aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Valkyrie

Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Mr.M

Ik wilde de TAD s op een echte monoblok horen....

En wat verwarming betreft die hoef even niet aan denk ik...ik weet jiet hoe warm deze kunnen worden....
Ga lekker vergelijken met de theta.
Ben benieuwd....
Dit is toen gebouwd in samenwerking van sphinx ,silltech en ols...
Heel weinig van gemaakt en zeer zeldzaam stuk hollands high end audio geschidenis ligt op de vloer in Rotterdam....
En wat een prachtig desighn....
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Plaatjes om te ziennnn  :wub: :wub:
En een controle.....

Gemineye

Waar haal je al die dingen toch altijd vandaan. lijkt wel alsof je hele dagen niks anders doet dan koopjes scoren  ;)

:)

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

lynch1979

DofN

:pompom: :pompom:

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Thanatos

Serieuze apparaten  :)

Wel wat ouder en Sphinx staat wel wat bekend als gevoelig. Zou ze zeker even goed laten nalopen als dit niet al gebeurd is. Jerry is goed bekend met Sphinx.

Kwabbernoot

Man, man, man. Wat jij er door draait aan apparaten in een maand doe ik een heel leven (en nog een paar) over. Prachtig spul maar weet je zo langzamerhand nog wel waar je naar luistert? Ik zou toch iets meer tijd willen nemen om een oordeel te vellen dan jij schijnbaar doet.

En dan komen de Lamms ook nog?  :laugh:

Maar een mooie manier om met de hobby bezig te zijn en stiekem ben ik best wel een beetje jaloers.

Enjoy en laat de foto's (en apparaten) maar blijven komen.  :pompom: :pompom: :pompom:

Groeten...

sultankat

En je vond de Theta al zo groot ;D ;D
Maar zeer interessant, zeker ter vergelijk. Vraag is natuurlijk hoe het binnenwerk is na al die jaren, met name de caps. Temeer omdat Rotterdam nu stadsverwarming krijgt  ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Joris1971

Je was/bent toch tevreden met de Theta?
Waarom dit nu weer proberen?

Jumping Jack

Citaat van: Kwabbernoot op oktober 15, 2014, 16:25:30
Man, man, man. Wat jij er door draait aan apparaten in een maand doe ik een heel leven (en nog een paar) over. Prachtig spul maar weet je zo langzamerhand nog wel waar je naar luistert? Ik zou toch iets meer tijd willen nemen om een oordeel te vellen dan jij schijnbaar doet.

En dan komen de Lamms ook nog?  :laugh:

Maar een mooie manier om met de hobby bezig te zijn en stiekem ben ik best wel een beetje jaloers.

Enjoy en laat de foto's (en apparaten) maar blijven komen.  :pompom: :pompom: :pompom:

Groeten...

De Lamms zijn vertrokken zonder ooit uit hun kist gekomen te zijn, als ik mij niet vergis...  :crazy: :nopompom:

Ik vind het uitermate vreemd dat in dit topic altijd maar gejuicht wordt wanneer maz weer eens iets in huis haalt. In andere topics wordt er dan al snel gegoocheld met 'onrust' en 'geniet van je set' en 'vergeten waar het om draait' etc... Maar in dit circus vindt iedereen het geweldig...

Let op, ik veroordeel Maz niet om wat hij doet. Hij doet er niemand kwaad mee en amuseert zich er schijnbaar ook mee. Maar ik vind het, als liefhebber, nergens meer over gaan.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

LABO

Citaat van: sultankat op oktober 15, 2014, 16:28:12
En je vond de Theta al zo groot ;D ;D

Inderdaad :-) maar je kunt dus altijd nog groter :-) wat een bakken zeg
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

sultankat

Hou je vast, Het is niet alleen USA waar groter altijd beter is.
@ Maz: je hebt toch wel 16A in je stoppenkast zitten? Kijk maar eens naar de Power Consumption.............. :devil:

Specificaties Sphinx Project 26
Bandwidth 0 - 4 MHz (+0/-3 dB)
0 - 200,000 Hz after RF- input filter
Phase response error 200W into 8 Ohm, THD400W into 4 Ohm,
THD800W into 2 Ohm, THD1200W into 1 Ohm, THD1400W into 0.5
Ohm, THD<0.5%
Output voltage/current, max 42V / 60A (into 0.3 Ohm)
THD+N (IHF-A) 100V/µs balanced
>50V/µs unbalanced
Damping factor >500 (1 - 1,000 Hz)
Input (balanced/unbalanced) XLR / RCA 'WBT'
level, nominal
1.5V (3.5 dBV)/1.5V (3.5 dBV)
impedance
600 Ohm / 20 k Ohm
Output clamp 4xWBT-0701 Loudspeaker terminal
Supply capacitance 88,000 µF total
Power consumption 4000W max. (30W standby)
2400W (for loads between 1-8 Ohm)
Dimensions (h x w x d) 190 x 482 x 620 mm
Weight 45 kg per stuk
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

cardas49

Citaat van: Jumping Jack op oktober 15, 2014, 16:39:17
De Lamms zijn vertrokken zonder ooit uit hun kist gekomen te zijn, als ik mij niet vergis...  :crazy: :nopompom:

Ik vind het uitermate vreemd dat in dit topic altijd maar gejuicht wordt wanneer maz weer eens iets in huis haalt. In andere topics wordt er dan al snel gegoocheld met 'onrust' en 'geniet van je set' en 'vergeten waar het om draait' etc... Maar in dit circus vindt iedereen het geweldig...

Let op, ik veroordeel Maz niet om wat hij doet. Hij doet er niemand kwaad mee en amuseert zich er schijnbaar ook mee. Maar ik vind het, als liefhebber, nergens meer over gaan.

Maz geniet zichtbaar van de reis, de onrust, het niet hebben van een gericht doel. Anderen raken door die zaken juist gefrustreerd. Dat laatste nodigt uit tot feedback / kritiek
Nvidia Shield | Arcam AVR11
Revel M106, C205, S206 | Klipsch R-115SW
Epson TW9200W | Kingpin TAB270
Schiit Gungnir MB | Jotunheim 2 | Hifiman Edition XS

chansig

Citaat van: Jumping Jack op oktober 15, 2014, 16:39:17

Verschil met "al" die anderen is dat Maz niet op zoek is naar het ultieme geluid, niemand vraagt wat hij nu toch moet doen om bv net dat scherpe in de vrouwenstem weg te krijgen, niemand vertelt dat ze verkeerd bezig zijn etc.

Ik snap wel waar hij mee bezig is...deze monoblokken staan vandaag/morgen voor een leuke prijs te koop. Vervolgens gaat de Theta er weer aan en komt er binnenkort weer wat leuks

Maar goed Maz is verkeerd bezig en diegene die hem toejuichen sporen ook niet. :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

sultankat

Dit blijft toch een land van "met het wijsvingertje" oordelen. Maz doet er geen vlieg kwaad mee, dus hoezo verkeerd bezig?! HIJ geniet er toch van?
"Leven en laten leven" zou ik zeggen.

morca

Citaat van: sultankat op oktober 15, 2014, 17:07:57
@ Maz: je hebt toch wel 16A in je stoppenkast zitten? Kijk maar eens naar de Power Consumption.............. :devil:

Ohm, THD<0.5%
>50V/µs unbalanced
level, nominal
impedance
600 Ohm / 20 k Ohm
Weight 45 kg per stuk
Ik heb een paar Jappen die 250 RMS bij 8 ohm zijn,maar die gebruiken 350 watt uit het net.
Klopt die 4000 watt wel ??
Vind het onwaarschijnlijk veel.

morca

Citaat van: sultankat op oktober 15, 2014, 17:22:13
Dit blijft toch een land van "met het wijsvingertje" oordelen. Maz doet er geen vlieg kwaad mee, dus hoezo verkeerd bezig?! HIJ geniet er toch van?
Hij wisselt wel zo snel dat ik me wel afvraag hoe goed hij het geluidsbeeld van elke aankoop gehoord heeft.

Jumping Jack

Citaat van: sultankat op oktober 15, 2014, 17:22:13

Dat was een ironische reactie van chansig waarbij hij woorden in mijn mond legt. Ik ben bovendien geen landgenoot  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

lynch1979

Citaat van: sultankat op oktober 15, 2014, 17:07:57

Ohm, THD<0.5%
>50V/µs unbalanced
level, nominal
impedance
600 Ohm / 20 k Ohm
Weight 45 kg per stuk

Daar had ik ook al naar gekeken  :crazy:

Ik hoop het voor Maz.....en zijn buren  :D

sultankat

Citaat van: Jumping Jack op oktober 15, 2014, 17:30:52
Dat was een ironische reactie van chansig waarbij hij woorden in mijn mond legt. Ik ben bovendien geen landgenoot  ;)

Als Belg moet de tekst "leven en laten leven " je zeker aanspreken. Dat waardeer ik zo in onze zuiderburen. Kunnen wij hier nog wat van leren.