aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

morca

Citaat van: maz op september 25, 2014, 21:40:28
ik weet  nog niet wat de lamms gaan doen hier in mijn akoestiek ,maar tot zover is mijn favoriet::::

Kwa versterking:: audionote voortrap. + kharma monoblokken. Of met lamm eindtrappen, die klonken geweldig toen ik ze voor eerst hoorde.
Kwa bekabeling.   German high end lgs.
Kwa speakers.       Dat is een meoilijke,,,,, ik denk dat speakers veel personelijker zijn dan de rest van de audio set...

Als ik  het kon veroorloven zou ik waarschijnlijk voor de kharma exquisit gaan... Of de GRIMM audio speakers...die klinken ook geweldig.
kharma klinkt wel goed heb ik me laten vertellen,ik was er jammer genoeg niet bij die dag.
Martin Logan zijn de mooiste speakers die ik gehoord heb,maar zoals je al zei dat is persoonlijk voor iedereen anders.
Al veel mensen die dag onder de indruk waren,speelde super met een buizenset van Jadis.

Broem

Met groeiende verbazing dit topic van achter naar voren gelezen. Kwam er op via de advertentie van de Avalon speakers op MP en de hoeveelheid apparatuur die user Maz te koop heeft staan. Ga er van uit dat het om hobby activiteiten gaat en niets anders. Bijzonder om te volgen en naast het onderschrift te leggen dat plaatsing het allerbelangrijkste is. Een contradictio in terminus. Wie ben ik om hier een mening over te hebben...nobody uiteraard. Ieder z'n hobby maar toch...kon het niet laten.
Hegel H590 amp, V10 phono and D50 DAC | Focal Sopra 2 - IsoAcoustics Gaia 1 | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon  | John v Gent XLR | Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Diamond AES/EBU, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable, Blizzard and Monsoon powercables, Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

CZ79

Ik heb ze ook meerdere malen bij rhapsody beluisterd, grappig...wellicht hebben we naast elkaar gezeten
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Maro

Citaat van: Broem op september 25, 2014, 22:34:08
Met groeiende verbazing dit topic van achter naar voren gelezen. Kwam er op via de advertentie van de Avalon speakers op MP en de hoeveelheid apparatuur die user Maz te koop heeft staan. Ga er van uit dat het om hobby activiteiten gaat en niets anders. Bijzonder om te volgen en naast het onderschrift te leggen dat plaatsing het allerbelangrijkste is. Een contradictio in terminus. Wie ben ik om hier een mening over te hebben...nobody uiteraard. Ieder z'n hobby maar toch...kon het niet laten.

^^
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Mr.M

Citaat van: Broem op september 25, 2014, 22:34:08

Onderschrift bevestigd alleen dat het niet duur HOEF te zijn om mooi te klinken .dit uit eigen ervaring gesproken.
Maar als je wilt kan je een berg geld insteken... nogmaals hoef niet...

Heb de quad 12L2 gehad op een oud sony vfet van 1980 en het klonkt abnormaal goed vergeleken met de spullen welke ik ervoor heb gehad...

Beetje schuiven en aandacht aan akoestiek doet meer dan een 1000 euro interlinkje..

Onderstussen ben ik paar dagen aan luisteren naar de monitors en om eerlijk te zijn ben het niet gewend dat je zo de verschillen in opnames hoort.
Dof,sprankelend,vlak,ruimtelijk....na de harbeth te hebben gehad is dit heel anders luisteren.
Niet alles klinkt mooi :(. Hahaha

Op de harbeth klonk alles mooi op de spotify ,met deze valt tegen. Een klinkt geweldig en de ander minder.

De vloerstaande was daarin wat minder kieskeurig... de nomitor is een heel erg eerlijke weergever lijkt het
.

Hmmmmmm misschien kwestie van wennen....
Na de weekend maar eens weer de vloerstaande neerzetten.
Daarna ga ik echt een beslissing nemen welke ik ga houden...
Want zo schiet niet op. Bij de eene opname zweer je bij de monitor en bij een andere opname is de vloerstaande weer beter..

Wat een k.t hobby..hahah  lol tis nooit goed....pfff

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Deleted member

Haha, er is denk ik een reden dat je die monitors nog niet op Marktplaats hebt gezet... ;)
Stereo-fan for life!

Mr.M

Nu ook weer maar eens de simpele quad 11l2  ernaast gezet en door een paar nummers gegaan en je hoort gewoon dat despeakers eigen karakter hebben (geluidssignituur) welke de opname beinvloed waardokr alles beetje leuk klinkt.zonder te grote verschillen in weergave en opnames.

Zet je de avalons aan dan kkinkt de eene opname open en fris en helder en uber ruimtelijk en de ander een beetje gesluierd....

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: technative op september 25, 2014, 23:20:03
Haha, er is denk ik een reden dat je die monitors nog niet op Marktplaats hebt gezet... ;)
Had ze eerst ook op mp staan en ook op forum,toen twijfelde ik en in plaats van de monitor heb ik de vloerstaande tekoop gezet. Nu twijfel ik weer....wat een ..... :wacko:

Kan ze niet allebei houden.. ik wilde eerst de monitors als rears gebruiken mochten ze niet helemaal naar me zin zijn maar aangezien ik nog een quad set heb is het zonde om voor die paar uur per week deze monitors achter je rug te laten staan voor sier...
De quads heb ik toch  all dus die kunnen mooi als rear speaker.

Eerst maar eens definitief beslissen welke nou blijft en welke weggaat...

Mr.M

Heb de avalons zo goedkoop op staan dat het gewoon nieuwe forumleden aantrekt..hahaha...
Welkom op ht forum Broem

Als je een potentiele koper bent heb je geluk want op forum staat die een stuk goedkoper dan op mp...

LABO

Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Citaat van: maz op september 25, 2014, 23:41:39
Heb de avalons zo goedkoop op staan dat het gewoon nieuwe forumleden aantrekt..hahaha...
Welkom op ht forum maro...

Als je een potentiele koper bent heb je geluk want op forum staat die een stuk goedkoper dan op mp...
Die ken ik door een door...
De kharmas hebben een van  de mooiste en strakste laag weergave tot nu..

sultankat

Citaat van: LABO op september 25, 2014, 23:43:55
Moet je die speakertjes van mij nog testen haha

Volgens mij LABO, geef je hiermee aan dat die Wilson's je niet loslaten............. ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Xander32

En hop; alles van Avalon weer de deur uit  ;D.

Citaat van: sultankat op september 26, 2014, 07:44:09
Volgens mij geef je hiermee aan dat die Wilson's je niet loslaten............. ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

LABO

Volgens mij LABO, geef je hiermee aan dat die Wilson's je niet loslaten............. ;)
Haha misschien wel, maar ik ben nog steeds iedere dag blij met de Kharma's. Zei dit alleen omdat ik denk dat Maz diep in z'n hart nog steeds het liefst weer naar Kharma's zou luisteren (en niet ten onrechte). Hoewel ... als hij die van jou neer kon zetten :-)

Misschien moet hij maar gaan verhuizen :-)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Hahaha is dat zo labo?
De kharmas zijn veel dynamischer en levendiger dan de wilsons...ik ben een kharma fan zonder twijfel alleen ze zijn gewoon heel erg prijszig..
Voor de prijs dat ik de avalons wilt verkopen koop je bij hun een meter interlink.of de interne bekabeling van je speakers,,,,haha

Broem

Citaat van: maz op september 25, 2014, 23:41:39
Welkom op ht forum Broem

Dank je. Blijft met plezier ( en veel verbazing) je avonturen volgen en spreek de hoop uit dat je queeste naar perfect geluid ooit ergens een plaatsje zal krijgen. Dat levert rust, erg veel luisterplezier en voldoening op...gegarandeerd.
Hegel H590 amp, V10 phono and D50 DAC | Focal Sopra 2 - IsoAcoustics Gaia 1 | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon  | John v Gent XLR | Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Diamond AES/EBU, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable, Blizzard and Monsoon powercables, Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Mr.M

Heb even de theta naar boven gehaald ..

Mr.M

Theta , modulair uitbereidbaar met inzetbare eindtoren modules.
Dus inprencipe 4 eindversterkers in een kast.. haha

Xander32

Amazing High End, voor al uw hoogwaardige stereo en ht apparatuur  ;D.

Is dat niet iets voor jou Maz, de aan- en verkoop van gear, beroepsmatig? Hobbymatig loopt `t al.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Mr.M

Zo kan je mooo zien dat het uit 4 aparte versterker modules gaat..

Mr.M

Citaat van: Xander32 op september 26, 2014, 12:20:43
Amazing High End, voor al uw hoogwaardige stereo en ht apparatuur  ;D.

Is dat niet iets voor jou Maz, de aan- en verkoop van gear, beroepsmatig? Hobbymatig loopt `t al.
Hahaha.kan maar dan moet ik de prijzen opkrikken..en dan wordt verkoop moeilijk...
Ik koop ze voor x bedrag hobby ermee en weet dat ik voor dat bedrag mijn inzet weer terug heb.
Als dit beroep moest zijn en me kosten uit moest halen dan  hebben jullie de voordeel er niet meer aan. Haha

Mr.M

Hier zit dan 3monoblokken en een stereo.
2monoblokken voor stereo. Recht en linka
1monoblok  center
En een stereo  eindblok voor de Rears..

Mr.M

Heb hem maar aangesloten en jeetje wat klinkt dit lekker.

Keuzes keuzes....

Ik twijfel , zal ik deze eindbak houden ipv de kharma monoblokken ? en een  rack kopen waar die in past? Want de mogelijkheden zijn enorm veel met deze bak..

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Citaat van: Xander32 op september 26, 2014, 07:57:16
En hop; alles van Avalon weer de deur uit  ;D.

Hahahaah mezelf kennende ,als het me gaat irriteren kan het zomaar eens zo zijn dat ik terugschakel op de harbeths ..
Daar klonk alles mooi op hahaha.. Allen die klote uiterlijk van die speakers...

op mp staat  nog een set voor 1750.-

Dus ik verlies er niets op.
Heb die van mij voor 1750 verkocht en een compleet quad L2 ht erbij gekregen, dus wist voor de hobbyist...
Ondertussen de quad 12l2 ronts voor 350 verkocht plus de 1750.- is 2100 ..

ik heb de shl5 gekocht toen voor 2000.- toen.

Dus nu heb ik winst plus een set quad 11l2 ,de quad center en sub.

Dua als ik weer de shl5 koop heb ik door ruil en inruil dik winst gemaakt ..

Zie je mijn hobby brengt geld op.. Hahahaha..