Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

Vorige topic - Volgende topic

drees62

Citaat van: frank2 op december 23, 2012, 11:33:13
Ik heb een hard disk vol staan met wav. files en deze rechtstreeks aangesloten via de usb. Wel met een betere usb kabel (oyiade) dit geeft bij mij het meest mooie geluid.

Het nadeel van deze methode is dat je altijd je tv aan moet en dat je bent beperkt tot het WAV-formaat. Ik speel daarom zelf met een Logitech Squeezebox Touch via coaxiale verbinding.
Omdat ik ook uitgebreid heb getest met USB/HD kan ik je vertellen dat dit zeker zo goed klinkt.
En je kunt FLAC's afspelen, toch wel de standaard in streaming audioland.

Gefeliciteerd trouwens met je mooie aankoop en welkom bij de Anthem club!

high-q

Hi Larzie,

Allereerst gefeliciteerd met je prachtige aankoop. Leuk verslagje heb je geschreven over de sessie. Ik heb er zelf eigenlijk bijna niks aan toe te voegen. Ik heb het gisteren ontzettend naar mijn zin gehad met het instellen van de MRX700. En dan te bedenken dat we alleen nog maar bezig zijn geweest met de basis en dat er op gebied van functionaliteit nog veel meer uit te zoeken en in te stellen valt! Ik kan me heel goed voorstellen dat je ontzettend happy en tevreden de kerstvakantie in gaat, je hoeft je in ieder geval niet te vervelen deze dagen :)

Het scheelde wel dat we vooraf al aardig wat hadden gelezen over het "How to set up an Anthem MRX700". Stiekem had ik gehoopt dat de vorige eigenaar ons het één en ander uit kon leggen over ARC. Maar goed, toen hij doodleuk vertelde dat hij bij het instellen van de receiver de verkoper alleen had gelaten en zelf wat anders is gaan doen, wist ik al genoeg. Ook best grappig dat hij zei niet erg actief te zijn in "die scene". Zo zie je maar dat sommige mensen ook blind uit gaan van het advies van de verkoper en zich niet beseffen wat ze in huis hebben staan.

Ik kan mee voorstellen dat je de druk een beetje gevoeld hebt, aangezien we toch dik drie uur aan het proberen zijn geweest om de Anthem icm je htpc  aan de praat te krijgen. Die jongens zagen het waarschijnlijk al aankomen dat je niet verder ging met de koop, aangezien je niet verder kwam en er misschien wel eens een probleem zou kunnen zitten in het apparaat. Erg verstandig dat je in de tijd dat de heren de snackbar in doken de voors en de tegens tegen elkaar hebt afgewogen.   

Al dat gepuzzel en gezoek in de config en later zelfs in allerelei fora om er maar achter te komen waar we nu de fout in gingen. We hadden zelf al bedacht dat de Anthem zat te wachten op een "Ghost Channel" en daarom steeds de procedure af brak en een foutmelding gaf. Het enige wat in de handleiding ontbrak voor deze stap was een heldere uitleg over welke vinkjes je aan of uit had moeten zetten afhankelijk van je opstelling. Ik vond de aanduiding in de interface in dat opzicht ook vrij gebruikers onvriendelijk. Maar goed, lang leve google en Anthem Owners topics!

Ik ben het zeker met je eens dat het voor jou een hele vooruitgang is ten opzichte van de Marantz SR8002. Het probleem wat je had met de bulten in het laag is echt perfect opgelost! Enige wat je naar mijn mening nog een beetje hoeft te tweaken is het piekje onder de 20hz in je rechter front. Afgezien daarvan ben ik echt ontzettend onder de indruk van wat voor mooie correcties ARC heeft toegepast. Ben ook erg benieuwd wat de experts er over te zeggen hebben als je de grafieken hebt geplaatst.

Na ARC ingesteld te hebben was het meteen duidelijk dat het probleem in je laag was opgelost. Met muziek klinkt het nu een stuk rustiger en natuurlijker, met niet meer de ongewenste bult in het laag. Misschien is het ook wel een beetje wennen aangezien het nu ook een tikkeltje minder spannend klinkt. Ik denk dat het laag wat je nu "mist" bij films tzt prima aangevuld kan worden met een sub en dat dit ook voor een betere balans in het geheel gaat zorgen. 

Bedankt weer voor de leuke en leerzame sessie en dat ik gister achter de knoppen heb mogen zitten! Ik hoop dat je erg veel plezier gaat beleven met de Anthem en dat je, als het op een sessie bij mij thuis aan komt, het apparaat binnen een uur up and running kunt hebben zoals de vorige eigenaar aan gaf :D 
Voor wat betreft het streamen van audio kan ik een volgende keer mijn Squeezebox Touch wel meenemen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

:pompom:

Feli Lars  :headbanging:

Goed om te lezen dat je nu tevreden bent en je probleem is opgelost.

Op naar een 15DD  :D

1198

Citaat van: drees62 op december 23, 2012, 12:26:05
Het nadeel van deze methode is dat je altijd je tv aan moet en dat je bent beperkt tot het WAV-formaat. Ik speel daarom zelf met een Logitech Squeezebox Touch via coaxiale verbinding.
Omdat ik ook uitgebreid heb getest met USB/HD kan ik je vertellen dat dit zeker zo goed klinkt.

Tv kan gewoon uit nadat je het album hebt geselecteerd.
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

1198

beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

larzie

Citaat van: drees62 op december 23, 2012, 12:26:05

Ieder z'n ding he. Het kan zoals een ieder weet altijd beter. :D Bedankt!

Citaat van: high-q op december 23, 2012, 13:05:09
Allereerst gefeliciteerd met je prachtige aankoop. Leuk verslagje heb je geschreven over de sessie. Ik heb er zelf eigenlijk bijna niks aan toe te voegen. Ik heb het gisteren ontzettend naar mijn zin gehad met het instellen van de MRX700. En dan te bedenken dat we alleen nog maar bezig zijn geweest met de basis en dat er op gebied van functionaliteit nog veel meer uit te zoeken en in te stellen valt! Ik kan me heel goed voorstellen dat je ontzettend happy en tevreden de kerstvakantie in gaat, je hoeft je in ieder geval niet te vervelen deze dagen :)

..........

Ik ben het zeker met je eens dat het voor jou een hele vooruitgang is ten opzichte van de Marantz SR8002. Het probleem wat je had met de bulten in het laag is echt perfect opgelost! Enige wat je naar mijn mening nog een beetje hoeft te tweaken is het piekje onder de 20hz in je rechter front. Afgezien daarvan ben ik echt ontzettend onder de indruk van wat voor mooie correcties ARC heeft toegepast. Ben ook erg benieuwd wat de experts er over te zeggen hebben als je de grafieken hebt geplaatst.

Na ARC ingesteld te hebben was het meteen duidelijk dat het probleem in je laag was opgelost. Met muziek klinkt het nu een stuk rustiger en natuurlijker, met niet meer de ongewenste bult in het laag. Misschien is het ook wel een beetje wennen aangezien het nu ook een tikkeltje minder spannend klinkt. Ik denk dat het laag wat je nu "mist" bij films tzt prima aangevuld kan worden met een sub en dat dit ook voor een betere balans in het geheel gaat zorgen. 

Bedankt weer voor de leuke en leerzame sessie en dat ik gister achter de knoppen heb mogen zitten! Ik hoop dat je erg veel plezier gaat beleven met de Anthem en dat je, als het op een sessie bij mij thuis aan komt, het apparaat binnen een uur up and running kunt hebben zoals de vorige eigenaar aan gaf :D 
Voor wat betreft het streamen van audio kan ik een volgende keer mijn Squeezebox Touch wel meenemen.

Het was zeker een interessante en spannende avond. Met name omdat de persoon van wie ik hem kocht er inderdaad weinig van af wist. Zonder jou erbij was het zeker niet gelukt. Ik was weer erg blij dat je wilde helpen. Dank daarvoor. Mede door jou ben ik nu een Anthem MRX700 rijker.  :D

Dat die Anthem inderdaad compleet de bult laag weg zou nemen was inderdaad een enorme verassing. Had er wel wat van verwacht, maar niet zo'n drastische verbetering. Wat een machine! Ik heb vandaag weer even lekker zitten genieten.

Ik ga ervan uit dat we nu wel wat sneller de Anthem ingesteld hebben dan gisteravond. :D Nu weten we precies hoe het moet!  :pompom:
Zal in volgende post nog even de meting en correcties toevoegen die ARC heeft gedaan. Zo kan iedereen zien waarover we het hebben. :)

Citaat van: 1198 op december 23, 2012, 20:08:12
Gefeliciteerd met je MRX Larzie  :D

Thanks!  :happy:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

Zoals beloofd de ARC meting en correcties:

En even snel een fotootje:

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

frank2

Een goede tip: zet je fronts op flat, als je geen sub gebruikt nij muziek. Je kunt dit apart instellen, gaan ze nog mooier klinken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Staaled

Ik meen dat Frank2 in eerste instantie ook dit " probleem" had:
je laag valt te snel af.
De Anthem moet op flat oid gezet worden.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Citaat van: frank2 op december 23, 2012, 22:40:32
Een goede tip: zet je fronts op flat, als je geen sub gebruikt nij muziek. Je kunt dit apart instellen, gaan ze nog mooier klinken.
Iets rapper, dubbelpost en -advies. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

larzie

Heren bedankt voor de goede tip. Ik zal dit eens uitzoeken.  :thumbs-up:

Larzie HT

Former member 78

larzie

Larzie HT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martijnst1990

Mooie upgrade, gefeliciteerd! :) Mooi dat hiermee ook je laag probleem opglost is, dat is trouwens goed te zien in de ARC grafiekjes.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

frank2

nb: je hoeft niet opnieuw in te meten, maar op de pc de fronts op flat zetten, (bij target) als je dat bij de surounds ook wilt moet je het vinkje aankruisen. Laten calculeren en opnieuw uploaden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

yorkie13

Of gewoon een subwoofer toevoegen aan de 5.1 voor LFE

je fronts zullen nooit laag geven bij films zoals een gemiddelde 10 of 12 inch subwoofer dat doet.

Former member 78

Citaat van: RA SUBS op december 24, 2012, 08:47:46

je fronts zullen nooit laag geven bij films zoals een gemiddelde 10 of 12 inch subwoofer dat doet.

Of een leuke sub zelf bouwen, PA amp er op en de Anthem regelt het zonder gezeur perfect in!

Maurits

Zegt de subwoofer verkoper. haha.

Ik ben het wel met je eens!  :thumbs-up:

@ Lars

Geweldige vooruitgang! Ik had niet verwacht dat het zo'n groot verschil zou zijn! Gefeliciteerd.
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

beatbrother

Proficiat met je Anthem.   :clapping:
En fijn om te horen dat je er zo tevreden over bent.

Ik heb m ook. Bij het inregelen heb ik wel soms een foutmelding dat ie de microfoon niet meer kan vinden.
Geen idee waar dat aan ligt.
In ieder geval, ik ben er heel tevreden over hoewel ik het idee heb dat ik er nog maar heel weinig van af weet.  ;D
Het heeft in het begin toch eventjes geduurd voordat ik die setup en die listening modes door had en nu snap ik het soms nog
niet zo heel goed.  ;D
Alvast veel plezier ermee.  :headbanging:

RalphH

Proficiat met de aankoop en het behaalde resultaat. Hele opluchting dat die vervelende piek nu weg is.
Veel luisterplezier!!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Wauwie,dat helpt goed  :thumbs-up:
Top mooie nieuwe aankoop ,gaat je weer veel luisterplezier bezorgen  :music:
Mocht je aan de DIY sub willen,ik help je met alle plezier opweg  ;)

larzie

Citaat van: Xander32 op december 24, 2012, 06:15:33
Je mag jouw onderschrift actualiseren :)

U heeft gelijk :) De foto op de eerste pagina en van mijn avatar moet ook nog. :)

Citaat van: Martijn90 op december 24, 2012, 07:11:27
Mooie upgrade, gefeliciteerd! :) Mooi dat hiermee ook je laag probleem opglost is, dat is trouwens goed te zien in de ARC grafiekjes.

Dankjewel. Het verbaasde mij ook dat ARC het zo goed doet.

Citaat van: frank2 op december 24, 2012, 07:26:26
nb: je hoeft niet opnieuw in te meten, maar op de pc de fronts op flat zetten, (bij target) als je dat bij de surounds ook wilt moet je het vinkje aankruisen. Laten calculeren en opnieuw uploaden.

Ik zal het eens proberen als ik weer thuis ben. Bedankt wederom voor je reactie Frank! :)

Dat klopt. Dat wordt de volgende stap. :)

Citaat van: ArjanR1 op december 24, 2012, 08:51:05
Of een leuke sub zelf bouwen, PA amp er op en de Anthem regelt het zonder gezeur perfect in!
Citaat van: morca op december 24, 2012, 11:34:57
Wauwie,dat helpt goed  :thumbs-up:
Top mooie nieuwe aankoop ,gaat je weer veel luisterplezier bezorgen  :music:
Mocht je aan de DIY sub willen,ik help je met alle plezier opweg  ;)

Denk dat ik toch voor een mooie niet zelfbouwsub ga. :)

Citaat van: beatbrother op december 24, 2012, 09:04:59
Proficiat met je Anthem.   :clapping:
En fijn om te horen dat je er zo tevreden over bent.

Ik heb m ook. Bij het inregelen heb ik wel soms een foutmelding dat ie de microfoon niet meer kan vinden.
In ieder geval, ik ben er heel tevreden over hoewel ik het idee heb dat ik er nog maar heel weinig van af weet.  ;D
Het heeft in het begin toch eventjes geduurd voordat ik die setup en die listening modes door had en nu snap ik het soms nog
niet zo heel goed.  ;D
Alvast veel plezier ermee.  :headbanging:

Dat met de microfoon had ik ook. Niet dat dat heel erg een probleem is, want uiteindelijk wordt hij snel gevonden.
Ik moet ook nog van alles uitproberen en uitzoeken hoor. Leuk dat nieuwe speelgoed.

Citaat van: RalphH op december 24, 2012, 11:31:12
Proficiat met de aankoop en het behaalde resultaat. Hele opluchting dat die vervelende piek nu weg is.
Veel luisterplezier!!

Dankjewel Ralph. Ik ben heel blij dat de piek weg is. Heel veel kopzorgen minder. Nu kan ik me weer concentreren op het subwoofer verhaal. :) Bjorn van BB&G had de Velodyne SPL1200 ultra aangeraden ipv de DD15. Wordt weer een mooi uitzoekpuzzeltje!

Citaat van: Maurits op december 24, 2012, 08:54:15

Zegt de subwoofer verkoper. haha.

Ik ben het wel met je eens!  :thumbs-up:

@ Lars

Geweldige vooruitgang! Ik had niet verwacht dat het zo'n groot verschil zou zijn! Gefeliciteerd.

Ik had het inderdaad ook niet verwacht. Je moet maar een keer komen luisteren.

Larzie HT

bmateijsen

Citaat van: beatbrother op december 24, 2012, 09:04:59

Heeft te maken met de lengte van de USB kabel en dat iedere USB poort weer net anders omgaat met die lengte...

larzie

Citaat van: bmateijsen op december 24, 2012, 14:59:25
Heeft te maken met de lengte van de USB kabel en dat iedere USB poort weer net anders omgaat met die lengte...

Bijzonder. Dat usb poorten verschillen dat wist ik wel maar kabellengte wist ik nog niet.

Larzie HT