aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Er is muziek!!! Platenspeler doet het , phono doet het en de dac ook.

Denk dat de laatste keer dat diet heeft gespeelt zeker 1.5 jaar geleden  is.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Heb vorige jaar een Stax sr-009S gekocht nieuw in doos , fie moet ik ook even uitpakken denk ik maar.

Ik weet niet eens wat voor verbinding die heeft en of het zo op de nagra kan. Volgens mij niet. Even kijken straks.
Maar geen stress... ik heb nog een stax amp. Liggen in de kast. :headbanging:

Mijn dac heeft een koptelefoon uitput, de nagra PLP ook dus was even benieuwd welke beter klinkt .
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

genesis

Weer lekker bezig Maz, lekker luisteren.

Ik was al jaren klaar en tevreden met mijn set en toch kwam er geheel onverwachts nog een upgrade!

De Audion Premier Quattro Line/MC Phono 4 Box Pre-Amps, man man man wat een grote stap voorruit, nooit meer zoiets verwacht, maar me wel ten deel gevallen O0
Carpe Diem

Richi

Citaat van: Mr.M op januari  3, 2026, 19:48:53Geld erbij is het probleem niet . Hij moet in de kast passen! En mijn tv meubel is maar 40 diep!
Ik heb ook aan Davialet gedacht die vind je ook voor klein prijsje tegenwoordig.

De Naim Atom, Star en Nova zijn ook niet zo diep en passen prima in een meubel van 40cm diep. Met super fijne bediening, mooi display en heerlijke klank.

Welkom terug trouwens! Fijn om te lezen dat het met de familie en met jullie naar omstandigheden goed gaat.
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Huub-13

Citaat van: Mr.M op januari  3, 2026, 22:21:13Heb vorige jaar een Stax sr-009S gekocht nieuw in doos , fie moet ik ook even uitpakken denk ik maar.

Ik weet niet eens wat voor verbinding die heeft en of het zo op de nagra kan. Volgens mij niet. Even kijken straks.
Maar geen stress... ik heb nog een stax amp. Liggen in de kast. :headbanging:

Mijn dac heeft een koptelefoon uitput, de nagra PLP ook dus was even benieuwd welke beter klinkt .
Deze STAX SR-009 (zonder S) heb ik ook en tevens de Stax versterker die jij toont.
Dat is de 006t, met 2 buisjes erin.

Zo'n Stax telefoon kun je niet aansluiten op de koptelefoonuitgang van je versterker.
Die Stax is elektrostatisch en heeft een voorspanning nodig, die alleen zo'n speciale Stax versterker (ook wel van een ander merk) kan bieden.
Je moet de pre out (RCA of XLR) van je bron (streamer of DAC bijv.) met de ingang van de Stax 006t (RCA of XLR) verbinden.
De XLR-ingang vind ik duidelijk beter.
Met een schakelaartje op de achterkant van de 006t kun je RCA of XLR kiezen.
De SR-009S plug je dan in aan de voorkant van de 006t, aan een van de 2 "pro only" ingangen links.
Met de 006t regel je dan ook het volume.
TIP: Het duurt enige tijd (enkele uren) tot de telefoon helemaal is "opgeladen". Daarom is het goed als je hem altijd in de 006t laat zitten en er voor zorgt dat er altijd stroom op de 006t staat, ook al is deze uitgeschakeld. Dit heb ik ooit ergens gelezen en vond/vind het een goede tip.
Hifi Rose RS151 | Lyngdorf TDAI-3400 | Dynaudio Heritage Special | Stax SR-009 + Paltauf KHV-ES buizenversterker

Marco66

Citaat van: Mr.M op januari  2, 2026, 22:41:05Ben benieuwd, als die op tijd reageert dan heb ik hem morgen al in huis.
Tis niet wat ik normaal zou kopen maar het is wel wat ik nodig heb voor nu .
Tnx voor de tip.

Staat nog steeds beschikbaar op marktplaats?
Woonkamer: Onkyo Muse Y-40, T+A R10
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Mr.M

Citaat van: genesis op januari  3, 2026, 22:42:24Weer lekker bezig Maz, lekker luisteren.

Ik was al jaren klaar en tevreden met mijn set en toch kwam er geheel onverwachts nog een upgrade!

De Audion Premier Quattro Line/MC Phono 4 Box Pre-Amps, man man man wat een grote stap voorruit, nooit meer zoiets verwacht, maar me wel ten deel gevallen O0
O wauwww je heb de quattro pre kunnen bemachtigen? Wanneer was dat ? Ik zag dit niet voorbij komen bij Toni.

Dat is een van de weinig voortrappen die ik niet heb kunnen vinden. Scrutinizer heeft er een maar die heeft hem diep in de kast zitten. Lol.

Dat is geen stap maar stappen vooruit. Lol. Genietervan super mooi en z3lfzaam voortrap.

Mr.M

Citaat van: Richi op januari  3, 2026, 22:45:51De Naim Atom, Star en Nova zijn ook niet zo diep en passen prima in een meubel van 40cm diep. Met super fijne bediening, mooi display en heerlijke klank.

Welkom terug trouwens! Fijn om te lezen dat het met de familie en met jullie naar omstandigheden goed gaat.

Tnx voor de tip Richi zal er over lezen straks.

Alles is gelukkig redelijk stabiel met broertje en ouders , alleen bij mijn vrouw is paar maanden geleden Baarmoeder kanker geconstateerd (kwaadaardig helaas) en daar zijn we nu even zuur mee. Tja 36 jaar en nu al helaas in de weer met oncoloog enz.

Maar we bikellen gewoon lekker door ...

Carpe diem zeg ik altijd en ieder keer wordt ik er met de neus op de feiten gedrukt dat ieder dag er weer een is.  :pompom:

Mr.M

Citaat van: Huub-13 op januari  4, 2026, 00:22:11Deze STAX SR-009 (zonder S) heb ik ook en tevens de Stax versterker die jij toont.
Dat is de 006t, met 2 buisjes erin.

Zo'n Stax telefoon kun je niet aansluiten op de koptelefoonuitgang van je versterker.
Die Stax is elektrostatisch en heeft een voorspanning nodig, die alleen zo'n speciale Stax versterker (ook wel van een ander merk) kan bieden.
Je moet de pre out (RCA of XLR) van je bron (streamer of DAC bijv.) met de ingang van de Stax 006t (RCA of XLR) verbinden.
De XLR-ingang vind ik duidelijk beter.
Met een schakelaartje op de achterkant van de 006t kun je RCA of XLR kiezen.
De SR-009S plug je dan in aan de voorkant van de 006t, aan een van de 2 "pro only" ingangen links.
Met de 006t regel je dan ook het volume.
TIP: Het duurt enige tijd (enkele uren) tot de telefoon helemaal is "opgeladen". Daarom is het goed als je hem altijd in de 006t laat zitten en er voor zorgt dat er altijd stroom op de 006t staat, ook al is deze uitgeschakeld. Dit heb ik ooit ergens gelezen en vond/vind het een goede tip.

Hi Huub ,

Ook leuk om jouw weer te horen. :)

Hoe bevallen de 009? Ben zeer benieuwd naar , dit had ik gekocht omdat ik thuis niet hard muziek kan spelen in dit klote Penthouse. Lol.
Dan maar een gooie koptelefoon dacht ik. En de sr009s zou een gooie moeten zijn van horen en zeggen.

Gr M

Mr.M

Citaat van: Marco66 op januari  4, 2026, 14:47:54Staat nog steeds beschikbaar op marktplaats?

Klopt , hij heeft niet meer  gereageert niet meer sinds ik tel nr vroeg om even de laatste stuk pelersoonlijk aan de lijn af te handelen.

Ik wou het apparaat graag werkend zien maar krijg geen reactie meer.Misschien Is die druk .

Marco66

Citaat van: Mr.M op januari  4, 2026, 21:22:28Tnx voor de tip Richi zal er over lezen straks.

Alles is gelukkig redelijk stabiel met broertje en ouders , alleen bij mijn vrouw is paar maanden geleden Baarmoeder kanker geconstateerd (kwaadaardig helaas) en daar zijn we nu even zuur mee. Tja 36 jaar en nu al helaas in de weer met oncoloog enz.

Carpe diem zeg ik altijd en ieder keer wordt ik er met de neus op de feiten gedrukt dat ieder dag er weer een is.  :pompom:

Sterkte voor je meissie en jou!!!
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

genesis

Citaat van: Mr.M op januari  4, 2026, 21:22:28Tnx voor de tip Richi zal er over lezen straks.

Verdorie wat kl##te voor jullie! :unhappy:

Ik wens jullie heel veel sterkte en een goede en gelukkige afloop 🙏
Carpe Diem

Mr.M

Citaat van: genesis op januari  4, 2026, 21:33:21Verdorie wat kl##te voor jullie! :unhappy:

Ik wens jullie heel veel sterkte en een goede en gelukkige afloop 🙏

Citaat van: genesis op januari  3, 2026, 22:42:24Weer lekker bezig Maz, lekker luisteren.

Nu nog de 845  eindtrappen bij zoeken. ;)
Welke speakers had je?

Wat een mooie eindtrap.
Heb ergens nog een foto ...

Kijk wat ik tegen kom , was vergeten dat ik die Nagra amps ook ooit had. Lol

Marco66

Citaat van: Mr.M op januari  4, 2026, 21:28:46Klopt , hij heeft niet meer  gereageert niet meer sinds ik tel nr vroeg om even de laatste stuk pelersoonlijk aan de lijn af te handelen.

Ik wou het apparaat graag werkend zien maar krijg geen reactie meer.Misschien Is die druk .

Denk eerder een hoger bod, gebeurt helaas vaker ondanks akkoord.

genesis

Citaat van: Mr.M op januari  4, 2026, 22:03:24Nu nog de 845  eindtrappen bij zoeken. ;)
Welke speakers had je?

Wat een mooie eindtrap.

Citaat van: Mr.M op januari  4, 2026, 22:03:24Nu nog de 845  eindtrappen bij zoeken. ;)
Welke speakers had je?

Wat een mooie eindtrap.

Dank je! :)

Maar ik hou het bij mijn Marantz MA-24's, die zijn in tiptop staat en daar waar nodig verbeterd door onze vriend, die ze mij ook altijd heeft geadviseerd om te houden de afgelopen +30 jaar

Mocht hij met overtuigende argumenten komen (lees 4 x Audion 845) en die overtuigen me, wie weet, want die zijn goed betaalbaar

Speakers zijn de Mirage M5S-ai  de filtering is nieuw ontworpen en gebouwd custom made gebouwd op mijn set, nog nix gehoord wat mij over de streep kan trekken als zijnde beter, of het zou de set uit het Noord-Oosten van het land moeten zijn (Genesis Reference-ai)

Maar dan is de aansturing in alle gevallen met wat ik heb of mogelijk zou zijn niet krachtig genoeg

P.s.: ik ben enorm 'honkvast' verander niet snel, De Audion Premier Quattro Line/MC Phono 4 Box Pre-Amps 'caught me off-garde' en wat weet, wat deert en ik kon dus niet meer terug
Carpe Diem

Mr.M

Citaat van: Marco66 op januari  4, 2026, 22:08:36Denk eerder een hoger bod, gebeurt helaas vaker ondanks akkoord.

Dan kopen we toch net zo makkelijk wat anders.;) ben niet zo moeilijk , maar dat wisten jullie al. Lol

Mr.M

Citaat van: genesis op januari  4, 2026, 22:19:28Dank je! :)

Maar ik hou het bij mijn Marantz MA-24's, die zijn in tiptop staat en daar waar nodig verbeterd door onze vriend, die ze mij ook altijd heeft geadviseerd om te houden de afgelopen +30 jaar

Mocht hij met overtuigende argumenten komen (lees 4 x Audion 845) en die overtuigen me, wie weet, want die zijn goed betaalbaar

Speakers zijn de Mirage M5S-ai  de filtering is nieuw ontworpen en gebouwd custom made gebouwd op mijn set, nog nix gehoord wat mij over de streep kan trekken als zijnde beter, of het zou de set uit het Noord-Oosten van het land moeten zijn (Genesis Reference)

Maar dan is de aansturing in alle gevallen met wat ik heb of mogelijk zou zijn niet krachtig genoeg

P.s.: ik ben enorm 'honkvast' verander niet snel, De Audion Premier Quattro Line/MC Phono 4 Box Pre-Amps 'caught me off-garde' en wat weet, wat deert en ik kon dus niet meer terug

Dat je  "honkvast" ben weten we. Rust vinden is ook een hele opgave in audioland Rob.

Trouwens hoe is het met jouw race wagen ? Nog iets aan gesleuteld ? Ik twijfel om de 911 turbo een simpel chip tuning te geven.. Dan heb ik 600 pk. Of het nodig is??? Nee. Is het leuk... JA. Wat denk jij?

genesis

Citaat van: Mr.M op januari  4, 2026, 22:31:17Dat je  "honkvast" ben weten we. Rust vinden is ook een hele opgave in audioland Rob.

Trouwens hoe is het met jouw race wagen ? Nog iets aan gesleuteld ? Ik twijfel om de 911 tuebo te tunen. Dan heb ik 600 pk. Of het nodig is??? Nee. Is het leuk... JA. Wat denk jij?

Rust op Audiogebied heb ik al heel lang en dat is goud waard O0

De Honda is een blijver, weg doen is geen optie, krijg ik veel te weinig voor, al is die in de loop van de jaren behoorlijk gestegen in de 3 jaarlijkse taxatie rapporten. En 400 pk bij slechts 1000 kg is nog steeds leuk genoeg.

Ik zou zeker je Porsche tunen, met 600 pk begint het pas, er zijn tegenwoordig al zoveel (gewone) auto's (Audi, BMW, Mercedes ect) met 700 - 800 pk. Overigens is het rendement van een Porsche met 'mindere' specs in de praktijk (bijna) altijd beter als de merken die ik aanhaalde ;)

Carpe Diem

Huub-13

Citaat van: Mr.M op januari  4, 2026, 21:24:12Hi Huub ,

Ook leuk om jouw weer te horen. :)

Hoe bevallen de 009? Ben zeer benieuwd naar , dit had ik gekocht omdat ik thuis niet hard muziek kan spelen in deze klote Penthouse. Lol.
Dan maar een gooie koptelefoon dacht ik. En de sr009s zou een gooie moeten zijn van horen en zeggen.

Gr M
De Stax SR-009 en zeker de SR-009S hoort nog altijd bij de beste over-ear telefoons die er zijn.
Zie bijvoorbeeld bijgaand uittreksel uit de "Bestenliste" van het Duitse blad Audio-Stereoplay.
Daar staat hij nog bovenaan, al hebben die natuurlijk niet alles getest en zullen er momenteel ook wel gelijkwaardige concurrenten zijn.
Ik geniet er zeer regelmatig van!  :smile:
Hifi Rose RS151 | Lyngdorf TDAI-3400 | Dynaudio Heritage Special | Stax SR-009 + Paltauf KHV-ES buizenversterker

Mr.M

Citaat van: Huub-13 op januari  4, 2026, 23:23:45De Stax SR-009 en zeker de SR-009S hoort nog altijd bij de beste over-ear telefoons die er zijn.
Zie bijvoorbeeld bijgaand uittreksel uit de "Bestenliste" van het Duitse blad Audio-Stereoplay.
Daar staat hij nog bovenaan, al hebben die natuurlijk niet alles getest en zullen er momenteel ook wel gelijkwaardige concurrenten zijn.
Ik geniet er zeer regelmatig van!  :smile:

Ik denk dat ik hem strakjes gaat aansluiten om te proberen, heb het al bijna een jaar nog niet uitgepakt.  :clapping:

Ben zeer benieuwd.

Kwam nog wat leuke foto's tegen van vroeger de woonkamer setup en de mancave.

Gooie ouwe hobby tijden. Lol

Screenshot_20210117-201353_Gallery.jpg

Mr.M

Citaat van: genesis op januari  4, 2026, 22:41:20Rust op Audiogebied heb ik al heel lang en dat is goud waard O0

De Honda is een blijver, weg doen is geen optie, krijg ik veel te weinig voor, al is die in de loop van de jaren behoorlijk gestegen in de 3 jaarlijkse taxatie rapporten. En 400 pk bij slechts 1000 kg is nog steeds leuk genoeg.

Ik zou zeker je Porsche tunen, met 600 pk begint het pas, er zijn tegenwoordig al zoveel (gewone) auto's (Audi, BMW, Mercedes ect) met 700 - 800 pk. Overigens is het rendement van een Porsche met 'mindere' specs in de praktijk (bijna) altijd beter als de merken die ik aanhaalde ;)

400 pk op 1000 kg is waanzinnig veel. Mijn 911 Cabrio is 400pk Atmosferisch en dat ding is al heel snel , de Turbo is +-100 pk meer maar voelt heel anders door de Turbo (sneller) maar vind de NA motor op de Cabrio veel leuker. Klinkt ook 10x beter. Ik geniet meer van de 3.8 motor van de cabrio zonder turbo's. Beleving en geluid is veel leuker dan de Grof power can de 911 Turbo. Maar ik denk idd als die over de 600pk gaat dat het dan ineens een heel ander gevoel wordt.

DofN

Dat is een zeer fraaie verzameling!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Was gisteren bij Soundkitchen in Rotterdam kijkje aan nemen en heb de Focal Bathy MG even uitgeprobeert.
Eerlijk gezegd, voor een draadloos koptelefoon (kan ook bedraad) klinkt die echt niet verkeerd.

Was zo onder de indruk dat ik er een heb aangeschaft vandaag.

Als je thuis toch niet hard muziek kan draaien dan maar een speaker op je kopzetten. :D

Ik heb ook de Stax sr009s aangesloten , dat is een heel ander verhaal.pfieeuuwwww

De soundstage die daar uit rolt is absurd mooi.

Xander32

Sterkte 🍀

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Graphtuner

leuk je terug actief te zien Maz, beterschap voor je vrouwtje alvast.

Zo wat een leuk idee om de magico's te wrappen... zien er prachtig uit in het wit!!
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Koetsu black / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini