Black Label - Stefaan's HT !!! Plaats vrijmaken op de plank

Gestart door StefaanD, april 6, 2012, 12:05:59

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jumping Jack

Ha, ik heb dezelfde tv (de philips weliswaar  :nopompom:  ;)).  Dat wordt wel een imposant scherm zeg!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

StefaanD

Wordt imposant. Heb je de Philips ook aan de muur ? De beugel van de Philips vind 'k wel schitterend in zijn eenvoud.

Jumping Jack

Ja, hij hangt aan die beugel. Ook de 'hub' met alle aansluitingen vind ik erg handig. Ik heb wel al wat problemen gehad met geluid dat wegviel, al tweemaal in reparatie geweest daarvoor (gelukkig heb ik die verlengde garantie van mediamarkt). Ik heb hem nu bijna 5 jaar...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

StefaanD

Ook verlengde garantie hier, nog nooit problemen mee gehad. De Panasonic gaat natuurlijk nooit zo dicht op de muur kunnen, daar zit die Philips "hub" wel voor iets tussen, maar erg vind ik dat niet  :smile:

Crownfire

 :worship: mooie spullen heb je aangeschaft hoor. Dat wordt genieten. Ik vroeg me wel af waarom je juist voor de 806v hebt gekozen en waarom niet voor de 807v.

StefaanD

Bedankt. Waarom de 806V's tja deze heb ik tweedehands gekocht, er was niet meteen een paartje 807V's beschikbaar.

Drivers van de 806V's stemmen ook overeen met de rest van de set zijnde 165 mm. De dipolen hebben kleinere drivers maar dat werkt toch weer anders qua afstraalgedrag e.d.

Denk eerlijk gezegd dat het verschil tussen de 806V en 807V niet zo héél groot is.

FeaR1986

Citaat van: StefaanD op oktober  9, 2013, 21:42:35
In deze dozen zitten een paar Focal 806V's en de bijhorende stands om deze te kunnen opstellen.

Nice, de stands van de 800-serie van Focal vind ik echt heel mooi. Sluiten netjes aan bij de speaker, helaas ook qua prijs. Wordt het totaalplaatje dan niet relatief duur? Als in dat een paar 816V dan ook had gekund? Om die reden ben ik ook voor de 816W als rear gegaan.

Maar toffe aankopen, gaat wel snel op die manier met uitbouwen en geld uitgeven  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

HTip

Die 7025 is ook een beauty :wub: en een heel verstandige keuze! Ook goed dat Marcel je zo'n goed advies heeft gegeven en jij het hebt opgevolgd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

StefaanD

Citaat van: FeaR1986 op oktober 11, 2013, 11:48:50
Nice, de stands van de 800-serie van Focal vind ik echt heel mooi. Sluiten netjes aan bij de speaker, helaas ook qua prijs. Wordt het totaalplaatje dan niet relatief duur? Als in dat een paar 816V dan ook had gekund? Om die reden ben ik ook voor de 816W als rear gegaan.

Maar toffe aankopen, gaat wel snel op die manier met uitbouwen en geld uitgeven  :P

Had ik vergeten te melden  :blush:, maar de 806V's en stands zijn tweedehands aangekocht, dat scheelt een serieuze slok op de borrel. Die stands zijn qua aankoopprijs inderdaad niet van de poes, maar wel heel mooi en vooral ook zwaar, dat laatste helpt schijnbaar klankmatig  :devil:  ;D Serieus ze staan als een huis.

Citaat van: HTip op oktober 11, 2013, 13:14:58
Die 7025 is ook een beauty :wub: en een heel verstandige keuze! Ook goed dat Marcel je zo'n goed advies heeft gegeven en jij het hebt opgevolgd...

Bedankt Philip. Is een verstandige keuze inderdaad, zeker ook financieel gezien  ;D

Blijft er nog wat over voor een leuke camera, want mijn Olympus is toch echt wel op nu. Nog geen idee wat het gaat worden.

StefaanD

#159
Net ook een rol speakerkabel van 2x 1,5mm2 aangekocht van 25 meter. Gewoon van de rol, niets bijzonders dus.

tommie1

Mooie upgrade.  Die tv ga je zeker veel plezier mee hebben. Ben benieuwd naar nieuwe foto's

StefaanD

Bedankt. TV wordt deze namiddag geleverd  :pompom: Helaas het opstellen zal pas dit weekend lukken  :nopompom:

Ook net speaker kabel ontvangen.

Het is nu nog wachten op Marcel  :clapping:

Rha007

Citaat van: StefaanD op oktober 15, 2013, 13:23:17
Helaas het opstellen zal pas dit weekend lukken  :nopompom:

Het is nu nog wachten op Marcel  :clapping:

Ach, wat moet je anders met dit weer  ;)
Alvast veel plezier.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

StefaanD

Bedankt Martijn en Jurian.

Zoethoudertje, doos staat te wachten. Kriebelt enorm om ze uit te pakken, maar alleen ga 'k niet redden om deze op te hangen. Dat zou vast niet goed komen.


larzie

Doos komt me bekend voor! Mijne was echter iets kleiner!  :laugh:
Gefeliciteerd met je nieuwe tv!  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Rha007

Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

StefaanD

Bedankt larzie.

Je zou inderdaad eigenlijk misschien wel een buitenverblijf kunnen maken van die doos  ;D

Afmetingen zijn maar liefst 191x36x101

Als ik de doos zo zag staan, had 'k wel iets van hummm zo groot, ga ik daar niet véél te dicht op zitten kijken. Maar plasma is gelukkig niet de afmetingen van de doos zelf, dat zou net iets te veel zijn. En kijken op karton trekt alleen maar mannen met witte jassen aan  ;)

65" is dus net groot genoeg, dat en het feit dat er geen grotere maat is  :D

larzie

Citaat van: StefaanD op oktober 16, 2013, 20:53:21
65" is dus net groot genoeg, dat en het feit dat er geen grotere maat is  :D

Zijn ook wel 100" schermen, maar goed die zijn niet te betalen en ook minder mooi. :D
Op korte termijn zal het ook wel allemaal oled worden. Geloof dat Panasonic ook z'n plasma afdeling stop gaat zetten. Zal ook wel overgaan op oled.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Beste doos inderdaad :D En inderdaad, 65" alleen ophangen kan ik je niet aanraden :p Zou mij al niet lukken met mijn 55".
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


Loondijke

Citaat van: StefaanD op oktober 16, 2013, 16:33:05
Bedankt Martijn en Jurian.

Zoethoudertje, doos staat te wachten. Kriebelt enorm om ze uit te pakken, maar alleen ga 'k niet redden om deze op te hangen. Dat zou vast niet goed komen.


Gaaf hoor! Ga je echt van genieten  :clapping:.

Alleen ophangen is niet aan te raden inderdaad. Mijn 55" kan ik er net zelf op en afhalen, maar echt heel erg lastig. 65" zou ik niet eens proberen  :laugh:.

Ben benieuwd naar jouw reactie en eindresultaat! Beeldkwaliteit is gewoon top. Ik heb mijn VT60 ongeveer 100 uur draaiend en het beeld wordt alleen maar mooier en mooier.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

StefaanD

#173
Bedankt Morca en loondijke het was inderdaad met open mond vol bewondering, moest dit reeds eerder gedaan hebben.

De plasma hangt op zijn plaats. Helaas nog geen deftige foto's, ik ga het morgen nog eens proberen bij betere lichtomstandigheden.

In ieder geval dit, het vergelijk tussen m'n Philips 42" LCD en de Panasonic 65" plasma is er eentje van appels en peren vergelijken, totaal oneerlijk dus. Dit is gewoonweg WOWWWWWW zowel qua grootte en kwaliteit. Door de grootte wordt je ook zoveel meer in een film gezogen en de beeldkwaliteit is out-of-box gewoon fenomenaal te noemen. Ook een stukje van The Croods in 3D bekeken en ook hierbij valt mijn mond open van bewondering. De 2 actieve brillen die meegeleverd worden passen ook gewoon goed.

Denk dat ik nu maar eens een jaartje verlof zonder wedde ga nemen, gewoon om een hoop films te herbekijken  ;D

Xander32

Citaat van: StefaanD op oktober 19, 2013, 23:00:20
Bedankt Morca en loondijke het was inderdaad met open mond vol bewondering, moest dit reeds eerder gedaan hebben.

De plasma hangt op zijn plaats. Helaas nog geen deftige foto's, ik ga het morgen nog eens proberen bij betere lichtomstandigheden.

In ieder geval dit, het vergelijk tussen m'n Philips 42" LCD en de Panasonic 65" plasma is er eentje van appels en peren vergelijken, totaal oneerlijk dus. Dit is gewoonweg WOWWWWWW zowel qua grootte en kwaliteit. Door de grootte wordt je ook zoveel meer in een film gezogen en de beeldkwaliteit is out-of-box gewoon fenomenaal te noemen. Ook een stukje van The Croods in 3D bekeken en ook hierbij valt mijn mond open van bewondering. De 2 actieve brillen die meegeleverd worden passen ook gewoon goed.

Denk dat ik nu maar eens een jaartje verlof zonder wedde ga nemen, gewoon om een hoop films te herbekijken  ;D

:thumbs-up:

Mooie upgrade en net voordat Pana gaat stoppen met het produceren van deze fraaie schermen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT