aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Bas Akkerman

Goed om te horen dat het bevalt! Uit je ervaringen merk ik op dat deze Kharma vooral wat coherenter speelt. Mooie ervaring!

Citaat van: maz op april  6, 2016, 23:33:03
Ik ben zelf ook wel van een apart kleurtje jan.
Echter mezelf kennende zal dit niet de laatste speaker zijn die over  mijn woonkamer struikelt.;)

Dus ik heb rekening gehouden met evt doorverkoop  en toekomstplannen.

Dit is de meest gewild en veilige kleur als je ooit van plan bent  om een  upgrade te maken. ;).

Gezien ik al ruim een jaar de db7 heb gehad  kan het zijn dat het volgende  jaar weer gaat jeuken naar wat anders.;)

Misschien een  ECHTE Exquisite of en vivid G3.   Wie weet. ;)

[emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7]

Stilzitten is achteruitgaan . Dus we denken vooruit en proberen steeds meer te bewegen naar iets mooiers.
Je noemt de Giya G3, laat je daarbij bewust de G4 buiten beschouwing? :threadclosed:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

michel69

WOW Maz wat een beauty's heel veel luisterplezier en je hebt het verdient beste Maz na wat je de afgelopen maanden allemaal hebt mee gemaakt is het nu weer tijd voor genieten van het leven met een heerlijk muziekje en dat gaat wel goed komen met deze jongens ;) :music: :music:
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Bama

Mr.M

Citaat van: felix01 op april  7, 2016, 05:01:58
proficiat met je nieuwe speakers Maz!!
dankjewel. :thumbs-up:

Citaat van: Bama op april  7, 2016, 11:05:28
Mooi hoor, geniet er van.
ook u bedankt  :thumbs-up:

Citaat van: Maikel_audionerd op april  7, 2016, 10:49:54
Gefeliciteerd Maz :inlove:  :pompom:  :inlove:

tnx maikel

Citaat van: michel69 op april  7, 2016, 10:42:57
WOW Maz wat een beauty's heel veel luisterplezier en je hebt het verdient beste Maz na wat je de afgelopen maanden allemaal hebt mee gemaakt is het nu weer tijd voor genieten van het leven met een heerlijk muziekje en dat gaat wel goed komen met deze jongens ;) :music: :music:
dankjewe ,

gister voor eerst echt eens genoten van muziek en geen stress. even paar uurtjes tussen uit was dat voor me.

Citaat van: Bas Akkerman op april  7, 2016, 10:06:56
Goed om te horen dat het bevalt! Uit je ervaringen merk ik op dat deze Kharma vooral wat coherenter speelt. Mooie ervaring!
Je noemt de Giya G3, laat je daarbij bewust de G4 buiten beschouwing? :threadclosed:
Dat is helemaal correct, deze speelt wat meer ""gebalanceerder"" ,even voor de duidelijkheid,  gebalanceer in mijn beleving en naar mijn smaak met de huidige versterking en setup..  ;)

toch apart , je denkt ieder keer wauw en het kan toch net iets lekkerder. en je weet het pas als je het gehoord hebt dat is de ellende.

wat de g3 betreft ik heb nu ervaren dat een groter systeem ook een iets groter sound neerzet wat gemakkelijker en relaxer overkomt dan een klein systeem die op zijn teentjes moet lopen om alles naar behoren te doen en de kamer te vullen met geluid.
vandaar de grotere g3 en niet de g4. liefst de g2 natuurlijk maar daar zit weer een stevig prijskaart aan vast.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

haast vergeten te melden, als slagroom op de taart heb ik meteen maar eens dikke 300 watt @ 8ohm bryston sst eindtrap gekocht om aan de kharmas te hangen.

de kharmas zijn 4 ohm dus de sst zal een klain  500 watt ophoesten voor ze.  :pompom: :pompom: :pompom:

ben benieuwd hoe dat is tov de kharmatjes met 150 watt aan 4 ohm.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

ducman748

Mooie spulletjes maz lekker genieten

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

jan-rotterdam

pvd_66

Citaat van: maz op april  7, 2016, 15:01:29
haast vergeten te melden, als slagroom op de taart heb ik meteen maar eens dikke 300 watt @ 8ohm bryston sst eindtrap gekocht om aan de kharmas te hangen.

de kharmas zijn ohm dus de sst zal een klain  500 watt ophoesten.  :pompom: :pompom: :pompom:

ben benieuwd hoe dat is tov de kharmatjes met 150 watt aan 4 ohm.

Hahahah erg mooi in de lak ;D
Ben benieuwd wat je van die zware Bryston vindt. Geniet ervan.

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Mr.M

Citaat van: jan-rotterdam op april  7, 2016, 20:02:02
Veel plezier met de nieuwe aanwinsten Maz !

:clapping: :clapping: :clapping:

Groeten Jan
Dankjewel jan. Ben zeer blij met de resultaat.
Mij was verteld dat de S echt verder gaat dan de gewone db7 maar ergens in je achterhoofd twijfel je of het echt zo is aangezien de db7 in de normale vorm al heel goed klinkt.

Ik moet ze toegeven , het is echt de upgrade waard.
De verbeterde  units /filter /kabel /demping en kast behandeling heeft echt een groot positief effect op het geluid.

Een heel mooi klink3nd speaker is nog mooier gaan klinken door deze veranderingen.

Kan me haast niet voorstellen hoe goed jouw midi exquisite moeten zijn. Oeffff.

Citaat van: ducman748 op april  7, 2016, 19:18:19
Mooie spulletjes maz lekker genieten

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Tnx duc

Jean Sibelius

Hele mooie speakers Maz! 8) Kharma is O0 Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten en veel luisterplezier :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Mr.M

Citaat van: Jean Sibelius op april  7, 2016, 21:20:55
Hele mooie speakers Maz! 8) Kharma is O0 Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten en veel luisterplezier :)
Tnx jan. Zal wel lukken.
Citaat van: dre73 op april  7, 2016, 22:08:15
Mmmmm,de Bryston......
Haalt ie het weekend?
Nou! Hij moet nog komen. Heb hem gekocht maar nog niet in huis. Ik denk dat die een dagje langer blijft.
Zoals je ziet ben ik laatste tijd wat stabieler bezig met mijn spullen.
De kharma mp150 doet het heel goed maar ben toch benieuwd of het beter kan.

De bryston 4BSST is wel een krachtbron van ruim 500 watt  dus ben benieuwd wat zoveel extra power met zich mee brengt .
Heb eerder bryston versterking gehad (3b) serie en dat klonk heel erg lekker moet ik zeggen.
Ben zeer benieuwd of het zal matchen met de kharmas.
Zo niet dan zijn we weer een ervaring  rijker en paar honderd euries armer.;)  .

Heb dit jaar toch al ruim een half ton  afgeschreven , dus een paar honderd meer of minder maakt ook niet zoveel meer uit., lol.

Mr.M

Ps,  zit niet echt mee dit jaar.
Eerst de inbraak en nu weer dit.

Tot 2x toe kwamen ze met de verkeerde glazen deuren  , eerste keer paste het niet en tweede keer hebben ze de gaten verkeerd geboord voor de sloten.

Bij de tweede keer kon de deur wel gemonteerd worden alleen de slot maten klopte niet dus moest opnieuw gemaakt worden.Ondertussen al 2 paar glazen deuren naar de klote a 1500 per stuk en de 3 de paar is in de maak.

Tot overmaat van ramp klapte vandaag  om 21.00 uur de tijdelijke deur uit elkaar tijdens afsluiten van de zaak.

Dus na 13  uur werken moest ik nogeens een berg glas opruimen , alles boenen en wachten op glasmaker om een tijdelijk deur in te zetten tot de derde paar deur klaar is.

Helaas is me tafel blad ook gesneuveld en de vloer behoorlijk beschadigd door de deur hendels die vielen.Dus nog meer schade in huize maz. :(

Ben eindelijk net half uurtje thuis. Pffff.

Gelukkig heb ik hele lieve buren die me met zijn 4 en hebben geholpen om schoon te maken dus ben er goed vanaf gekomen qua schoonmaak.
Om me nogeens op te vrolijke  kwam de over buurvrouw met twee flessen wijn en ging lekker bijzitten tot alles klaar was.

Al bij al toch een beetje kunne gelachen tussen de ellende door. :)

Met de buurvrouw aan de wijn om 23.30 in de zaak na de boel te hebben opgeruimd.
Wat een pracht mens .....

VlisChris

Even afgezien van het feit dat dit wel heel erg zuur is lijkt de schade me toch wel echt voor rekening van degene die de deuren, hoe tijdelijk ook, gezet heeft?
Dat is schijnbaar fout gegaan.

Weer veel plezier..... (not) met de puinhopen op te ruimen zeg.

Bas Akkerman

Potver, wat een pech man!
Wat Chris zegt, je hoeft toch niet te betalen voor deuren die verkeerd geleverd zijn?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

sultankat

Citaat van: Christiaan S op april  8, 2016, 01:59:48
Even afgezien van het feit dat dit wel heel erg zuur is lijkt de schade me toch wel echt voor rekening van degene die de deuren, hoe tijdelijk ook, gezet heeft?
Dat is schijnbaar fout gegaan.

Precies!
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

LABO

Pffff wat een ellende. Die deurenleverancier van jou is om te huilen. Geen reclame als je dit zo leest.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

RZeemering

ai! Dat is niet leuk... veel glas...

maar..... : scherven brengen geluk! (en blijkbaar lekkere wijn :P)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

joey01

Wat een ellende weer..  :nopompom:
Buiten dat, mooi dat de speakers er eindelijk zijn.
De drivers zijn inderdaad   :wub:

Snel de ellende van de zaak vergeten en muziek opzetten  :music:

dre73

Ik ben benieuwd hoe transparant ie de Bryston gaat vinden......
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

YamahaRXV

Citaat van: dre73 op april  8, 2016, 17:31:41
Ik ben benieuwd hoe transparant ie de Bryston gaat vinden......

Inderdaad, want daar staan ze toch wel redelijk bekend om..... ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Brystons zijn vandaag netjes bezorgd en wat een zware en mooie eindtrap.

Ga hem Zometeen aansluiten en lekker avondje muziek.
Ben zeer benieuwd naar de huwelijk tussen bryston /Arc /DB7S.
snel weer het rek omgooien.;)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Mr.M

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika