14])
De kunst is om shit tijden te veranderen in lol. ;). Tussen de glasscherven door hebben we echt volop gelachen . ;)
Citaat van: dre73 op april  8, 2016, 17:31:41
Ik ben benieuwd hoe transparant ie de Bryston gaat vinden......
Ik ook. We gaan het meemaken.
Citaat van: YamahaRXV op april  8, 2016, 18:49:19
Inderdaad, want daar staan ze toch wel redelijk bekend om..... ;)
Ik heb hiervoor er een gehad en vond de transparantie niet overdreven of vermoeiend. Ik vond de oude kleine bryston een mooie versterker tje.

Ben benieuwd wat de grote broer kan.

Mr.M

Mr.M

De bryston is inderdaad lekker open en luchtig bij de top en heerlijk strak bij het laag.
Wat ook opvalt is de snelheid en impact van slagen wat behoorlijk veel droge kracht heeft.

Je hoort /merkt en voelt de 500 watt aan kracht.

Zeer benieuwd hoe dit zal zijn als die eenmaal goed ingespeeld is.

chansig

Dan draai je best hard als je die 500 watt hoort... :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

DofN

Ik heb ook recent 2 * 400 feedbackloze watts toegevoegd aan het systeem. Het gaat nergens over, maar leuk is het wel :)

Leeuwarden

Als het nergens over gaat maar wel leuk is, dan gaat het toch ergens over?

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Coax AQ Carbon

morca

Citaat van: maz op april  9, 2016, 01:00:19
De bryston is inderdaad lekker open en luchtig bij de top en heerlijk strak bij het laag.
Wat ook opvalt is de snelheid en impact van slagen wat behoorlijk veel droge kracht heeft.

Je hoort /merkt en voelt de 500 watt aan kracht.

Zeer benieuwd hoe dit zal zijn als die eenmaal goed ingespeeld is.
2 keer 300 in stereo toch?

DofN

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mr.M

Citaat van: morca op april  9, 2016, 13:51:47
2 keer 300 in stereo toch?
Ja. Stereo is het inderdaad 2x 300 watt.@ 8 ohm.

Mijn kharmas zijn 4 ohm speakers dus dan leveren ze 2x 500 aan 4  ohm.

Mr.M

Moet af en toe om mezelf lachen. Lol

Tijdje terug draaide ik met een 8 watt 300b en die vond ik zat en een Paar maanden later zit ik met 500 watt bryston. Haha.

Hmmmmm....

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

CZ79

Je bedoelt dat ze op enig moment 500w leveren, de speakers zijn niet continue 4ohm
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

notoxus

Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

eddy135

Citaat van: maz op april  9, 2016, 15:14:47
Moet af en toe om mezelf lachen. Lol

Tijdje terug draaide ik met een 8 watt 300b en die vond ik zat en een Paar maanden later zit ik met 500 watt bryston. Haha...

Vermogen alleen maakt dus blijkbaar niet veel uit; maar dat wist je natuurljk al... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Maro

Citaat van: maz op april  8, 2016, 20:51:26
Foto brystons 4BSST.

Krijg je deze versterkers allemaal te leen van Toni? "Jouw" Burmester staat ook bij hem op de site evenals deze Bryston.

http://www.highendaudio.nl/apparatuur/bryston-4b-sst/
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -