aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

morca

Ik vermoed dat die 2400 watt opname bij 1 ohm is.
Vind het wel een beetje te veel voor een eindbak van 200 rms /8 ohm !!

cardas49

Citaat van: sultankat op oktober 15, 2014, 17:07:57
Hou je vast, Het is niet alleen USA waar groter altijd beter is.
@ Maz: je hebt toch wel 16A in je stoppenkast zitten? Kijk maar eens naar de Power Consumption.............. :devil:

Specificaties Sphinx Project 26
Bandwidth 0 - 4 MHz (+0/-3 dB)
0 - 200,000 Hz after RF- input filter
Phase response error 200W into 8 Ohm, THD400W into 4 Ohm,
THD800W into 2 Ohm, THD1200W into 1 Ohm, THD1400W into 0.5
Ohm, THD<0.5%
Output voltage/current, max 42V / 60A (into 0.3 Ohm)
THD+N (IHF-A) 100V/µs balanced
>50V/µs unbalanced
Damping factor >500 (1 - 1,000 Hz)
Input (balanced/unbalanced) XLR / RCA 'WBT'
level, nominal
1.5V (3.5 dBV)/1.5V (3.5 dBV)
impedance
600 Ohm / 20 k Ohm
Output clamp 4xWBT-0701 Loudspeaker terminal
Supply capacitance 88,000 µF total
Power consumption 4000W max. (30W standby)
2400W (for loads between 1-8 Ohm)
Dimensions (h x w x d) 190 x 482 x 620 mm
Weight 45 kg per stuk

Dat is de eerste spec die ik zie met een opgegeven output op 0,5ohm. Voorbij de kortsluiting zeg maar. Als het klopt zijn die dingen bizar stabiel.

Maarja, welke speaker werkt continu op 0,5 ohm? Zelfs de oudere magnepans niet.

Verder is die 4Kw natuurlijk peak output, niet continu.
Nvidia Shield | Arcam AVR11
Revel M106, C205, S206 | Klipsch R-115SW
Epson TW9200W | Kingpin TAB270
Schiit Gungnir MB | Jotunheim 2 | Hifiman Edition XS

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

chansig

Citaat van: Jumping Jack op oktober 15, 2014, 17:30:52
Dat was een ironische reactie van chansig waarbij hij woorden in mijn mond legt. Ik ben bovendien geen landgenoot  ;)

:D

Ik vertaal hem zoals ik hem lees. Is fout...maar je observaties zijn (begrijp ik nu) helemaal zonder oordeel (positief dan wel negatief).

Nutteloos dan om hem terug te geven...mijn inziens, zeg ik, vind ik...dus niet jij.

Maar het is nu duidelijk.

Gr Hans

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Heb net even gekeken en de metertje draait met een redelijke snelheid.. Zal wel meevallen de gebruik van deze eindbak als je ze niet helemaal open zet...

Verder kan ik gerust zeggen dat dit een super mooie eindverster is om te zien...

Klankmatig zal ik ze vanavond even goed testen... Ben zeer benieuwd..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: Mitch-- op oktober 15, 2014, 18:17:41
Dimt het licht ook als je ze aanzet ?  :headbanging:
Net geprobeert en ehhhhhh ja.....
Kan er uren naar kijken ... zo mooi zijn ze....
Gewoon indrukwekkend....
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

cardas49

Citaat van: chansig op oktober 15, 2014, 20:11:43
Maar dat is dan ook een hele slimme jongen.

Gr Hans

:nowink: €2000 speakers op €20000 versterking :nowink: Ok, 2e hands was het een ander verhaal, maar toch...

Net zoals Maz geniet ik ook erg van een reis sans logica. Wellicht waardeer ik daarom dit draadje zo. 

Citaat van: maz op oktober 15, 2014, 21:04:01
Heb net even gekeken en de metertje draait met een redelijke snelheid.. Zal wel meevallen de gebruik van deze eindbak als je ze niet helemaal open zet...

Verder kan ik gerust zeggen dat dit een super mooie eindverster is om te zien...

Klankmatig zal ik ze vanavond even goed testen... Ben zeer benieuwd..

Op "normale" geluidsvolumes ga je waarschijnlijk niet boven de 400w uitkomen. Boven de 50% belasting gaan dit soort bakken meestal pas slurpen, en op die standen vinden je oren het al lang niet leuk meer.

Citaat van: maz op oktober 15, 2014, 21:17:44
Net geprobeert en ehhhhhh ja.....
Kan er uren naar kijken ... zo mooi zijn ze....
Gewoon indrukwekkend....

Geen soft start op die oude beestjes eh...

Mitch--

Citaat van: mark235 op oktober 15, 2014, 21:23:11
Geen soft start op die oude beestjes eh...

Dus een voor een aanzetten met een pauze, anders springen de stoppen eruit ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Mr.M

Ik vind het uitermate vreemd dat in dit topic altijd maar gejuicht wordt wanneer maz weer eens iets in huis haalt. In andere topics wordt er dan al snel gegoocheld met 'onrust' en 'geniet van je set' en 'vergeten waar het om draait' etc... Maar in dit circus vindt iedereen het geweldig...
Citeer

Ze kennen me all hier.  Hahaha..dus niemand let er meer op.

Ik vind niet dat je het onrust kan noemen bij mij  want ik ben in totale rust en vrede met  hoe het allemaal klinkt met tad en theta en tad pioneers.

Ik ben gewoon benieuwd naar het verschil tussen en echte monoblok van ultiem klasse en een goed opgebouwde multikanaals...

Ik kan ook naar een zaak toe en vragen of ze iets moois voor me willen neerzetten zodat ik kan gratis testen mar ik vind het niet netjes om mensen te laten werken voor je terwijl je weet dat je toch niet tot koop overgaat.

Gelukkig heb ik een grote audio vrienden groep welke hele mooie en bizarre spullen hebben en sommige van hun zijn netals ik en wisselen vaak van spullen.
Daar peofiteer ik weer van... :tounge:

Ben echt benieuwd hoe dit klinkt....tov de theta.

Deleted Member 2

Citaat van: maz op oktober 15, 2014, 21:43:10
Ik vind het uitermate vreemd dat in dit topic altijd maar gejuicht wordt wanneer maz weer eens iets in huis haalt. In andere topics wordt er dan al snel gegoocheld met 'onrust' en 'geniet van je set' en 'vergeten waar het om draait' etc... Maar in dit circus vindt iedereen het geweldig...
Citeer

Ze kennen me all hier.  Hahaha..dus niemand let er meer op.

Ik vind niet dat je het onrust kan noemen bij mij  want ik ben in totale rust en vrede met  hoe het allemaal klinkt met tad en theta en tad pioneers.

Ik ben gewoon benieuwd naar het verschil tussen en echte monoblok van ultiem klasse en een goed opgebouwde multikanaals...

Ik kan ook naar een zaak toe en vragen of ze iets moois voor me willen neerzetten zodat ik kan gratis testen mar ik vind het niet netjes om mensen te laten werken voor je terwijl je weet dat je toch niet tot koop overgaat.

Gelukkig heb ik een grote audio vrienden groep welke hele mooie en bizarre spullen hebben en sommige van hun zijn netals ik en wisselen vaak van spullen.
Daar peofiteer ik weer van... :tounge:

Ben echt benieuwd hoe dit klinkt....tov de theta.

Ik zou nog 3 van deze blokken er bij zoeken Maz.
Komt je HT ook een beetje uit de verf ;) ;D

Gr
Henk

Mr.M

....,@mark voel je niet alleen.. Hier ook 3500 euro speakers op TIG duizend euro versterking bij elkaar...haha
Als je er maar lol in heb...

Ik maak er toch geen verlies op dus iedereen kan vinden wat die wilt, ik weet waar ik mee bezig ben en jullie kijken lekker mee en genieten hopelijk van de ervaringen die ik aan opbouwen ben...

Je kan zeggen wat je wilt ,ik heb wel bijzondere spullen over de vloer gehad... En als ik nog gekkere of mooiere tegen kom  voor een leuk prijs dan staan ze binnen no time hier...

Ik zou zeggen lekker doen waar je zin in heb...

daanvanduif

Lijkt me inderdaad niks mis mee.
Iedereen zijn eigen manier van de hobby beleven toch!
Corazón

Rudy1968

Citaat van: maz op oktober 15, 2014, 22:00:01

Precies, Maz' invulling van de hobby valt duidelijk onder het kopje

'De weg is het doel'  ;D.

Net zo valide als geen apparatuur wisselen en alleen muziek kopen/luisteren.
Dat zou het andere einde van de 'hobby schaal' zijn.
Als je er maar plezier aan beleeft  :pompom:.

@Maz: met genoegen lees ik jouw 'reisverslag' mee.

Het enig kritiekpuntje (waar je het zelf misschien wel stiekum mee eens bent):
Hoe kon je toch die Lamm's de deur uit doen zonder ze aangesloten te hebben!
Stom, stom, stom... ;)

Bon voyage en veel plezier!!

Mitch--

Keep on going Maz! En blijf vooral enthousiast schrijven, ik kom graag snel weer eens bij je langs om je nieuwe aanwinsten te bekijken! :)

Mr.M

Citaat van: Rudy1968 op oktober 15, 2014, 22:21:50
Precies, Maz' invulling van de hobby valt duidelijk onder het kopje

'De weg is het doel'  ;D.

Net zo valide als geen apparatuur wisselen en alleen muziek kopen/luisteren.
Dat zou het andere einde van de 'hobby schaal' zijn.
Als je er maar plezier aan beleeft  :pompom:.

@Maz: met genoegen lees ik jouw 'reisverslag' mee.

Het enig kritiekpuntje (waar je het zelf misschien wel stiekum mee eens bent):
Hoe kon je toch die Lamm's de deur uit doen zonder ze aangesloten te hebben!
Stom, stom, stom... ;)

Bon voyage en veel plezier!!

Tnx rudy  , tis zeker een leuk pad welke ik momenteel bewandel.
Heb er tijd voor , zin in en lol..(is ook niet altijd zo hoor) heb ook momenten gehad dat ik helemaal niets met audio heb gedaan en in een soort audio dip zat....
Dit is in ieder geval veel leuker om te doen dan in een dip zitten..

Wat de lamms betreft, je hebt helemaal gelijk...tja die man gaf me geen kans om ze uit te pakkenhet was niet de, bedoeling dat ze meteen worden meegenomen. vandaag heb ik ook de bijbehoende l2 refrence vv aan hem verkocht..zo goed is het hem bevallen..vandaar dat ik deze sphinx heb kunnen bemachtigen weer.
.
Zo ben ik nu toch ook  aan een leuke match gekomen onverwacht .. de onverwachte aankoop van de tad pioneer heeft me set tot een hoogte gebracht welke ik eigelijk tevreden mee bent.dat wil echter niet zeggen dat ik niet nieuwsgierig ben naar evt andere combinaties met me huidige speakers.
Vergelijken blijft altijd leuk vind ik.

Gister had ik theta usa gemaild om te vragen of ze een usb ingangs module hebben voor de theta vv omdatcik deze vv geweldig vind klinken . De dac aan board is subliem.. helaas hadden ze dat niet.
Wel werd ik geadviseerd om een goede usb naar coax omzetter te kopen om de digitale geluid digitaal nasr de theta te sturen zodat de modulatie van geluid van digitaal naar analoog door de dac van theta gaat.

Ik heb meteen mijn stello dac 100 verkocht aan een kennis vandaag en een andere stello (da 220mk2 ) gekocht welke een digitale uitgang heeft....

Nu begint mijn set beetje de vorm te krijgen zoals ik wilde.

Mooie vloerstaande speakers.....
Mooie versterker om te zien en horen (tetha)
Mooie vv met een perfect dac l 
Goede bekabeling.
Goede aparte dac.

Dus ik ben onverwacht ineens redelijk content met wat ik heb nu kwa apparatuur.(los van de sphinx)

Of dat blijft weet ik niet,ze moeten van goede huizen komen wil ik de theta ervoor inruilen en bijbetalen.

Verder wil ik.....

een mooie powerstation/stekker blok  hebben met zoeen netfilter om te proberen..
Daar ben ik zer benieuwd naar.
Verder is akoestiek een aanpak punt.
Mijn platen speler kan nog altijd mooier.   ;)
Aparte groep wil ik ook voor audio.
Dus zat te hobbyen..

Ruud-

Citaat van: maz op oktober 16, 2014, 01:05:48

Of dat blijft weet ik niet,ze moeten van goede huizen komen wil ik de theta ervoor inruilen en bijbetalen.

Verder wil ik.....

een mooie powerstation/stekker blok  hebben met zoeen netfilter om te proberen..

Dan komt toch de nieuwe Sonore voorversterker in beeld, als je die hebt gehoord :devil:

Ook hun stekkerblok is de moeite waard om te proberen ;)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Xander32

... betreffende (eind-) versterking heeft echter al de nodige jaren achter de keizen ... Dat heeft z'n invloed op de prijs, maar ook diens (technische) staat. Keuzes. Voor het geld is er waarschijnlijk ook een nieuwe ev te koop waarmee het niet echt behelpen zal zijn.

Maar garanties en levensduur spelen in dit topic een ondergeschikte rol met een gemiddelde doorlooptijd van 1 tot enkele weken 8).

Citaat van: maz op oktober 15, 2014, 22:00:01
....,@mark voel je niet alleen.. Hier ook 3500 euro speakers op TIG duizend euro versterking bij elkaar...haha
Als je er maar lol in heb...

Ik maak er toch geen verlies op dus iedereen kan vinden wat die wilt, ik weet waar ik mee bezig ben en jullie kijken lekker mee en genieten hopelijk van de ervaringen die ik aan opbouwen ben...

Je kan zeggen wat je wilt ,ik heb wel bijzondere spullen over de vloer gehad... En als ik nog gekkere of mooiere tegen kom  voor een leuk prijs dan staan ze binnen no time hier...

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

cardas49

Gister had ik theta usa gemaild om te vragen of ze een usb ingangs module hebben voor de theta vv omdatcik deze vv geweldig vind klinken . De dac aan board is subliem.. helaas hadden ze dat niet.
Wel werd ik geadviseerd om een goede usb naar coax omzetter te kopen om de digitale geluid digitaal nasr de theta te sturen zodat de modulatie van geluid van digitaal naar analoog door de dac van theta gaat.

Ik heb meteen mijn stello dac 100 verkocht aan een kennis vandaag en een andere stello (da 220mk2 ) gekocht welke een digitale uitgang heeft....

Als je met USB spdif converters in 1x naar de top wil moet je achter een Berkeley Audio Alpha USB aan gaan. Momenteel is er niet veel beters dan dat. Is alleen niet zo makkelijk te vinden 2ehands.

cardas49

Dubbel

sultankat

Ben erg benieuwd hoe de Sphinx Project 26 klinkt vergeleken met de Theta. Ik heb altijd begrepen dat Sphinx nogal koel analytisch klinkt. Dan heb ik het wel over de eenvoudiger modellen. Dat zou wel eens teveel kunnen zijn in combinatie met TAD.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Rudy1968

Verder wil ik.....

Daar ben ik zer benieuwd naar.
Verder is akoestiek een aanpak punt.

Je zou kunnen denken aan een Kemp Power Source, of Quantum QX4 met QB8.

Het ander aandachtspunt voor jouw huidige opstelling lijkt me inderdaad de akoustiek:
al dat glas aan de achterwand is niet echt gunstig, gelukkig heb je wel de speakers redelijk vrij staan.

Citaat van: Xander32 op oktober 16, 2014, 07:16:44
....spelen in dit topic een ondergeschikte rol met een gemiddelde doorlooptijd van 1 tot enkele weken 8).

Correctie: dagen  ;)

scrutinizer

Wel een gemiste kans in het pad van jou zoektocht....
De project 26 staat in schraal contrast t.o.v. de Lamms.
Mits je voorstander bent van .... "shiny acrylic"

Dat zowel letterlijk en figuurlijk........  ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....