aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: Maro op april 10, 2016, 00:32:07
Krijg je deze versterkers allemaal te leen van Toni? "Jouw" Burmester staat ook bij hem op de site evenals deze Bryston.

http://www.highendaudio.nl/apparatuur/bryston-4b-sst/
Gewoon kopen of Omgeruild ,lenen doen we niet aan.;).
Daar wordt niemand rijker van.lol

Heb de burmester ingeruild . ;).
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: eddy135 op april 10, 2016, 00:19:52
Vermogen alleen maakt dus blijkbaar niet veel uit; maar dat wist je natuurljk al... ;)
Klopt ,vermogen zegt niet veel. Tis maar net wat je lekker vindt klinken.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

YamahaRXV

Maz, als je de ex Pass Labs X350 vergelijk met de Bryston 4BSST wat zijn dan de grootste hoorbare verschillen tussen beide ?

Ben hier eigenlijk best wel nieuwsgierig naar....  Welke je beter vindt klinken kan ik bijna wel raden  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op april 10, 2016, 17:38:51
Maz, als je de ex Pass Labs X350 vergelijk met de Bryston 4BSST wat zijn dan de grootste hoorbare verschillen tussen beide ?

Ben hier eigenlijk best wel nieuwsgierig naar....  Welke je beter vindt klinken kan ik bijna wel raden  ;D

Een Devialet geeft tóch het meest "uitgewogen" geluid Jan :tounge2:   

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op april 10, 2016, 17:38:51

De pass was heel relax  ingetogen en rustig. Eigenlijk beetje saai vergeleken met de bryston, (naar mijn smaak.)

De BRYSTON is echt een vele malen beter match denk ik met de kharma en Buizen voortrap.
De aura van geluid om je heen met bryston is een stuk mooier en groter dan de pass.
Bij de pass moest je echt de volume opdrukken wilde het beetje in leven komen en een aura van geluid creëren.  Met de bryston heb je met hele lage volumes al een lekker ruimtelijk aura van geluid.

Citaat van: twani op april 10, 2016, 18:04:38
Lol. Ik vind davialet echt geen slechtatch met kharma. En je hebt alles in een welke zeer koste besparend is.

YamahaRXV

Citaat van: twani op april 10, 2016, 18:04:38

Voor mij (t.o.v. alles wat ik hier aan versterking in huis heb gehad) zeker wel Theo  ;)
De Pass INT.150 deed het goed op de Kharma,s ,maar leverde op vele facetten niet de performance die de D200 wel levert.
Veel personen kijken i.m.o. teveel naar het imposante (en mooie) uiterlijk van de Pass en zijn op basis hiervan alleen al van mening dat zo,n compacte glimmende weegschaal hier niets tegen in kan brengen, maar schijn bedriegt in dit geval zeer zeker kan ik wel zeggen want het tegenovergestelde is eerder waar....  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: maz op april 10, 2016, 19:04:01

De pass was heel relax  ingetogen en rustig. Eigenlijk beetje saai vergeleken met de bryston, (naar mijn smaak.)

De BRYSTON is echt een vele malen beter match denk ik met de kharma en Buizen voortrap.
De aura van geluid om je heen met bryston is een stuk mooier en groter dan de pass.
Bij de pass moest je echt de volume opdrukken wilde het beetje in leven komen en een aura van geluid creëren.  Met de bryston heb je met hele lage volumes al een lekker ruimtelijk aura van geluid.

Dat dacht ik al  ;)

Citaat van: maz op april 10, 2016, 19:04:01
Lol. Ik vind davialet echt geen slechtatch met kharma. En je hebt alles in een welke zeer koste besparend is.

Ik durf wel te stellen dat Devialet - Devialet juist een erg mooie match is  :)
Heb je de combi bij Labo al kunnen beluisteren ?

twani

Citaat van: YamahaRXV op april 10, 2016, 19:36:02
Voor mij (t.o.v. alles wat ik hier aan versterking in huis heb gehad) zeker wel Theo  ;)
De Pass INT.150 deed het goed op de Kharma,s ,maar leverde op vele facetten niet de performance die de D200 wel levert.
Veel personen kijken i.m.o. teveel naar het imposante (en mooie) uiterlijk van de Pass en zijn op basis hiervan alleen al van mening dat zo,n compacte glimmende weegschaal hier niets tegen in kan brengen, maar schijn bedriegt in dit geval zeer zeker kan ik wel zeggen want het tegenovergestelde is eerder waar....  ;)

Ik linkte met "uitgewogen" méér naar het uiterlijk van de Devialet Jan. 

Men roept toch zo vaak dat ie op een weegschaal lijkt :tounge2: :tounge2:

T was een grapje dus......maar niet zo'n beste kennelijk :blush:

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op april 10, 2016, 19:39:46
Dat dacht ik al  ;)

Ik durf wel te stellen dat Devialet - Devialet juist een erg mooie match is  :)
Heb je de combi bij Labo al kunnen beluisteren ?
Ik heb de davi van labo gehoord maar ik heb de indruk dat hij nog niet helemaal goed geconfigureerd stond.
Met de ruimte van labo en de kharma van hem kan het naar mijn idee veeeeeeel  beter.

Stemmen en ruimtelijkheid had niet de wauww wat ik van kharma gewend ben.

Hij had de Sam ook op db7 staan en dat is niet juist.
Db7 is een 2 weg systeem ongeacht dat er meerdere units zijn en de kharma 2.3 be van hem is een 3 weg systeem.

Hij had daarna de configuratie verandert en het klonk meteen een stuk beter. We hebben ook niet veel geluisterd maar meer aan de chivas gezeten en gepraat.

Was een hele gezellig avond moet zeggen in een KLOOSTER. lol.

Mr.M

Citaat van: twani op april 10, 2016, 20:52:25

Nu dst je het zegt theo... als je de davi in de keuken zet dan zou ik haast een zak bloem op leggen als ik taart zou moeten maken.lol

Maro

Citaat van: maz op april 10, 2016, 03:36:54
Gewoon kopen of Omgeruild ,lenen doen we niet aan.;).
Daar wordt niemand rijker van.lol

Heb de burmester ingeruild . ;).

Oké, helder. Nou ben benieuwd wanneer je weer bij Toni staat voor een volgende... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

YamahaRXV

Citaat van: twani op april 10, 2016, 20:52:25

Dat klopt, het is ook net een exclusieve weegschaal  :D
(had hem even niet door, was even druk met andere zaken  ;))

Mr.M

Citaat van: Maro op april 10, 2016, 21:13:25
Oké, helder. Nou ben benieuwd wanneer je weer bij Toni staat voor een volgende... :D
Ik hou altijd "alles" in de gaten , mocht er ergens iets opduiken waar ik van denk, die wil ik eens hebben gehoord of gehad dan staat die ASAP  bij mij (mits de prijs markt comform is) .

toni heeft over algemeen hele nette prijzen en zijn producten zijn altijd in goed staat , inruilen is ook vaak geen probleem mits je een goed artikel heb van "hogere klasse". Hij is niet bepaald budget hifi handelaar.

LABO

Citaat van: maz op april 10, 2016, 21:06:21
Ik heb de davi van labo gehoord maar ik heb de indruk dat hij nog niet helemaal goed geconfigureerd stond.

Hij had de Sam ook op db7 staan en dat is niet juist.
Db7 is een 2 weg systeem ongeacht dat er meerdere units zijn en de kharma 2.3 be van hem is een 3 weg systeem.

Hij had daarna de configuratie verandert en het klonk meteen een stuk beter. We hebben ook niet veel geluisterd maar meer aan de chivas gezeten en gepraat.

Was een hele gezellig avond moet zeggen in een KLOOSTER. lol.

Klopt helemaal Maz, zelf heb ik ook het idee dat er meer uit te halen valt. Heb hier en daar nog wel wat veranderd in de config maar ik vermoed dat het nog beter kan. Ik weet alleen niet wat de ideale instellingen zijn. Hoop dat t.z.t. nog eens iemand tegen het lijf loop die me daarbij kan helpen.

Het was inderdaad heel gezellig dus zeer zeker voor herhaling vatbaar.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Jumping Jack

Citaat van: maz op april 10, 2016, 21:20:28
Ik hou altijd "alles" in de gaten , mocht er ergens iets opduiken waar ik van denk, die wil ik eens hebben gehoord of gehad dan staat die ASAP  bij mij (mits de prijs markt comform is) .

toni heeft over algemeen hele nette prijzen en zijn producten zijn altijd in goed staat , inruilen is ook vaak geen probleem mits je een goed artikel heb van "hogere klasse". Hij is niet bepaald budget hifi handelaar.

Ja, hij heeft altijd erg mooi speelgoed staan en is zeer behulpzaam (mijn platenspeler heb ik bij hem gekocht).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Struis

Blijft erg leuk om dit te lezen. En dan te bedenken dat ik mijn spullen over het algemeen houdt tot het versleten is :) Mijn vorige speakers: 27 jaar. Vorige versterker: 20 jaar, draaitafel: 35 jaar. Daarom kies ik dus veel kritischer. Al moet ik zeggen dat Maz zijn methode me wel erg leuk lijkt :)
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Tribute (made in Grunn) voorversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Meitner MA-2 CD speler en DAC, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer, PS Audio Power Plant. Interconnects van Oyaide, Audioquest (Sky en Earth), power zelfmaak, Puritan en nog wat random spul, ethernetkabels van QED en Audioquest (Carbon).

Mr.M

Citaat van: Struis op april 11, 2016, 18:05:12
Blijft erg leuk om dit te lezen. En dan te bedenken dat ik mijn spullen over het algemeen houdt tot het versleten is :) Mijn vorige speakers: 27 jaar. Vorige versterker: 20 jaar, draaitafel: 35 jaar. Daarom kies ik dus veel kritischer. Al moet ik zeggen dat Maz zijn methode me wel erg leuk lijkt :)
Mijn tijd zal ook wel komen dat ik wat rustiger wordt. Al moet ik zeggen dat ik me nu al behoorlijk beperkt voel tov vroeger.

Ik moet je toegeven naar mate je meer heb gehad en meer "weet" worden de keuzes steeds kleiner , beperkter en duurder.

Dus de wissel snelheid en opties nemen af.

Struis

Ja, dat heb ik al menigmaal gezien bij anderen. En eerlijk gezegd zou dat ten koste gaan van de plek waar ik woon, en dat wil ik niet (ik woon in een ruim vrijstaand boerderijtje met vrij uitzicht aan alle kanten en een bos voor de deur), dus ik wil voorkomen dat ik in dezelfde val terecht kom. Want ik ken mezelf langer dan vandaag. Ik ga gegarandeerd ook voor de bijl :)

Citaat van: maz op april 11, 2016, 18:13:40
Mijn tijd zal ook wel komen dat ik wat rustiger wordt. Al moet ik zeggen dat ik me nu al behoorlijk beperkt voel tov vroeger.

Ik moet je toegeven naar mate je meer heb gehad en meer "weet" worden de keuzes steeds kleiner , beperkter en duurder.

Dus de wissel snelheid en opties nemen af.
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Tribute (made in Grunn) voorversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Meitner MA-2 CD speler en DAC, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer, PS Audio Power Plant. Interconnects van Oyaide, Audioquest (Sky en Earth), power zelfmaak, Puritan en nog wat random spul, ethernetkabels van QED en Audioquest (Carbon).

Mr.M

Ik denk dat ik stukken rustiger wordt als ik eenmaal de vivid G3 heb gehad en de arc ref 5 se en een dikke DAGUSTINO of BOULDER eindtrap.

;)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Mr.M

Maar nu eerst een goede cd speler zoeken. Want de mijne klopt niet echt met de rest van de set.
Ik moet een mooiere hebben.

Nu heb spijt dat ik mijn LINDEMAAN heb verkocht toen. :( .

Mr.M

Heb een marantz sa7 ofzo in vizier maar moet eerst eens even kijken hoe en wat.... heb niet zoveel ervaring met marantz producten.

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joris1971

Snap niet dat je nog gaat investeren in een cd speler.
Koopdan gelijk een mooie streamer...

Mr.M

Das ook een mogelijkheid. Laatst nog een naim  gehoord en dat was best goed. Heel makkelijk ook in gebruik. Stopt je cd erin en paar min later stond die op de naim en je kon hem zo met de app bedienen.
Ben niet zo thuis in de stream gebeuren.
Misschien eens tijd om me daarin te verdiepen.

YamahaRXV

Citaat van: Joris1971 op april 11, 2016, 22:01:50
Snap niet dat je nog gaat investeren in een cd speler.
Koopdan gelijk een mooie streamer...

^^  Ik zou het ook wel weten  ;)