aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: doorofnight op september 26, 2014, 13:51:01
Staat mooi zo Maz. Ik stuur ff een PM

Misschien hang ik hem aan de plafond boven tv....staat die niet in de weg hahaha
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Dit is echt een dikke audiofiele bak... O0
Begin het steeds mooier te vinden...

Kijk eens , voor de zeurders betreft slechte foto kwaliteit. Ik heb me tel goed ingesteld dat die nette fotos maakt.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Robiwan

Citaat van: maz op september 26, 2014, 14:37:34
Dit is echt een dikke audiofiele bak... O0
Begin het steeds mooier te vinden...

Kijk eens , voor de zeikerds . Ik heb me tel goed ingesteld dat die nette fotos maakt.

mwoa foto is nog steeds behoorlijk matig :D Gaat lekker met die winst die je kan/kunt maken :)
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Xander32

Onnavolgbaar edoch vermakelijk :).

Citaat van: maz op september 26, 2014, 14:33:18

Hahahaah mezelf kennende ,als het me gaat irriteren kan het zomaar eens zo zijn dat ik terugschakel op de harbeths ..
Daar klonk alles mooi op hahaha.. Allen die klote uiterlijk van die speakers...

op mp staat  nog een set voor 1750.-

Dus ik verlies er niets op.
Heb die van mij voor 1750 verkocht en een compleet quad L2 ht erbij gekregen, dus wist voor de hobbyist...
Ondertussen de quad 12l2 ronts voor 350 verkocht plus de 1750.- is 2100 ..

ik heb de shl5 gekocht toen voor 2000.- toen.

Dus nu heb ik winst plus een set quad 11l2 ,de quad center en sub.

Dua als ik weer de shl5 koop heb ik door ruil en inruil dik winst gemaakt ..

Zie je mijn hobby brengt geld op.. Hahahaha..
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Joris1971

Citaat van: maz op september 26, 2014, 13:07:08
Heb hem maar aangesloten en jeetje wat klinkt dit lekker.

Keuzes keuzes....

Ik twijfel , zal ik deze eindbak houden ipv de kharma monoblokken ? en een  rack kopen waar die in past? Want de mogelijkheden zijn enorm veel met deze bak..

Waarom niet beide voorlopig houden?

Joris1971

Mr.M

Citaat van: Joris1971 op september 26, 2014, 15:46:33
Waarom niet beide voorlopig houden?

Dan staat teveel  geld onnodig stil in een hoekje.

Waren het goedkope spullen geweest dan had niet uitgemaak. De moon i5 lag ook ruim jaar onder de bank maar das te doen.
Dit is toch serieus geld..

Mr.M

Citaat van: Joris1971 op september 26, 2014, 15:59:09
Wat is je bron Maz? Nog niet toe aan een streamer?

Mijn loopwerk is een sony x777es op een Perreaux dac en ik stream soortvan via laptop spotify naar de dac...
Ben in beginfase van stream,,loop achter daarin...

Ik wil nog eens een mooie platenspeler kopen na deze uitzoekerij....dus zat te doen nog..

morca

Citaat van: maz op september 26, 2014, 16:07:04
Mijn loopwerk is een sony x777es op een Perreaux dac en ik stream soortvan via laptop spotify naar de dac...
Ben in beginfase van stream,,loop achter daarin...

Ik wil nog eens een mooie platenspeler kopen na deze uitzoekerij....dus zat te doen nog..
Welke DAC heb je Maz?
Daar staan wel mooie tussen op de site.

Mr.M

Mr.M

"Stream..." via laptop... ben echt een leek als het om computers en stream gaat.

Iemand moet mij een bijles geven..

Mr.M

Ik ben nogeens muzikaal ingesteld ook.. :tongue2: 

Drank en muziekkk   mooiste combi...

Mr.M

Thanatos

morca

Om bv FLAC bestanden te streamen zou Mediaportal of Foobar erg goed zijn.
Beide staan bekent om de afspeelkwaliteit.

Nieuwste Mediaportal/asio driver klonk bij een maatje wel heel erg goed met onze DAC.

DofN

Citaat van: morca op september 26, 2014, 16:34:52
Om bv FLAC bestanden te streamen zou Mediaportal of Foobar erg goed zijn.
Beide staan bekent om de afspeelkwaliteit.

Nieuwste Mediaportal/asio driver klonk bij een maatje wel heel erg goed met onze DAC.

En MediaMonkey.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Joris1971

Bij zo een mooie set, zou ik een naim of Linn streamer kopen.

Jumping Jack

Of een mooie Ayon s3, streamer en buizenvoorversterker in één.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

Citaat van: Jumping Jack op september 26, 2014, 18:47:28
Of een mooie Ayon s3, streamer en buizenvoorversterker in één.

Ik heb de perreaux sillhouette  sxd2 dac..

Betere buize voortrap dan de audionote is haast niet te vinden,,,ok de lamm refrence dan..
Maargoed de perreaux is niet slecht...

VlisChris

Op verzoek van Maz het topic even doormidden gesneden en de tweede helft samengevoegd met het Streamertopic dat hij geopend heeft :)

scrutinizer

Citaat van: maz op september 26, 2014, 18:58:20
Ik heb de perreaux sillhouette  sxd2 dac..

Betere buize voortrap dan de audionote is haast niet te vinden,,,ok de lamm refrence dan..
Maargoed de perreaux is niet slecht...

? ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Dan ben ik bang dat je in je quest nog wat voortrappen de revue moet laten passeren, Maz. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

YamahaRXV

Citaat van: scrutinizer op september 28, 2014, 16:47:59
Dan ben ik bang dat je in je quest nog wat voortrappen de revue moet laten passeren, Maz. ;)

Kijk, dat bedoel ik  ;)  Er wordt meteen gesuggereerd dat de Avalons debet zijn aan de blijkbaar tegenvallende performance, maar ik zal er niet vreemd van opkijken als er met een andere voor- en eind combinatie wel eens een veel betere match verkregen kan worden.... gewoon een kwestie van testen/vergelijken. (componenten zat in huis toch...?)
Je kunt de Avalons niet vergelijken met Harbeth,s doordat eerstgenoemde veel minder ''een eigen sound'' hebben en gewoon haast genadeloos laten horen hoe je de zaken voor mekaar heb in de rest van de keten . Is dus m.i. meer een kwestie van een goed stukje huiswerk verrichten qua in te zetten bron en vooral versterking  ;)   

Dit zeggende omdat ik deze Avalons bij Rhapsody heb horen spelen, aangestuurd door een Pass Labs voor- en eind combinatie en dat klonk toch wel erg goed, en verre van dun, emotieloos, en zonder problemen qua plaatsing etc.  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8