Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

Vorige topic - Volgende topic

larzie

Citaat van: Raymond187 op september  4, 2013, 12:15:52
ohhh zijn mooie prijzen dan. Valt me weer mee.

Ach... mijn spaar knorretje voor speeltjes is toch op :D

DIY is een optie voor je?

Nope :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Begin anders eens met "een" sub om te kijken wat het brengt. Of wil je meteen voor top of the line met afgrondlaag tot ver onder de 20 Hz?

Zoek eventueel eens naar een tweedehandse PB12-plus (zo'n ding als ik heb) of een PC12/13 (ralf heeft r nog 1?). Is wel lang niet zo fancy als een DD maar gaat wel lekker laag en krijgt je kamer prima gevuld, weet je meteen wat het toevoegd in jouw ruimte. Geen eq enkel (mijn PB), maar dat boeit ook niet, je hebt ARC. Geld uitgeven aan een sub met EQ heeft daarom wat mij betreft sowieso ook geen toegevoegde waarde.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Sluit me aan bij RalphH, maar dat wist je al ;)
Heb je trouwens met muziek echt een sub nodig? Jouw D700's gaan al vrij laag van zichzelf.

Ik heb mijn PB13 ultra puur gekocht voor film geweld. Heeft me tot nu toe nog niet teleurgesteld, terwijl er nog genoeg te tweaken valt.
Overigens denk ik dat een PC voor jou sowieso al af valt.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

morca

Citaat van: basyamaha op september  4, 2013, 01:53:42
er zit ook een andere kant aan woofers met grote x-max en laag volume .
De lange spreekspoel en grote dikke rubbere surround gooien weer roet in het eten bij lage volume , RMS ( resistance mechanical suspension)   en Qms in speaker parameters zijn bij die drivers nooit geweldig en dat lijd bij lage volumes tot minder duidelijke weergave , net of je met een kleine rem erop speelt maar eenmaal luider gaat die rem eraf .
http://en.wikipedia.org/wiki/Thiele/Small

Vandaar ik PA woofer neem , niet met enorme x-max maar met veel konus oppervlak , krijg je wel enorme grote kast helaas .
Ok duidelijk verhaal,
Ik moet toch zeggen dat ik met laag volume ook erg goed geluid heb,maar/...
Heb er nooit een PA speaker naast gehoort,en ik heb een klein JL,tje met een klein Xmaxje tov de 7 serie.
Ik weet wat je bedoeld wist alleen de technische termen erachter niet,het was mij namelijk met spelen al eens opgevallen  ;)

RalphH

Citaat van: high-q op september  4, 2013, 16:55:51
Heb je trouwens met muziek echt een sub nodig? Jouw D700's gaan al vrij laag van zichzelf.

Voor muziek lijkt me een sub in jouw geval inderdaad wat overbodig, of je moet ergens gaten op willen vangen (staat me even niet bij dat die er waren), maar dat kan ook met een goed geplaatst, klein en snel 10" subje.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Zoals al eerder is gezegd, een sub kan eigenlijk nooit te groot zijn. Wel te klein ;)

Een DD15 op een Gramma/SubDude zal een mooi strak geven. Net als de Anthem heeft deze een volledig parametriseerbare EQ/DSP aan boord en niet te vergeten de supersnelle servo die de woofer na elke uitslag weer netjes terugtrekt. En dat controleert hij zo'n 16.000x per seconde :o

Ik zou niet weten waarom ik mijn DD18 zou upgraden. Denk dat dat met een DD15 niet anders zou zijn ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: HTip op september  4, 2013, 18:27:24
Zoals al eerder is gezegd, een sub kan eigenlijk nooit te groot zijn. Wel te klein ;)

Een DD15 op een Gramma/SubDude zal een mooi strak geven. Net als de Anthem heeft deze een volledig parametriseerbare EQ/DSP aan boord en niet te vergeten de supersnelle servo die de woofer na elke uitslag weer netjes terugtrekt. En dat controleert hij zo'n 16.000x per seconde :o

Ik zou niet weten waarom ik mijn DD18 zou upgraden. Denk dat dat met een DD15 niet anders zou zijn ;)

Bedankt voor je antwoord Philip. Ik neig zelf ook richting een DD15 mocht ik deze voor een schappelijke prijs kunnen krijgen. Ik moet alleen nog even geduld hebben.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Erg mooie specs en techniek, dat absoluut ... MAAR, even praktisch denkend: Wanneer is een sub te klein? De klasse subs waarin Lars nu kijkt is dat zeker niet te noemen. Zowel de velo's als de tegenhangers niet.

Als je prijstechnisch kijkt naar wat je aanschaft en wat je ermee gaat doen: Hoe groot is de kans dan dat je na aanschaf op standje "oorlogssterkte" of "opstijggende boeing" gaat draaien? Ik denk dat je dat in 90% van de gevallen niet gaat doen. Doet me overigens denken aan een uitspraak die je wel eens doet over een ferrari kopen en de maximale snelheid in NL ;D

Wat je je dan moet gaan afvragen imo, is of dat extra wat je met een velo (met mooie techniek) ervoor krijgt voor jou het prijsverschil (zeg 800-1000eu) waard is.

Ik kan me in de mening van RalphH heel goed vinden, maar in die van Htip over niet meer hoeven upgraden ook. Stel dat je de DD15 voor de door jou genoemde prijs kan krijgen, dan is het verschil al een stuk kleiner. In dat geval zou ik het gewoon doen ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Duidelijk verhaal. Bedankt voor je mening en heldere uitleg.

Larzie HT

clockwork

+1
Heeeeeel soms denk ik er wel eens over om mijn DD15 te downgraden om daarmee budget vrij te maken voor andere zaken. Vijf minuten later weet ik weer zeker dat deze voorlopig niet weg gaat. Zowel in stereo als HT een geweldige aanvulling.  :inlove:

Ik denk wel dat je geduld moet  hebben om er een te vinden tegen een redelijke prijs en dan direct moet toeslaan. ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Raymond187

De + doet dat toch alleen? of ook de oude serie?

2 x 12DD ipv 1 18DD :P

larzie

Citaat van: morca op september  4, 2013, 21:03:05
Hier nog wat lees voer welke sub te overwegen ,Larzie ....

Waar? Die links bij je signature?

Larzie HT

HTip

Citaat van: Raymond187 op september  4, 2013, 20:46:33
De + doet dat toch alleen? of ook de oude serie?
De oude serie ook. De servo van de DD zorgt voor het actief terugtrekken van de woofer. De servo in de DD+ zorgt daarnaast ook nog voor het actief uitslaan van de woofer. Dit resulteert in een grotere Xmax en een nog strakkere bas.

Even iets uit de oude doos...
- http://www.audioholics.com/trade-shows/2004-cedia-expo/velodyne-digital-drive-series
- http://www.stereophile.com/subwoofers/604velodyne
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Kom Lars help de economie en ga ervoor!

larzie

Citaat van: denoontje op september  4, 2013, 23:11:03
Kom Lars help de economie en ga ervoor!

Ik moet geduld hebben tot die persoon deze dd beschikbaar stelt. En hopen dat hij hem nog steeds wil verkopen dan.

PS: heb de economie al aardig geboost. Huis laten schilderen, htpc behuizing, kast, digitale camera en vrijdag fiets van een forumgenoot :)

Larzie HT

bmateijsen

We krijgen binnenkort een DD12 zwart binnen ;). Bij interesse, neem contact op!

Groet,

Bjorn

Raymond187

De DD12 zal een flinke toevoeging zijn aan de D700  :worship:

Baal dat ik deze niet kan overnemen :cry:

larzie

Citaat van: bmateijsen op september  5, 2013, 09:07:38
We krijgen binnenkort een DD12 zwart binnen ;). Bij interesse, neem contact op!

Groet,

Bjorn

Dat hangt van de mogelijke DD15 af en de vraagprijzen van beide aanbieders, maar geinteresseerd ben ik zeker. Bedankt voor je reactie Bjorn.

Larzie HT

larzie

Subwoofer wordt geduld hebben. De persoon van wie ik deze misschien kon overnemen zit eerst met een huis wat hij moet verkopen en dan hangt het van zijn nieuwe woonsituatie af of hij de DD15 uberhaupt wel wil verkopen.
De DD12 is ook geduld hebben. Daar komen we nog niet helemaal overeen wat betreft de prijs. Maar goed ik heb alle tijd. Wellicht komt er in de nabije toekomst een mooi aanbod voorbij. Ik ben in ieder geval niet van plan om "te veel" te betalen. "Te veel" tussen quotes, want het is maar net wat de gek ervoor over heeft.  :D

Larzie HT

Raymond187

Teveel is simpel. Als je meer moet betalen dan het de waarde heeft voor jou :)

Zolang wachten op de DD15.... jammer een sub zal de film beleving nog wat + puntjes geven  :headbanging:

morca

Het is jammer dat je zelf niet een beetje handig bent,
want ik geloof niet dat je in de gaten hebt hoeveel geld je in je zak kan steken en minimaal een DD15 kan evenaren voor een fractie vd nieuwprijs.